Hållningsele för ont i nacke/axlar?

Permalänk
Medlem

Trist att du har ont, har du råd att köpa en TENS maskin?. Ja jag vet att många tror att denna maskin är typ "massage" leksak.

Den funkar mycket bra för mig, kanske värt att prova. (fick bort ett muskulärt ryggskott från helvetet med den).

Funkar också vid träningsvärk, lättare skador osv...

obs. är det en svår skada/sjukdom, så är det nog tyvärr "vårdsvängen" som gäller.

lycka till.

https://www.clasohlson.com/se/TENS-,-EMS--och-massageapparat-...

Visa signatur

XripperX

Permalänk

Minskar inte det där bara smärtan, utan inte direkt Löser den om den är permanent (eller iaf återkommer lätt)?

Börjar bli osäker om det är muskel eller nån nerv, för det sa Sjukgymnasten det kanske kunde vara,
men att hon inte visste etc.

För känslan är ju så skum när det drar igång,
ja kan inte direkt jämföra den med muskelvärk som ja känner till det iaf:s

Permalänk
Medlem

@Zero Walker:

Nu är jag ingen expert på TENS, men det löste upp mitt ryggskott på 4 dagar. (Jag var först till naprapat och min vårdcentral, och det hjälpte inte.)

Vill absolut inte lura på dig en maskin som inte funkar för dig, och har du svåra smärtor pga skada/sjukdom så är det nog läkare som gäller.

Visa signatur

XripperX

Permalänk

Skulle gärna vilja gå till en naprapat, låter så skönt Xd

Jo, vet inte äns själv va det är som är fel.
Tror på rak arm att TENS inte lär hjälpa med tanke på att problemet med just den här biten varit i 10 år iaf.
Man tycker ju om det var något som kunde "läka" så att säga, så bordet det hänt?
Fast samtidigt är jag inte alls påläst hur sånt här fungerar, så slänger bara ut tankar hej vilt.

Men ska ha den där i åtanke, kan ju bli att ja får testa den helt enkelt, så uppskattat förslag:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zero Walker:

Okej dags för en uppdatering.

Varit hos Sjukgymnasten ja fick tid hos idag.
Ja försökte förklara hur det kändes och hur det sätter igång och så.

Hon kunde inte finna eller se något direkt fel, och trycker man och så gör det inte ont direkt.

Så i slutet var det typ, Ja kan inte se något, tack och hej.
Så ja undra hur ja skulle gå vidare, ska man gå röntgen eller vad?
Men märktes att hon inte direkt brydde sig (eller kanske inte äns trodde på mig tyvärr),
men att ja ska gå via läkaren om ja vill reda ut det.

Och ja sa, ja det är ju ont, så ja vill ju ha det löst.

Hon sa att ja kanske kan testa göra nån träning med axlarna och se om det hjälper.
Men det var det, tror inte vi var i synk alls

Men aa gick tyvärr inte som ja hade hoppats, vet inte direkt hur ja ska gå vidare.
För att gå till min läkare är inget ja har förhoppningar om,
fast bör väl försöka då ja inte verkar ha mycket till val xD

jag tycker du ska göra en röntgen det gjorde jag och visade sig att jag har Atros i båda axlar och dessutom handleder, och nacken har jag skit ont tror att det är diskbråck då mina händer domnar bort och har skit ont i fingrar. jag äter morfin piller varje dag 10mg gjort det i nu 8 år då på grund av diskbråck i längdryggen första kotan har gjort en operation. men värsta är att en sjukgymnast även kan göra fel i mitt fall fick jag tillbaka diskbråcket och nu väntar på ny dom ska ta bort disken helt denna gång...

så mitt råd är gör en röntgen för att vara säker lycka till

Visa signatur

[Intel Core i9@13900KF Raptor Lake@5,5Ghz Oc][Asus ROG Z790 HERO[G-Skill RGB 32GB 6600Mhz cL34][WD Back 2TB NvMe][2TB Samsung 970 Evo + 2x8Tb Samsung 870 Qvo spel disk][Msi RTX 4090 Gaming Trio-X][ASUS ROG Swift OLED PG48UQ][Windows 11][1000/1000Mbits Telia fiber][Razer Ornata Tangentbord.

Permalänk
Skrivet av pytonOrm:

jag tycker du ska göra en röntgen det gjorde jag och visade sig att jag har Atros i båda axlar och dessutom handleder, och nacken har jag skit ont tror att det är diskbråck då mina händer domnar bort och har skit ont i fingrar. jag äter morfin piller varje dag 10mg gjort det i nu 8 år då på grund av diskbråck i längdryggen första kotan har gjort en operation. men värsta är att en sjukgymnast även kan göra fel i mitt fall fick jag tillbaka diskbråcket och nu väntar på ny dom ska ta bort disken helt denna gång...

så mitt råd är gör en röntgen för att vara säker lycka till

Fick söka upp vad Atros var, låter inte kul;(
Men bra du kämpar på, hoppas det löser sig med diskbråcket:)!

Ska försöka få till en Röntgen, ja är föredrar också att vara på säkra sidan,
ta tester så man vet va som är fel istället för att chansa;P