Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Blod, svärd och intriger när FZ recenserar Kingdom Come: Deliverance

Permalänk
Melding Plague

Blod, svärd och intriger när FZ recenserar Kingdom Come: Deliverance

Efter två förseningar släpps nu det ambitiösa actionrollspelet Kingdom Come: Deliverance, vilket nu recenseras på PC/Windows av SweClockers syskonsajt FZ.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Inaktiv

Hoppades få testa innan jobbet men icke. Kanske på lunchen annars i kväll. Inte perfekt men ser ut att vara ungefär vad jag förväntar mig. Får hoppas utvecklarna fortsätter putsa på spelet och modfolket fastnar för spelet.

Ett modernt Mount & Blade med djup mer likt vad Witcher 3 erbjuder. Förstås inget Witcher 3 i sin helhet och genre (fantasy). Känns som detta spel, trots dess brister, kan bli något av det bästa i spelväg för mig i år. Black Isles klassiker de varit involverade i och många andra RPG-spel har haft en hel del tekniska brister med.

7 timmar kvar... Eller en timme om jag tar långlunch.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Fick inte ens igång eye tracking. Lämnade tillbaka spelet innan jag kom förbi menyerna.
Köper det igen när det är moget och priset lite bättre.

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem

Tyckte betan kändes onödigt stel och klumpig. Sen är det lite synd att gängse norm inom visuell realism är urvattnat och färglöst. Det ska dock bli kul att testa spelet framöver.

Permalänk
Medlem

Har sett lite streams på det en stund nu och kan tyvärr inte påstå att det ryckte i köpfingret.

Under den korta stund (~20 min) jag tittade såg jag flera buggar och grafiken i sin helhet är inte direkt vad jag skulle klassa som "oöverträffad realism". Stundtals såg det ut som något från 2011...
Röstskådespeleriet var inget som imponerade heller (även om Henry's voiceactor verkar ha potential.)

Får se hur det blir om dom finputsar det lite. Ska tydligen komma en rejäl patch idag.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

Förväntar mig en hel del tekniska brister. Men det behöver bara vara roligare än Skyrim för att kunna sälja ganska bra tror jag. Ingen enormt hög tröskel precis efter alla dessa år.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Hade inte detta spel en day-one-patch på över 20 gb? Dvs, har man inte den patchen så saknas väl ganska mycket varpå spelet känns trasigt? Patchen kan väl inte bara vara grafiskt lull-lull?

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Näbbdjuret:

Hade inte detta spel en day-one-patch på över 20 gb? Dvs, har man inte den patchen så saknas väl ganska mycket varpå spelet känns trasigt? Patchen kan väl inte bara vara grafiskt lull-lull?

FZ antydde att de testat med lanseringspatchen men har inte följt så noga då jag primärt läser Eurogamer och de hade inte fått ut sin recension/förhandstitt senast jag tittade. Ser fram emot deras DF-klipp på spelet

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

kan bli fett

Visa signatur

CPU: i7 9700k GHz |GPU:GTX 2070 ROG |Moderkort: ASUS ROG Strix Z390-F |Kylning: Corsair H115i PRO |RAM: Corsair ddr4 32GB 3000 mhz |SSD:m.2 90 evo plus |OS: windows 10 Pro
Online:| Overwatch(master) | CS:GO | APEX | VR-SPEL | PUBG |
Bredband | Fraktfritt Inet | hemsida| swec bb-koder

Permalänk
Surdeg 🍞

@anon5930: Japp, både innan och efter. Recensentens version är 1.2.

Visa signatur

Poddar i Virtuellt-Veckan med Victor Leijonhufvud - https://virtuellt.nu

Permalänk
Medlem

Får hem ett R9 290 i morgon som jag köpte av en medlem här på sweclockers. R9 290 + freesync + kingdom come = win!
Allergisk mot skyrim. Skippar gärna tomtar och troll ala greybeards. Det här kan nog däremot bli grymt!

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Avstängd

Inget multiplayer, och dääär dog intresset

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasIch:

Tyckte betan kändes onödigt stel och klumpig. Sen är det lite synd att gängse norm inom visuell realism är urvattnat och färglöst. Det ska dock bli kul att testa spelet framöver.

Tja,, titta ut genom fönstret.

Permalänk
Medlem

@bulybasha:
Jag tycker att det är riktigt skönt att det är singelplayer.
Multiplayer saknar nästan alltid ett riktigt djup och en bra inlevelse.
Det är nästan alltid samma grind in alla MP, A-B fetch quests med ointressant story, sämre animationer, sämre grafik osv

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lordsqueak:

Tja,, titta ut genom fönstret.

Precis. Molnfri himmel i Tjeckien under sommaren är ungefär lika grått som en mulen dag i Stockholm i februari.

Den som tror det är realism har spenderat för mycket tid genom att ta intryck av foton istället för att observera hur verkligheten ser ut. Det säljer dock eftersom de allra flesta aldrig lärt sig observera omgivningen på riktigt.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av lingon37:

@bulybasha:
Jag tycker att det är riktigt skönt att det är singelplayer.
Multiplayer saknar nästan alltid ett riktigt djup och en bra inlevelse.
Det är nästan alltid samma grind in alla MP, A-B fetch quests med ointressant story, sämre animationer, sämre grafik osv

Det betyder ju inte att det inte går att göra bra multiplayer.

Finns många bra exempel på bra coop som släppts på senare tid, viljan hos utvecklarna måste dock finnas där.

A Way Out eller Brothers t.ex.