PUBG: Playerunknown's Battlegrounds

Permalänk

Förstår inte alls varför man snackar om RoE som om det skulle vara ett alternativ till Pubg.

RoE är mer eller mindre Fortnite i ett Pubg-skin minus byggandet. Sjukt dålig grafik, inget djupseende, arkade-känsla som i Fortnite. Gunplay som ett 90-tals spel.

Med tanke på att det är gjort av samma snubbar som gjorde mobilversionen av Pubg anser jag snarare vara bevis för hur ruttet det är snarare än jämförelsen "mot hur Pubg var i början".

Ska man flika in något om TPP behöver man bara säga att den dagen det köra tävlingar i TPP så är det ett bra perspektiv men nu görs inte det. Någon klagar på att "man inte ser vad som händer runt en" och det är ju hela poängen med FPP?

Man måste offra något för att kunna se något. Inte hänga bakom ett träd att skifta runt med kameran.

Visa signatur

1::3700+ San Diego@3.0GHzghz[300x10], Abit KN8-Ultra, 1024mb, X850XT @ PE. 01: 27190. 05: 6220.
2::XP 2500+ @ 3200+, Asus A7N8X-X, GeForce FX 5700 Ultra@ 605/1100, 512mb ddr. 01: 13550

Permalänk
Medlem

Nån som kör med g-sync i PUBG här?
Man ska ha på vsync i nvidias grafikinställningar va, och V-sync av i spelet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

jag stänger alltid v v-sync i samband med g-sync. Fungera bäst för mig.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

jag stänger alltid v v-sync i samband med g-sync. Fungera bäst för mig.

I spelet då? Men den måste va på i nvidias inst för att g-sync ska funka väl?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Swennis:

Hela poängen med G-sync är väl att det inte är V-sync?

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem

Ok... har ju en ny g-sync skärm, men inte ställt in G-sync än, bara kört på som vanligt.

Permalänk
Skrivet av Swennis:

japp så rekommenderar dom ja !! som jag fattar det

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

jag har v-sync avstängt överallt. Endast g-sync påslaget. eftersom jag kör på en skärm som endast klara 100Hz och ibland har jag över 100fps, men oftast under.
v-sync ska du ha om du vet att fps är högre än din uppdateringsfrekvens på skärmen. halkar fps ned under frekvensen på skärmen ska du ha det avslaget. då kan hacket bli ännu mer markant och det kan bli en fördröjning.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

jag har v-sync avstängt överallt. Endast g-sync påslaget. eftersom jag kör på en skärm som endast klara 100Hz och ibland har jag över 100fps, men oftast under.
v-sync ska du ha om du vet att fps är högre än din uppdateringsfrekvens på skärmen. halkar fps ned under frekvensen på skärmen ska du ha det avslaget. då kan hacket bli ännu mer markant och det kan bli en fördröjning.

Äh, ok... oh fan...
Det är en 240hz skärm, och det kommer jag ju aldrig över i pubg! hehehe Bara i CSGO som jag ligger där av dom spel jag spelar...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Swennis:

Ok... har ju en ny g-sync skärm, men inte ställt in G-sync än, bara kört på som vanligt.

Ja det är svårt att använda något om man väljer att inte använda det

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem

@hollowman71:

Slå endast på G-Sync i Nvidia kontrollpanel. Ingen V-sync behövs.

Edit: G-sync är allts till för att jämna ut upplvelsen när FPS fluktuerar. Det blir alltså lättare att hantera dippar i FPS.

Permalänk
Medlem

Ett av mina game igår så fick jag ett 15x i ett drop och hann faktiskt använda det en stund innan jag dog! Brukar annars alltid dö direkt efter jag får något bra xD
Känns som att stå bredvid människorna man skjuter mot! Så Kar98k med 15x var riktigt kul! Ska försöka ladda upp filmsnutt ikväll!

Visa signatur

ASUS Maximus X Hero z370 | Intel I7 8086k | | Custom Loop vattenkylning | MSI 3070ti | 16GB GSkill tridentZ RGB @ 3200mhz| Samsung EVO 850 250GB SSD | Samsung EVO 970 500GB Nvme SSD | Corsair RM750x PSU |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

Ja det är svårt att använda något om man väljer att inte använda det

Varför ska jag ställa in det innan jag vet hur man gör?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jejk0b:

Ett av mina game igår så fick jag ett 15x i ett drop och hann faktiskt använda det en stund innan jag dog! Brukar annars alltid dö direkt efter jag får något bra xD
Känns som att stå bredvid människorna man skjuter mot! Så Kar98k med 15x var riktigt kul! Ska försöka ladda upp filmsnutt ikväll!

Jag har inte hittat nåt 15x på hur länge som helst. Däremot fick jag en M249 och en M14, lvl3 armour och syringe i samma drop och fick inte skjuta av ett enda skott innan jag dog :/

Visa signatur

Since man cannot live without miracles, he will provide himself with a miracle of his own making. He will believe in any kind of deity, even though he may otherwise be a heretic, an atheist and a rebel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av killawife:

Jag har inte hittat nåt 15x på hur länge som helst. Däremot fick jag en M249 och en M14, lvl3 armour och syringe i samma drop och fick inte skjuta av ett enda skott innan jag dog :/

Grym utdelning i ett drop!
Den andra biten.. Story of my life xD

Visa signatur

ASUS Maximus X Hero z370 | Intel I7 8086k | | Custom Loop vattenkylning | MSI 3070ti | 16GB GSkill tridentZ RGB @ 3200mhz| Samsung EVO 850 250GB SSD | Samsung EVO 970 500GB Nvme SSD | Corsair RM750x PSU |

Permalänk
Medlem

Lite så att man saknar djungeläventyren som omväxling efter ett tags uppehåll. Släpp skiten som det är...

Permalänk
Medlem

Fusk

Hej! När jag dör och ser i kameran kan man ju se den andres minimap.

Då har jag sett ett flertal gånger att de kan se var jag är och även fordon.

Någon som upplevt detta.

Irriterande för man kan ju inte överraska någon.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define C || Processor: Intel i7-8700K || Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix Gaming || Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS ULTRA WIFI || Minne: Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32 Gb || Lagring: Samsung 860 EVO 1TB SSD || PSU: Seasonic Focus+ 850W 85+ GOLD PSU || Skärm:Samsung Odyssey G9 || Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Larsp777:

Hej! När jag dör och ser i kameran kan man ju se den andres minimap.

Då har jag sett ett flertal gånger att de kan se var jag är och även fordon.

Någon som upplevt detta.

Irriterande för man kan ju inte överraska någon.

Trollar du?
Detta ser du bara för att det är Death-cam.
Det är självklart att de inte kan se dig i sin minimap

Visa signatur

Permalänk
Medlem

@griid: Nej, jag trollar inte.

Visste inte att det var den del av deathcam.

Tack för uppklarandet!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define C || Processor: Intel i7-8700K || Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix Gaming || Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS ULTRA WIFI || Minne: Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32 Gb || Lagring: Samsung 860 EVO 1TB SSD || PSU: Seasonic Focus+ 850W 85+ GOLD PSU || Skärm:Samsung Odyssey G9 || Windows 10

Permalänk
Medlem

@Larsp777: det är endast när du kör spectate eller death cam. Spelare du du följer ser inte detta.

Visa signatur

ingen minns en fegis

Permalänk
Medlem

@ibland: Tackar.

Dock verkar det som om de ibland vet exakt var jag är.

Och fusk förekommer ju, det har konstaterats.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

@Larsp777: yes, sen finns det ju väldigt duktiga spelare också

Visa signatur

ingen minns en fegis

Permalänk
Medlem
Skrivet av ibland:

@Larsp777: yes, sen finns det ju väldigt duktiga spelare också

Jo, det är sant. Ibland vill man kanske skylla på fuskare.

Fast det förekommer som sagt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

"PC 1.0 Update #12" https://steamcommunity.com/games/578080/announcements/detail/...

Ska gå igenom uppdateringen strax. Hoppas jag slipper läsa om lådor, skins och sån skit...Det har gått lite överstyr med sånt sen släppet.

Edit: Det var en rackare till uppdatering. Många trevligheter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av REWplayFF:

"PC 1.0 Update #12" https://steamcommunity.com/games/578080/announcements/detail/...

Ska gå igenom uppdateringen strax. Hoppas jag slipper läsa om lådor, skins och sån skit...Det har gått lite överstyr med sånt sen släppet.

Edit: Det var en rackare till uppdatering. Många trevligheter.

Nice! Verkar va den man laddade ner idag, men den är inte aktiv än?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

Nice! Verkar va den man laddade ner idag, men den är inte aktiv än?

Jag ska sparka igång burken alldeles strax och testa. Så allt gott finns inte tillgängligt asså...Det skulle vara lite surt. Åka raggarbil i öknen och testa nya attachments hade jag sett fram emot.

Permalänk

Fick en 10GB uppdatering på test servern, Den kanske släpps där? Ser ingen info om när den släpps till "standard" servrarna.

Rejäl uppdatering iaf, Ser fram emot att spela

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Medlem
Skrivet av Emil Hansson:

Fick en 10GB uppdatering på test servern, Den kanske släpps där? Ser ingen info om när den släpps till "standard" servrarna.

Rejäl uppdatering iaf, Ser fram emot att spela

Ja, allt det nya goda ligger på testservern. Raggarbilen är skitskoj...och den hörs långväga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

Helt rätt, annars fungerar inte G-sync som det ska, den som tror något annat tror, Nvidia vet.

Visa signatur

Fractal Design R5 | Asus Z97-PRO(Wi-Fi ac) | i5 4690k @4.5Ghz Vcore 1.19 | Noctua NH-U14S | 8GB Corsair Vengeance LP 1600Mhz | MSI 1070 | Samsung 850-Series EVO 500GB | Seagate Barracuda 2TB 7200rpm 64MB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nexim:

Helt rätt, annars fungerar inte G-sync som det ska, den som tror något annat tror, Nvidia vet.

Ok, tusan vad folk säger olika... finns det nån guide från Nvidia kanske?

När går patchen live på vanliga servrarna? Finns ju inga testservrar i Europa ju... :/