AMD släpper drivrutin för Far Cry 5

Permalänk
Melding Plague

AMD släpper drivrutin för Far Cry 5

Grafiktillverkaren AMD står redo med optimerade drivrutiner för den femte upplagan av Far Cry. Spelet bjuder denna gång på våldsamma sekter i Montanas böljande natur.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Inofficiell ambassadör

@JonasT Vågar man hoppas på ett snabbtest på det här spelet och hur det flyter med några olika grafikkort?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Permalänk
Inaktiv

@Xyborg: Kan du inte hålla dig finns ett riktigt bra test med många olika kort och upplösningar på guru3d

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Xyborg:

@JonasT Vågar man hoppas på ett snabbtest på det här spelet och hur det flyter med några olika grafikkort?

Skickades från m.sweclockers.com

>100 fps avg i 1440p med 1080Ti, vilket är relevant för dig.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Xyborg:

@JonasT Vågar man hoppas på ett snabbtest på det här spelet och hur det flyter med några olika grafikkort?

Skickades från m.sweclockers.com

Nu är jag ju inte Jonas, men jag kan säga att ja, det kommer.

Visa signatur

How can we win when fools can be kings?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Xyborg:

@JonasT Vågar man hoppas på ett snabbtest på det här spelet och hur det flyter med några olika grafikkort?

Skickades från m.sweclockers.com

kolla hardware unboxed vega korten har riktigt fin prestanda. Inget nvidia gameworks som dödar prestandan och visar hur det hade sett ut om inte gameworks var så anti Amd.

Visa signatur

New: Asus x370 prime pro, Ryzen 1700 (@3.925ghz) , Ripjaws V 16GB 3600 MHz (@3200mhz 14c). https://valid.x86.fr/curj7r
Radeon VII.

Permalänk
Inofficiell ambassadör
Skrivet av anon81912:

@Xyborg: Kan du inte hålla dig finns ett riktigt bra test med många olika kort och upplTack fösningar på guru3d

Skrivet av AdoringFan:

>100 fps avg i 1440p med 1080Ti, vilket är relevant för dig.

Tack för infon! Det ger en liten fingervisning, men då de endast har just avg, siffror väntar jag ändå med spänning på Swecs tester. De är lägsta percentilen som är mest intressant - något Swec brukar vara duktiga på att leverera.

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Permalänk
Inaktiv

@Xyborg: om du kollar FCAT är det i princip vad du frågar efter, verkar väldigt stabilt!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Xyborg:

Tack för infon! Det ger en liten fingervisning, men då de endast har just avg, siffror väntar jag ändå med spänning på Swecs tester. De är lägsta percentilen som är mest intressant - något Swec brukar vara duktiga på att leverera.

Permalänk
Skrivet av AdoringFan:

>100 fps avg i 1440p med 1080Ti, vilket är relevant för dig.

Dock så har han ju ca 25% högre upplösning än 1440p med 21:9 skärmen om spelet skalar med aspekt.

Visa signatur

PC #1 CPU: R5 1600 @3.8 Motherboard: B350-A PRIME GPU: EVGA 1080 Ti
PC #2 CPU: i7 3770K @4.2 Motherboard: P8P67 GPU: AMD R9 290X

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨
Skrivet av Xyborg:

Tack för infon! Det ger en liten fingervisning, men då de endast har just avg, siffror väntar jag ändå med spänning på Swecs tester. De är lägsta percentilen som är mest intressant - något Swec brukar vara duktiga på att leverera.

Klart!

Permalänk
Medlem

Kommer denna för Linux?
Optimeringar för mining är alltid trevligt.

Permalänk
Inofficiell ambassadör
Skrivet av JonasT:

Tack å bock!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A