Battlefield V avtäckt – se trailern och diskutera

Permalänk
Medlem

Hörde att det inte går att spela som tjej i CSGO, ett spel som jag trodde spelades av 50% tjejer. Är det pga att förändrade hitboxar skulle riskera att förstöra balansen på proffessionell nivå?
Känns som att man lever i 90-talet

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av SoilBleed:

Historiekunskapen är lika illa däran som källgranskningen

De satt ju i livesändningen och bekräftade att man kunde använda "proteskvinnans" skin i MP.

Tror inte man ska dra för stora växlar på protesen, med tanke på hur många guldfärgade stridsvagnar man har sett i BF1. (typ 0)

Permalänk
Medlem

Jag kommer köpa spelet. Tycker det ser riktigt bra ut

Permalänk
Medlem
Skrivet av maxros:

Jag kommer köpa spelet. Tycker det ser riktigt bra ut

Jag me!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Punnisher:

Vad är det största irritationsmomentet i ett spel när man väl spelar det?
Är det hur verkligheten återspeglas i spelet när det är bevisat sedan tidigare versioner att verkligheten inte alls finns med i BF serien när det gäller vissa aspekter eller hur balansen mellan olika spelkaraktärer, vapen, kartuppbyggnad och så vidare är och kan förstöra ens motivation att spela spelet.
Detta fick mig att sluta spela BF4 även om det kanske är möjligt att döda en person en gång så är ju detta hur löjligt som helst och skulle aldrig lämnat ritbordet och då välkomnar jag kvinnor alla dagar i veckan, om balansen är helt okej.
https://youtu.be/wh8voPESN70

Då borde du nog inte spela BF alls då liknande skräp har funnits med sen Bad Company 2 tiden om inte ännu tidigare. Varje BF version är en ofärdig skithög som skyndas ut för att släppas ett specifikt datum och som lämnas fullt med buggar där EA/Dice har inget intresse av att fixa utan man får hoppas på nästa version av spelet, som oftast innehåller samma problem.

BF idag är inget annat än EA's försök att kontra Call Of Duty för sina investerare, de bryr sig inte en uns om sin kundbas som de göder dag ut och dag in.

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Commander:

Då borde du nog inte spela BF alls då liknande skräp har funnits med sen Bad Company 2 tiden om inte ännu tidigare. Varje BF version är en ofärdig skithög som skyndas ut för att släppas ett specifikt datum och som lämnas fullt med buggar där EA/Dice har inget intresse av att fixa utan man får hoppas på nästa version av spelet, som oftast innehåller samma problem.

BF idag är inget annat än EA's försök att kontra Call Of Duty för sina investerare, de bryr sig inte en uns om sin kundbas som de göder dag ut och dag in.

Nu tycker jag att du är ganska hård mot Dice. Att jämföra det med Call of duty är dessutom en spark under bältet. Call of duty släpper årligen spel till att börja med. Sagda spel är nästan uteslutande reworks av samma spel med lite ändrade texturer. Fanns t.ex. exempel där MW1 hade snott nästan hela banor från COD2 och allt man gjort var att placera sagda texturer på andra ställen och slå igen vissa dörrar. BF-serien följer inte i närheten av samma trend. Ett exempel är skillnaden mellan BC2 och BF3 t.ex. Eller vad sägs om skillnaden mellan BF 4 och BF One? BF V (5) visar iallafall att man delvis lyssnat på sin fanbase. Detta ser man inte riktigt hos COD där man snarare skiter i fanbasen för det kommer ju ändå ett spel nästa år.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Commander:

Då borde du nog inte spela BF alls då liknande skräp har funnits med sen Bad Company 2 tiden om inte ännu tidigare. Varje BF version är en ofärdig skithög som skyndas ut för att släppas ett specifikt datum och som lämnas fullt med buggar där EA/Dice har inget intresse av att fixa utan man får hoppas på nästa version av spelet, som oftast innehåller samma problem.

BF idag är inget annat än EA's försök att kontra Call Of Duty för sina investerare, de bryr sig inte en uns om sin kundbas som de göder dag ut och dag in.

Mr negative eller COD fan boy nr 1
Det kommer att bli så jäkla bra , hoppas på minst 500 timmar innan jag tröttnar för det är ungefär vad jag har i dom andra spelen i denna underbara Battlefield serie från DICE.

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mangee75:

Mr negative eller COD fan boy nr 1
Det kommer att bli så jäkla bra , hoppas på minst 500 timmar innan jag tröttnar för det är ungefär vad jag har i dom andra spelen i denna underbara Battlefield serie från DICE.

Battlefield, CoD, same shit different name.

Battlefield har ju urkass nätkod fortfarande. Hälften av skotten känns som RNG och man blir skjuten bakom hörn. Allt känns så sjukt interpolerat. Dåligt designade banor, ingen har liksom tänkt på de gamemodes som banorna bör vara ämnade för.

Åtminstone i BF3 så hade vi DLC där banorna vad designade för specifika gamemodes i åtanke, t.ex. Close Quarters (bästa DLCn)

Permalänk
Medlem
Skrivet av AdoringFan:

Battlefield, CoD, same shit different name.

Battlefield har ju urkass nätkod fortfarande. Hälften av skotten känns som RNG och man blir skjuten bakom hörn. Allt känns så sjukt interpolerat. Dåligt designade banor, ingen har liksom tänkt på de gamemodes som banorna bör vara ämnade för.

Åtminstone i BF3 så hade vi DLC där banorna vad designade för specifika gamemodes i åtanke, t.ex. Close Quarters (bästa DLCn)

Alla har ju olika tycke och smak. Men att kalla BF och COD same shit kan jag inte hålla med om.
Det är ju 2 väldigt olika spel där BF har utvecklats medans COD har stannat upp.
Men om du inte tycker om det så är det ju lätt , då köper du inte det

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem
Skrivet av Peite:

Hörde att det inte går att spela som tjej i CSGO, ett spel som jag trodde spelades av 50% tjejer. Är det pga att förändrade hitboxar skulle riskera att förstöra balansen på proffessionell nivå?
Känns som att man lever i 90-talet

Skickades från m.sweclockers.com

Ett spel folk har spelat på samma karta i snart 20år, knappast förvånande.
Finns inget PC-baserat FPS-spel som har 50% kvinnor och det kommer aldrig att finnas.
Skulle blir förvånande om den siffran är över 10%, ett 20 år gammalt hardcore multiplayer FPS-spel med grafik från Playstation 1 känns inte som ett "tjej-spel".

Permalänk

Ny trailer ute. Betydligt bättre än förra.

Visa signatur

1::3700+ San Diego@3.0GHzghz[300x10], Abit KN8-Ultra, 1024mb, X850XT @ PE. 01: 27190. 05: 6220.
2::XP 2500+ @ 3200+, Asus A7N8X-X, GeForce FX 5700 Ultra@ 605/1100, 512mb ddr. 01: 13550

Permalänk
Medlem

Ny trailer ut:
https://youtu.be/SWVtV59mczk

Ser bättre ut...

Permalänk
Medlem

Mycket bättre trailer! Gameplay som vi får se påminner en hel del om BF1, men med lite extra saker så som environment destruction à la Bad Company. Kanske inte blir mycket mer tungdrivet än BF1?

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | EKWB 360 Elite | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 | Asus ROG PG279Q | Keychron Q1 moddat | Xtrfy m42 wireless | Logitech G PRO X Wireless |

Permalänk
Medlem

"Inte en droppe"
"JUICE!"

HAHAHAH

Permalänk
Medlem

Ffs, 3d-view for tanks, and they should really make rolling through buildings damage the vehicles or the maps will get flattened in minutes.

Permalänk

"Exclusive" lul. Antingen ljuger Xbox eller så kan de gå och dra något gammalt över sig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Semjonov:

Ffs, 3d-view for tanks, and they should really make rolling through buildings damage the vehicles or the maps will get flattened in minutes.

3rd person view är så jävla trasigt så det finns fan inte. I så fall vill jag kunna använda det som infanteri så jag också kan se upp på 3e våningen på en byggnad och bakom väggar osv.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Kanske lite väl mycket snö som yr runt, kommer att bli jobbigt att spela en längre stund?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Semjonov:

Kanske lite väl mycket snö som yr runt, kommer att bli jobbigt att spela en längre stund?

Akta dig för en norrländsk vinter med andra ord. Far snö åt höger och vänster.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Medlem

Tror att dom stora flingorna som yr framför ögonen kan bli jobbiga på en liten stund, iaf, sett några filmsnuttar, väldigt många kör recon med quick zoom(?)så jag hoppas verkligen inte det blir enemy at the gates som ettan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Semjonov:

Tror att dom stora flingorna som yr framför ögonen kan bli jobbiga på en liten stund,

Är det inte det som är meningen då? Det blir det ju även i verkligheten när det snöar.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Avstängd
Skrivet av fantomsmurfen:

Är det inte det som är meningen då? Det blir det ju även i verkligheten när det snöar.

Det kan även bli is man halkar och bryter handleden på, betyder inte att det ska med i spelet.

Snön ser riktigt cool ut, men är också orolig att det är lite för mycket. Svårt att säga utan att ha spelat själv.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

Det kan även bli is man halkar och bryter handleden på, betyder inte att det ska med i spelet.

Snön ser riktigt cool ut, men är också orolig att det är lite för mycket. Svårt att säga utan att ha spelat själv.

Med tanke på det skrik det varit om spelet den sista tiden.. aka "Me imurssssssuuun" så är det förvånande att ingen skrikit om detta ännu.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Medlem

Beror väl på vad för sorts spelare du frågar, tar vi hardcore PC spelande BF veteraner så tror jag inte det kommer ta lång tid förrän det blir ett stort ståhej om den yrande snön (kanske den försvinner vid lägre grafikinställningar dock, vilket leder i sin tur till ett annat diskuterbart ämne, hur rättvist det blir mellan spelare som är av typen som vill alltid maxa sin grafik för att de har sina dyra PC riggar och gillar alla massa "lull-lull" medans det finns spelare som inte bryr sig ett jota i grafiken (spelar för gameplayen eller för vinst) och hellre drar ner grafiken för competitive edge. Väldigt omdebatterat ämne i t.ex. Unreal Tournament där vissa spelare går så långt att de tar bort texturerna helt för bästa möjliga "visual clarity" / alternativt kör servarna med UTcomp med självlysande karaktärer och "ping" hitsounds som inte alla gillar precis.

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc A750 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB | Windows 10 & 11 x64 Professional

Permalänk
Medlem

Nån mer som fått invite till den stängda alphan som startar imorgon kl 10.00? Håller på att preloada den nu (9,38 GB).

Visa signatur

Citera -> större chans till svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av reflux:

Nån mer som fått invite till den stängda alphan som startar imorgon kl 10.00? Håller på att preloada den nu (9,38 GB).

Yes!

Ska bli intressant att se hur pass bra det "flyter på", kanske blir att man uppgraderar något.

Visa signatur

5800X3D|Aorus Elite|32GB 3600MHz|6750 XT|Air 540|RM750X
PG279Q|VG259QM

Permalänk
Medlem
Skrivet av reflux:

Nån mer som fått invite till den stängda alphan som startar imorgon kl 10.00? Håller på att preloada den nu (9,38 GB).

Hur bär man sig åt för att få en?

Visa signatur

13700K & GTX 3070

Permalänk
Medlem
Skrivet av sebstr:

Hur bär man sig åt för att få en?

Tror det är helt slumpmässigt. Såg att jag hade fått en också. Ska bli kul att testa då jag ser fram emot alla (förhoppningsvis) positiva spelförändringar.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 1700 @ 3.8GHz | Kylning: Noctua NH-D15 | Nätagg: EVGA SuperNOVA G2 850 W | Grafikkort: Sapphire RX Vega 64 Nitro+ | RAM: GSkill Ripjaws V @ 3600 MHz 16GB | Moderkort: Asus Crosshair VI Hero | OS: Win 10 | SSD: OCZ 960GB - Sandisk Ultra Plus 256 GB - Crucial BX100 500GB | Case: Phanteks Enthoo Evolv ATX

Permalänk
Medlem
Skrivet av Simonnice:

Tror det är helt slumpmässigt. Såg att jag hade fått en också. Ska bli kul att testa då jag ser fram emot alla (förhoppningsvis) positiva spelförändringar.

Ok! Fick du den via email?

Visa signatur

13700K & GTX 3070