Ghost S1 - prestanda, format, community

Permalänk
Medlem

@BasseBaba:

Vad de nämnde i första livestreamen så är de åtminstone 1-2 stycken som jobbar med Loque/Ghost på heltid.

Inte för att jag tror det gör någon större skillnad i vilken kapacitet de jobbar med Ghost, problemet hänger nog främst på det faktum att man jobbar med / är beroende av andra företag.
Jag har personligen full förståelse för att problem uppstår i ett projekt av denna typen, vad jag irriterat mig på är kommunikationen, som till en början var väldigt bra men successivt blev sämre.
Blev även besviken av att höra man ger Jayztwocent löften som man inte kan hålla, men sen framförallt inte hör av sig, när han ställer upp och gör en "fluff piece" trots sin reservation kring kickstarterprojekt.

Ser dock fortfarande fram emot att få hem Ghost, då jag tycker det är en väldigt läcker produkt. Enormt synd man plockade bort Arctic-modellen bara :_(

Permalänk
Medlem

Då har man beställt en Ghost S1 (Ash) med en Medium tophat!

Visa signatur

|Chassi Fractal Design North |CPU 7800X3D |Moderkort ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI
|RAM Kingston HyperX 32 GB |GPU Gigabyte RTX 3070 Eagle
|SSD Seagate FireCuda 510 2 TB NVMe |SSD Kingston Fury Renegade 2 TB NVMe
|PSU Corsair RM750e

Permalänk
Medlem
Skrivet av twit:

Något sådant påstods inte i videon.
"So they made hundreds of thousands of dollars upfront, through the help of channels like mine..."

(min fetstil)

Vilka kanaler? Han och Dave2D? Vem mer tog in den? ingen. Utom Sweclockers...

Igen... anser fortfarande han överskattar sin egen påverkan på just detta chassit. Säger däremot inte att det fortfarande är kasst att kommunikationen dem emellan bröt ner...

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Skönt att folk börjar haja när man får medhåll från kända youtuber, bassebaba är alltså ingen influencer? *sad*.

Som alltid:
INFORMATION IS KEY.

Skiter det sig? Fine. Men ge ut bra info då!

Vi sitter ju FORTFARANDE här och undrar vad fan som gått fel med färgvalet.
Slack spammas med frågan en gång i timmen.
Visst det är helg, men hur svårt ska det vara att lägga 5 minuter på slack/KS/swec/whatever med en update?
Den infon borde ju kommit redan i fredags kväll när det för Louqe säkert var uppenbart att alla mails inte gick ut.

Sideline:
Detta är för övrigt ytterligare något man lärde sig första månaden i arbetslivet:
Releasa inte på fredag. Vi säger det igen: INGEN RELEASE PÅ FREDAG.
Översätter det mer generellt: gör inget -viktigt- i din linje av arbete på en fredag.
VARFÖR? Jo, för precis som nu, om nånting skiter sig har du en helg tills måndag då du har chans att reda ut skit.

Det är ju kombon fail+tystnad som gör att man lackar.

Precis som med arctic white. Herregud den failen. Herregud.
- White is out. Too hard.
- Nä men vänta, vi stoppar tillbaka white, börjar ta betalt.
- Samma fucking dag som produktionsstart: white is out! Folk får inte ens en chans att byta färg utan pengarna bara returneras.

Jag förstår att detta är en KS, skit är oklart och osäkert. Absolut.
Men det försvarar inte hur man beter sig mot sina betalande kunder.

Tror ni jag kommer rekommendera någon att någonsin handla från loque? Tror ni Jay kommer göra det? Hälften av folket på slack som är irriterade? Folk med white som nu är besvikna?
Inte direkt ett smart sätt att påbörja resan med sitt varumärke.

Det enda, absolut enda jag kan tänka mig är att det var brist på erfarenhet som ledde till att dom tog vatten över huvudet. Skit var betydligt mer krångligt och tidskrävande än vad dom räknade med.
En annan sak jag är oklar på, är om dom inblandade jobbar heltid med detta, eller om det drivs vid sidan av ordinarie arbete? Jag verkligen ”hoppas” att detta är ett sidoprojekt, vore ju horribelt om det gått såhär struligt trots att folk kört heltid med det...

Och precis som nån skrev på slack: ta inte detta personligt, se det som en objektiv diskussion kring problemen.

Mina 2 cent

Edit:
Hehe, det går bra nu:
https://i.imgur.com/Dau6TES_d.jpg?maxwidth=640&shape=thumb&fidelity=high

Haha, det är mig du citerar där. Hänger på deras slack ganska mycket och hörde att KS sidan var katastrof. Jag summerade ungefär vad jag såg efter att jag skummat de 10 förts kommentarerna...

Jag har inte heller fått något mail om färg, är "original backer" är 6 lax kort i och med att jag beställt ett trepack. Hoppas att de styr upp situationen i början på nästa vecka!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

5800X3D, ASUS TUF 4080 , 32 GB G.SKILL Tridentz 3600cl16, Gigabyte x570 wifi pro, Samsung 960 EVO 512GB, Corsair SF750, Xtia Xproto-L

Permalänk
Medlem

Jag fick mail ikväll med koden för att genomföra beställning.

Visa signatur

MB:Asus B550-I Gaming ROG Strix CPU:Ryzen 5600X RAM:G.Skill Trident Z 32gb@3200 SSD:Samsung 970 EVO Plus 1TB GPU:3080 FE PSU:Corsair SF600 CASE:Louqe ghost s1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dekkan:

Jag fick mail ikväll med koden för att genomföra beställning.

Vad för kod?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wasp:

Vad för kod?

En discount kod med pengarna som jag backade med. Så beställde en Limestone.

Visa signatur

MB:Asus B550-I Gaming ROG Strix CPU:Ryzen 5600X RAM:G.Skill Trident Z 32gb@3200 SSD:Samsung 970 EVO Plus 1TB GPU:3080 FE PSU:Corsair SF600 CASE:Louqe ghost s1

Permalänk
Medlem

Är det någon som kan länka till, eller skriva vilken tid i videon där jayz pratar om chassit?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

https://youtu.be/M0VGnzcMrIw han tar upp det direkt i början. //från mobil

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wasp:

https://youtu.be/M0VGnzcMrIw han tar upp det direkt i början. //från mobil

Aha, såg bara att videon var sjukt lång och sen hittade jag inget index. Men tack för det.
Trist stämning råder nog mellan parterna. Det är ju inget höjdarbetyg louqe får. Nu måste dom verkligen sätta det här till hundra procent för att få tillbaka dom vänder nu pga jayz.

Har inte kollat så noga på slack idag. Men jag antar att inga bilder har kommit ut än? Hade velat se hur Pangea ser ut IRL.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Administrativ avgift

@napahlm: Bilder är släppta på slack med IRL bilder FYI. Men jag kan förklara färgerna

Limestone - Silver som är extra shiny , kan anses som vit/grå om det är solsken
Ash - Stensvart som aska, kan bli ljusare i solsken men i datorrummet lär det vara svart.
Pangea - Militärgrön isch

min objektiva bedömningen och lite varför det fick bli ett Limestone som plåster på såren att Artic inte släpptes.

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av andra94:

@napahlm: Bilder är släppta på slack med IRL bilder FYI. Men jag kan förklara färgerna

Limestone - Silver som är extra shiny , kan anses som vit/grå om det är solsken
Ash - Stensvart som aska, kan bli ljusare i solsken men i datorrummet lär det vara svart.
Pangea - Militärgrön isch

min objektiva bedömningen och lite varför det fick bli ett Limestone som plåster på såren att Artic inte släpptes.

Har du möjlighet att dra in dem hit till SweClockers?

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Administrativ avgift

@Icte:

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Medlem

Stort tack!

Blir nog en Limestone för min del också!

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
LOUQE

Hej, jag kommer kika in här under dagen för att svara på frågor fram till 15:30 ungefär och sedan efter 20:00 igen. Skjut!

Permalänk
Medlem

@PaChalski: Status gällande att vissa har fått mail om att välja färg och andra inte har det är nog något många (inklusive mig själv) som skulle vilja få klarhet i.

Visa signatur

Asus X370 Rog Crosshair VI Hero | Ryzen 7 3700X | Noctua NH-D15 | G.skill TridentZ RGB 2x8GB CL16 3600 | Sapphire RX Vega 56 | Samsung EVO 500GB | Fractal Design C | Supernova G3 850W | AOC Q3279VWFD8 |

Permalänk
Medlem

@PaChalski: Vad är din take på kommunikationsbristen Jayztwocents har upplevt?

Visa signatur

5600x/B550i @+200mhz/-30 PBO2 | Crucial (E-die) 2x16gb 3000c15 @3800c16 | XFX 319 MERC 6700XT

Permalänk
Medlem

@PaChalski:

Hej,

Två frågor:
*Är early bird KS-backer men i er webshop kostar en top-hat 39€, dvs cirka 430kr. Skulle inte vi KS-backers få ett billigare pris på tophats, typ 200kr/st(samma som i KS-kampanjen)?

*Varför körde man på färgen Pangea (grön) istället för ”Space Grey” som många efterfrågat?

Jag är en av dem som ville ha Arctic White, men nu när det inte är möjligt så gillar jag att ni gör Limestone-färgen så ljus som möjligt, vilket jag också valt som färg.

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D || Powercolor AMD Radeon RX 6800 16Gb || G.Skill Flare X 16GB 3200MHz CL14 || Gigabyte B550I Aorus Pro AX || LG 27GL850 QHD IPS 144 Hz || Samsung SSD 970 EVO Plus 1TB || Samsung SSD 960 EVO 250GB || Corsair SF600 || Louqe Ghost S1 Limestone || 2xMedium Tophat med 2xNF-F12 + 2xNF-A12x25 || Noctua NH-L12

Permalänk
Medlem
Skrivet av PaChalski:

Hej, jag kommer kika in här under dagen för att svara på frågor fram till 15:30 ungefär och sedan efter 20:00 igen. Skjut!

Kan du dela med dig av bilder på Supplier 2 färger och är dessa dom slutfärdiga produkterna ?

Tror många är intresserade vilken som vann och dom färger man ska välja på och när detta mail når ut till oss kunder.

Skulle även vara kul att se en recension av det slutgiltiga chassit.

Hur är ytbehandlingen på Limestone ?

Jayztwocent sågar er totalt på denna och att ni ej följt kontakten som utlovat.

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Medlem

@PaChalski: Vi måste få tillgång till mer högupplösta bilder på chassit. Framförallt nu när samtliga färger har ändrats. Limestone blir ljusare, Ash blir ljusare och Pangea är helt ny. Jag har dessutom inte fått något mail skickat till mig angående färgvalet, men jag såg din senate kommentar på KS och kommer inte dra i pakinbromsen förrän fredag.

Visa signatur

5800X3D, ASUS TUF 4080 , 32 GB G.SKILL Tridentz 3600cl16, Gigabyte x570 wifi pro, Samsung 960 EVO 512GB, Corsair SF750, Xtia Xproto-L

Permalänk
Medlem

Tack. Dessa har jag sett. Jag var kanske otydlig i att jag ville se bilder på Pangean. För som det är nu lutar det mest åt den nu när artic försvann.
Sen om jag förstått det rätt, det är många oklarheter nu, så kommer limestone bli ännu ljusare än de förproduktionsexemplaren som bilderna visar.
Då kanske den blir så pass vit att jag skulle kunna nöja mig med en sån?
Är inte alls sugen på någon apple-grå som många skrivar att dom vill ha. Vill inte att min dator ska misstas för en mac. Det är ju ren förelämpning i så fall.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dekkan:

Jag fick mail ikväll med koden för att genomföra beställning.

Undrar om dessa koder skickas ut pö om pö, för jag har då inte fått någon kod på min mail.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PaChalski:

Hej, jag kommer kika in här under dagen för att svara på frågor fram till 15:30 ungefär och sedan efter 20:00 igen. Skjut!

Hinner ni få chassin till Webhallen innan färgvalet måste vara gjort?
Vad gick snett med mailen? Import/export av backers från KS plattform?

Permalänk
LOUQE
Skrivet av Kenta42:

@PaChalski: Status gällande att vissa har fått mail om att välja färg och andra inte har det är nog något många (inklusive mig själv) som skulle vilja få klarhet i.

@Kenta42
Vi håller på att titta närmare på vad som hänt där, det är ingen panik med att välja färg och storlek än då det är viktigt i senare steg av produktionen. Hittar vi inget systematiskt fel så kommer vi skicka ut mailen igen till de som inte fått dem och sedan kontakta dem som inte fått informationen individuellt. Men som sagt, inget att stressa över.

Skrivet av :

@PaChalski: Vad är din take på kommunikationsbristen Jayztwocents har upplevt?

@erssn
Oklart, jag har inte sett det själv och det ser ut som att det är bortediterat nu när jag försöker hitta det han sagt. Vi ska skicka ett mail till honom och se vad som händer där.

Skrivet av Reiker:

@PaChalski:

Hej,

Två frågor:
*Är early bird KS-backer men i er webshop kostar en top-hat 39€, dvs cirka 430kr. Skulle inte vi KS-backers få ett billigare pris på tophats, typ 200kr/st(samma som i KS-kampanjen)?

*Varför körde man på färgen Pangea (grön) istället för ”Space Grey” som många efterfrågat?

Jag är en av dem som ville ha Arctic White, men nu när det inte är möjligt så gillar jag att ni gör Limestone-färgen så ljus som möjligt, vilket jag också valt som färg.

@Reiker

1) TopHats har visat sig vara dyrare att tillverka än vi först trott, den leverantören vi till slut valt att gå med håller en betydligt mycket högre nivå, passformen är otroligt bra och vi har dessutom ökat sidornas tjocklek med 0.3mm. Summa summarum så kommer vi inte klara oss finansiellt om vi säljer dem till det priset, TopHat-döden blir slutet för oss.
Det finns dessutom en valutaeffekt som förklarar en del av prisskillnaden, där kronan tappat avsevärt mot Euro och USD.

2) Ash har alltid varit och förblir åt space grey-hållet.

Arctic blev aldrig riktigt bra, anodiseringen blev grå i tonen och lackningen gör att bitarna inte riktigt passar så bra som vi vill att de ska göra, vi utvärderade att fräsa ner de komponenter som skulle lackas ytterligare för att kompensera förr lagret lack, men variationen i lackens tjocklek är inte tillräckligt precis för att vi ska kunna vara trygga att allt passar som det ska. Istället har vi fokuserat på att lyfta den generella kvaliteten så högt vi bara kunnat.

Skrivet av Jonas79:

Kan du dela med dig av bilder på Supplier 2 färger och är dessa dom slutfärdiga produkterna ?

Tror många är intresserade vilken som vann och dom färger man ska välja på och när detta mail når ut till oss kunder.

Skulle även vara kul att se en recension av det slutgiltiga chassit.

Hur är ytbehandlingen på Limestone ?

Jayztwocent sågar er totalt på denna och att ni ej följt kontakten som utlovat.

@Jonas79
Förstår inte riktigt första frågan. mail till KS-backers kommer vi lösa inom kort där berörda ej fått sitt mail.

Recensioner av det fullständiga chassit kommer, men först vill vi skicka det till de som backat projektet

Ytfinishen på Limestone är ruggigt bra, inte helt hundra men när verktygen polerats en sista gång innan produktion så kommer det bli det, det är just nu min personliga favorit och kommer antagligen bli en sådan som står hemma. Film och bilder kommer snart.

Skrivet av Haibane:

@PaChalski: Vi måste få tillgång till mer högupplösta bilder på chassit. Framförallt nu när samtliga färger har ändrats. Limestone blir ljusare, Ash blir ljusare och Pangea är helt ny. Jag har dessutom inte fått något mail skickat till mig angående färgvalet, men jag såg din senate kommentar på KS och kommer inte dra i pakinbromsen förrän fredag.

Vi har egentligen inte ändrat någon färg mer än att Arctic försvunnit.
- Limestone är som den visades i livefeeden och på DH
- Ash förblir en mörkgrå variant
- Pangaea är ny, inget vi har på plats, ny färg, vi har som ambition att presentera den bättre, möjligheten att byta färg längs vägen kommer finnas men viktigt att vi får in valen så vi förstår att alla är med på vad som händer.

Skrivet av napahlm:

Tack. Dessa har jag sett. Jag var kanske otydlig i att jag ville se bilder på Pangean. För som det är nu lutar det mest åt den nu när artic försvann.
Sen om jag förstått det rätt, det är många oklarheter nu, så kommer limestone bli ännu ljusare än de förproduktionsexemplaren som bilderna visar.
Då kanske den blir så pass vit att jag skulle kunna nöja mig med en sån?
Är inte alls sugen på någon apple-grå som många skrivar att dom vill ha. Vill inte att min dator ska misstas för en mac. Det är ju ren förelämpning i så fall.

Skickades från m.sweclockers.com

@napahlm
Haha, förolämpning... Jag tror inte att den kommer förväxlas, vilken färg du än väljer så kommer den stå ut ut mängden. Låt mig ladda upp lite nya bilder på Limesone här efter detta inlägg.

Permalänk
LOUQE
Skrivet av FL3JM:

Undrar om dessa koder skickas ut pö om pö, för jag har då inte fått någon kod på min mail.

Alla koder gick iväg igår till "first dibs" backers i en och samma körning. Kika i era spam-boxar, men vi kommer hålla nära kontakt med er allihop.

Permalänk
LOUQE
Skrivet av BasseBaba:

Hinner ni få chassin till Webhallen innan färgvalet måste vara gjort?
Vad gick snett med mailen? Import/export av backers från KS plattform?

@BasseBaba vi söker dem under dagen för att höra med dem hur möjligheterna ser ut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FL3JM:

Undrar om dessa koder skickas ut pö om pö, för jag har då inte fått någon kod på min mail.

Ta en titt i skräpkorgen. Såna här massutskick har en förmåga att fastna i dom, och numera döljer ju många mail-klienter / -tjänster den sorteringen rätt mycket från användaren. Det kanske kan vara en förklaring?

Visa signatur

Dator 1: 5800x | 4070 GTX | 2x16gb | 1xSamsung 980 Pro 2TB NVME
Dator 2: 9700k | 1080 GTX | 2x8gb | 1xSamsung Pro NVME
Dator 3: 6700k | 1070 GTX | 2x8gb | 1xSamsung Evo 830, 2x1TB, 1x750GB

Permalänk
LOUQE
Permalänk
Medlem
Skrivet av PaChalski:

Alla koder gick iväg igår till "first dibs" backers i en och samma körning. Kika i era spam-boxar, men vi kommer hålla nära kontakt med er allihop.

Alltså det är tomt i våra spam-boxar.
Jag börjar fundera på om ni tappat bort våra ordrar?

Kanske bättre att ni vänder på steken och fixar en Mail dit vi som saknar vår access kan höra av sig?

Skrivet av Da MusH:

Ta en titt i skräpkorgen. Såna här massutskick har en förmåga att fastna i dom, och numera döljer ju många mail-klienter / -tjänster den sorteringen rätt mycket från användaren. Det kanske kan vara en förklaring?

Alltså, det är vad jag sett på slack osv säkert hundratalet personer som saknar sina mail.
Jag köper inte förklaringen om spam-boxen.
Och du tror inte folk spanat sin spambox redan?

Aja det löser sig nog tillslut, jag gillar inte lösa trådar bara.

Permalänk
Medlem

Emailet som förväntades, som även jag inte fått, har inte hamnat i någon spambox. Måste vara något strul med en mailserver, mailinglistor, eller liknande.