Den självläkande skärmen(Aldrig mera Inet igen.).

Permalänk
Medlem

Den självläkande skärmen(Aldrig mera Inet igen.).

Här kommer min berättelse om min första & sista dispyt med Inet, som är så bisarr att det mest liknar ett skämt.
Jag har länge velat fram & tillbaka ifall jag överhuvudtaget ska dela med mig utav historien, eftersom jag varit en rätt nöjd kund i så pass många år & kände att en dålig erfarenhet inte behöver betyda slutet av vårt förhållande, men upptäckten idag fick mig att känna att den här historien är så pass knasig att jag inte kan låta bli.

Tidig höst 2017.
Klättrandet uppför CS:GO rankerna var en utmaning jag tog på mig var dag.
Jag insåg att min 4 års gamla dellskärm med sin fina IPS-panel på alltför många ms var för slö för att kunna utmana den globala eliten och sina 144Hz-skärmar.
- Efter många år så var det alltså dags för att byta ut sin skärm.

Sagt & gjort.
Jag bestämde mig för en Acer 24" Predator & var ivrig efter att få börja avlossa kulor i krispig 144Hz.

Snabb leverans som vanligt.
Skärmen var levererad bara någon dag efter ordern var lagd.
Med hjälp av en polare hetsade vi ihop skärmen & skulle provskjuta.
Jag hade i förtid googlat upp en bra färg- &kontrastinställning för skärmen, men upptäckte att menyn inte stämde överens med guiden.
En fet facepalm när jag ser att det faktiskt står AOC på skärmen och inte Acer.

- Ahmen vafan, de har skickat fel skärm!
Polaren upptäckte också att det satt två stycken fraktsedlar i två olika namn på kartongen.
Såklart ringde jag & hade ett samtal med kundtjänst som inte förstod vad som kunnat gå så snett, eftersom min Acer-skärm var spårlöst försvunnen.
Fick iallafall packa ihop skärmen och returnera den till inet och inet skickade iväg rätt skärm till mig.

En viss tid senare.

Inets returavdelning ringer upp mig och säger att AOC-skärmen jag returnerat är fraktskadad(förmodligen spelade Postnord kast med liten dataskärm.) och att de inte kan godkänna returen.

Jag la fram argumentet att det är ju uppenbart att det är Postnord som varit väldigt vårdslösa med skärmen & det är därför skadan har skett, varpå telefonisten säger att jag packat ner skärmen med displayen åt fel håll & därför är det mitt fel, och att det också står i deras avtal med Postnord att produkten skall klara av ett fall från över 1 meter utan att vidta skada.

Jag motargumenterar med att det stod ingenting någonstans om hur man packar en skärm åt 'rätt håll' & jag gjorde vad jag kunde med det material jag var tillägnat att packa skärmen med, och ifrågasatte deras val utav avtal med tanke på att det ändå är elektronikprylar det handlar om & ifrågasatte varför inte information om detta efterblivna avtal finns tillgängligt för oss som tydligen blir tvungna att stå för eventuella skador.

Varpå jag fick någon bortförklaring och svaret att om jag fick fel skärm är jag ju dum om jag packar upp den överhuvudtaget(han hade ju rätt i sak, hade man inte varit så ivrig hade man ju sett på kartongen att det stod AOC och inte Acer.).

Jag svarade med att om packavdelningen hade skött sitt jobb korrekt från första början och inte slarvat bort min skärm och skickat mig någon helt annan skärm hade detta samtal aldrig ägt rum överhuvudtaget, och eftersom jag ändå packade ner returprodukten med hjälp av polaren så gott & noga vi kunnat utan några hänvisningar om vilket väderstreck olika delar ska peka åt så anser inte jag att jag ska stå för hela summan.

Jag fick dröja kvar och skulle få prata med b0ssen eftersom det inte var i hans makt att komma med kompromisser, men det visade sig att chefen inte hade tid att samtala med mig och bestämde att jag skall stå för hela summan ändå.

Jag ifrågasatte ifall detta är hur man behandlar en kund när det är Inet som gjort fel från första början, speciellt med tanke på att kunden varit kund sen 2009 och lagt ordrar för över 40k totalt utan att krångla med beställningar förut(vilket han också såg när han kollade in mitt konto.).
Gav också lönlöst ett exemplar(eftersom jag själv jobbar i butik.) på att även fast kunden ibland har gjort fel så får man ge dem en kompromiss som gynnar kunden eftersom att i längden så gynnar det butiken eftersom kunden kommer fortsätta spendera pengar många år framöver.

Efter en del fram och tillbaka fick jag tillslut två val.
1) Antingen betalar jag hela beloppet och Inet står för att transportera produkten till närmaste container och skrota den.
2) Eller så får jag betala hela beloppet och Inet skickar tillbaka den trasiga skärmen till mig igen & då kan de bjuda på frakten(schysst!!!11).

Tiden hade egentligen också gått för långt för att jag skulle få returnera Acer-skärmen, så det billiga budgetköpet på knappt 3k blev helt plötsligt ett köp på nästan 6k.
De kunde trots det gå med på ett återköp utav Acerskärmen om jag först betalade fakturorna & var villig att chansa att denna gången kommer den nog fram hel & fin!

Klarna beblandas in i Dispyten & fryser fakturan och hänvisar till Allmänna Reklamationsnämnden.
Jag pratar med en handläggare från ARN som anser att det är Inet som gjort fel eftersom det är Inets ansvar att se till att produkten packas & skickas rätt eftersom det är Inet som inledde fraktavtalet med Postnord.
Hade det varit jag som beställt frakten av produkten så hade det varit mitt ansvar att ta reda på vad som gäller.

Det var nu jul.

Den Acer Predator-skärm jag beställt fungerade sisådär.
Den hittade ingen anslutning titt som tätt och gick in i sleep mode utan anledning och vägrade starta ibland, efter googlesökningar så var det många som hade samma problem.
Jag blev trött på skiten, gick in på Webhallens hemsida (Eftersom att de alltid varit så schyssta mot oss i Crew på Dreamhack så valde jag att börja handla hos dem.) och beställde en betydligt dyrare Asus 27" 144hz Quad HD-skärm med IPS-panel i hopp om att slippa lågprisproblem/kompatibilitetsproblem.

Jag orkade inte heller bry mig om att fortsätta bråka om de där 2,5k och tänkte i princip att Jaja, jag packade väl skiten fel då och det är väl mitt fel.
Jag brydde mig inte ens om att packa upp den skadade AOC-skärmen när den kom tillbaka för jag var så trött på alla samtal & mail fram och tillbaka, och eftersom min mor då också var allvarligt sjuk & låg inlagd var orken att ta tag i sånthär trams nonexistent.
Så skärmen fick stå i sin kartong och skämmas, och Acer-skärmen som bara bråkade skickade jag in i städskrubben.
(Den nya Asus-skärmen fungerar dock klockrent och är hur nöjd somhelst!)

Men, nu, idag 3/4-2018.
Alltså över ett halvår senare som allt krångel med AOC-skärmen började så diskuterade jag med polaren som är i behöv av en extra skärm för att eventuellt börja streama, och jag sa att jag har en skärm som är repig/trasig som jag inte packat upp & provat om den fungerar än, och att han kunde få köpa den för någon hundring om den fungerar trots sin repa.

Håll i hatten nu.

Jag drar fram kartongen där den påstådda skadade AOC-skärmen skall befinna sig, och till min förvåning så FINNS DET INTE EN ENDA SYNLIG SKADA PÅ SKÄRMEN.

Tänker att detta är ju omöjligt. Det är ett skämt. Någon spelar mig ett spratt.

Kopplar in den & den lyser upp utan en enda visuell repa eller skada någonstans.

Vad i helvete tänker jag, har den läkt av sig själv medan den stått 5 månader i sin kartong eller vad är det frågan om??++++?

Det var då jag bestämde mig för att dela med mig utav denna berättelse trots allt, och länkar även två bilder, där ena bilden är en bild från Inets returavdelning men den skadade skärmen som de tvingade mig att köpa & den andra bilden är bilden jag tog idag.

https://drive.google.com/open?id=18esRqTqgOs8M-C8mBL_1Rj-SrHJ...

https://drive.google.com/open?id=1rFMclIYCePYHMe-Pyt1HHvi1sji...

& tillslut en print på ett utav många mail som skickades.

https://drive.google.com/open?id=1dTw-HiSnTtF1ZkLPENW6QD4Y9fG...

Allt jag har att hälsa Inet är ett långt mittenfinger och hoppas de gläds av tanken att de änsålänge förlorat 7 st trogna kunder med ordrar på över 200k och potentiella ordrar på mycket mycket mer för deras ill-usla behandling.

& ifall du som läser står mellan valet att beställa från Inet eller Komplett/Webhallen/CDON så tänk på denna bisarra historia innan du beställer. (För att jämföra: Jag beställde ett trådlöst headset från komplett som kostade mer än vad Inets skärm gjorde, 3290:- för att vara exakt, det hade ett litet pipande ljud som hördes ifall inga andra ljud spelades upp, knappt märkbart men kontaktade ändå kundtjänst med tanke på priset, de skickade mig ett nytt likadant headset & jag kunde behålla/kasta det andra, det nya hade inget pipljud, men ändå, rätt stor skillnad på kundbemötande. )

Tack för mig, kul att du orkade läsa!

Permalänk
Medlem

Du packade den inte tillräckligt väl så tyvärr så kommer du inte gilla vad folk svarar härnäst...
De måste skickat tillbaka fel skärm eller var det ditt paket?

(sorry läste inte sista raderna första läsningen )

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spiffman:

Du packade den inte tillräckligt väl så tyvärr så kommer du inte gilla vad folk svarar härnäst...
De måste skickat tillbaka fel skärm eller var det ditt paket?

(sorry läste inte sista raderna första läsningen )

Han måste ju ha packat den bra eftersom den har självläkt

Visa signatur

Xp1700+@Max 2689 mhz FSB@Max 250 SC(Synk) NF7-S rev 1.2
Thorton@Max 2801.8mhz+(L2@512) FSB@Max 291+! 2,5.3.4.11 DC(1/1)3.54 Vdimm 2x256 mb bh5 Dfi Lanparty Rev B(4440+/4095+)

Permalänk
Medlem
Skrivet av ddyao:

Här kommer min berättelse om min första & sista dispyt med Inet, som är så bisarr att det mest liknar ett skämt.
Jag har länge velat fram & tillbaka ifall jag överhuvudtaget ska dela med mig utav historien, eftersom jag varit en rätt nöjd kund i så pass många år & kände att en dålig erfarenhet inte behöver betyda slutet av vårt förhållande, men upptäckten idag fick mig att känna att den här historien är så pass knasig att jag inte kan låta bli.

Tidig höst 2017.
Klättrandet uppför CS:GO rankerna var en utmaning jag tog på mig var dag.
Jag insåg att min 4 års gamla dellskärm med sin fina IPS-panel på alltför många ms var för slö för att kunna utmana den globala eliten och sina 144Hz-skärmar.
- Efter många år så var det alltså dags för att byta ut sin skärm.

Sagt & gjort.
Jag bestämde mig för en Acer 24" Predator & var ivrig efter att få börja avlossa kulor i krispig 144Hz.

Snabb leverans som vanligt.
Skärmen var levererad bara någon dag efter ordern var lagd.
Med hjälp av en polare hetsade vi ihop skärmen & skulle provskjuta.
Jag hade i förtid googlat upp en bra färg- &kontrastinställning för skärmen, men upptäckte att menyn inte stämde överens med guiden.
En fet facepalm när jag ser att det faktiskt står AOC på skärmen och inte Acer.

- Ahmen vafan, de har skickat fel skärm!
Polaren upptäckte också att det satt två stycken fraktsedlar i två olika namn på kartongen.
Såklart ringde jag & hade ett samtal med kundtjänst som inte förstod vad som kunnat gå så snett, eftersom min Acer-skärm var spårlöst försvunnen.
Fick iallafall packa ihop skärmen och returnera den till inet och inet skickade iväg rätt skärm till mig.

En viss tid senare.

Inets returavdelning ringer upp mig och säger att AOC-skärmen jag returnerat är fraktskadad(förmodligen spelade Postnord kast med liten dataskärm.) och att de inte kan godkänna returen.

Jag la fram argumentet att det är ju uppenbart att det är Postnord som varit väldigt vårdslösa med skärmen & det är därför skadan har skett, varpå telefonisten säger att jag packat ner skärmen med displayen åt fel håll & därför är det mitt fel, och att det också står i deras avtal med Postnord att produkten skall klara av ett fall från över 1 meter utan att vidta skada.

Jag motargumenterar med att det stod ingenting någonstans om hur man packar en skärm åt 'rätt håll' & jag gjorde vad jag kunde med det material jag var tillägnat att packa skärmen med, och ifrågasatte deras val utav avtal med tanke på att det ändå är elektronikprylar det handlar om & ifrågasatte varför inte information om detta efterblivna avtal finns tillgängligt för oss som tydligen blir tvungna att stå för eventuella skador.

Varpå jag fick någon bortförklaring och svaret att om jag fick fel skärm är jag ju dum om jag packar upp den överhuvudtaget(han hade ju rätt i sak, hade man inte varit så ivrig hade man ju sett på kartongen att det stod AOC och inte Acer.).

Jag svarade med att om packavdelningen hade skött sitt jobb korrekt från första början och inte slarvat bort min skärm och skickat mig någon helt annan skärm hade detta samtal aldrig ägt rum överhuvudtaget, och eftersom jag ändå packade ner returprodukten med hjälp av polaren så gott & noga vi kunnat utan några hänvisningar om vilket väderstreck olika delar ska peka åt så anser inte jag att jag ska stå för hela summan.

Jag fick dröja kvar och skulle få prata med b0ssen eftersom det inte var i hans makt att komma med kompromisser, men det visade sig att chefen inte hade tid att samtala med mig och bestämde att jag skall stå för hela summan ändå.

Jag ifrågasatte ifall detta är hur man behandlar en kund när det är Inet som gjort fel från första början, speciellt med tanke på att kunden varit kund sen 2009 och lagt ordrar för över 40k totalt utan att krångla med beställningar förut(vilket han också såg när han kollade in mitt konto.).
Gav också lönlöst ett exemplar(eftersom jag själv jobbar i butik.) på att även fast kunden ibland har gjort fel så får man ge dem en kompromiss som gynnar kunden eftersom att i längden så gynnar det butiken eftersom kunden kommer fortsätta spendera pengar många år framöver.

Efter en del fram och tillbaka fick jag tillslut två val.
1) Antingen betalar jag hela beloppet och Inet står för att transportera produkten till närmaste container och skrota den.
2) Eller så får jag betala hela beloppet och Inet skickar tillbaka den trasiga skärmen till mig igen & då kan de bjuda på frakten(schysst!!!11).

Tiden hade egentligen också gått för långt för att jag skulle få returnera Acer-skärmen, så det billiga budgetköpet på knappt 3k blev helt plötsligt ett köp på nästan 6k.
De kunde trots det gå med på ett återköp utav Acerskärmen om jag först betalade fakturorna & var villig att chansa att denna gången kommer den nog fram hel & fin!

Klarna beblandas in i Dispyten & fryser fakturan och hänvisar till Allmänna Reklamationsnämnden.
Jag pratar med en handläggare från ARN som anser att det är Inet som gjort fel eftersom det är Inets ansvar att se till att produkten packas & skickas rätt eftersom det är Inet som inledde fraktavtalet med Postnord.
Hade det varit jag som beställt frakten av produkten så hade det varit mitt ansvar att ta reda på vad som gäller.

Det var nu jul.

Den Acer Predator-skärm jag beställt fungerade sisådär.
Den hittade ingen anslutning titt som tätt och gick in i sleep mode utan anledning och vägrade starta ibland, efter googlesökningar så var det många som hade samma problem.
Jag blev trött på skiten, gick in på Webhallens hemsida (Eftersom att de alltid varit så schyssta mot oss i Crew på Dreamhack så valde jag att börja handla hos dem.) och beställde en betydligt dyrare Asus 27" 144hz Quad HD-skärm med IPS-panel i hopp om att slippa lågprisproblem/kompatibilitetsproblem.

Jag orkade inte heller bry mig om att fortsätta bråka om de där 2,5k och tänkte i princip att Jaja, jag packade väl skiten fel då och det är väl mitt fel.
Jag brydde mig inte ens om att packa upp den skadade AOC-skärmen när den kom tillbaka för jag var så trött på alla samtal & mail fram och tillbaka, och eftersom min mor då också var allvarligt sjuk & låg inlagd var orken att ta tag i sånthär trams nonexistent.
Så skärmen fick stå i sin kartong och skämmas, och Acer-skärmen som bara bråkade skickade jag in i städskrubben.
(Den nya Asus-skärmen fungerar dock klockrent och är hur nöjd somhelst!)

Men, nu, idag 3/4-2018.
Alltså över ett halvår senare som allt krångel med AOC-skärmen började så diskuterade jag med polaren som är i behöv av en extra skärm för att eventuellt börja streama, och jag sa att jag har en skärm som är repig/trasig som jag inte packat upp & provat om den fungerar än, och att han kunde få köpa den för någon hundring om den fungerar trots sin repa.

Håll i hatten nu.

Jag drar fram kartongen där den påstådda skadade AOC-skärmen skall befinna sig, och till min förvåning så FINNS DET INTE EN ENDA SYNLIG SKADA PÅ SKÄRMEN.

Tänker att detta är ju omöjligt. Det är ett skämt. Någon spelar mig ett spratt.

Kopplar in den & den lyser upp utan en enda visuell repa eller skada någonstans.

Vad i helvete tänker jag, har den läkt av sig själv medan den stått 5 månader i sin kartong eller vad är det frågan om??++++?

Det var då jag bestämde mig för att dela med mig utav denna berättelse trots allt, och länkar även två bilder, där ena bilden är en bild från Inets returavdelning men den skadade skärmen som de tvingade mig att köpa & den andra bilden är bilden jag tog idag.

https://drive.google.com/open?id=18esRqTqgOs8M-C8mBL_1Rj-SrHJ...

https://drive.google.com/open?id=1rFMclIYCePYHMe-Pyt1HHvi1sji...

& tillslut en print på ett utav många mail som skickades.

https://drive.google.com/open?id=1dTw-HiSnTtF1ZkLPENW6QD4Y9fG...

Allt jag har att hälsa Inet är ett långt mittenfinger och hoppas de gläds av tanken att de änsålänge förlorat 7 st trogna kunder med ordrar på över 200k och potentiella ordrar på mycket mycket mer för deras ill-usla behandling.

& ifall du som läser står mellan valet att beställa från Inet eller Komplett/Webhallen/CDON så tänk på denna bisarra historia innan du beställer. (För att jämföra: Jag beställde ett trådlöst headset från komplett som kostade mer än vad Inets skärm gjorde, 3290:- för att vara exakt, det hade ett litet pipande ljud som hördes ifall inga andra ljud spelades upp, knappt märkbart men kontaktade ändå kundtjänst med tanke på priset, de skickade mig ett nytt likadant headset & jag kunde behålla/kasta det andra, det nya hade inget pipljud, men ändå, rätt stor skillnad på kundbemötande. )

Tack för mig, kul att du orkade läsa!

Det känns rent spontant som smuts om det nu är samma färg och skärm.

Visa signatur

Fulburken:
| I9 9900K
| Gigabyte Aorus Z390 AORUS MASTER
| Asus RTX 3090 Strix OC

Permalänk
Medlem

Skön historia.

Är det bara jag eller är det extremt svårt att se vilken del av skärmen repan sitter på på Inets bild om man jämför med din bild? Det är inte ens samma fabrikat eller färg på skärmarna?

edit: Tvåa på den bollen

Permalänk
Medlem

Att de skickat fel artikel är bara pinsamt, men shit happens.

Att skärmen kommer tillbaka, till synes utan repor, trots att de gnällt om det känns bara väldigt märkligt. Kanske har de försökt möta dig halvvägs genom att skicka tillbaka en ny (eller bättre begagnad) skärm? Antingen det eller så har de returnerat fel skärm av misstag

Edit: Eller ja, smuts, som de senare insett och tvättat bort, haha gud, om detta är vad som hänt ..

Permalänk
Medlem

Har haft både bra och dåliga erfarenheter från Inet. Den dåliga var när de försökte ersätta min GPU i ett garantiärende med en sämre och när jag påpekade det så ändrade de plötsligt på sig och gav mig ett likvärdigt.

Hade jag inte haft någon kunskap om grafikkort hade jag gått i fällan.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D GPU: ASUS GeForce RTX 4070Ti TUF Gaming RAM: Crucial 32GB DDR4 3200MHz CL16 Mobo: ASUS TUF GAMING B550-PRO PSU: Corsair RM1000x SSD: Crucial P5 Plus 2TB Chassi: Fractal Design North OS: Windows 10 Education 64-bit

Permalänk
Medlem

För mig är Inet sjukt ojämna, antingen löser dom ett eventuellt problem över all förväntan. Eller så inträffar något liknande

Visa signatur

Intel Core i5-3570K Processor || AMD Radeon HD 7970 || MSI Z77A-G45 (MS-7752)
3DMark06 30 781, SM2.0 Score - 11982 - HDR/SM3.0 Score 15632 - CPU Score 7631

Permalänk
Medlem

Så det bekräftar i princip vad vi vet att Inet legendariska service är inte mycket bättre än andra butikers.

Det minsta man kunde begära är att TS skulle få skärmen till inköpspris om de verkligen inte kunde göra ett återköp med tanke att det var Inet som gjorde fel från början.

Edit Ser ut som smuts på retur bilden och ingen repa.

Visa signatur

i5 10600K, Z490 Tomahawk, Corsair RMX750, GTX 1060 6GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av KAD:

Är det bara jag eller är det extremt svårt att se vilken del av skärmen repan sitter på på Inets bild om man jämför med din bild? Det är inte ens samma fabrikat eller färg på skärmarna?

Bilderna är tagna med helt olika vinklar och ljussättning. Du ser sluttampen av "C" från AOCs logga längst upp i höger hörn på Inets bild. "Skadan" skall med andra ord sitta sisådär femtion centimeter diagonalt upp mot höger hörn från loggan sett.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem

Det där ser inte ut som en repa alls, ser ut som tidigare nämnt något smuts. Troligtvis var aldrig Aoc skärmen skadad, även om du packade fel eller posten hanterade den dåligt.

Visa signatur

=)

Permalänk
Medlem

Det värsta jag hört om Inet hittills.
Kommer fortsätta handla där men tycker du gör helt rätt som går till andra butiker och tar med dig alla du känner.

Permalänk

Förlåt om jag skrattar, men det var det var den roligaste historien jag hört på länge. Tråkigt att du fick behöva krångla, är inte kul :/

Men tack så hemskt mycket för att du delade

Permalänk
Inaktiv

Det kan ha varit smuts, Inet kan ha skickat en ny skärm både medvetet eller omedvetet. Det finns mycket som kan ha hänt, problemet nu är att det har gått för lång tid.

Angående Inet och övriga konsumentbutiker så ger jag inte dem mycket positiv feedback, samtidigt får man vad man betalar för och de har låga marginaler. Gå in i en mer teknisk datorförsäljare och de fakturerar en 1000kr/h för precis allt. Rådfrågning av komponenter till en dator kan kosta mer än 1000kr, montering vanlig standard desktop och installation säg 5000kr...
Det är otroligt hur konsumentbutikerna kan montera ihop en dator så billigt, förklaringen är mycket som billig arbetskraft som ej får andra tekniska jobb med högre löner. Men även såklart på löpande band princip plus att montering troligen är en plus minus noll affär för att få sålt delar.

I din berättelse tycker jag det är för många frågor, självklart få kund stå för fram om den har packat skärmen fel, men att enbart packa fel på och och ner på de skärmar som jag köper ska självklart inte påverka något. Detta föresätter självklart att frigoliten är packat därefter. Packar man skärmen fel i frigoliten, ja då har man gjort fel.

Permalänk
Medlem

Antagligen var det smuts som de senare tvättade bort(men de höll fortfarande fast vid att jag var tvungen att köpa skärmen xD)
Annars borde ju smutset/repan suttit kvar när jag packade upp den idag. ;|

Vi pusslade ihop skärmen ner i frigoliten så som det kändes rätt, men vi är ju inga packexperter direkt!

Lustigt & olustigt på samma gång!
Hade man bara tagit tag i sakerna på en gång så hade man ju säkerligen fått pengarna tillbaka tillslut, men viljan & orken fanns inte där just då!

Permalänk
Medlem

fick ett asus x99 moderkort med börja pinna i socket från inet, fick som enda svar att "tyvärr vi kan inte säga att det inte är du som böjt dom". Efter det filmar jag alltid när jag öppnar paketen och kollar varorna. (köper från webhallen och cdon sedan dess)

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av aragon:

fick ett asus x99 moderkort med börja pinna i socket från inet, fick som enda svar att "tyvärr vi kan inte säga att det inte är du som böjt dom". Efter det filmar jag alltid när jag öppnar paketen och kollar varorna. (köper från webhallen och cdon sedan dess)

Även om jag gillar weballen så gissar jag du hade fått exakt samma svar där med böjd pinne i sockeln, då de i fabrik använder olika tekniker för att kolla detta. -Jag har hört rykten om sparade foton.

I vilket fall böjd moderkortspinne är i princip alltid ett handhavarfel och jag gjort själv likadant för runt 10 år sedan utan att för den del vara slarvig, men jädrar vad jag slet med att få på kylanordningen.

Webhallen är för övrigt den butik jag handlar mest i privat, bra priser, bra service och butik på väg mellan hem och jobbet. Det är så lätt att man impulsköper lite dataprylar då..

Permalänk
Avstängd

Skrämmande. Glad att jag fasat ut inet bland mina go-to sidor när man hör sånt här. Handlar mest av Webhallen och Dustin, aldrig haft problem hittills med returer, inte heller på komplett.

Permalänk
Medlem
Permalänk

Att läsa det här är extreeeemt skrämmande, har aldrig hört på dess like om inet, det värsta jag hört är folk tycker deras rea är tragiskt men så är de ju i en realistisk värld..

Verkligen tråkigt du fått uppleva detta, inet har varit extreeemt goda mot mig i 6 år med inköp på över 50k

Har haft två grafikkort från msi’s 700-serie som blivit mer än noggrant examinerade för att bevisa felet och sedan utbytta, slitskador som blivit utbytta på garanti, 30 nins tid i butik för att leta fram mitt kontantköp, delar som gått sönder som ja fått köpa för inköpspris.

Extremt trpkig läsning och tråkigt de sket sig för dig, hoppas mer lycka i framtiden!!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

I7 4790K 4,5 ghz ASUS STRIX GTX 970x2 SLI MMSI Z97-S02 INET EDITION ATX HyperX Savage 16GB (2x8GB) CL11 2400Mhz XMP 2x Samsung 250GB SSD 500gb HDD Corsair CX600 Fractal Design Define R5

Corsair Mus och Tangentbord

Permalänk
Medlem
Skrivet av aragon:

fick ett asus x99 moderkort med börja pinna i socket från inet, fick som enda svar att "tyvärr vi kan inte säga att det inte är du som böjt dom". Efter det filmar jag alltid när jag öppnar paketen och kollar varorna. (köper från webhallen och cdon sedan dess)

Skrivet av anon159643:

Även om jag gillar weballen så gissar jag du hade fått exakt samma svar där med böjd pinne i sockeln, då de i fabrik använder olika tekniker för att kolla detta. -Jag har hört rykten om sparade foton.

Kan mycket väl vara att någon har köpt moderkortet, pajjat en pin och sedan returnerat det utan att Inet märkte det.

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Medlem

Herregud, jag upplever en blandning av skräck och skratt...

Visa signatur

MSI RTX 3080 Gaming X | R7 3800X | 16 GB RAM @ 3600 MHz | Seasonic Prime Ultra 850W | Corsair MP510 960GB + Crucial MX 300 525GB

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av philipborg:

Kan mycket väl vara att någon har köpt moderkortet, pajjat en pin och sedan returnerat det utan att Inet märkte det.

Självklart och moderkortstillverkarna gör ytterst lite för att förhindra detta, hur svårt är det att plombera plasten runt ett moderkort? Visst inte 100% säkert, men chansen är ej stor att man då i en seriös butik åker ut för problemet.

I TS fall så är det ej första gång om TS skulle få fel skärm hemskickad och denna gång en felfri, sånt händer i alla butiker, vissa butiker mer än andra. -Nej jag syftade ej på Inet utan lågprisbutiker med ökänd returhantering utan att nämna andra företag.

Permalänk
Inaktiv

Vi får ha i åtanke att av kanske 10 kunder med liknande case så försöker alltid några av dem mygla. Jag själv har råkat ut för en liknande soppa med Komplett där jag påstods ligga bakom en skada på en produkt. Jag blev ersatt till slut men det krävdes en sån här tråd. De bad om ursäkt och var väldigt tillmötesgående när ärendet tagits vidare en nivå. Men det händer nog ganska ofta att folk har sönder produkter och skyller ifrån sig. Kan ju vara så enkelt att den som undersökte skärmen insåg sitt fel och torkade bort smutsen men vågade inte avslöja det för sina kollegor. Skulle vara rätt pinsamt

Men som tur är finns karma. Det kommer tillbaka till slut oavsett om du är en oärlig konsument eller återförsäljare.

Vi får hoppas Inet hoppar in i tråden och vi får hoppas att det är ett misstag.

Tack för delningen, lägger hellre några hundra extra för att slippa sån här skit.

Permalänk
Medlem

Första gången på länge man hör något så tragiskt... Beklagar att detta hänt
Har länge varit lojal till Inet men man blir ju lite mörkrädd av sånt här.

Permalänk
Medlem

Med den infon som kommit fram här tycker jag att de skulle tagit tillbaka skärmen och sålt den i sin fyndhörna. Det är ju de som gjort fel och skickat dig fel produkt. Lite slarvigt av dig att inte notera innan du packade upp den dock.

Permalänk
Medlem

@anon159643: Nu var det dock så att jag kollade pinnarna innan jag ens monterade kortet, har byggt väldigt många datorer under åren och aldrig lyckats med konststycket att böja pinnar, så knappast handhavande fel. Om kortet varit ute hos tidigare kund vet jag inte, nu i efterhand skulle jag naturligtvis bett dom kolla detta. (sedan om dom svarat ärligt är ju en helt annan sak)

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Inaktiv

Har aldrig haft problem med Inet, men beställ aldrig något från Komplett. De bryr sig inte om att hedra garanti på sina produkter när ett fel efter det andra dyker upp. Hade du beställt en skärm från Komplett, och skärmen hade en död pixel, så hade du fått samma skärm tillbaka i ett sämre paket utan skydd. Vidriga jävla parasiter som jobbar på Komplett

Permalänk
Medlem

Tycker den springande punkten är att problemets ursprung helt och hållet ligger i Inets misstag. TS bad aldrig om felleverans och ansvar för retur av denna, och bör därmed givetvis hållas helt skadefri.

Jäkligt märkligt att Inet inte tog smällen, ens efter TS poängterade detta för händelsen att de inte insåg det själva.

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaput:

Tycker den springande punkten är att problemets ursprung helt och hållet ligger i Inets misstag. TS bad aldrig om felleverans och ansvar för retur av denna, och bör därmed givetvis hållas helt skadefri.

Jäkligt märkligt att Inet inte tog smällen, ens efter TS poängterade detta för händelsen att de inte insåg det själva.

Ahmen brotha!
Tror helt enkelt jag var alltför trevlig & samarbetsvillig, jag skulle helt enkelt bara varit fly förbannad & gormat om hur fel de gjort istället för att försöka kompromissa. x)

Men är det ett sånthär rykte de vill ska spridas på sweclockers forum & från en långtidscrew på världens största datorfestival så okejdå!