Studiomonitorer fristående

Permalänk

Studiomonitorer fristående

Hej,
Jag har 2st aktiva M-audio monitorer som jag skulle vilja använda till musiklyssning men jag vete tusan hur jag ska lösa det praktiskt, monitorerna har bara tele- och XLR-utgångar.

Tanken är att använda dem utan dator och externt ljudkort då jag inte har någon PC längre, har ett Line6 USB-ljudkort som jag haft de kopplade till förut men det blir ju oanvändbart utan en stationär PC antar jag.

Finns det något väldigt simpelt och billigt interface av något slag med ingångar för dessa samt en 3,5mm aux-ingång för att köra musik till dem via mobil ex?

Permalänk
Medlem

Vad jag vet finns det en 6.3 mm tele-ingång på vardera högtalare (kontrollera gärna) och då räcker en kabel som delar signalen vänster/höger med 3.5 mm i stereo-änden (kopplas till mobilen).

https://www.4sound.se/tilbehor/kablar/klotz-ay5-0300

Skickades från m.sweclockers.com

Edit: ser att kabeln ovan är olämplig då delningen sker sista decimetern, går att hitta en annan kabel alternativt skära bort plastklumpen och därefter dra isär kablarna.

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - RTX 3070 - 16 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk
Rekordmedlem

Det är väl bara att skaffa en passande kabel och om du vill så kan du skaffa tex en Chromecast audio eller blåtandsmottagare beroende på vad som passar dig bäst så kan du dessutom köra det mesta trådlöst från signalkällan.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk

Herregud, jag är ju otroligt korkad, har alltid trott att dessa utgångar bak är till endast för anslutning till ett ljudkort eller liknande.
Självklart borde det gå att med en adapterkabel ansluta en signalkälla in till dom. Tack:)