Ghost S1 - prestanda, format, community

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
The space-time continuum
Registrerad
Maj 2010

Tack för tipset!

Blev beställning på två stycken (lika bra medans de ännu finns att få tag på).

MacOS: MacBook Pro 15" [16/256GB], W10 Pro: Surface Pro 2 [8/512GB], iOS: iPad New/3 [32GB], iPad Mini Retina/2 [128GB], iPhone 8 [64GB], W10M: hp X3 Elite
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
sthlm
Registrerad
Sep 2005
Skrivet av martinot:

Tack för tipset!

Blev beställning på två stycken (lika bra medans de ännu finns att få tag på).

Körde också på en sån, efter att ha läst att dom testat den med 2700X.

https://twitter.com/louqesweden/status/1003969464864518150

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborgs skärgård
Registrerad
Jul 2005

Edit: insåg att NH-L12s blir för hög, irriterande. Frågan är om man skulle våga sig på att under värme böja heatpipes? Det är ju så få mm som diffar relativt sett till NH-L12...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Maj 2008
Skrivet av serdyllon:

Edit: insåg att NH-L12s blir för hög, irriterande. Frågan är om man skulle våga sig på att under värme böja heatpipes? Det är ju så få mm som diffar relativt sett till NH-L12...

Känns svårt det där du, slipa ner kylflänsarna är väl inte idealt heller. Köp NH-L12 hade varit lite lättare och sälja den du har.
jag önskade Ghost S1 var 4 mm tjockare så man kunde få in den nya L12S, menmen

i7 950 | Corsair A50 | ASUS STRIX GTX 960 4GB | 12GB Corsair DDR3 1600MHz | ASUS Sabertooth X58 | Crucial MX100 512gb | Fractal Design R3 | EVGA SUPERNOVA G2 750W

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2012
Skrivet av serdyllon:

Beroende på moderkort / ram skulle jag inte räkna med att kunna böja en NH-L12S så att den passar

Köp en NH-L12 istället

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborgs skärgård
Registrerad
Jul 2005
Skrivet av Monarchy:

Känns svårt det där du, slipa ner kylflänsarna är väl inte idealt heller. Köp NH-L12 hade varit lite lättare och sälja den du har.
jag önskade Ghost S1 var 4 mm tjockare så man kunde få in den nya L12S, menmen

You and me both.

Skrivet av fax110:

Beroende på moderkort / ram skulle jag inte räkna med att kunna böja en NH-L12S så att den passar
https://i.imgur.com/HG8dFWw.jpg

Köp en NH-L12 istället

Ja, det får nog bli så. Vill minnas att Loque yrade något i början av året om att de fört diskussioner med Noctua och skulle kolla med bland andra @Webbhallen om att ta in NH-L12 i sortiment lagom till lanseringen av Ghost, men jag förmodar att det inte blivit något av det.

Blir väl till att buda hem en från Amazon.de helt enkelt. Tack till er båda för värdefull input!

EDIT: Tog 2 från Noctuas eBay-shop istället. Får jag inte användning för den andra kan man ju alltid sälja den vidare för slälvkostnadspris till någon stackars klockare som går utan när de tagit slut.