Vilken bärbar speldator bör jag köpa?

Permalänk
Medlem

Vilken bärbar speldator bör jag köpa?

Jag vill ha en bärbar 17" laptop som klarar nyare spel. Min budget är begränsad och jag har absolut inte råd med en över 13k.

Finns det någon specifik ni skulle rekommendera?

Permalänk
Permalänk
Inaktiv

Verkar helt klart vara det bästa man kan få.

Permalänk
Medlem

Då du ställer frågan i forumet måste jag fråga varför du vill ha en gaminglaptop? Gaming och laptops är överlag inget strålande idé och framförallt inte då man har en "tight" budget.
Beroende på omständigheterna hade jag om jag vore du istället kollat på möjligheten att köpa en riktig gamingrigg. Och om behovet finns även en enklare laptop för dom tillfällen du behöver använda pc på "resande" fot.

Visa signatur

Chassi> FD Define S CPU> i7 10700 GPU>RTX 3070 MB> GB B460 Aorus Pro AC Ram> 32GB PSU> Corsair AX1200

"Server"> Enthoo Pro CPU> i7 5960x @ 4,2 Ghz GPU>GTX 760 MB> Asus x99 Deluxe Ram> 32GB 2666mhz PSU> Corsair CX650

Kringutrustning> Philips 70PUS7304, AOC AGON AG271QG, Roccat ISKU Fx, Logitech G502 Spectrum, MX 5500, MX Revolution, Arctis Nova Pro Wireless, Behringer Ms40, HP Reverb G2, MSI GF65 Thin 10SER, USB 990 Pro 2tb,

Permalänk
Medlem

Kanske det. Är den bättre än dessa?
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4387375
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4399074

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mizccc:

Då du ställer frågan i forumet måste jag fråga varför du vill ha en gaminglaptop? Gaming och laptops är överlag inget strålande idé och framförallt inte då man har en "tight" budget.
Beroende på omständigheterna hade jag om jag vore du istället kollat på möjligheten att köpa en riktig gamingrigg. Och om behovet finns även en enklare laptop för dom tillfällen du behöver använda pc på "resande" fot.

Jag är van att spela på/använda laptops. Nästan 15 år sedan jag hade en stationär dator senast. Men visst, jag ska passa på att kolla in stationära också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zodd0:

Jag är van att spela på/använda laptops. Nästan 15 år sedan jag hade en stationär dator senast. Men visst, jag ska passa på att kolla in stationära också.

Gjorde för skojs skull en stationär i mindre format (mATX). Blir ungefär 13,2TKR efter 20% rabattkod på både chassit och nätagget. Snabbare grafikkort och processor. Har du inte skärm måste du ju dock köpa det (2000kr-ish).

https://www.inet.se/produkt/b1015230/13-2tkr

Visa signatur

Citera för svar!

CPU: i9-9900K + Be Quiet! Dark Rock Pro 3. Moderkort: ASUS ROG Z390-F. Minnen: Corsair Vengeance DDR4 2x8GB 3000MHz. GPU: GigaByte RTX 3080 Gaming OC. SSD: Corsair MP510 500GB. HDD: WD Blue 3TB Nätagg: EVGA SuperNova G2 850W. Chassi: Corsair 4000D Airflow.

Permalänk
Medlem

Skulle säga det då den jag länkade har 16GB RAM och 512GB SSD. Skulle du köra den från Inet rekommenderar jag också att du köper den idag innan de avslutar Sommarkampanjen.

Permalänk

https://pc-konsulten.se/produkt/ivy-expert-laptop-151-c-anniv...
Kostar kanske 3000 mer om du köper till lika mycket minne samt ssd.
MEN då får då 144hz (sjukt vikigt vid gaming) samt en MYCKET BÄTTRE processor vilket kan vara bra om du i framtiden vill redigera t.ex (men den är även ca. 10% bättre i spel)

Permalänk

@den nordiska vikingen: Operativsystem kan man köpa på kinuguin för 200

Permalänk

Edit: Såg nu att du skulle ha 17 tum

Permalänk
Medlem
Skrivet av zodd0:

Jag är van att spela på/använda laptops. Nästan 15 år sedan jag hade en stationär dator senast. Men visst, jag ska passa på att kolla in stationära också.

Ok, och hur ofta under dessa 15 år har du spelat på resande fot? Jag var precis som du tidigare. Spelade uteslutande på laptops i ett flertal år men fick sedan för mig att köpa en stationär dator för just spelande, och man får så otroligt mycket mer för pengarna.
För 13k skulle du utan tvekan kunna köpa begagnade delar här via forumet för 10k och få en riktig värsting-pc, och ändå ha 3k kvar till en laptop att se film/serier/surfa whatever när du väl behöver flytta datorn.

Allt detta är ju självklart personliga preferenser, var bara nyfiken då jag själv gjorde likadant i många år. Tills mina "ögon öppnades" så att säga

Visa signatur

Chassi> FD Define S CPU> i7 10700 GPU>RTX 3070 MB> GB B460 Aorus Pro AC Ram> 32GB PSU> Corsair AX1200

"Server"> Enthoo Pro CPU> i7 5960x @ 4,2 Ghz GPU>GTX 760 MB> Asus x99 Deluxe Ram> 32GB 2666mhz PSU> Corsair CX650

Kringutrustning> Philips 70PUS7304, AOC AGON AG271QG, Roccat ISKU Fx, Logitech G502 Spectrum, MX 5500, MX Revolution, Arctis Nova Pro Wireless, Behringer Ms40, HP Reverb G2, MSI GF65 Thin 10SER, USB 990 Pro 2tb,