Vilken film såg du senast?

Permalänk
Medlem
Skrivet av killawife:

Life of brian - Otroligt klockren komedi från Monty python som fortfarande funkar väldigt bra på att visa det absurda med religioner. Och så har det en karaktär som heter Biggus Dickus. 9/10

Who threw that stone?

Crucifixion?
Yes.
Good, out through the door and the line on left. Only one cross each.

OnT
En man som heter Ove.
Kan nog se den hur många ggr som helst, växer med varje tillfälle.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Såg "A quiet place" i förrgår. Det var nog tur att det inte var mer än 7-8 pers. i salongen, om vi som var där utgör nån form av snitt på "hoppa till så hela stolsraden gungar" och högljutt "ut-pustande" när en jobbig scen är över. Med full salong hade det nog blivit ett rejält gungande...

Ger den en stark 7/10 i betyg. Riktigt annorlunda med en film som är mer eller mindre knäpptyst så stor del av tiden. Det bidrog så klart till att man hörde de andras pustande förstås...

Permalänk
Medlem

Hostiles - Western-drama med christian bale som elak soldat som blir snäll. Välgjord och med hyfsat välgjorda karaktärer. Dock otroligt långsam och lite väl känsloingnidande. 7/10

Last of the mohicans(1992) - Solklart den bästa filmen som nånsin gjorts om den amerikanska frontiern. Enastående välgjord, vackra miljöer, bra karaktärer, spännande, bra musik, ja den har allt. 10/10

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk

Maze Runner: The Death Cure 3/5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Otori:

Good, out through the door and the line on left. Only one cross each.

He is NOT the Messiah. He is a very naughty boy.

OnT:
Tänkte se "A Quiet Place" på bio idag. Återkommer med intryck.

Permalänk
Medlem
Skrivet av killawife:

Hostiles - Western-drama med christian bale som elak soldat som blir snäll. Välgjord och med hyfsat välgjorda karaktärer. Dock otroligt långsam och lite väl känsloingnidande. 7/10

Last of the mohicans(1992) - Solklart den bästa filmen som nånsin gjorts om den amerikanska frontiern. Enastående välgjord, vackra miljöer, bra karaktärer, spännande, bra musik, ja den har allt. 10/10

Slutet är lika med rysningar, fan vad bra det är!

Permalänk
Medlem

The shape of water. Otroligt snygg och riktigt bra skådespeleri. 8/10

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Lego Master

Börjat kolla nya Lost in Space-serien på Netflix. Har bara sett två avsnitt hittills, så don't quote me on this shit.
Jag diggar ju den gamla filmen från -98, men har aldrig sett originalserien.

Lite annat upplägg än filmen, och hur karaktärerna introduceras. Generellt väldigt vanilla sci-fi, väldigt lite förklaringar av teknologier så det känns nästan lite för mycket rymd-fantasy. Jag gillar när man hittar på (helt vansinniga) förklaringar till teknologier och fenomen in-universe, men här är man snål med sådant.

Men, all (nåja) sci-fi är bra sci-fi, så 6/10 åksjuka rymdsmurfar får den av mig. 7,3 på IMDB känns lite högt...

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk

Live by Night
Fantastiskt snygg film med mycket bra actionscener.

8/10

Visa signatur

2x Xeon E5 2697 v3 | 64GB | 6700 XT

Permalänk
Medlem

Såg nyversionen av Jumanji med The Rock och Jack Bland bla, var rätt säker på att det skulle vara knappt underhållande men blev grymt positivt överraskad. Tyckte faktiskt den var bra och rolig genom större delen av filmen

7/10

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av FLOWERCHILD:

Maze Runner: The Death Cure 3/5

Jag tyckte faktiskt att första filmen var helt ok. Tvåan rätt tråkig, hur är trean jämfört med dem?

Arrival (2015) på Viaplay. Spännande film! Annorlunda tänkande vad det gäller kommunikation, att man inte låser in sig på språk via ljud eller skrift med bokstäver. Filmklippningen var kanon, en bra filmklippare gör verkligen filmen! 8/10

10 Cloverfield Lane på Netflix. Bra skådespeleri av Goodman, en lite bortglömd skådespelare. Filmen slutade inte alls som man hade förväntat sig.... tyvärr. För dem sabbade slutet. Stänger man av filmen 5min innan slutet får den 7/10.

Permalänk
Medlem

The dark tapes - lågbudget paranormal activity kopia men såååå mycket sämre. Dåliga skådespelare, dåliga effekter, dålig monster make-up, dåligt genomförda storys även om grundtanken är bra i några. Undvik. 3/10

The outsider - Jared Leto som amerikansk Yakuza i 1950-talets Japan. Välgjord, bra story, blodig men lite förutsägbar. 7/10

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

Moonlight, tråkigaste filmen i världshistoren där inget händer men det får man tydligen inte säga för han är svart och gay. Var detta verkligen något märkvärdigt nog att bygga en film runt? 2h av mitt liv där jag väntat på att något skulle hände men inget hände, suck. Se inte denna jävla film.

Permalänk
Medlem

Day of the Dead: Bloodline (2018)

Hädelse av klassikern.
2 av 10

R.I.P
George A. Romero

(Han vaknar snart!)

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av _tekken_:

Day of the Dead: Bloodline (2018)

Hädelse av klassikern.
2 av 10

R.I.P
George A. Romero

(Han vaknar snart!)

Ja det där var ingen höjdare... Inte orkat igenom den än tror det är en halvtimme kvar. Misstänker att jag inte missar något speciellt.

Här ligger nya Star Wars, Mordet på orientexpressen och väntar på att bli kollade. Se när tiden finns.

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem
Skrivet av N_Micke:

Ja det där var ingen höjdare... Inte orkat igenom den än tror det är en halvtimme kvar. Misstänker att jag inte missar något speciellt.

Här ligger nya Star Wars, Mordet på orientexpressen och väntar på att bli kollade. Se när tiden finns.

Hämtade ut Star Wars och Mordet på orientexpressen tidigare idag

Tittade nyss på Star Wars i 4k på en oled. Otroligt snygg film. Det var mycket trevligare att se den hemma än på bio. Det är knappast den bästa Star Wars-filmen men väldigt snyggt gjord.
Den får svag 7/10 av mig. Bonuspoäng för att det är SW

Mordet på orientexpressen ska ses i helgen.

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av tBiorrith:

Jag tyckte faktiskt att första filmen var helt ok. Tvåan rätt tråkig, hur är trean jämfört med dem?

Tyckte också första var ok och andra kommer jag knappt ihåg men den var väl ok den med.

3:an såg jag häromdagen och skulle säga att den är klart sämst av de 3.

Permalänk
Medlem
Skrivet av buffymannen:

Såg "A quiet place" i förrgår. Det var nog tur att det inte var mer än 7-8 pers. i salongen, om vi som var där utgör nån form av snitt på "hoppa till så hela stolsraden gungar" och högljutt "ut-pustande" när en jobbig scen är över. Med full salong hade det nog blivit ett rejält gungande...

Ger den en stark 7/10 i betyg. Riktigt annorlunda med en film som är mer eller mindre knäpptyst så stor del av tiden. Det bidrog så klart till att man hörde de andras pustande förstås...

Blev så arg på denna film.. fanns så många plot holes och saker man inte fattar.. så många misstag i filmen.

Spoilers så öppna ej om du sett filmen!

Varför inte ha en Mp3 Spelare med lite högtalare utplacerade i skogen för att få bort de? Fyrverkeriet verkar ju inte så smart.

Spiken i trappan, varför satt det en spik där i första början? Den har ju inget syfte alls att ens sitta där

Varför tog han sitt egna liv i slutet? Hade ju varit 200 gånger smartare att kasta in yxan i boden

Dold text

Annars var väll filmen nytänkande, var riktigt jobbigt när det var knäppt tyst i biosalongen med fullsatt salong.

Permalänk
Medlem

Red sparrow - Spion thriller som lyckas vara spännande igenom hela filmen. Väldigt välgjord och med en väl genomförd intrig. Och en bonuspoäng för en naken Jennifer Lawrence som sex-spion med särade lår. 8/10

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

Thelma. 7/10.

Lite Fucking Åmål-vibbar men det andra elementet vägde tillräckligt för att jag (som 37-årig man) skulle uppskatta den. "Välgjord" är lite av en klyscha men tyckte filmen var ganska så putsad.

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Skrivet av Shudnawz:

Börjat kolla nya Lost in Space-serien på Netflix. Har bara sett två avsnitt hittills, så don't quote me on this shit.
Jag diggar ju den gamla filmen från -98, men har aldrig sett originalserien.

Lite annat upplägg än filmen, och hur karaktärerna introduceras. Generellt väldigt vanilla sci-fi, väldigt lite förklaringar av teknologier så det känns nästan lite för mycket rymd-fantasy. Jag gillar när man hittar på (helt vansinniga) förklaringar till teknologier och fenomen in-universe, men här är man snål med sådant.

Men, all (nåja) sci-fi är bra sci-fi, så 6/10 åksjuka rymdsmurfar får den av mig. 7,3 på IMDB känns lite högt...

Är du typ fyra år eller?

Permalänk
Lego Master

@Beyondsix:
Det är möjligt, vad syftar du på specifikt?

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

Jeremiah Johnson (1972) - En riktig gammal klassiker med Robert Redford. Jag minns att jag såg den när jag var liten. Den handlar om trappers i tidiga Amerika som jagar djur, slåss med indianer och rider omkring mest. Väldigt välgjord för en så pass gammal film men det är ju inte jättemycket action direkt. Bra film ändå. 7/10

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

Contratiempo (2016, på engelska: The invisible guest) - https://www.imdb.com/title/tt4857264/

Låt er inte luras av det krystade omslaget, det här är helt klart en film som både sticker ut lite från mängden (om än med ett par klyschor) och är mycket sevärd. Det handlar om en förmögen affärsman som blir gripen strax efter hans påstådda mord på sin älskare. Han är förstås oskyldig men alla bevisen pekar på det motsatta. För att bevisa sin oskuld får han hjälp utav vad som troligtvis är en utav de allra bästa advokaterna som finns att få.

Första kvarten eller två trodde jag att det skulle bli ännu ett kriminaldrama med platta karaktärer där man varken brydde sig om han blev friad eller inte. Men allteftersom tiden gick blev jag glatt motbevisad.

För en gångs skull finner jag IMDB:s betyg på 8,1 som ett rättvist betyg!

Permalänk
Medlem

The brave one - Jodie Foster som Vigilante i New york. Välgjord men med lite småsaker som irriterar. Rätt trevligt när hon avrättar en massa kräk dock men lite förvånande att filmen faktiskt verkar stå FÖR vigilantism, något som alltid annars demoniseras. 7/10

The ballad of lefty brown - Välgjord Western som egentligen är lite av en mysterie-deckare. Och inte en enda indian i sikte under hela filmen. Dock bra story och karaktärer. 7/10

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

Avengers: Infinity War IMAX 3D

Bästa MCU filmen hittills, att få ihop nått så här kompetent är en bedrift, det hela får man tacka dels Russo bröderna, en hel hög bra skådisar och karaktärer man har sett i egna filmer förut och action på hög nivå. Filmen är två och en halv timme men man märkte inte av längden, det förekommer en o annan twist och överraskning, är en stark fördel om man har sett de flesta MCU filmer förut..

I den här Filmen så har man monterat bort både airbag och säkerhetsbälten vilket tidigare MCU filmer haft, det är en nattsvart film, med här och där komiska repliker.
När filmen är slut så undrar man OK hur ska de kunna lösa det här i nästa film på ett vettigt sätt...

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

The Revenant - riktigt bra
Mortdecai - riktigt bra också

Permalänk
Medlem

Såg Ready Player One på bio härom veckan, 8/10.

Snygg, mycket gamla referenser man kände igen och bra skådespel.
Ingen jätteavancerad story precis, men kul koncept ändå och välgjord

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX

Permalänk
Medlem

Uncle Buck (1989)

Klassiker. Nog min favorit med John Candy (RIP).
Kanske man ska prova köra sin tvätt i mikron bara för att se om det funkar
En hel del"sexanspelningar" i denna film fast på ett roligt/smakfullt sätt eller vad man ska säga. Det är liksom sådär subtilt ändå så man fattar det som vuxen men om man kollar på den som barn går det förmodligen helt förbi en och är bara en rolig komedi. Det är iof så med många komedier att man inte fattade sexkopplingen förrän man blev äldre.

IMDB stämmer bra. Ger den också 7/10. Så skön komedirulle asså.

Permalänk
Medlem

Väldigt sällan jag kollar på filmer numer, men sist så blev det en halvmara med Monthy Pythons Holy Grail och Life of Brian. Något besviken av bägge, men det är väl egentligen ingenting mer än vad man kan förvänta sig av filmer man tyckte var svinigt bra för en 10-15 år sedan.
Funderar på om man skulle dra till med en ordenlig western-mara, dollar-trilogin, clintans alla godingar och några personliga favoriter såsom Tombstone, Wyatt Earp, Silverado samt miniserien Lonesome Dove