Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Butiker som ej levererar till Sverige - lösning?

Permalänk
Medlem

Butiker som ej levererar till Sverige - lösning?

Letar efter en lösning på problemet att vissa butiker inte levererar till Sverige.
Finns det inget typ av tjänst där man beställer en vara till ett lokalt ombud i samma land där butiken är lokaliserad, för att sedan skicka varan vidare till Sverige.

Tex
Finsk butik -> Finskt ombud -> Svensk privatperson

Den finska butiken behöver alltså inte veta att detta ska till Sverige utan bara att det ska till ett ombud i Finland.

Permalänk
Inofficiell ambassadör

Det finns massvis av dessa tjänster i USA åtminstone. T.ex Boxeez. Finland vete tusan. Är du verkligen säker på att produkten endast finns att få tag på just där?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Permalänk
Medlem

Package forwarding. Bara att googla.

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xyborg:

Det finns massvis av dessa tjänster i USA åtminstone. Finland vete tusan. Är du verkligen säker på att produkten endast finns att få tag på just där?

Skickades från m.sweclockers.com

Ja retligt nog är det just Finland i detta fall. Finns det internationella företag som sysslar med detta alltså?

Permalänk
Inofficiell ambassadör
Skrivet av MrLeif:

Ja retligt nog är det just Finland i detta fall. Finns det internationella företag som sysslar med detta alltså?

Jodå, jag editerade mitt förra inlägg - Boxeez är ett av dem. Men gör som personen ovan föreslog. Sök på package forwarding.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Permalänk
Medlem

Finland till Sverige verkar svårt. Provade Googla lite snabbt, men kunde bara hitta ett par privatpersoner som utför detta hur säkert det nu är.

https://www.parcl.com/forwarders/?filter=1&countryFrom=246&co...

Men butiken du vill handla från har bara postorder och inte några fysiska butiker? Om de har fysika butiker är det kanske enklare och billigare att resa dit själv över dagen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrLeif:

Letar efter en lösning på problemet att vissa butiker inte levererar till Sverige.
Finns det inget typ av tjänst där man beställer en vara till ett lokalt ombud i samma land där butiken är lokaliserad, för att sedan skicka varan vidare till Sverige.

Tex
Finsk butik -> Finskt ombud -> Svensk privatperson

Den finska butiken behöver alltså inte veta att detta ska till Sverige utan bara att det ska till ett ombud i Finland.

Har du testat att prata med butiken om saken? kanske dom är villiga att skicka till Sverige ändå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hysteri:

Har du testat att prata med butiken om saken? kanske dom är villiga att skicka till Sverige ändå.

Finland. Så nära men ändå så långt bort.
Nej dom där finnarna verkar stenhårda med att inte leverera till oss i Sverige och vill inte göra några undantag. Märkligt då jag ändå står för frakten...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag är lite nyfiken på vad det är som enbart finns i en butik i Finland Sitter väl några på detta forumet från Finland som kanske kan hjälpa dig?

Permalänk
Medlem

Du bor i Uppsala enligt din profil. En vild idé; det är ju inget jätteprojekt att ta sig till något av färjelägena norr om Stockholm. Vill du verkligen ha grejen man bara kan köpa i Finland, kanske det är rimligt att göra en weekendresa till Finland, och plocka upp vad det nu är du vill ha på plats?

Annars lär det väl sitta en och annan finlandssvensk på forumet, som kanske kan hjälpa dig med mellanlandning och vidarebefordran?

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Medlem

Har för mig man kan " hyra " postbox hos DHL i vissa länder, vet att kusinen gjorde så när han beställde hem grejor från USA då företaget inte skickade till Sverige, billigt? nej, men det funkade iaf

Visa signatur

Glöm inte att gilla bra inlägg!

AMD Ryzen 7 2700X | ASUS ROG STRIX GeForce RTX 2060 6GB OC Gaming |
Fractal Design Meshify S2 (Blackout) | ASUS ROG STRIX X470-F Gaming |
G.Skill Trident Z RGB 3200mhz 16GB | Samsung 970 EVO Series 500 GB M2 | Seasonic Focus Plus 750W

Permalänk
Medlem

En tanke e väll med att det borde ju bo någon i finland här på swec, har iaf för mig jag sett något om det

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boax:

En tanke e väll med att det borde ju bo någon i finland här på swec, har iaf för mig jag sett något om det

Igår svarade en butik (efter ett jäkla tjatande från min sida) att dom kan leverera till Sverige för 40eur. Allt strul löste sig. Tack alla för kreativa lösningar och förslag😊👍

Skickades från m.sweclockers.com