PUBG: Playerunknown's Battlegrounds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Full:

Spontant så känner jag ändå att jag hellre sitter och väntar lite längre än behöva lämna 7 matcher bara för att slippa spela ökenhelvetet.

Jag håller med, jag uppskattar dock att det går så fort att hitta en server och jag personligen har inget emot ökenbanan. Tyckte jag läst nånstans att de funderar att fixa något sätt att välja karta.

Inför de rank match making mer strikt och kombinerar med karta blir det ju sjukt många köer och väntetid, mer likt CS:GO ranked.

Visa signatur

Asus Strix Rog B550-F gaming | AMD Ryzen 7 5800x | 2x16GB Ballistix 3600MHz CL16 | ASUS TUF RTX 3080 |Gigabyte AORUS FI27Q-X 27" 1440p 240hz IPS + AOC 27" 1440p 144hz

Permalänk
Medlem

Jag vill ha en riktig snöbana, tänk er att krypa runt i snön med en arctic gilly suit eller följa efter någons fotspår. Eller gå in och irra bort sig i en snöstorm och fightas

Visa signatur

Do good. Be good. Repeat.

Permalänk
Medlem

Map Selection på G !!! Ska tydligen provas på test servern snart.

https://www.reddit.com/r/PUBATTLEGROUNDS/comments/8ddbsn/intr...

Visa signatur

Asus Rog Strix X299 -E - Intel i7 7740x - Noctua NH-D15 - Kingston HyperX Fury 16GB DDR4 3200MHz - Asus RTX 2070 Rog Strix OC - Corsair RM850I - Samsung 970 Evo Plus 1TB - Fractal Design Define R5 - MSI Optix G273QFK - Hyper X Cloud II

Permalänk
Medlem
Skrivet av TrueType:

Jag vill ha en riktig snöbana, tänk er att krypa runt i snön med en arctic gilly suit eller följa efter någons fotspår. Eller gå in och irra bort sig i en snöstorm och fightas

Japp, låter hur kul som helst. Dock förutspår jag extrema renderingsproblem med detta om det ska vara fotspår överallt.
mer troligt att de ligger kvar i några sekunder som skotthål i byggnader etc.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Skrivet av Bläjd:

Map Selection på G !!! Ska tydligen provas på test servern snart.

https://www.reddit.com/r/PUBATTLEGROUNDS/comments/8ddbsn/intr...

Äntligen!

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Medlem
Skrivet av Obalaan:

https://www.youtube.com/watch?v=iMvTJ7Os32E&feature=youtu.be

Hatar att dem inte har fixat netcoden än, känns som i början av BF4 när man dog efter man tagit skydd!

Man känner det direkt. Givetvis är det alltid en själv som ständigt drabbas. Fruktansvärt irriterande.

Permalänk
Medlem

fått mycket lägre FPS det senaste... :/

Permalänk
Medlem

@Obalaan: Enligt killfeeden så dödar han dig ju med headshot. Ditt huvud syns ovanför det du försöker gömma dig bakom. I övrigt så är replayfunktionen inget bra för att ge en rättvis bild om hur någon siktar eller om hur långt bakom skydd man var.

Tycker netcoden fungerar förhållandevis bra just nu faktiskt, jämfört med hur det har varit tidigare.

Permalänk
Medlem

Bra med map-selections. Jag är dock inte en sån som hoppar ur när det inte blir det jag vill spela men det är ju tröttsamt om man får köra Miramar sex gånger i rad eller Erangel med för den delen. Den nya kartan borde de väl kunna släppa samtidigt som detta kommer, tycker man.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hax1:

@Obalaan: Enligt killfeeden så dödar han dig ju med headshot. Ditt huvud syns ovanför det du försöker gömma dig bakom. I övrigt så är replayfunktionen inget bra för att ge en rättvis bild om hur någon siktar eller om hur långt bakom skydd man var.

Tycker netcoden fungerar förhållandevis bra just nu faktiskt, jämfört med hur det har varit tidigare.

Visst är det så, men du ser ju vart siktet är och scar-l har definitivt inte så stor spridning att det kan vara en träff med tanke på vart han siktar.
Och varför skulle han då fortsätta sikta där och inte följa mig bakom skyddet med siktet?
Ganska uppenbart att han ser mig i sitt spel där han siktar.

Visa signatur

| Intel i7 10700K | Gigabyte RTX 3090 Waterforce |
| 32gb Ram | 250gb 970 EVO & 1TB 860 Evo |
| Acer Predator 34" 120hz G-Sync 3440x1440 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av daniz:

Anledningen till att de inte gör så man kan välja karta är för att de är rädda att det blir långa kö tider för att starta ett game. Just nu finns det ju TPP med solo, duo och squad. Sen finns FPP med solo, duo och squad. Lägger de till att du kan välja karta också så dubblas köerna från 6 > 12 vilket skulle leda till längre kötider eller att servrar aldrig blir fulla som jag varit med om någon gång. Lägger du därefter till ytterligare en karta så har du 18 köer osv.

Skrivet av Full:

Spontant så känner jag ändå att jag hellre sitter och väntar lite längre än behöva lämna 7 matcher bara för att slippa spela ökenhelvetet.

Hej.

De skulle inte behöva göra banan helt valbar, räcker med att man får lite options att klicka i, då skulle de kunna lägga tillbaka dimma, regn och sådant också för de som vill. Finns flera som föredrar ökenbanan, för min del är väl störningsmomentet jag inte kan nöta samma bana flera matcher på raken, för i grunden gillar jag båda.

Och när alla fått spela av sig på erangel kommer de börja söka sig till miramar, om 7 av 10 blev på rätt bana e jag mer än nöjd. Som värst tog det 23 försök innan jag kom in på erangel

Lite checkboxes i ens profil, "mark those options you prefer in your gameplay, karta, väder, wait time före den ska åsidosätta och bara sätta en i ett game typ.

Och för guds skull, korta ner den där minuten till 30 sekunder.

Visa signatur

Fractal Design R5 | Asus Z97-PRO(Wi-Fi ac) | i5 4690k @4.5Ghz Vcore 1.19 | Noctua NH-U14S | 8GB Corsair Vengeance LP 1600Mhz | MSI 1070 | Samsung 850-Series EVO 500GB | Seagate Barracuda 2TB 7200rpm 64MB |

Permalänk
Medlem

#Sväraikyrkan
RIng of Elysium
*Bara TPP
*Autoequip på mods
*1s inputlag med fordon
*Hitmarkers, markers på gear
*Mindre map
*High loot
*Kortare matcher än PUBG
*60spelare ist. för 100
*Obefintliga grafikoptions Low, med, high
*Lägre HW Req.

Minimum req
CPU: Intel Core i3 2.40 GHz
RAM: 4 GB
GPU: Nvidia GTS 250(1gb)
Free Space: 10gb

Recommended req
CPU: Intel Core i5 2.40 GHz
RAM: 5 GB
GPU: Nvidia GTX 750 Ti 2 GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av willienelpson:

#Sväraikyrkan
RIng of Elysium
*Bara TPP
*Autoequip på mods
*1s inputlag med fordon
*Hitmarkers, markers på gear
*Mindre map
*High loot
*Kortare matcher än PUBG
*60spelare ist. för 100
*Obefintliga grafikoptions Low, med, high
*Lägre HW Req.

Minimum req
CPU: Intel Core i3 2.40 GHz
RAM: 4 GB
GPU: Nvidia GTS 250(1gb)
Free Space: 10gb

Recommended req
CPU: Intel Core i5 2.40 GHz
RAM: 5 GB
GPU: Nvidia GTX 750 Ti 2 GB

Enbart TPP är för mig inget positivt. Kommer inte bli stort här i väst

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Enbart TPP är för mig inget positivt. Kommer inte bli stort här i väst

Var inte tänkt att lista positiva saker, tänkte mera lista saker som kan vara dealbreakers för många. Missade att påpeka att Invert mouse saknas som option.

Jag kan respektera att många inte vill spela TPP men tycker att argumentet att det skulle vara fusk är rent löjligt.
(inte för att du skrev det men har läst det åtskilliga gånger.)
Alla har samma förutsättningar, sen om man är kass på att spela TPP så är det en annan sak.

Shroud Plays - Ring of Elysium
Pratar en bit in om sin spelstil i TPP vs FPP

Permalänk
Medlem
Skrivet av willienelpson:

Var inte tänkt att lista positiva saker, tänkte mera lista saker som kan vara dealbreakers för många. Missade att påpeka att Invert mouse saknas som option.

Jag kan respektera att många inte vill spela TPP men tycker att argumentet att det skulle vara fusk är rent löjligt.
(inte för att du skrev det men har läst det åtskilliga gånger.)
Alla har samma förutsättningar, sen om man är kass på att spela TPP så är det en annan sak.

Shroud Plays - Ring of Elysium
Pratar en bit in om sin spelstil i TPP vs FPP

Jag ser det inte som fusk, men ofördelaktiga fördelar när cirkeln slumpas till någons fördel.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Jag ser det inte som fusk, men ofördelaktiga fördelar när cirkeln slumpas till någons fördel.

Vet inte riktigt vad du menar med en ofördelaktig fördel?
Ungefär som när någon hittar en M416 efter landning och springer på en annan som har revolver eller är obeväpnad?

Vad är rättvist? Fifa? Pong? Minecraft? Mario Kart så länge ingen hittar röda skal?
Gillar man inte slumpmomentet kanske inte TPP vs FPP är problemet egentligen.

Sen får väl var och en bestämma själv vad man vill spela, vet att många inte gillar TPP, själv är jag inte lika förtjust i FPP, tycker det påminner mest om hur Shooters kändes när jag började lira kring -96 och framåt; Quake, Duke nukem 3D, Serious sam, Blood, Wolfenstein mfl.
Skulle nog gilla FPP mera i setting med extremt bred "Curved" skärm eller i VR, tycker att "normal" FPP känns som att spela med skygglappar får ingen känsla för vad som händer perifert.

Har spelat rätt mkt Rust i FPP men med just PUBG pallar jag inte med vinkeln/höjden. Känns som att jag är 3 äpplen hög, knappt når upp till underkanten av fönstren och missar hela tiden att öppna dörrar mm. då jag står längre ifrån än vad det känns som.

Permalänk
Medlem
Skrivet av willienelpson:

Vet inte riktigt vad du menar med en ofördelaktig fördel?
Ungefär som när någon hittar en M416 efter landning och springer på en annan som har revolver eller är obeväpnad?

Vad är rättvist? Fifa? Pong? Minecraft? Mario Kart så länge ingen hittar röda skal?
Gillar man inte slumpmomentet kanske inte TPP vs FPP är problemet egentligen.

Sen får väl var och en bestämma själv vad man vill spela, vet att många inte gillar TPP, själv är jag inte lika förtjust i FPP, tycker det påminner mest om hur Shooters kändes när jag började lira kring -96 och framåt; Quake, Duke nukem 3D, Serious sam, Blood, Wolfenstein mfl.
Skulle nog gilla FPP mera i setting med extremt bred "Curved" skärm eller i VR, tycker att "normal" FPP känns som att spela med skygglappar får ingen känsla för vad som händer perifert.

Har spelat rätt mkt Rust i FPP men med just PUBG pallar jag inte med vinkeln/höjden. Känns som att jag är 3 äpplen hög, knappt når upp till underkanten av fönstren och missar hela tiden att öppna dörrar mm. då jag står längre ifrån än vad det känns som.

Ok, får väl klargöra det som jag trodde var uppenbart

Får du slutcirkeln i TPP kan du sitta bakom ditt träd och vänta på OCH SE personen springa in utan att den ser dig. det kallar jag väldigt ofördelaktigt. I FPP måste även den som är bakom trädet luta sig ut och blotta sig för att se något = mer rättvist.

Förstår inte varför du drog in pong och helt andra typer av spel? Om vi ska sn**pmätartävling kan jag berätta att när jag började spela FPP-spel redan -93 med blakestone så har jag svårt att se någon annan typ av utomkroppsliga vyer i spel
Sedan att du känner dig kort är bara naturligt eftersom du spelar över huvudet på karaktären på en skalenlig höj på ~2,5m?
Men smaken är som baken och vissa gillar väl TPP.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Ok, får väl klargöra det som jag trodde var uppenbart

Får du slutcirkeln i TPP kan du sitta bakom ditt träd och vänta på OCH SE personen springa in utan att den ser dig. det kallar jag väldigt ofördelaktigt. I FPP måste även den som är bakom trädet luta sig ut och blotta sig för att se något = mer rättvist.

Förstår inte varför du drog in pong och helt andra typer av spel? Om vi ska sn**pmätartävling kan jag berätta att när jag började spela FPP-spel redan -93 med blakestone så har jag svårt att se någon annan typ av utomkroppsliga vyer i spel
Sedan att du känner dig kort är bara naturligt eftersom du spelar över huvudet på karaktären på en skalenlig höj på ~2,5m?
Men smaken är som baken och vissa gillar väl TPP.

Angående slutcirkeln kan man ju påverka ganska mycket genom att välja var man placerar sig i den nya cirkeln och framför allt när man börjar röra sig dit. Men absolut, lättare att spotta spelare utan att de ser en. Men det funkar ju samtidigt both ways..

Pong mfl. var exempel på spel som kanske är mera rättvisa. Battle Royale genren är knappast rättvis, känner inte att TPP/FPP har speciellt mkt med fördelar att göra då alla spelar på samma villkor.

Har ett par tusen timmar FPP i andra spel, påverkar absolut att jag är van att se husen i en annan vinkel i TPP, men får typ dörrhandtagen mitt i synfältet.

Permalänk
Medlem

Från helgens event. Ett drop, tack, eller varför inte tre?

Permalänk
Medlem

Jag sköt upp en flare men fick inget drop, ingen bil eller vapen. Så givetvis dog jag av den blå cirkeln nån minut senare. Jag körde själv vilket var lite småstressigt när det kom 8 man älgande som ville döda en.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

Söker PUBG-spelare 30+. Torbin724 på steam.

Permalänk
Medlem
Skrivet av killawife:

Jag sköt upp en flare men fick inget drop, ingen bil eller vapen. Så givetvis dog jag av den blå cirkeln nån minut senare. Jag körde själv vilket var lite småstressigt när det kom 8 man älgande som ville döda en.

Du måste skjuta rakt upp annars får du inget dropp

Visa signatur

Xp1700+@Max 2689 mhz FSB@Max 250 SC(Synk) NF7-S rev 1.2
Thorton@Max 2801.8mhz+(L2@512) FSB@Max 291+! 2,5.3.4.11 DC(1/1)3.54 Vdimm 2x256 mb bh5 Dfi Lanparty Rev B(4440+/4095+)

Permalänk
Medlem
Skrivet av willienelpson:

#Sväraikyrkan
RIng of Elysium
*Bara TPP
*Autoequip på mods
*1s inputlag med fordon
*Hitmarkers, markers på gear
*Mindre map
*High loot
*Kortare matcher än PUBG
*60spelare ist. för 100
*Obefintliga grafikoptions Low, med, high
*Lägre HW Req.

Minimum req
CPU: Intel Core i3 2.40 GHz
RAM: 4 GB
GPU: Nvidia GTS 250(1gb)
Free Space: 10gb

Recommended req
CPU: Intel Core i5 2.40 GHz
RAM: 5 GB
GPU: Nvidia GTX 750 Ti 2 GB

Testat några rundor, vunnit en med... men ibland är det bots med?
Men tycker vapen lyder bättre och skotten sitter där jag vill...
Kommer detta släppas i resten av världen nån gång?

Permalänk
Medlem
Skrivet av willienelpson:

#Sväraikyrkan
RIng of Elysium
*Bara TPP
*Autoequip på mods
*1s inputlag med fordon
*Hitmarkers, markers på gear
*Mindre map
*High loot
*Kortare matcher än PUBG
*60spelare ist. för 100
*Obefintliga grafikoptions Low, med, high
*Lägre HW Req.

Minimum req
CPU: Intel Core i3 2.40 GHz
RAM: 4 GB
GPU: Nvidia GTS 250(1gb)
Free Space: 10gb

Recommended req
CPU: Intel Core i5 2.40 GHz
RAM: 5 GB
GPU: Nvidia GTX 750 Ti 2 GB

Fortfarande i någon tidig alpha, dvs som när PUBG i princip släpptes för allmänheten, ändå så är RoE så mycket bättre redan nu.

Synd bara med att det bara är i Asien just nu och TPP, men fanns ju inte i PUBG i början heller.

Gissar på att 1 s lagget nog beror på att man spelar med 250-500ms i ping?

Är inte RoE free to play också?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lastviking:

Du måste skjuta rakt upp annars får du inget dropp

Jag gjorde det men fick ingen bil.

Det här var lite småstressigt, tyckte jag:

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Skrivet av GuuFi:

Fortfarande i någon tidig alpha, dvs som när PUBG i princip släpptes för allmänheten, ändå så är RoE så mycket bättre redan nu.

Synd bara med att det bara är i Asien just nu och TPP, men fanns ju inte i PUBG i början heller.

Gissar på att 1 s lagget nog beror på att man spelar med 250-500ms i ping?

Är inte RoE free to play också?

Det kan ju finnas en anledning att Ring of Elysium har en bättre alpha version än PUBG hade, Låt oss se om du kan lista ut varför

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Medlem

Nu verkar det som spelet har reverterat tillbaka till lite av vad det var innan, en influx av spelare med asiatiska namn och betydligt mer reports än för en vecka sen. Nu under eventet så råkade jag ut för en hel del suspekta spelare men det är svårare att avgöra när lagen är stora. Nån KAN ju ha sett en i bråkdelen av en sekund på 400 meters håll och sagt nåt till sina polare. Men det är rätt trist när man blir dödad av nån xianjiang och kolar replayen och han bara förstärker tron på att alla kineser är fuskare.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Skrivet av killawife:

Nu verkar det som spelet har reverterat tillbaka till lite av vad det var innan, en influx av spelare med asiatiska namn och betydligt mer reports än för en vecka sen. Nu under eventet så råkade jag ut för en hel del suspekta spelare men det är svårare att avgöra när lagen är stora. Nån KAN ju ha sett en i bråkdelen av en sekund på 400 meters håll och sagt nåt till sina polare. Men det är rätt trist när man blir dödad av nån xianjiang och kolar replayen och han bara förstärker tron på att alla kineser är fuskare.

Eftersom du blir matchad med spelare från Asien så antar jag att du har väldigt hög ping, Detta kan också vara anledningen till att du upplever att folk fuskar, Förmodligen handlar det bara om att ni har hög ping vilket resulterar i att det du ser på din skärm inte nödvändigtvis är samma sak som dina motståndare ser

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Medlem

Naa det har dykt upp lite fuskare de senaste dagarna igen..innan har det varit typ inga en vecka.

Visa signatur

Xp1700+@Max 2689 mhz FSB@Max 250 SC(Synk) NF7-S rev 1.2
Thorton@Max 2801.8mhz+(L2@512) FSB@Max 291+! 2,5.3.4.11 DC(1/1)3.54 Vdimm 2x256 mb bh5 Dfi Lanparty Rev B(4440+/4095+)

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Enbart TPP är för mig inget positivt. Kommer inte bli stort här i väst

De jobbar på FPP vad jag har förstått. Har testspelat ett par rundor och tycker det är ganska kul. Lite mer arkad-aktigt än PUBG men inte så mycket som Fortnite. FPP blir nice, gillar inte TPP.

Visa signatur

Mvh Milky - citera för svar
Fractal Meshify C - Ryzen 7 7800X3D - Thermalright Peerless Assassin 120SE - Kingston Fury Beast 6000 MHz 2x16 GB - Asus TUF Gaming B650-Plus - AMD 7900 XTX - Corsair RM1000X Shift
Köp/sälj-betyg Sweclockers marknad; 1, 2, 3, 4, 5