Ångerrätt hos Greattech?

Permalänk
Medlem

@Nima2001: Han har tagit ärendet till ARN och har sagt att han ska uppdatera med resultatet oavsett utgång, låter inte som att gömma sig? Så vad är problemet förutom att du är sjukt nyfiken på vad som står i mailen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon131444:

Har du skickat in filerna redan? Tänkte bara när jag ska begära ut dessa så jag kan ta del av processen.

Skickades från m.sweclockers.com

Håll oss uppdaterade.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reves:

@Nima2001: Han har tagit ärendet till ARN och har sagt att han ska uppdatera med resultatet oavsett utgång, låter inte som att gömma sig? Så vad är problemet förutom att du är sjukt nyfiken på vad som står i mailen?

Nyfiken? På vad som står i mailsen..
Tycker inte "nyfiken" är rätt ord här.. Nyfiken är man på privata saker känns det som. Hur är detta privat när man offentligt går ut och påstår något om någon annan men sen vägrar visa den nyckelbiten när andra ifrågasätter?

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av milkab:

@Mystah:
Är rätt säker på att om du skulle ringa Sony och få beställa en ps4 PRO med en 500gb ssd så skulle fler anse att det var en specialbeställning.

Det är många här inne som anser att en dator är ett pussel som man kan välja bitar och byta hur man vill.
Tror dock att om du går på ICA och frågar runt så kommer de flesta där anse att välja en annan hårddisk till datorn än vad som ingår, är en specialbeställning.

Vad jag vet så är inte kunskapen att modifiera en dator något som klassas som normalt förekommande. Även fast det är normalt för de flesta som läser det här.

Nu är det som tur är inte genomsnittskunden på ICA som bestämmer hur lagarna ser ut. Vad som sen gäller i just detta fall kan bara jag spekulera om då det är för lite fakta kända, dessutom verkar det finnas nog med spekulationer redan

Permalänk
Medlem

@Nima2001:

Hur många mail finns det? Vad jag vet finns ett svar från dom gällande hårddisken och det är att dom inte har den på lager men att dom kan ta hem den åt mig och som jag skrivit så kan jag med goodwill betala den kostnaden på 540kr men det grämer jag mig inte över. MEN det finns NOLL mail om Windows10 som jag blivit fakturerad för trots att jag inte har beställt det så svårt att visa några mail på det.

Visa signatur

/M

Permalänk
Medlem

@Mystah:

Men du säger att Greattech får ta och "försvara" sig genom att posta mails. För varför ska du behöva posta dom.. Det orkar väl inte du..
Varför ska dom ens behöva försvara sig det är ju du som gått till attack genom att publicera deras namn och anklagelserna emot dom. När åskådarna till din attack då efterfrågar dig något så kan du väl inte stänga ner och påstå att det är upp till nån annan att påvisa.
Nu säger du att det inte finns några särskilt intressanta mail (så sluta fråga mig för då blir jag irriterad, typ)..

Du ser väl själv att det är oerhört svårt att få ihop detta... det skriker ju undanflykter om allt.. Att du sen anmält det till ARN gör ju ingen skillnad i den skada som gjorts mot varumärket här.. För många har redan läst trådens titel och första posterna och gjort sin bedömning. Men för de få som orkar läsa såhär långt in i tråden börjar ju flera frågetecken dyka upp.. Men då drar du till med att nån annan får posta bevisen i dina anklagelser, det är väl inte ditt problem ungefär..

Att posta dessa mails som man ber dig om känns mest rättvist efter vad du startat upp här mot Greattech som varumärke.. Därför jag säger att du "gömmer dig" nu för det är så det luktar här

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nima2001:

@Mystah:

Men du säger att Greattech får ta och "försvara" sig genom att posta mails. För varför ska du behöva posta dom.. Det orkar väl inte du..
Varför ska dom ens behöva försvara sig det är ju du som gått till attack genom att publicera deras namn och anklagelserna emot dom. När åskådarna till din attack då efterfrågar dig något så kan du väl inte stänga ner och påstå att det är upp till nån annan att påvisa.
Nu säger du att det inte finns några särskilt intressanta mail (så sluta fråga mig för då blir jag irriterad, typ)..

Du ser väl själv att det är oerhört svårt att få ihop detta... det skriker ju undanflykter om allt.. Att du sen anmält det till ARN gör ju ingen skillnad i den skada som gjorts mot varumärket här.. För många har redan läst trådens titel och första posterna och gjort sin bedömning. Men för de få som orkar läsa såhär långt in i tråden börjar ju flera frågetecken dyka upp.. Men då drar du till med att nån annan får posta bevisen i dina anklagelser, det är väl inte ditt problem ungefär..

Att posta dessa mails som man ber dig om känns mest rättvist efter vad du startat upp här mot Greattech som varumärke.. Därför jag säger att du "gömmer dig" nu för det är så det luktar här

Har du läst tråden? Jag frågat efter råd om en situation med Greattech. Jag har inte hängt ut dom vad jag vet? Är det att hänga ut dom med att fråga om det rätt eller fel att dom skickar ett Windows jag inte har beställt? Är det att hänga ut dom med att fråga om dom kan ta betalt för en hårddisk jag beställt hos dom som dom har tagit hem?

Jag behöver RÅD, ni kan inte besluta vad som är rätt eller fel för ni är inte ARN

Visa signatur

/M

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xinpei:

Det dyker upp en tråd varannan månad om GT och just denna sorts ärenden. Vilket i sig är ganska talande.

Hur tusan specialbeställer man en SSD ens? Förstår inte hur GT resonerar här. Finns den i deras sortiment (vilket den borde eftersom de antagligen beställer den från eget lager) så går den att sälja vidare.

Man kan dock inte avtala bort vissa delar av lagen.

Det är ju datorn som blir en specialbeställning genom att han skulle ha den byggd annorlunda.

Om du beställer en princesstårta fast med hästskit inuti ist för grädde. Så blir inte hästbajset en speciell vara, däremot blir tårtan det.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av milkab:

Det är ju datorn som blir en specialbeställning genom att han skulle ha den byggd annorlunda.

Om du beställer en princesstårta fast med hästskit inuti ist för grädde. Så blir inte hästbajset en speciell vara, däremot blir tårtan det.

Det finns redan prejudikat ang. Specialbeställda datorer.
GT själva har låtit pröva en och förlorat detta. Dock grundade det sig för artiklar som fanns tillgängliga. Vad jag vet finns inget i kategorin elektronik ang delen med SSD eller liknande. Hade varit intressant med en prövning av detta så man vet en gång för alla.
Min personlig tolkning är dock att företaget (oavsett bransch) som hävdar att produkter eller andra tillägg gör produkten ’personligt präglad’ på grund av mindre tillval har fel.

Sedan är din jämförelse inte intressant om du inte ser skillnad på livsmedel som per definition är förbrukningsvara och får ej reklameras som återköp.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mystah:

Har du läst tråden? Jag frågat efter råd om en situation med Greattech. Jag har inte hängt ut dom vad jag vet? Är det att hänga ut dom med att fråga om det rätt eller fel att dom skickar ett Windows jag inte har beställt? Är det att hänga ut dom med att fråga om dom kan ta betalt för en hårddisk jag beställt hos dom som dom har tagit hem?

Jag behöver RÅD, ni kan inte besluta vad som är rätt eller fel för ni är inte ARN

Givetvis har jag läst tråden. Till och från sedan du starta den ungefär. Följde den direkt då jag visste att den skulle bli het.
Nu kan jag ha varit lite för hård mot dig när jag säger att du "hänger ut dom" för du kanske inte känner till hur hett det har varit med dom på forumet sedan innan. Som du förstår är detta inte första tråden om dom men du kanske inte visste vad du gav dig in i.
Isåfall ber jag om ursäkt för det..

Men nu har det blivit så. Trådar på forum har en tendens att ta eget liv och jag får känslan av att det gått från att du vill ha viss typ av råd till att det blir en slags rättegång här mest pga greattech själva kommer in och kommenterar, samtidigt som jag förstår dom för dom blir attackerade här ibland. Baserat på vilken vändning det tagit så hade jag (och flera andra ser jag) gärna velat se att korten läggs på bordet från båda sidorna. Just nu fattas din sista pysselbit för detta. Detta baserar jag dock återigen på formen tråden har tagit nu och inte hur du från början tänkte dig att den skulle utformas.. Det har blivit komplicerat.
Personligen tycker jag inte att man ska skriva ut företagets namn förrän det kommit fram vem som gjort rätt eller fel, konsumenten eller företaget. För det känns inte rättvist bara..
Samma princip gäller ju när trådar görs om potentiella scams på marknaden. Om man misstänker att man blivit blåst så utelämnar man personens namn förrän det är ställt bortom rimligt tvivel att det är en bedragare. Annars "hänger man ut" personen felaktigt tycker jag.

Du säger att du behöver råd men att vi inte kan besluta vad som är rätt och fel, bara ARN. Då kanske det vore bäst att ha kontaktat dom först istället för att göra en tråd här.. För när svaret enligt dig bara kan bli "fråga dom som kan besluta" så behövde man inte skrivit ut företagets namn till att börja med..

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av milkab:

Det är ju datorn som blir en specialbeställning genom att han skulle ha den byggd annorlunda.

Om du beställer en princesstårta fast med hästskit inuti ist för grädde. Så blir inte hästbajset en speciell vara, däremot blir tårtan det.

Men om hästskit såldes över disken i sagda konditori så är det inte lika klart.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av milkab:

@Mystah:
Är rätt säker på att om du skulle ringa Sony och få beställa en ps4 PRO med en 500gb ssd så skulle fler anse att det var en specialbeställning.

Det är många här inne som anser att en dator är ett pussel som man kan välja bitar och byta hur man vill.
Tror dock att om du går på ICA och frågar runt så kommer de flesta där anse att välja en annan hårddisk till datorn än vad som ingår, är en specialbeställning.

Vad jag vet så är inte kunskapen att modifiera en dator något som klassas som normalt förekommande. Även fast det är normalt för de flesta som läser det här.

Det handlar dock inte om "specialbeställning" iallafall inte hur det är formulerat i lagen utan "specialtillverkad", och en massproducerad SSD är knappast specialtillverkad. Samma gäller ditt dåliga exempel med PS4an. Om han dock valt att gravera in sitt namn på PS4an, då hade det varit en helt annan sak.

Tagit från Wikipedia: Specialtillverkning
Vid specialtillverkning utformas en viss produkt på ett unikt sätt, så att den skiljer sig från mängden. Exempel på produkter som kan specialtillverkas är vapen, flygplan, kläder, bilar, motorcyklar och mobiltelefoner. Dessa produkter brukar dessutom oftast ha ett avsevärt högre pris än massproducerade produkter av standardsutförande.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nima2001:

den här attityden i de senaste posterna... Kunde du inte antingen:

1. Visat det direkt i början av tråden så man slapp ta den seriöst?
eller
2. Gjort Greattech anonyma i dina anklagelser så att man lika gärna kunde "bry sig mindre" om din åsikt när man ser hur omoget du hanterar kritiken tillbaka.

Men nu när man lixom fått sig en bild av både företaget och dig tillslut så känns det fult av dig att gå såhär långt för att sedan vilja gömma dig och fly när neutrala personer (som du ville ha råd av från början) nu vill fråga mer. Jag börjar få känslan av att du faktiskt inte ens ville ha råd när du skapa denna tråden. Du ville bara sätta press på deras "goodwill" genom att go public?

behöver ju förmodligen inte säga till dig för du har ju uppenbarligen fattat det redan med tanke på dina senaste mess, men säger det uppenbara ändå

Greattech har gett dig tillåtelse att posta emails.. Du måste väl förstå att om emailsen ska postas är du privatperson medan de är företag. De kan inte bara gå ut och posta emails mellan deras företag och deras kunder i offentliga forum. Men DU kan posta vad du vill såvida det inte strider mot lag eller deras policy. Så varför postar du inte?
precis..
Man borde radera hela tråden egentligen baserat på slutet här IMO. Eller stryka ut greattechs namn tills ärendet avgjorts. Visst hade jag varit dom hade jag skött offentlig kommunikation bättre men det gör dom precis som dom vill.. Vill dom gå under baserat på dåligt kundbemötande så är det ju helt deras val. Men här verkar dom ju inte gjort något fel enligt lag så att du påstår detta i ett forum utan att vilja påvisa det, trots att du sitter på bevisen, känns oerhört oseriöst.

Du kan inte ha läst dom andra trådarna om Greattech på det här forumet, GT har aldrig tidigare haft problem att hänga ut deras kunder och andra användare här på forumet, så varför skulle dom ha problem att göra det i just det här fallet :)?

Kunden har ju sträckt ut en hand om du scrollar ett par sidor tillbaka, en hand som GT inte tagit emot, och vägrat svarat på, så om det är någon som gömmer sig så är det ju GT.

Tror du att folk vänder sig till ARN för att det skoj? Såklart att TS är seriös och vill ha råd, jag går alltid in med inställning att den information som man får av TS stämmer, sen är det upp till företaget att överbevisa kunden, om det inte stämmer, vilket inte har hänt ännu i tråden.

Vad du gör att att döma TS i förväg efter vad du anser vara riktigt. Enligt mig har GT gjort fel, och knappast följt lagen, och jag tycker det är oerhört snällt av TS att erbjuda sig själv att stå för Greattechs returkostnad av SSD, vilket jag själv aldrig hade gått med på, eftersom det inte rör sig om någon specialtillverkad produkt, utan en massproducerad sådan.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nima2001:

Givetvis har jag läst tråden. Till och från sedan du starta den ungefär. Följde den direkt då jag visste att den skulle bli het.
Nu kan jag ha varit lite för hård mot dig när jag säger att du "hänger ut dom" för du kanske inte känner till hur hett det har varit med dom på forumet sedan innan. Som du förstår är detta inte första tråden om dom men du kanske inte visste vad du gav dig in i.
Isåfall ber jag om ursäkt för det..

Men nu har det blivit så. Trådar på forum har en tendens att ta eget liv och jag får känslan av att det gått från att du vill ha viss typ av råd till att det blir en slags rättegång här mest pga greattech själva kommer in och kommenterar, samtidigt som jag förstår dom för dom blir attackerade här ibland. Baserat på vilken vändning det tagit så hade jag (och flera andra ser jag) gärna velat se att korten läggs på bordet från båda sidorna. Just nu fattas din sista pysselbit för detta. Detta baserar jag dock återigen på formen tråden har tagit nu och inte hur du från början tänkte dig att den skulle utformas.. Det har blivit komplicerat.
Personligen tycker jag inte att man ska skriva ut företagets namn förrän det kommit fram vem som gjort rätt eller fel, konsumenten eller företaget. För det känns inte rättvist bara..
Samma princip gäller ju när trådar görs om potentiella scams på marknaden. Om man misstänker att man blivit blåst så utelämnar man personens namn förrän det är ställt bortom rimligt tvivel att det är en bedragare. Annars "hänger man ut" personen felaktigt tycker jag.

Du säger att du behöver råd men att vi inte kan besluta vad som är rätt och fel, bara ARN. Då kanske det vore bäst att ha kontaktat dom först istället för att göra en tråd här.. För när svaret enligt dig bara kan bli "fråga dom som kan besluta" så behövde man inte skrivit ut företagets namn till att börja med..

Först och främst är du inte förlåten sen fattar du fortfarande lika lite nu som i ditt tidigare inlägg. Yttra dig inte och kom inte om här och häng ut MIG när du inte har läst tråden och spelar viktig Petter. Det saknas inte ett dugg från mig då jag skrivit i tråden det enda jag skrivit till dom och dom skrivit till mig. Jag behöver inte bevisa ett smack så för mig räcker det utmärkt att jag skriver exakt vad som har skrivits i mailet än att kopiera och klistra in då det inte blir någon skillnad. Jag kan ju isåfall lika gärna fejka vad som skrivits och få er att tro på mig.

Visa signatur

/M

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mystah:

Först och främst är du inte förlåten sen fattar du fortfarande lika lite nu som i ditt tidigare inlägg. Yttra dig inte och kom inte om här och häng ut MIG när du inte har läst tråden och spelar viktig Petter. Det saknas inte ett dugg från mig då jag skrivit i tråden det enda jag skrivit till dom och dom skrivit till mig. Jag behöver inte bevisa ett smack så för mig räcker det utmärkt att jag skriver exakt vad som har skrivits i mailet än att kopiera och klistra in då det inte blir någon skillnad. Jag kan ju isåfall lika gärna fejka vad som skrivits och få er att tro på mig.

Ignorera honom bara, han får välja själv om han väljer att tro på dig eller inte. Det han ber om skulle inte göra någon skillnad för tråden eftersom du redan redovisat för flera sidor tillbaks vad som sagts, och det är inget märkvärdigt som kan göra någon skillnad.
Om det hade handlat om att du inte har någon ångerrätt på SSD eller Operativsystemet, då hade det kunnat vara värt att ha med, men eftersom det aldrig ens diskuterats i era mail emellan så finns det inget mer att redovisa.

Det jag gärna skulle vilja ha svar av från @Greattech är varför det som sagts via "telefon kundtjänst" inte gäller? Där GTs egna support sa att det var okej att avbeställa datorn =).

ARN skulle garanterat säga att det gäller lika mycket som att man mailar in till supporten, och som sagt, det är omöjligt för en kund att veta att hos GT gäller det olika regler, beroende på vilken support/kundtjänst man kommer i kontakt med.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem
Skrivet av muSashi:

Så du tar alltså för givet att era kunder ska veta vad som är skillnad på eran "support" och eran "telefon kundtjänst"? Förstår du inte hur illa det här låter? Du gräver bara din grop ännu djupare med det här uttalandet..

För mig är "support" och "telefon kundtjänst" samma sak.

Om jag får svar från eran support vare sig det är telefon eller inte, så tar jag för givet att det stämmer som kund. Kan knappast vara kundens uppgift att veta vad som är skillnaden mellan eran "support" och "telefon kundtjänst".

Men då vet vi, om man kommer i kontakt med eran egna "telefon kundtjänst" så gäller ingenting av vad dom säger till kund, detta låter så illa att jag inte vet vad jag ska säga..

Låter som något blufföretag framtagen under julhandeln. Har då aldrig stött på en kundtjänst som inte hänvisat till support eller på något sätt påstått att det som sägs i kundtjänsten inte är bindande. Det låter som ren amatörism.

Skrivet av frong:

Känns som man får ha bandspelaren igång när man har med detta företag att göra.

Undrar om det känns värt med denna värdelösa PR för några hundringar.

Eller så handlar man inte från GT. I många fall så verkar det bara sluta i misär om man ska returnera någon vara.

Skrivet av Frispel:

Rent tekniskt sett så verkar det vara en fråga om misskommunikation. Om jag uppfattat det som skrivits i tråden på ett korrekt sätt så ringde trådskaparen till kundtjänst och frågade om leveranstiden och fick då svaret att de (kundtjänst i telefon) inte har någon aning och att sådan frågor ska ställas till supporten via mail. Vilket trådskaparen då uppfattat som att greattech inte har någon aning om leveranstiden snarare än att han ställt frågan till fel ställe. Vem som sagt och gjort vad för att detta missförstånd skulle inträffa är omöjligt att veta, men det är inte på något sätt problematiskt att sätta ihop trådskaparens och greattechs inlägg och inse att det är där som det blivit fel. Skulle tro att ingen ljuger utan det bara är en fråga om misskommunikation. Olyckligt, men sådant inträffar lite då och då. Möjligen kan man se det som en fingervisning om att det finns marginal för förbättring i tydlighet i hur kundtjänsten kommunicerar via telefon

Det är ju ändå lite roligt hur denna typ av "Misskommunikation" händer ganska ofta från just GTs sida. Vet inte om det beror på arbetarna på kundtjänsten inte riktigt vet vad de håller på med eller om det är ett försök från GTs sida att tvinga igenom småskumma saker. Oberoende så verkar GT inte lära sig.

Skrivet av Jonny Myran:

Tvärtom så blir man mörkrädd över hur många puckade kunder det finns. "Kunden har alltid rätt"-mentaliteten har verkligen tagits bortom alla rimliga gränser på många håll, och företag väntas avsäga sig rättigheter till höger och vänster för att folk själva inte har någon koll.

Visst svarar Greattech med mindre grace än man kanske skulle önska i trådarna, men nog fan visar det sig nästintill alltid att det är kunden som är helt ute och cyklar.

Det gyllene begreppet i detta fall är Trackrecord. Och GTs trackrecord är ganska mörkt om jag säger så.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Entusiast

Blev lite nyfiken...

https://www.merinfo.se/foretag/Greattech-Stockholm-AB-5568515...

Status: Konkursbeslut

Har de konkat alltså?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zpnk:

Blev lite nyfiken...

https://www.merinfo.se/foretag/Greattech-Stockholm-AB-5568515...

Status: Konkursbeslut

Har de konkat alltså?

Kan vara en nystart. Samma namn.. nytt företag.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Xinpei:

Kan vara en nystart. Samma namn.. nytt företag.

Står registrerat 2011

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zpnk:

Står registrerat 2011

Var?

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Xinpei:

Kolla länken

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zpnk:

Kolla länken

Säker på att det inte är nytt företag med samma namn?

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Zpnk:

Står registrerat 2011

Skrivet av Xinpei:

Improwise ang. GT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xinpei:

Kan vara en nystart. Samma namn.. nytt företag.

Eftersom det inte finns något redovisat resultat för 15-16, så torde det vara ett nytt bolag man kör under i dag. Här exempelvis. Inga siffror?

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem

Alla dessa GT-trådar med samma lilla grupp hobbyjurister...

Har GT rätt i frågan?
Troligtvis inte då privatpersoner har orimligt bra skydd i Sverige.

Kommer GT låta kunden få rätt?
Troligtvis inte.

Anmälan till ARN, dra en tvist i någon månad, alternativt lära dig av ditt misstag är dina val.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av hultron:

Alla dessa GT-trådar med samma lilla grupp hobbyjurister...

Har GT rätt i frågan?
Troligtvis inte då privatpersoner har orimligt bra skydd i Sverige.

Kommer GT låta kunden få rätt?
Troligtvis inte.

Anmälan till ARN, dra en tvist i någon månad, alternativt lära dig av ditt misstag är dina val.

Snark kommentar när kategorin bestämt berör konsumenträtt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av hultron:

Alla dessa GT-trådar med samma lilla grupp hobbyjurister...

Har GT rätt i frågan?
Troligtvis inte då privatpersoner har orimligt bra skydd i Sverige.

Kommer GT låta kunden få rätt?
Troligtvis inte.

Anmälan till ARN, dra en tvist i någon månad, alternativt lära dig av ditt misstag är dina val.

Då du uppenbarligen verkar vara en fullfjädrad jurist själv ser vi fram emot att du påtalar vilka de faktiska felen är och vad som är det korrekta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=Mr_B=-:

Jag har inga som helst problem med att bli motsagd, eller ens att konstatera att folk helt enkelt har olika åsikt. Men DU påstår att citatet är otydligt, vilket det inte är, och för att du har svårt att erkänna att du helt enkelt har fel, försöker du få diskussionen att gälla något du själv påstår knappt går att få tag i. Diskussionen gäller citatet, vill du hävda att deras avtals text i sin helhet är "luddig" får du ta den diskussionen med någon annan, jag är helt enkelt inte intresserad. Du har redan visat att du försöker lägga ord i annans mun, när du försöker få mitt påstående om citatet, som inte luddigt, att gälla hela texten, som jag inte överhuvudtaget läst.

JAG har aldrig påstått att citatet är otydligt. JAG har påstått att deras köpvillkor är otydliga (vilket citatet är en delmängd av). Du själv påstår att deras avtal är glasklara gällande avsaknad av ångerrätten för (levererade) digitala licenser:

Skrivet av -=Mr_B=-:

Deras avtal säger att det inte går att göra ett återköp på en digital licens som blivit levererad.

Skrivet av -=Mr_B=-:

Det står solklart att digitala licensnycklar som levererats, inte går att häva köpet på.

Jag gör mitt bästa för att inte lägga ord i andras munnar, men du drar uppenbarligen ganska stora slutsatser utifrån en mening från ett helt avtal. För du tycks ju, utan att själv läst avtalet (mer än en mening), kunna hävda att vad man kan och inte kan göra, är glasklara så till den milda grad att du kan uttala dig i skuldfrågan, där du alltså ger GT rätt.

Hur ska folk som läser dina inlägg ha en rimlig chans att inse att dina uttalanden på något sätt är villkorat med att det inte finns någon annan text med i avtalet, som kan ändra innebörden av den mening du nu grundat ditt uttalande på? Å vidare att du har noll och inget intresse i att utveckla/omvärdera dina uttalanden om ytterligare information tillkommer diskussionen. Nej, istället ska folk inse att diskussionen fortsatt endast och åter endast, ska handla om den lilla information som ursprungligen fanns i inlägget du citerade!

En lite rolig fotnot till det hela, som jag tidigare sa, så har jag inte påstått att "citatet" är otydligt, men citatet är faktiskt otydligt. Detta då du själv måste gjort antagandet att med "det", så menas "ångerrätten". Men citatet skulle i själva verket kunna handla om något helt annat, det kan man inte veta utan att läsa det i sin kontext, något som du hävdar att du inte gjort...

Så hur man än vrider och vänder på detta, så ser jag inte hur du kan stå för att detta är något som är glasklart...

Permalänk
Medlem

När jag beställde datorn från Inet så gällde inte heller ångerrätten (om det är en specialbyggd dator precis som i TS fall).
Tror även Komplett hade det när jag köpte dotterns dator därifrån.
Inte särskilt ovanliga villkor som man godkänner när man beställer produkter som ska anpassas.

Villkoren från Inet:
Ångerrätten gäller inte hygienartiklar som ex. in-ear hörlurar, datorprogram, spel eller ljud- och bildupptagningar då förseglingen/plomberingen brutits samt specialtillverkad dator av osv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av n3crosis:

När jag beställde datorn från Inet så gällde inte heller ångerrätten (om det är en specialbyggd dator precis som i TS fall).
Tror även Komplett hade det när jag köpte dotterns dator därifrån.
Inte särskilt ovanliga villkor som man godkänner när man beställer produkter som ska anpassas.

Villkoren från Inet:
Ångerrätten gäller inte hygienartiklar som ex. in-ear hörlurar, datorprogram, spel eller ljud- och bildupptagningar då förseglingen/plomberingen brutits samt specialtillverkad dator av osv.

I detta fallet är den inte specialbyggd då det är en av modellerna dom säljer förutom att jag lagt till en annan SSD. Där jag gått med på att betala deras fraktavgift.
Gällande Windows så köper jag att man inte kan ångra en levererad digital nyckel men problemet är att jag inte beställt något Windows.

Visa signatur

/M