Ghost S1 - prestanda, format, community

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aeig:

Jag valde Limestone på chassi och tophat, och köpte även en kopparfärgad topp, har dock fundering på om det blir snyggare med Pangea och kopparfärgad topp istället?

Mitt resonemang från början var att Limestone och koppar är hyfsat stilistiskt och neutralt.

Vad tror ni?

Mvh

Tror att vitt och koppar blir väldigt snyggt ihop, men att vitt måste passas in bra med övriga utrustning. Har själv valt pangea med koppargrill. För närvarande är all utrustning svart eller trä här men kände att det var dags för nåt nytt och tror att pangea kan passa in rätt bra ändå!

Permalänk
Medlem

This is it! Nu händer det! Fick precis ett mail om Final Check of Orders! Kolla era mail!!

FRIENDS - TIME FOR FINAL CHECK OF ORDER AND ADDRESSES

We are rapidly getting closer to shipping the Ghosts.

We have received many mails from you the last couple of weeks with many questions and requests. One common question has been: I’m moving, how do I update my shipping address?

The answer has been that we will send out a question to you all regarding address updates when we get closer to shipping, and that time is now.

For the last couple of weeks, we have been manually adjusting hundreds of orders upon your requests and we need you to look it over one last time to make sure we haven’t made any mistakes along the way.

WHAT WE NEED YOU TO DO

1. Thoroughly go through your order the left and let us know if you find any errors ONLY

2. Thoroughly go through your shipping address that we have noted down for you and let us know if you find any errors ONLY

If there is anything you need to be updated, please reply to this mail.

It is very important that we get this right the first time around since we are a still a small startup with limited resources to manage returns and bouncing shipments. So, please help us nail this!

Again, THANK you for making this possible!

// LOUQE TEAM

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

Finns ytterligare bilder på slack också. Ser riktigt fint ut. Tycker alla färger blev riktigt bra.

Visa signatur

MB:Asus B550-I Gaming ROG Strix CPU:Ryzen 5600X RAM:G.Skill Trident Z 32gb@3200 SSD:Samsung 970 EVO Plus 1TB GPU:3080 FE PSU:Corsair SF600 CASE:Louqe ghost s1

Permalänk
Medlem

Ytterligare bilder från Slack:

Ashgrey ser ju.. svart ut. :/

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Administrativ avgift

@Icte: Somsagt de var inte nöjda med anodiseringen så de kommer bli en rev2 av dessa. Vilket jag antar är att de kommer göra svart mer ash-grey

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Medlem

@andra94 @Icte: Det har väl alltid sagts att Ash är svart. Ser precis ut som den färgen jag förväntat mig och beställt. Och dessutom så hette den väl också endast "ash" inte "ashgrey". Jag kanske har fel dock

Visa signatur

Dator: CPU: Intel Core i5 8600k @4.3GHz | Kylare: Noctua NH-L12 | Moderkort: Gigabyte Z370n WiFi | GPU: EVGA GTX 1080ti FTW3 | RAM: Corsair LPX 16GB 3000MHz | Chassi: Louqe Ghost S1 | Lagring: SAMSUNG 960 Evo m.2 512GB | PSU: Corsair sf600

Permalänk
Medlem

Nja ja venne. I mitt huvud och bilden jag fått så skulle ashgrey vara en mörktonad grå "space"färg. Så det blev ju lite mindre bra. Svarade på mailet och bad om att ev få ändra till den "vita" färgen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av andra94:

@Icte: Somsagt de var inte nöjda med anodiseringen så de kommer bli en rev2 av dessa. Vilket jag antar är att de kommer göra svart mer ash-grey

Det var så jag förstod det också, men när jag läser om inlägget av @PaChalski som jag citerade tidigare så verkar det även att de redan gjort en revision och är p.g.a. detta en vecka försenade? D.v.s. att detta är den andra revisionen som de nu är nöjda med?

Skrivet av breakwin:

@andra94 @Icte: Det har väl alltid sagts att Ash är svart. Ser precis ut som den färgen jag förväntat mig och beställt. Och dessutom så hette den väl också endast "ash" inte "ashgrey". Jag kanske har fel dock

Ja Ash hette det och inte Ashgrey!

Nja, jag tycker personligen att färgen är mörkare på bilderna ovan än de var i en tidigare prototyp som jag hade hoppats på. Se t.ex. dessa bilder som jag sparade från JayzTwoCents recension av prototypen:

Tycker dessa är lite lite mer jusare och mer "ash" medan i bilderna ovan så är det mer svart. Men kan ju vara p.g.a. andra ljusförhållanden/kamera som gör att färgen ovan ser mer svart ut än "ash"?

Skrivet av Wasp:

Nja ja venne. I mitt huvud och bilden jag fått så skulle ashgrey vara en mörktonad grå "space"färg. Så det blev ju lite mindre bra. Svarade på mailet och bad om att ev få ändra till den "vita" färgen.

Ja precis så tyckte jag också!

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av breakwin:

@andra94 @Icte: Det har väl alltid sagts att Ash är svart. Ser precis ut som den färgen jag förväntat mig och beställt. Och dessutom så hette den väl också endast "ash" inte "ashgrey". Jag kanske har fel dock

Helt korrekt, på Kickstartern heter den bara Ash.

Permalänk
Medlem

Uppdatering av @PaChalski om Ash!

"On the Ash there is a slight contrast between the sides and the black grill... The Aluminum is dark grey. I'll place it next to our black prototypes to make it obvious"

Får hoppas på en bättre bild!

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

Bra att Ash förblir relativt svart. För en andra tillverkningsomgång av Ghost S1 så kanske fler färger kan erbjudas.

Ser verkligen fram emot att få denna levererad. Kvalitetskänslan kommer bli något utöver det vanliga misstänker jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av andra94:

@Icte: Somsagt de var inte nöjda med anodiseringen så de kommer bli en rev2 av dessa. Vilket jag antar är att de kommer göra svart mer ash-grey

Jag tolkade hans kommentar som att anodiseringsproblemen nu är fixade, och bilderna är på den rätta anodiseringen.

Permalänk
Medlem

Ser riktigt bra ut! Längtar tills jag ser folks builds och reviews på youtube!

Permalänk
Medlem

I kompatibilitetslistan för gpu syns endast Nvidia-kort.
Jag är nyfiken på vilka custom RX 580 kort som kan tänkas passa, jag antar att AMD´s referens inte bör vara något problem?
Jag tänkte först och främst börja utan tophat så det kanske också begränsar valen?
Har notera att bakplåtarna kan variera lite på vissa kort, som gör att de kommer aningen högre och då sticker upp mer?
Vinklade pci-e strömadapter är jag med på att man kan behöva införskaffa.

Visa signatur

Cooler Master NR200P | Corsair SF600 V2 | ASRock X570 Phantom Gaming ITX/TB3 | AMD Ryzen 5 3600 | G.Skill Sniper X Urban Camo 3400MHz | Samsung 970 EVO 1TB NVMe | Arctic Liquid Freezer II 280 | PowerColor Radeon RX 5700 XT Dual Fan | Steelseries Rival 3 | Steelseries Apex 150 | Razer Leviathan 5.1 |

Permalänk
Medlem

Då ett EVGA 1080 Ti FTW3 ska rymmas så kan du kolla måtten på det.

Permalänk
Medlem

Som "Original backer special", ingick enbart en tophat samt inget val om custom grill gratis?
Dvs enbart färg samt val av en tophat är det som ska göras? Har tappat bort mig under resans gång vad som nu gäller då det vid nått tillfälle talades om extra bonus för folk som var med och kickstartade.

Visa signatur

Asus X370 Rog Crosshair VI Hero | Ryzen 7 3700X | Noctua NH-D15 | G.skill TridentZ RGB 2x8GB CL16 3600 | Sapphire RX Vega 56 | Samsung EVO 500GB | Fractal Design C | Supernova G3 850W | AOC Q3279VWFD8 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kenta42:

Som "Original backer special", ingick enbart en tophat samt inget val om custom grill gratis?
Dvs enbart färg samt val av en tophat är det som ska göras? Har tappat bort mig under resans gång vad som nu gäller då det vid nått tillfälle talades om extra bonus för folk som var med och kickstartade.

Original backer special
For the love of our original fans who backed us last time we have created a special limited offer.

Make sure you have the same Kickstarter nickname as last time as we will use these to confirm your identity when backing this reward

INCLUDES:
GHOST XS (MkII)
Color of your choice
TopHat of choice

Permalänk
Medlem

Jag har äntligen beställt NH-L12 nu. Jag är så gudomligt pepp på att få hem chassit så det finns inte..

Visa signatur

Chassi: Louqe Ghost S1 | CPU: AMD Ryzen 7 7700X | Kylare: Cooler Master MasterLiquid Lite 240 | Ram: Kingston Fury Beast RGB 32GB 6000MHz | GPU: AMD Radeon RX 6800 | MB: ROG STRIX X670E-I GAMING WIFI | PSU: Corsair SF750 Platinum | SSD: Samsung 970 EVO 1TB + Intel 660p 1TB | Skärm: Acer Nitro XV252QF@390hz | Ljud: HD650+Røde AI-1 | KB: Hemmabygge 60% | Mus: Logitech PRO X Superlight 2 |

Permalänk
Medlem

Undra när vanliga dödliga som missade tåget kan få lagt en beställning 🤔

Permalänk
Medlem

Jag valde det gröna chassit och en koppargrill. Hoppas starkt på att det är riktig koppar som man kan ärga blågrön. Antagligen inte, men det vore skitcoolt. Jag ska iaf försöka. Om jag sabbar den får jag väl spraymåla den kantarellgul eller nåt.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Usling:

Jag valde det gröna chassit och en koppargrill. Hoppas starkt på att det är riktig koppar som man kan ärga blågrön. Antagligen inte, men det vore skitcoolt. Jag ska iaf försöka. Om jag sabbar den får jag väl spraymåla den kantarellgul eller nåt.

Om jag inte minns fel så sa Patrick att kopparn inte är behandlad, utan kan ärga.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

WS: AMD Ryzen 3700X | 16GB Corsair LPX 3733 | MSI RX 6800 | Samsung PM981a 1TB | Louqe Ghost S1
Laptop: ASUS UX32LN | i7-4510U | 12GB DDR3 | 13.3" FHD | 256GB SSD
Server: Intel Xeon E5-2660 | 32GB DDR3 | UnRaid

Permalänk
Medlem
Skrivet av pellen:

Om jag inte minns fel så sa Patrick att kopparn inte är behandlad, utan kan ärga.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag vill minnas att han var sugen på de. Men jag vill minnas att både nickel och kopparversionen är ytbehandlingar på fjäderstål

Permalänk
Medlem
Skrivet av pellen:

Om jag inte minns fel så sa Patrick att kopparn inte är behandlad, utan kan ärga.

Skickades från m.sweclockers.com

wow, underbart! Tack!

edit:

Skrivet av jazon:

Jag vill minnas att han var sugen på de. Men jag vill minnas att både nickel och kopparversionen är ytbehandlingar på fjäderstål

jahapp
allt ska det fuskas med.

Tänker inte ens be om länk till citat för det ligger väl begravt i slack-floden

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av PaChalski:

Ash är något ljusare än de samples som vi fått än så länge. Det håller på att kalibreras just nu och inom kort kommer vi kunna visa fullständiga bilder på alla färgerna.

En tophat från KS kan uppgraderas till ett superpack. För er som har två tophattar från KS och väljer att uppgradera en till superpack så behöver ni välja färg för den sista. Vi kommer att gå igenom hela databasen och kontakta dem som är oklara via mail för att få allt på plats.

Koppargrillen är obehandlad, men för att den ska oxidera krävs ganska mycket extern åverkan, den kommer inte oxidera om ni inte vill att den ska det och lämnar den utomhus i många år eller syrebearbetar den.

Kvot från herrn. Men mycket möjligt att det är ändrat nu

Permalänk
Medlem

Kan mkt väl stämma. Jag letade som bara den men hittade inte heller vilket material grillen var i. Att leta igenom slack känns som ett evighetsjobb

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aeig:

Jag valde Limestone på chassi och tophat, och köpte även en kopparfärgad topp, har dock fundering på om det blir snyggare med Pangea och kopparfärgad topp istället?

Mitt resonemang från början var att Limestone och koppar är hyfsat stilistiskt och neutralt.

Vad tror ni?

Mvh

Körde själv på Limestone + koppargrill och uppgraderade till ett superpack med alla hattarna. Den gröna skulle jag tröttnat på i längden och den påminner lite för mycket om militärfärg för min smak, men oavsett färg kommer ju koppargrillen vara helt mumma.

Skrivet av Pl4yGround:

Jag har äntligen beställt NH-L12 nu. Jag är så gudomligt pepp på att få hem chassit så det finns inte..

FYI och alla andra som funderar på att beställa NH-L12:an:

Beställde 16/7 via eBay, den skickades 17/7 men har fortfarande inte lämnat Österrike.
"Estimated delivery Thursday, Jul 19, 2018 - Tuesday, Jul 31, 2018"

Så ni skall nog inte räkna med att kunna få den förrän andra veckan i augusti om ni beställer nu. Å andra sidan kommer ju inte spöket skickas innan dess heller, så det är väl ingen ko på isen

Permalänk
Medlem

Jag har sett att man kan montera en fläkt under PSU:n, tror ni att det skulle få plats en hybrid kylare som EVGA har på sina grafikkort?

Permalänk
Medlem
Skrivet av CooingPendulum:

Jag har sett att man kan montera en fläkt under PSU:n, tror ni att det skulle få plats en hybrid kylare som EVGA har på sina grafikkort?

Ja det ska nog få plats med en 120 mm radiator där tillsammans med en 120 mm fläkt. Minns att jag sett en bild på detta tidigare i tråden...

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av CooingPendulum:

Jag har sett att man kan montera en fläkt under PSU:n, tror ni att det skulle få plats en hybrid kylare som EVGA har på sina grafikkort?

Kikar du på ritningarna på Louges hemsida så ser du att det utrymmet bara är 27 mm högt. Så det får bara plats en fläkt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av serdyllon:

FYI och alla andra som funderar på att beställa NH-L12:an:

Beställde 16/7 via eBay, den skickades 17/7 men har fortfarande inte lämnat Österrike.
"Estimated delivery Thursday, Jul 19, 2018 - Tuesday, Jul 31, 2018"

Så ni skall nog inte räkna med att kunna få den förrän andra veckan i augusti om ni beställer nu. Å andra sidan kommer ju inte spöket skickas innan dess heller, så det är väl ingen ko på isen

Min kylare är nu på en flygplats i Österrike enligt bolaget som hanterar paketet. Det går iaf framåt.

Visa signatur

Chassi: Louqe Ghost S1 | CPU: AMD Ryzen 7 7700X | Kylare: Cooler Master MasterLiquid Lite 240 | Ram: Kingston Fury Beast RGB 32GB 6000MHz | GPU: AMD Radeon RX 6800 | MB: ROG STRIX X670E-I GAMING WIFI | PSU: Corsair SF750 Platinum | SSD: Samsung 970 EVO 1TB + Intel 660p 1TB | Skärm: Acer Nitro XV252QF@390hz | Ljud: HD650+Røde AI-1 | KB: Hemmabygge 60% | Mus: Logitech PRO X Superlight 2 |