Bilder på ditt senaste inköp (2018) [inga produktbilder]

Permalänk
Medlem

@nickebult: Det är faktiskt tvärtom, bänkskivan är 3-4 cm (har jag för mig) djupare än vad hurtsarna är vilket är kanon då det kan gå ut lite i framkant! Tänker du på denna lösningen så rekommenderar jag verkligen det, sjukt nöjd!

Måttbeställde alltså inte bänkskivan utan tog den som var 186cm

Permalänk
Medlem

Rpi Zero och en HD44780 samt i2c

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX3060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk

Lite mer paket från Google

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Råkade buda hem en "ny" synt på Tradera.
En 30 år gammal Korg M1.

Efter ett batteribyte och fabriksåterställning fungerar den perfekt.

Permalänk

byggnaden ni ser kom idag. pryder så fint så:). min kamera suger, blir mörk bild trotts dagsljus och blixt.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Jahapp, skyller på denna tråd.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

WS: Fractal Design Pop Silent | Seasonic Prime G12 GC 550W | Gigabyte B650 Eagle AX | Ryzen 7 7700 | Corsair 64GB DDR5 | Intel Arc B580 Limited Edition | Arch Linux (x86_64) | Eizo EV2795
HTPC: Philips 50PUS8804, Kodi samt extern usb-disk
Server: Raspberry Pi 4 | 8GB RAM | HDD 750GB | Arch Linux (armv7h)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fekko:

Byggt ihop ett nytt skrivbord. Mer att komma dock men jäkligt nöjd än så länge!

https://i.imgur.com/MLvyDcW.jpg

Vad är det för fästen/delar mellan hurtsarna och bänkskivan?

Permalänk
Medlem

@lindahlj: Det är Capita från IKEA. http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/30244346/
Blev dock inte så nöjd med dem så ska försöka leta upp några andra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fekko:

@lindahlj: Det är Capita från IKEA. http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/30244346/

Prova att vända på dem så du får den runda delen synlig istället?

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

@griid: Ja, men jag ville helst inte behöva borra i bänkskivan. Men det lutar väl mot det eller hitta några man kanske kan fästa från insidan av hurtsen. Har lite fler saker att åtgärda så ska överväga detta men tack för tipset

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fekko:

Eller sätt benen under hurtsarna och låt skivan vila direkt på hurtsarna

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fekko:

@griid: Ja, men jag ville helst inte behöva borra i bänkskivan. Men det lutar väl mot det eller hitta några man kanske kan fästa från insidan av hurtsen. Har lite fler saker att åtgärda så ska överväga detta men tack för tipset

Som sagt bara ett tips. annars tyckte jag lösningen såg bra ut.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

@cfw: Inte alls Avis.... (Don Rosa var ett geni...)

Visa signatur

CPU: R7 9800X3D | GPU: Asrock 7900XTX Taichi OC | MB: Asus B650E-I| RAM: 2x32 Kingston Fury @6000MHz CL30|Cooling:Noctua NH-D15 G2|PSU: Phanteks AMP GH Platinum 1000W|SSD: Kingston Fury Renegade 2TB + Corsair MP510 4TB |CASE:Streacom DA6 XL Chrome

Permalänk
Medlem

Blev en Nintendo Switch idag när Clas Ohlson delade med sig av en kod som gav 25% rabatt på en vara. Plockade även upp ett par spel från Elgiganten då jag hade ett presentkort liggandes 😁

Permalänk
Medlem
Skrivet av sweisdapro:

@[vEX]: Inte alls Avis.... (Don Rosa var ett geni...)

Ja, helt klart min favorittecknare när det gäller kalle anka!
Finns att beställa på bla adlibris: https://www.adlibris.com/se/bok/farbror-joakims-liv-978917621...

Visa signatur

WS: Fractal Design Pop Silent | Seasonic Prime G12 GC 550W | Gigabyte B650 Eagle AX | Ryzen 7 7700 | Corsair 64GB DDR5 | Intel Arc B580 Limited Edition | Arch Linux (x86_64) | Eizo EV2795
HTPC: Philips 50PUS8804, Kodi samt extern usb-disk
Server: Raspberry Pi 4 | 8GB RAM | HDD 750GB | Arch Linux (armv7h)

Permalänk
Medlem

Köpte ett PS4 till barnen i höstas och häromdan fick det bli första spelet för mig. Shadow of the Colossus. Riktigt häftigt spel. Har spelat en 2,5 timmar totalt men det lär bli mer när tid finnes

Visa signatur

Gigabyte B650 Aorus Elite AX V2 - AMD Ryzen 5 7600X - Noctua NH-D15 - Kingston FURY Beast 32GB DDR5 6000MHz - PowerColor Radeon RX 7800 XT - Corsair RM850I - Samsung 970 Evo Plus 1TB - Fractal Design Define R5 - Samsung Odyssey G5 27´ - Hyper X Cloud II

Permalänk
Medlem

Bilen jag lade upp i senaste köp 2017 (i oktober tror jag), blev ju inte långvarig.. TL;DR: Snö/is-ras från föreningens tak, bilen blev inlöst..

Bil kunde man ju inte vara utan, så blev en liten uppgradering: Audi A4 (B6 -04) 1.8TS S-Line

Visa signatur

Dator: Phanteks Enthoo EVOLV, MSI MPG B550 Gaming Plus, Ryzen 5 5600X, 32GB RAM, Radeon 6800XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av cfw:

Ja, helt klart min favorittecknare när det gäller kalle anka!
Finns att beställa på bla adlibris: https://www.adlibris.com/se/bok/farbror-joakims-liv-978917621...

Först riskokare, nu farbror joakims liv, aja... bara att beställa en och se glad ut.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk

Lånemiljonär blev man nu.

Visa signatur

Citera!

Permalänk
Inaktiv

Kunde inte hålla mig. En sexkant av Rammstein på Vinyl

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheMuffinMan:

Ser riktigt mysigt ut!

Visa signatur

🡇

• 5800x3D • RTX 3060 •

Permalänk
Medlem

Ett äkta spontanköp blev det när jag satt & scrollade prisjakt häromdagen.

Jack Wolfskin "Wool Tech Locker Pack". Ledsen att jag glömde "banana for scale". Det är hursomhelst en relativt stor ryggsäck.

Permalänk
Skrivet av Sjoooberg:

Ser riktigt mysigt ut!

Ja det verkade vara det iaf. Underlig känsla att titta in i ett hus ca 20 min sen köpa det. Får hoppas att det känns som det gjorde när man var där

Visa signatur

Citera!

Permalänk
Medlem
Skrivet av cfw:

Jag med

Visa signatur

l Main PC l QNIX QX2710 | i7 3770K @ 4.5 Ghz | ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 | 16GB DDR3 l GTX 1070 Ti l
l Konsoler l NES, SNES, N64, GC, Wii, Wii U, Switch, SMS, MD, SAT, DC, 360, PS2, PS3, PS4, PCE-Duo

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av hultron:

Först riskokare, nu farbror joakims liv, aja... bara att beställa en och se glad ut.

Hehe, ligger nog nästan något i det.

Nu är jag inte så mycket för Kalle Anka själv men Don Rosa är en tecknare utöver det ordinarie. Faktiskt rätt sugen, tror jag läst delar av dessa men inte rubbet.

Blir nog att lägga till i "köp"-listan tills vidare.
...jag har ju riskokare redan dessutom. I'm doomed!

Edit: Blandade ihop Don Rosa och Carl Barks. Don Rosa är dessutom i livet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hultron:

Vad är det för speciellt med den boken som jag missar? Sett att många här har beställt den på sistone.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Vad är det för speciellt med den boken som jag missar? Sett att många här har beställt den på sistone.

Själv så hade jag boken på 90-talet så det blir kul att återuppleva den igen

Visa signatur

l Main PC l QNIX QX2710 | i7 3770K @ 4.5 Ghz | ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 | 16GB DDR3 l GTX 1070 Ti l
l Konsoler l NES, SNES, N64, GC, Wii, Wii U, Switch, SMS, MD, SAT, DC, 360, PS2, PS3, PS4, PCE-Duo

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheMuffinMan:

Nice ju!

# räntehöjning inc
# dagsåbinda!?
# sitter lite i samma båt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Genom tiderna är det många som tecknat och skrivit Kalle Anka, några har varit bättre än andra. Don Rosa anses av de flesta vara en av de allra bästa, om inte den absolut bästa. De tolv serier som finns i den här boken är alla gjorda av Don Rosa och inte nog med det så är det några av hans bästa verk.

Så grejen med serieboken är till stor del att den helt enkelt är väldigt bra. Sen tror jag att den väcker nostalgi för väldigt många. Finns säkert de som köper den för att se snygg ut i bokhyllan också