AMD Ryzen H-serien för bärbara datorer hittar ut på webben

Permalänk
Melding Plague

AMD Ryzen H-serien för bärbara datorer hittar ut på webben

I databasen för prestandatestet 3DMark har nu två fyrkärniga Ryzen-processorer för bärbara datorer dykt upp, vilka levereras med högre klockfrekvenser än tidigare Ryzen Mobile.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Eftersom de använder 2800 till dessa kanske det betyder att en 2800x kommer släppas?

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk

Synd bara att Ryzen knappt fått någon närvaro alls när det gäller bärbara datorer. Blir nog svårt för AMD att vända den trenden oavsett hur bra grejer de kommer med.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedish Berserk:

Synd bara att Ryzen knappt fått någon närvaro alls när det gäller bärbara datorer. Blir nog svårt för AMD att vända den trenden oavsett hur bra grejer de kommer med.

Små steg. Till att börja med måste de få en bra produkt på marknaden. Detta följs upp av några år av etableringstid på marknaden. Ryzen har potential. Nu gäller det bara för AMD att utnyttja den.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedish Berserk:

Synd bara att Ryzen knappt fått någon närvaro alls när det gäller bärbara datorer. Blir nog svårt för AMD att vända den trenden oavsett hur bra grejer de kommer med.

some @Xinpei: säger. små steg. det är därför dem jobba ihop med Intel. för att ens komma in i den marknaden tack vare att Nvidia har satt så många begränsingar för tillverkerna.

Visa signatur

GamingRig: Cooler Master NR200P/ASUS ROG STRIX B550-I GAMING/AMD Ryzen 5 5700G/Noctual NH-D12L/Corsair SF750 Platinum/Crucial Ballistix Elite 2x8GB 3600MHz/

Permalänk
Medlem

Jag har letat efter en bra Ryzen laptop ett tag nu men inte hittat riktigt vad jag önskar.
Många ryzen laptops har även en hög prislapp med tanke på vad man får för pengarna.
Att komma med en H modell välkomnar jag och i kombination med en Vega krets som får lite mer ström än U kretsarna kan vara intressant.
Undrar var priserna landar men jag antar att det kommer se bättre ut nästa år.

Permalänk
Skrivet av Xinpei:

Små steg. Till att börja med måste de få en bra produkt på marknaden. Detta följs upp av några år av etableringstid på marknaden. Ryzen har potential. Nu gäller det bara för AMD att utnyttja den.

Skrivet av Bernd_P1:

some @Xinpei: säger. små steg. det är därför dem jobba ihop med Intel. för att ens komma in i den marknaden tack vare att Nvidia har satt så många begränsingar för tillverkerna.

Jo det är klart men jag skulle vilja köpa en bärbar dator nu. Det som finns ligger på 7000 spänn eller uppåt. Jag skulle vilja haft något runt 5-6000 kronor men det verkar bli svårt.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snubb1:

Jag har letat efter en bra Ryzen laptop ett tag nu men inte hittat riktigt vad jag önskar.
Många ryzen laptops har även en hög prislapp med tanke på vad man får för pengarna.
Att komma med en H modell välkomnar jag och i kombination med en Vega krets som får lite mer ström än U kretsarna kan vara intressant.
Undrar var priserna landar men jag antar att det kommer se bättre ut nästa år.

Jag har också tänkt på detta. Jag får inte ihop matten om man kollar på t.ex. Desktop versionerna av APUn kostar (ca 1000kr)
Det borde gå att få en sjysst laptop för 5000kr (kollar prisjakt) men okej nu kan man få en sån dator för 7000kr men det var ju betydligt mer för nån månad sen. Idea pad kostade t.ex. 10000kr när den släpptes. https://www.prisjakt.nu/produkt.php?pu=4691638

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Snubb1:

Jag har letat efter en bra Ryzen laptop ett tag nu men inte hittat riktigt vad jag önskar.
Många ryzen laptops har även en hög prislapp med tanke på vad man får för pengarna.
Att komma med en H modell välkomnar jag och i kombination med en Vega krets som får lite mer ström än U kretsarna kan vara intressant.
Undrar var priserna landar men jag antar att det kommer se bättre ut nästa år.

Det är löjlig hög prislapp på Ryzen laptops och dem flesta är 13 tumare och 2 stycken budget laptops med ett pris mellan 9000-10000kr som om dem vore mid range laptops med okej grejer i sig, men det är inte dem ligger 2000kr över sin prisklass. dem enda gaming laptops är med Ryzen desktop och inte en enda har en 2700U med ett RX570/580 mobile som hade varit bra vid en prisklass runt 10-12k.

Visa signatur

New: Asus x370 prime pro, Ryzen 1700 (@3.925ghz) , Ripjaws V 16GB 3600 MHz (@3200mhz 14c). https://valid.x86.fr/curj7r
Radeon VII.