2.5" till 3.5 Monteringsram för liten för datorn?

Permalänk
Medlem

2.5" till 3.5 Monteringsram för liten för datorn?

Hej! Jag är ganska ny till datorer och köpte nyligen en ny dator färdigbyggd från inet. Och nu tänkte jag uppgradera den genom att lägga till en ny ssd i datorn. Och då den enda platsen gjord för ssd i datorn var upptagen med en annan från tidigare så köpte jag en Monteringsram 2.5" till 3.5" för att sätta fast ssd i hårddisk facket. Men när jag skulle montera den såg jag att den var nån cm för liten? Så den glider liksom inte in utan den rasar bara ner i facket då den är för liten, kollade massa videos när folk monterar sådana och då glider de bara inte och liksom sitter fast utan att ramla ner, vad beror detta på? Har testat med 2 olika 2.5" till 3.5" Monteringsramar så tror ej det är något fel på dem, Chassit jag har är en Antec GX500. All hjälp uppskattas otroligt mycket!

Tack

//Johan

Permalänk
Medlem

@Amazin:
Från specifikation på deras hemsida:
"4 x 3.5" tool-less HDD bays" så det är möjligt att det krävs någon form av hållare.
Prova sätt den i det fack som är avsett för floppy istället.

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.

Permalänk
Medlem

@Belzader: Jaha det förklarar det hela, tack så mycket för hjälpen! Vet du om det finns nån butik i Sverige som säljen en sån där tool-free hdd bay?

Permalänk
Medlem

@Amazin:
Nej, men om du har köpt chassit nytt så ska det ha följt med hållare, har du köpt det beg, så kontakta säljaren.
Om denna har angivit att det inte följer med tillbehör etc. är du out of luck.
Antec säljer visserligen tillbehör men verkar inte ha något direkt i lager och verkar inte sälja till privat personer.

Det är typ en sådan här som troligen behövs Drive tray

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.

Permalänk
Medlem

@Belzader: Okej tack, får hoppas att jag kan hitta några sådana liggandes nånstans kvar. Tack så mycket för hjälpen!