Dubbla Benq skärmar "no signal detected"

Permalänk
Medlem

Dubbla Benq skärmar "no signal detected"

Hejsan,
Igår spelade jag Fortnite och plötsligt blev det som ett randigt mönster på båda skärmarna och allt frystes så jag slog av datorn. Sedan efter det när jag försöker starta upp datorn så kommer det endast upp "no signal detected" på båda skärmarna. Det har funkat bra i de fyra år jag haft datorn och skärmarna. Skärm 1 har DVI anslutning och Skärm 2 har HDMI anslutning till datorn. Köpte datorn färdigmonterad och testad hos Inet så jag själv har inte jättebra koll inuti datorn med alla olika komponenter. Vet bara att skärmarna ar inkopplad till ett Radeon 280 eller 290 grafikkort.

Nu har jag i alla fall provat att anslutit en skärm via HDMI till min laptop och då funkar skärmen som vanligt. Kanske kan eliminera att det är skärmen det är fel på då och HDMI kabeln?

Min fråga nu är hur jag ska gå vidare, vilka steg ska jag göra för att felsöka vad som kan vara fel.
Om mer info behövs svarar jag på det och är tacksam för hjälp och svar!
// Jaymie

Permalänk
Medlem

Kan du prova koppla en skärm till det inbyggda grafikkortet på moderkortet? Fungerar det? Har du inget sådant skulle jag rekommendera att låna ett grafikkort och testa. Alternativt ta ut en minnessticka om du har två, kanske byta plats på dom i olika kombinationer.

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Hedersmedlem

Låter som att ditt grafikkort har lämnat in tyvärr. Kan vara andra fel också, men prova med ett annat grafikkort som ett första steg.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!