Ghost S1 - prestanda, format, community

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aeig:

@WaspCustoms: Av ren nyfikenhet, vad är det som gör att du på förhand har bestämt dig för att sälja det?

Mvh

Jag har projekt att göra. Jag räknade med att ha chassit i mars/april. Jag går vidare till andra chassin och lösningar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aeig:

@WaspCustoms: Av ren nyfikenhet, vad är det som gör att du på förhand har bestämt dig för att sälja det?

Mvh

Skulle gissa på att de backat paket med flera chassin, för att passa på att göra lite stålar samt driva kickstartern i hamn.

Edit: Eller inte

Permalänk
Medlem
Skrivet av elBenko:

Skulle gissa på att de backat paket med flera chassin, för att passa på att göra lite stålar samt driva kickstartern i hamn.

Edit: Eller inte

Finns nog de också.

Visa signatur

MB:Asus B550-I Gaming ROG Strix CPU:Ryzen 5600X RAM:G.Skill Trident Z 32gb@3200 SSD:Samsung 970 EVO Plus 1TB GPU:3080 FE PSU:Corsair SF600 CASE:Louqe ghost s1

Permalänk
Medlem

Ni som planerat att sätta en fläkt under PSU, vad har ni valt för någon?

Permalänk
Medlem
Skrivet av JesperOlsson:

Var hittade du att beställa kylaren eller kan du tänka dig att sälja en till mig?

Skickades från m.sweclockers.com

Finna både på Amazon och eBay. Själv beställde jag mina från eBay och det tog 6 arbetsdagar innan de kom till utlämningsstället.

Kan absolut tänka mig att sälja den ena vidare för självkostnadspris, dock eventuellt minus kylpastan eftersom jag har en nyligen införskaffad Dell XPS som behöver ny pasta för att inte throttla för minsta lilla surf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PaChalski:

Vi har nu fått klartecken från Noctua att gå ut publikt med info om vårt samarbete. Det vi än så länge kommit fram till är listat nedan men vi behöver er input för att ta det ett steg längre om det finns något!

• Vi har fått OK på att de drar igång produktionen av en LOUQE special edition L12

• Kylaren kommer att finnas tillgänglig innan leverans av Ghost S1 sker

• Kylaren kommer innehålla en uppdaterad monteringslösning som passas samtliga sockets

• Kylaren kommer 92 mm botten-fläkt, Top-fläkten är exkluderad

• Förslaget om att ersätta bottenfläkten mot den nyare A9 PWM rekommenderar de starkt emot p.g.a. att den inte är lämpad för statisk "pull"-konfiguration och skapar turbulens när den vänds

• Vi har några veckor på oss att bestämma de sista detaljerna. Noctua skulle vilja göra mer för att eventuellt öka värdet för Ghost-användare. Kanske slänga med en lämplig fläkt för att placera i botten på chassit???... kommer ni något mer vi kan föreslå så säg till, färger, adaptrar etc.

Vi kommer inte acceptera ett dyrare pris om det inte är motiverat naturligtvis!

Vart finner vi denna?
Verkar vara den som ligger på amazon?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Matezon:

Vart finner vi denna?
Verkar vara den som ligger på amazon?

Japp och ebay!

Visa signatur

MB:Asus B550-I Gaming ROG Strix CPU:Ryzen 5600X RAM:G.Skill Trident Z 32gb@3200 SSD:Samsung 970 EVO Plus 1TB GPU:3080 FE PSU:Corsair SF600 CASE:Louqe ghost s1

Permalänk
Skrivet av Matezon:

Ni som planerat att sätta en fläkt under PSU, vad har ni valt för någon?

Utan att ha någon som helst koll så tänkte jag nog dra in 120mm fläkten man får med noctua-kylaren.

Permalänk
Medlem

@Matezon: Just den specialvarianten verkar aldrig ha blivit av, utan detta är nog original-formatet gissningsvis.

Permalänk
Medlem

Bättre bilder från slack.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Perfekt! Ash ser ut som Ash och inte något plain svart, då är nöjd med den! White ser riktigt läcker ut den också!

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

White blev ju typ macbook grå

Limestone blev ju mer typ grå/svart än mot det vitare hållet, vilket var lite av en besvikelse.

Permalänk
Medlem

Det kommer för övrigt bättre bilder imorgon enlig @PaChalski på Slack!

@Wasp: Tyckte det såg lite bättre ut nu, mer Limestone än White vilket är nog vad de flesta ville ha? Iaf på första bilden, den andra med enbart White så ser den Macbook grå ut ja men det är nog p.g.a. ljuset/kameran.

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Administrativ avgift

@Dekkan: Well Well , vad var det jag sa angående färgerna xD, borde börja betta massor? xD

Visa signatur

Jonsbo i100| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | SF600 | Samsung G9 49 OLED | Quest Pro | Noctua fans | Custom loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

Perfekt! Ash ser ut som Ash och inte något plain svart, då är nöjd med den! White ser riktigt läcker ut den också!

Skrivet av Wasp:

White blev ju typ macbook grå

Skrivet av Icte:

Det kommer för övrigt bättre bilder imorgon enlig @PaChalski på Slack!

@Wasp: Tyckte det såg lite bättre ut nu, mer Limestone än White vilket är nog vad de flesta ville ha? Iaf på första bilden, den andra med enbart White så ser den Macbook grå ut ja men det är nog p.g.a. ljuset/kameran.

De har droppat vit (Arctic), det ni tittar på är Ash (svart), Limestone (grå/silver) och Pangea (grön). Inte så konstigt att den ser grå ut alltså!

Visa signatur

Case Ghost S1 Limestone || CPU Ryzen 2600x || GPU RTX 2080 FE
SSD Samsung 1TB 860 m.2 || PSU Corsair SF600 v2 || MB Asus X470-I Gaming
RAM G.Skill Trident Z 16GB CL14 3200MHz ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Barbaskoen:

De har droppat vit (Arctic), det ni tittar på är Ash (svart), Limestone (grå/silver) och Pangea (grön). Inte så konstigt att den ser grå ut alltså!

Hittar inte kvoten men louqe har kommunicerat att de ska göra limestone så vit som möjligt. Dendär färgen var inte speciellt vit.

Jag är väl medveten om att vit är ute ur bilden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wasp:

Hittar inte kvoten men louqe har kommunicerat att de ska göra limestone så vit som möjligt. Dendär färgen var inte speciellt vit.

Jag är väl medveten om att vit är ute ur bilden

Varför skriver ni om "White" då och klagar på att den inte är vit? Ingen har sagt att den ska vara vit, bara bli så vit som möjligt, det är inte samma sak.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Barbaskoen:

Varför skriver ni om "White" då och klagar på att den inte är vit? Ingen har sagt att den ska vara vit, bara bli så vit som möjligt, det är inte samma sak.

Hade precis vaknat.

Låt mig omformulera mig:

Limestone blev ju inte alls nå speciellt vit, mer mörkgrå om något.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wasp:

Hade precis vaknat.

Låt mig omformulera mig:

Limestone blev ju inte alls nå speciellt vit, mer mörkgrå om något.

Ja det var lite synd kan jag också tycka. Likadant med Ash som ser ut som vilken svart komponent som helst. Inget unikt i färgerna om man enbart bedömer utifrån bilderna ovan.

edit: får väl erkänna att Pangea är rätt cool ändå

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jäklar vad snyggt!
Beställde ett Limestone och det ser bättre ut än mina förväntningar.

Har gått och funderat på att sälja chassit när det anländer eftersom jag har lite andra prioriteringar ekonomiskt än datorn nuförtiden.
Men jag börjar undra om det inte blir ett bygge i Loque istället, så sjukt snyggt!

Har ju lite tid på mig att fundera fortfarande

Permalänk
Medlem

Hoppas den fläckiga ytan på Ash är pga smuts som går att torka bort....

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Vardagsrum: LG C1 OLED 65" | Philips 28” CRT | OPPO 203 | Analogue Pocket + Dock | PS5 | XB Series X | N Switch OLED | XB One X | Wii U | PS3 | XB360 | Xbox | GameCube + GC Loader | PS2 + FMCB | Dreamcast | N64 + Everdrive | PS1 + PSIO | Saturn | Mega Drive Mini 2 | SNES Mini | Mega Drive Mini | NES Mini | HTPC: 3770K/GTX970/16GB DDR3/Loque Ghost S1

Permalänk
Medlem

@Infiniti: De är tagna med iPhone. Tyvärr är mobilkameror inte bra på att fånga mattblack färger. Tvekar grovt på att den faktiskt ser ut så. Vänta på de "riktiga" bilderna imorgon istället. Zooma in i chassit så ser du att de svarta områden inte har mycket datainfo i form av färg och nyans

Visa signatur

Dator: CPU: Intel Core i5 8600k @4.3GHz | Kylare: Noctua NH-L12 | Moderkort: Gigabyte Z370n WiFi | GPU: EVGA GTX 1080ti FTW3 | RAM: Corsair LPX 16GB 3000MHz | Chassi: Louqe Ghost S1 | Lagring: SAMSUNG 960 Evo m.2 512GB | PSU: Corsair sf600

Permalänk
Medlem

@Wasp Vilken färg köpte du? Jag är intresserad av Ash, kanske limestone. Om någon annan går i säljtankar så @ me eller PMa.

Permalänk
Medlem

Jag väntar nog med att fälla domen angående hur ljus Limestone verkligen är tills jag har fått hem den, eftersom det är svårt att avgöra från foton (dels måste fotona vara "perfekta" med så korrekta färger som möjligt och bästa möjliga ljussättning, dels måste bildskärmen man tittar på också återge så korrekt som möjligt).

På fotona ovan ser Limestone inte ut att vara särskilt ljus för mig, men som sagt, jag får vänta och se.

Tillägg: sen är det inte så himla noga heller, är dels inte ute efter vitt och dels är det chassit i sig som är huvudsaken, inte färgen.

Visa signatur

9950X3D | 5080

Permalänk
Medlem

Senaste från Slack

Permalänk
Medlem

FTFY:

ÄNTLIGEN BRA BILDER!
Visa signatur

Permalänk
Medlem

Fantastiskt

Nått nytt angående leveransdatum?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Matezon:

Fantastiskt

Nått nytt angående leveransdatum?

Edit:
Från slack

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Limestone blev typ precis som jag hade hoppats, någon som vet vilken färg på "grillen" man får med? Skulle egentligen velat ha en i samma färg som chassit.

Permalänk
Medlem
Skrivet av evirob:

Limestone blev typ precis som jag hade hoppats, någon som vet vilken färg på "grillen" man får med? Skulle egentligen velat ha en i samma färg som chassit.

Svart är standard grill. Custom är nickel eller copper. Beställs via deras hemsida. 25€ är priset.

Visa signatur