Permalänk
Medlem

Mitt första bygge är klart, ungefär ett år efter att jag började överväga att gå den vägen.

Ett bygge i sann felion-anda! Bitumen i botten, eltejp under stabbar, skum-dämpmaterial mellan pcb och plate, osv osv.
*Zeal60
*smorda Zilents 62g
*Varmilo PBT-hattar

Det blev onekligen väldigt(!) tyst, men jag är lite tveksam till känslan av switcharna. Zilents känns ungefär som en tyst mx brown, på ett negativt sätt. Inte mycket till taktil feedback, och överlag lite "mushy". Väldigt smooth dock. Får se om jag orkar byta ut dom mot vanliga zealios, som jag också har liggande.

Nu väntar jag bara på SA Oblivion

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Tänkte ge mitt Filco och Zealios 62g en chans till så det åkte med till jobbet med lite nya caps.

- Filco TKL
- Zealios 62g switchar
- Carbon caps
- Resten orginal

Permalänk
Medlem

Byggde ett litet lysande tangentbord

(Ja, control och alt har bytt plats)

• Ett av Satans GH60 som rullar QMK
• Superlubade gula Gaterons
• Sip sockets i brytarna och 16 WS2812 undertill
• Platta polykarbonat och ett chassi från Tex i PMMA

Permalänk
Medlem

Nya SA Dolch cap på en av mina två Iris-brädor. Alu sandwich case med Kailh Box Whites. Det är såhär klickiga brytare Ska låta har jag kommit fram till. Sjukt stor skillnad mot de caps jag tidigare skrivit på och nu kanske jag kan använda klickiga brytare på riktigt ett tag framöver..

Visa signatur

Moderkort: ASUS B550-F Gaming CPU: Ryzen 7 5800X CPU-kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance LP 2x16GB 3200 GPU: Asus Strix 1080 SSD: Samsung 970 Evo Plus 500gb NVME, Samsung 870 Evo 1TB HDD: WD Green 2TB+4TB PSU: EVGA Supernova G3 750W Chassi: Fractal Design Define C Tangentbord: KBD75/Iris Gateron Silent Brown AMJ96 Gateron Silent Brown Mus: Logitech MX Master 3 Ljud: Presonus Eris E5 + Presonus Eris Sub8. iFi Zen Dac + Beyerdynamic DT770

Permalänk
Medlem

Min första post på Sweclockers får väl bli en bild på mitt splajdans nya Poker 3.

Edit: Och så har jag beställt Matt3o /dev/tty MT3 på massdrop. Någon med erfarenhet av dem?

Permalänk
Medlem

XDA Godspeed
Gat Greens 67g, SPRiT 100g på modifiers, SPRiT 150g på CAPS LOCK
Sentraq S65-X

Visa signatur

4770k 4.4 @ 1.2 | MSI GTX 970 sli | Nepton 280L | RM750X | Z87-PRO | 750D

Permalänk
Medlem

Fick äntligen mitt Norde-kit.
-Tx-Cp
-GMK 9009 + Norde

Permalänk

7bit R6 Honeywell theme

På en Leopold:

In Action:

På ett winkeyless:

Jag kom in lite sent i gruppköpet i mitten av 2016 (ett halvår/år för sent?) så det var redan slut på svarta nummer så fick bli röda.

Dold text
La till "spoiler-taggar" så att det inte blir för mycket bilder //mod
Permalänk
Medlem

[/i]

Samma som sist, men (förhoppningsvis) lite bättre bild. Jag är väldigt nöjd med det, men det blir att byta ut mina Tealios mot Cherry MX Silent Red. Jag köpte några för att testa och jag gillade dem mer än jag hade förväntat mig.

Visa signatur

Spara på minnen, inte saker.

Permalänk
Medlem

Röd LZ Ergo. Normalt bryr jag mig inte om wrist-rests, men är väldigt förtjust i denna!

Permalänk
Medlem

Har en viss Felion att tacka för detta vidunder till tangentbord 😇👍👌

Hopplös på att länka rätt.
Visa signatur

Fips!

Permalänk
Medlem

• TX60
• Cherry MX "Nixdorf" Black moddade enligt min preferens med Krytox och 60cN-fjädrar
• GMK Screw-in stabilisatorer, band aid-moddade och smorda med SuperLube-fett
• Lite blandade GMK WoB-hattar samt en TX-Keyboard YoB på escape

Dold text
Permalänk
Medlem
Permalänk

Trådlöst till TVn, men funkat riktigt bra. Testat andra budget-varianter men detta slår de flesta hittils.

Fixade img-taggar //mod
Permalänk
Medlem

Lite dåligt med fart i tråden, så jag bjuder på en samlingsbild med mina tangentbord med HHKB-liknande layout.

Winkeyless.kr med silent blacks | X60 med Nixdorf blacks | TX60 med Nixdorf blacks HHKB Type-S | HHKB | HHKB GH60 med vintage blacks | TMK Alps64 AEK med SKCM Blue | TMK Alps64 Granite med SKCM Blue

Dold text

Jag vet inte om det behöver tilläggas att jag är lite svag för HHKB-layouten. Jag fastnade för den någon enstaka timme efter att jag fick hem mitt första HHKB. Därefter har det rullat på.

Permalänk
Inaktiv

Ops: hade visst inget att visa!

Förenklande
Permalänk
Medlem
Skrivet av Khers:

Lite dåligt med fart i tråden, så jag bjuder på en samlingsbild med mina tangentbord med HHKB-liknande layout.
https://i.imgur.com/YpS0fh1.jpg

Winkeyless.kr med silent blacks | X60 med Nixdorf blacks | TX60 med Nixdorf blacks HHKB Type-S | HHKB | HHKB GH60 med vintage blacks | TMK Alps64 AEK med SKCM Blue | TMK Alps64 Granite med SKCM Blue

Dold text

Jag vet inte om det behöver tilläggas att jag är lite svag för HHKB-layouten. Jag fastnade för den någon enstaka timme efter att jag fick hem mitt första HHKB. Därefter har det rullat på.

Mycket vackert!

Skrivet av anon257891:

Håller med @khers : för dålig fart i tråden och för lite bilder!
Så jag bjuder på denna här också (då jag är rätt nöjd med fotot):
https://i.imgur.com/wBlPjDz.jpg

Model F, ISO SE(-ish, dvs BAE-enter och åäö, men ingen splittad vänstershift)

Dold text

Nu snackar vi!

Mitt bidrag. för att hålla liv i tråden..

Visa signatur

|| divine creator ||

Permalänk
Medlem

Artisan...

Visa signatur

|| divine creator ||

Permalänk
Medlem

Round 6 på Filco i Alu case.

Permalänk
Medlem

En liten gruppbild med lite nya caps

GH60 med SA Dasher, KBD75 med GMK Solarized Dark, XD84 med Maxkey SA Dolch och Iris med GMK Blue on Black

Visa signatur

Moderkort: ASUS B550-F Gaming CPU: Ryzen 7 5800X CPU-kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance LP 2x16GB 3200 GPU: Asus Strix 1080 SSD: Samsung 970 Evo Plus 500gb NVME, Samsung 870 Evo 1TB HDD: WD Green 2TB+4TB PSU: EVGA Supernova G3 750W Chassi: Fractal Design Define C Tangentbord: KBD75/Iris Gateron Silent Brown AMJ96 Gateron Silent Brown Mus: Logitech MX Master 3 Ljud: Presonus Eris E5 + Presonus Eris Sub8. iFi Zen Dac + Beyerdynamic DT770

Permalänk
Inaktiv

Ops: hade visst inget att visa!

Dumma mig
Permalänk
Medlem

Ett Pok3r RGB, min första "icke-gamingbräda" och jag är så sjukt nöjd! Fattas bara ett set med nya keycaps.

Visa signatur

Ryzen 7 1700X | Asus ROG Strix X370-F Gaming | Asus GTX 1070 Ti Strix | Kingston HyperX Fury 16 GB | Noctua NH-D15 | EVGA SuperNOVA G2 650W | Fractal Design Meshify C TG

Permalänk
Inaktiv

Ops: hade visst inget att visa!

Dumma mig!
Permalänk
Medlem

Då var första bygget klart.
DZ60, Zealios 65g samt 4 av dem moddade med 150g fjädrar.

I desperat behov av bättre keycaps, men det finns det planer för

Permalänk
Medlem

Tog och slänge ihop ett Planck igår kväll från OLKB-kitet som hittade hem för någon månad sedan. Måste säga att jag är glatt överraskad - otroligt litet och smidigt tangentbord med en lite svår lärningskurva p.g.a. grid-layouten (fortfarande många missclicks med bl.a. I istället för O).

Cherry MX Tactile Grey + Cherry SA R3 keycaps från en PMK Grab Bag

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Visa signatur

|| divine creator ||

Permalänk
Medlem
Permalänk

Mitt första bygge

Handlödd med egen layout som legat hemma och samlat damm för att jag inte fick ordning på mjukvaran.
Men efter en hel del vägledning av @anon257891 fick jag tillslut ordning på den.
Jag är inte riktigt nöjd med att det blev ett tomt område mellan piltangenterna men kunde inte komma på något sätt att fylla ut det. Jag fick inte heller ordning på hur man fäster stabilisatorerna.
Tanken var att det skulle bli ett så billigt projekt som möjligt i ett första skott för att sedan utvärdera och göra det ordentligt med aluminiumdelar, men efter de nya avgifterna för Kinapaketen kommer det nog inte bli så mycket mer.

Permalänk
Medlem

Fick äntligen hem de sista delarna för att bygga klart nästa iris-tangentbord. Testade Gateron silent red den här gången, till skillnad från Cherrys som jag använde i det förra tangentbordet (och älskade). Hade dock inte tillräckligt många för att täcka hela matrisen, så toppraden fick vanliga gat red, jag använder ändå nästan aldrig den delen så det är inte en så stor förlust.

Fick inte med några fötter till det heller, därav att de ligger på ett par handledsvärmare för tillfället. Om någon har tips på var man kan få tag på små självhäftande gummifötter mottager jag det tacksamt!

Känslan och ljudet är väldigt lik cherrys men särskilt ljudet är på sätt och vis ändå väldigt annorlunda, trots likadana hattar. Det är ett mycket mer distinkt ljud när jag bottnar brytarna på gateron-brädorna, att jämföra med cherry som är mycket diskretare och ljudet påminner nästan vid ett rubberdome just vid nedslaget. Funderar på om det är chassit som gör det, båda är öppna men cherry-brädan har betydligt mycket mindre resonanslåda än det nya med gaterons.

Är det någon annan som har erfarenhet av både cherry och gaterons silent-brytare?

Byggde även en iris med Matias-brytare och AEK-caps i vintras, förutom tumknapparna som har cherry silent-brytare för större frihet. Tog ut det lilla metallövet så att de blev linjära, men tyckte inte alls om dem ändå tyvärr, så ska nog göra mig av med det. (Om någon är intresserad så hör av er)

Visa signatur

Har en förkärlek för alternativa standarder och trä; Trädator, Trätangentbord.

Permalänk
Medlem

Fick bli ett Varmilo VA88Mac till jobbet med MX Clears.

Mycket robust bygge