Ghost S1 - prestanda, format, community

Permalänk
Medlem
Skrivet av evirob:

Limestone blev typ precis som jag hade hoppats, någon som vet vilken färg på "grillen" man får med? Skulle egentligen velat ha en i samma färg som chassit.

Ja jag måste säga att den ser riktigt riktigt bra ut, kanske t.o.m. bättre än Ash som jag beställde. Kanske blir att byta färg...

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dekkan:

Svart är standard grill. Custom är nickel eller copper. Beställs via deras hemsida. 25€ är priset.

Jag hoppas att standard svart alltid följer med, även om man väljer att köpa till en extra som tex. Copper?

Visa signatur

macOS: Mac mini [M4 Pro 14-core/24GB/1TB/10GbE], MacBook Air 13" [M1/16GB/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32GB/512GB]
Windows: Microsoft Surface Pro 11 [Snapdragon X Elite/16GB/1TB/OLED], Microsoft Surface Laptop 7 13" [Snapdragon X Plus/16GB/512GB], HP Omnibook X 14" [Snapdragon X Elite/16GB/1TB], HP OmniBook Ultra 14" [Ryzen AI 9 HX 375/32GB/1TB]
iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 10 46mm [LTE]
HT: LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB], Intel NUC [Core i5/8GB/256GB]

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

Jag hoppas att standard svart alltid följer med, även om man väljer att köpa till en extra som tex. Copper?

Det kan man tycka. Annat vore konstigt...
Men jag har inte sett något om just det.

Visa signatur

MB:Asus B550-I Gaming ROG Strix CPU:Ryzen 5600X RAM:G.Skill Trident Z 32gb@3200 SSD:Samsung 970 EVO Plus 1TB GPU:3080 FE PSU:Corsair SF600 CASE:Louqe ghost s1

Permalänk
Medlem

Standardgrillen går inte att välja bort, enligt svar på en fråga i våras. Så den kommer mao alltid med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wachtel:

Standardgrillen går inte att välja bort, enligt svar på en fråga i våras. Så den kommer mao alltid med.

Fint - tack! 😊

Visa signatur

macOS: Mac mini [M4 Pro 14-core/24GB/1TB/10GbE], MacBook Air 13" [M1/16GB/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32GB/512GB]
Windows: Microsoft Surface Pro 11 [Snapdragon X Elite/16GB/1TB/OLED], Microsoft Surface Laptop 7 13" [Snapdragon X Plus/16GB/512GB], HP Omnibook X 14" [Snapdragon X Elite/16GB/1TB], HP OmniBook Ultra 14" [Ryzen AI 9 HX 375/32GB/1TB]
iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 10 46mm [LTE]
HT: LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB], Intel NUC [Core i5/8GB/256GB]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wachtel:

Är det den svarta eller nickelpläterade som är standard?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av evirob:

Är det den svarta eller nickelpläterade som är standard?

Se 4 inlägg upp....

Visa signatur

MB:Asus B550-I Gaming ROG Strix CPU:Ryzen 5600X RAM:G.Skill Trident Z 32gb@3200 SSD:Samsung 970 EVO Plus 1TB GPU:3080 FE PSU:Corsair SF600 CASE:Louqe ghost s1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dekkan:

Se 4 inlägg upp....

Ah, där ser man! Tack

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

ÄNTLIGEN BRA BILDER!

Skulle nog säga att de är sisådär. Bäst hittills, men inte bra. Mer fokus på att se "fränt" ut än att vara bra referensfoton, med tanke på ljussättningen. Fortfarande svårt att avgöra hur ljus Limestone verkligen är t.ex. (men som jag sa tidigare spelar det ingen egentlig roll för mig personligen)

Hoppas för övrigt att koppargrillen bara är ordentligt tummad och inte ska vara så där flammig, eller är det kanske bara reflektioner (och i så fall hade det varit en god idé att fota i en lightbox)?

Visa signatur

9950X3D | 5080

Permalänk
Medlem

Ah, alltid lite surt med förseningar, men för min del gör det inget alls att det blir september, då jag hursomhelst väntar på GTX 1180/2080.

Visa signatur

9950X3D | 5080

Permalänk
Medlem
Skrivet av backfeed:

Hoppas för övrigt att koppargrillen bara är ordentligt tummad och inte ska vara så där flammig, eller är det kanske bara reflektioner (och i så fall hade det varit en god idé att fota i en lightbox)?

Håller med: kopparen ser konstigt dammig ut eller vad det nu är... Den kan väl inte vara sådär ojämn i verkligheten?

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Håller med: kopparen ser konstigt dammig ut eller vad det nu är... Den kan väl inte vara sådär ojämn i verkligheten?

Dom tog just bilder I lightbox. Ohh ha knappast super ren. Koppar brukar vara svår att få bort fläckarna på
https://i.imgur.com/WvxHiWH.jpg

Permalänk
Medlem
Skrivet av Monarchy:

Koppar brukar vara svår att få bort fläckarna på

Hmm... i så fall är det nog en ännu större poäng att ytbehandla den med klarlack eller liknande (alltså inte bara för att förhindra oxidering över tid).

Visa signatur

9950X3D | 5080

Permalänk
Medlem
Skrivet av backfeed:

Hmm... i så fall är det nog en ännu större poäng att ytbehandla den med klarlack eller liknande (alltså inte bara för att förhindra oxidering över tid).

Nej det tror jag inte. Först, blir ytan billig, känslig, blir tjockare, så kanske inte passar i chassit längre.
Det är lätt att smuts och fett, "fastnar" på coppar av min erfarenhet. Så det kan vara svårt att torka rent med tvål och vatten men du kan bra tvätta med vinäger och salt eller liknande så blir det som nytt. Helt klart värt det om man nu investerar i ett premium material.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Ja den laddades upp av @PaChalski på Slack tillsammans med en annan, lite längre med lite andra vinklar för några dagar sedan. Osäker hur man kan länka videon från Slack här dock, men bra att se att de använder Instagram också!

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

Är jag färgblind, eller är den övre den gröna och den med koppargrillen Limestone? Om det är Limestone så ser den i så fall väldigt ljus ut, i den videon åtminstone, nästan vit.

Kan inte så mycket om videokameror, kan det vara automatisk kontinuerlig justering av vitbalansen som spökar (och gör så att den gröna först ser silvrig ut i början av videon, och Limestone vit)? @Laxpudding

Visa signatur

9950X3D | 5080

Permalänk
Medlem
Skrivet av backfeed:

Är jag färgblind, eller är den övre den gröna och den med koppargrillen Limestone? Om det är Limestone så ser den i så fall väldigt ljus ut, i den videon åtminstone, nästan vit.

Kan inte så mycket om videokameror, kan det vara automatisk kontinuerlig justering av vitbalansen som spökar (och gör så att den gröna först ser silvrig ut i början av videon, och Limestone vit)? @Laxpudding

Den gröna heter pangaea. Den ser ljus ut för det är aluminium , som inte är matt. Då reflekterar den mycket ljus ovh ser ljusare ut i en ljus miljö som photot är tagit i .

Permalänk
Medlem
Skrivet av Monarchy:

Den gröna heter pangaea. Den ser ljus ut för det är aluminium , som inte är matt. Då reflekterar den mycket ljus ovh ser ljusare ut i en ljus miljö som photot är tagit i .

Jodå, men jag tycker det ser ut som att färgskalan skiftar under klippets gång, inte enbart pga ljuset.

Men ja, eftersom det inte är matt färg utan eloxerad aluminium så påverkar ljus/omgivning en hel del.

Visa signatur

9950X3D | 5080

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Man blir rätt så förbannad på kinas totalt värdelösa copyright-system.

Permalänk
Medlem

@Wasp: Louqe har lagt ut gratis devkit med 3d-filer på hemsidan. Was bound to happen.

Permalänk
Medlem

@endokun ja tyvär har du ju så rätt så. Tycker bara det är tråkigt hur kina beter sig inom tillverkning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Endokun:

@Wasp: Louqe har lagt ut gratis devkit med 3d-filer på hemsidan. Was bound to happen.

Skrivet av Wasp:

@endokun ja tyvär har du ju så rätt så. Tycker bara det är tråkigt hur kina beter sig inom tillverkning.

Google översätter titeln till "imported Louqe GHOST S1 chassis ITX chassis water-cooled full-length graphics card chassis" så det känns inte omöjligt att dom bara säljer vidare chassin dom köpt från Louqe. Står även "This product is currently in a predetermined state, please contact customer service." lite längre ner..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wasp:

Man blir rätt så förbannad på kinas totalt värdelösa copyright-system.

Skrivet av Endokun:

Som @Ignostic nämnt så är det nog försäljning av äkta varor. Kolla priserna - 600 Yuan för vad som troligtvis är en TopHat och 2700 för ett chassi (där 1 kinesisk Yuan = 1,3 Sek). Är ju hyfsat påslag för den kinesiska importören jämfört med €40 resp €200 som Loque tar.

Permalänk
Medlem

Lite fler bilder från Slack:

pangea + insidan
Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av mudde:

Som @Ignostic nämnt så är det nog försäljning av äkta varor. Kolla priserna - 600 Yuan för vad som troligtvis är en TopHat och 2700 för ett chassi (där 1 kinesisk Yuan = 1,3 Sek). Är ju hyfsat påslag för den kinesiska importören jämfört med €40 resp €200 som Loque tar.

Japp, satt och översatte lite av sidan häromdagen, och det verkar vara precis som du säger någon som importerar. Och verkar dessutom inte ha några i lager, så någon piratkopia handlar det nog inte om heller.

Permalänk

Lite off nuvarande topic med färgerna, men har det sagts något huruvida det gick att montera en X62 kraken i botten? Såg att de gjorde det med en S24, men inte hört nått nått om X62.

Permalänk
Medlem

@Hjortzzor: På hemsidan har de ett dokument med testade kylare. Jag vet dock inte om just denna är med!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hjortzzor:

Lite off nuvarande topic med färgerna, men har det sagts något huruvida det gick att montera en X62 kraken i botten? Såg att de gjorde det med en S24, men inte hört nått nått om X62.

Om X62 är en 280mm, som det verkar, så får den inte plats. 240mm är max.

Visa signatur

9950X3D | 5080