Permalänk
Medlem

Ska jag byta CPU eller hela systemet?

Skulle behöva lite expert råd.

Sitter idag på följande hårdvara:

Gigabyte Z87X-UD3H
Intel i5 4690
32gb DDR3
GTX 1080

Spelar mycket Battlefront II, skulle det vara lönt att uppgradera till i7 4790 för lite bättre prestanda?

Tack på förhand

Permalänk
Avstängd

Försök få tag på en begagnad 4770K eller 4790K, delida och överklocka så mycket det går.

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Medlem

Tack, lite min tanke med just begagnad.

Permalänk
Medlem

Sitter själv på en 4690K med 1080 och känner att CPUN bottleneckar grafikkortet. Vet inte om det bara är mitt system det är fel på men får ganska dålig prestanda i många spel och CPUn ligger ofta på 100% i spel. Jag skulle själv uppgraderat hela systemet (förutom grafikkort förståss) men med dagens priser på ram så behöver jag vänta lite extra länge.

Visa signatur

Nuvarande Bygge: Green Envy

Permalänk
Medlem
Skrivet av Magicanz:

Sitter själv på en 4690K med 1080 och känner att CPUN bottleneckar grafikkortet. Vet inte om det bara är mitt system det är fel på men får ganska dålig prestanda i många spel och CPUn ligger ofta på 100% i spel. Jag skulle själv uppgraderat hela systemet (förutom grafikkort förståss) men med dagens priser på ram så behöver jag vänta lite extra länge.

har du överklockat dock? i 1080p kommer typ alltid processorn vara bottlenecken dock.

Visa signatur

SHIT vilken strömförbrukning det va på 590 SLI, ska man behöva ha ett kärnkraftverk för 2 sånna kort eller? Lär ju bli fler Fukushima katastrofer i världen i så fall!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Magicanz:

Sitter själv på en 4690K med 1080 och känner att CPUN bottleneckar grafikkortet. Vet inte om det bara är mitt system det är fel på men får ganska dålig prestanda i många spel och CPUn ligger ofta på 100% i spel. Jag skulle själv uppgraderat hela systemet (förutom grafikkort förståss) men med dagens priser på ram så behöver jag vänta lite extra länge.

Har i de flesta spel ingen flaskhals. Kör dock i 3440x1440

Visa signatur

[4770k delid] [1080 EK] [PG348Q] [Custom loop][1.75TB SSD]