Problem med att få en drivrutin installerad. Win 7 32Bit

Permalänk

Problem med att få en drivrutin installerad. Win 7 32Bit

The drivers for this device are not installed. (Code 28)

A service installation section in this INF is invalid.

Aldrig sett detta felmeddelande innan. Ominstallerad burk som har funkat innan.

Lösning någon?

Permalänk
Medlem

För vilken enhet?

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 3900x Noctua NH-D14 MOBO: TUF Gaming X570-PLUS GPU: GTX 980 RAM: 32 GB 3200 MHz Chassi: R4 PSU: Corsair AX860 Hörlurar: SteelSeries 840 Mus: Logitech G502 Lightspeed V.v. nämn eller citera mig för att få svar.

Permalänk
Inaktiv

Ja googla på den drivrutin du ska installera ihop med problemet. Att bara säga vad felmeddelandet är så kan det vara hur många olika orsaker som helst som att drivrutinen inte fungerar ihop med din datorkonfiguration.

Här har du en guide för en viss drivrutinsproblem:
https://www.youtube.com/watch?v=ysPlXEWgn9o

Permalänk

Stm32 virtual com port som sitter på flightcontroller till drönarbygge just i detta fallet. Har dock fler STM32 VCP:s som beter sej också som använder sej av samma drivisar.

Permalänk
Medlem

och du har senaste drivrutinerna från st?

http://www.st.com/en/development-tools/stsw-stm32102.html

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 3900x Noctua NH-D14 MOBO: TUF Gaming X570-PLUS GPU: GTX 980 RAM: 32 GB 3200 MHz Chassi: R4 PSU: Corsair AX860 Hörlurar: SteelSeries 840 Mus: Logitech G502 Lightspeed V.v. nämn eller citera mig för att få svar.

Permalänk
Skrivet av Haptic:

Yup. Provade o slänga in annan version av Win7 och där funkar det ypperligt med just de drivrutinerna. Synd för den var verkligen en "lite" version och det är en lite klenare burk som bara skall tjäna ett enda syfte.

/D

Permalänk
Medlem

@daspunner: Körde du någon custom version av Windows 7? Det var ju högst relevant i felsökningshänseende i så fall.

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 3900x Noctua NH-D14 MOBO: TUF Gaming X570-PLUS GPU: GTX 980 RAM: 32 GB 3200 MHz Chassi: R4 PSU: Corsair AX860 Hörlurar: SteelSeries 840 Mus: Logitech G502 Lightspeed V.v. nämn eller citera mig för att få svar.