Pengarna tillbaka för min Alienware, vad ska jag skaffa istället?

Permalänk
Medlem

Pengarna tillbaka för min Alienware, vad ska jag skaffa istället?

Hejsan! Fick min Alienware 15 R4 igår med nästan maxad hårdvara, gtx 1080, i9 8950hk, 16gb ram, yadi yadi ya... Men direkt när jag fick den så gjorde jag tester och den kom upp till 100c på hälften av corsen och 98ish på resten. Har undervoltat den men det hjälpte inte. Jag ringde Dell och de sa att temperaturen är okej så länge det inte går över 100c (vilket processorn aldrig skulle tillåta ändå). De kunde inte byta kylpasta till en aftermarket heller när jag bad dem göra det.. Så han frågade direkt då om jag ville ha tillbaka pengarna. Och jag sa ja!

Skit skumt beteende tycker jag. Att de hellre ger tillbaka en dator värd flera flera tusen, istället för att testa o se om en aftermarket kylpasta kanske kan fixa det (vilket jag vet det har i andra fall). Vill att min dator ska klara sig genom minst 3 år och det kommer den ej i dom temperaturerna.

Iallafall, slut på gnället.

Jag behöver en ny laptop med liknande specs. Jag la 24k inkl. rabatter på denna (org.32k). Min max budget är väl runt 26000kr ish. Kommer ju absolut inte gå för en i9a så en i7a får gå. Helst 1080 men budgeten räcker nog inte till det så ett 1070 minst. Minst 16gb ram.

Vill helst ha en 15 tum men är det en 17 tum med ett litet ''footprint'' så kan det med gå. Datorn skall inte thermalthrottla och inte låta som att 4st boeing 777's lyfter samtidigt. Skall plugga 3D Design så använder program som Maya, Zbrush, Premier osv.

Plugget börjar om 3 veckor så det är rätt så bråttom. All hjälp uppskattas!

Mvh.Fabian

Visa signatur

RTX 4090 - Ryzen 9 7900X - Kingston 64GB DDR5 6000MHz CL36 FURY - ASUS B650 - Arctic Liquid Freezer II 240

Permalänk
Skrivet av fabazo:

Datorn skall inte thermalthrottla och inte låta som att 4st boeing 777's lyfter samtidigt. Skall plugga 3D Design så använder program som Maya, Zbrush, Premier osv.

Plugget börjar om 3 veckor så det är rätt så bråttom. All hjälp uppskattas!

Mvh.Fabian

det där är nog tyvärr omöjligt att åstadkomma du for troligen va rätt nöjd med jumbojet eller throttling med den hårdvara du vill ha...

finns helt enkelt inte plats nog i laptops för att hålla skaplig ljudnivå och samtidigt hålla det svalt "passivt" det är trots allt bortåt 200W värme du ska föra bort genom en kylare stor som en tändsticksask... och det medför att du måste ha ganska bra flås för att cirkulera bort värmen fort nog.

de flesta gaminglaptops osv ligger ju ofta på iaf 55-60 idle och närmre 90 full load och låter oftast ändå som en hårfön och då har de betydligt större kylflänsar än genomsnittet 15" laptop för att det helt enkelt finns mer plats för det i 17" chassin.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

@Rouge of Darkness:

Absolut! Vet att datorn måste låta som den gör men tänkte ifall det fanns ett alternativ som var någorlunda tystare, men går det inte så får det vara så! (skall användas i ett klassrum haha )

Har du något tips på ett alternativ där jag kan använda t.ex. ett 1070/1080 plus en i7 8gen där temp inte går över 92ish grader iallafall?

Clevo?MSI osv..?

Visa signatur

RTX 4090 - Ryzen 9 7900X - Kingston 64GB DDR5 6000MHz CL36 FURY - ASUS B650 - Arctic Liquid Freezer II 240

Permalänk

detta är väl bland det närmsta jag hittar den alienware du vill ersätta som ligger innom budget.
https://www.inet.se/produkt/1962684/asus-rog-strix-scar-ii-i7...

eller denna men verkar inte finnas på lager på iaf nån månad till.
https://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/barbar-da...

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av fabazo:

Skit skumt beteende tycker jag. Att de hellre ger tillbaka en dator värd flera flera tusen, istället för att testa o se om en aftermarket kylpasta kanske kan fixa det...<snip>

Inte alls skumt. Det är mycket mer kostsamt att sätta en tekniker på att öppna datorn och applicera ny kylpasta. Bättre att ta tillbaka datorn och sälja den till nästa kund som troligtvis inte är lika gnällig.

Skrivet av fabazo:

Jag behöver en ny laptop med liknande specs.

Har du kollat Sager Notebooks? Det ska finnas återförsäljare i Sverige.

LinusTechTips testade ett av deras 17" monster, som inte throttlade överhuvudtaget när de testade. Men det gjorde nog å andra sidan inte Alienwaren heller.

Att välja 15" är en kompromiss. Du kan inte få allt.

Permalänk
Medlem

@Curik: Tveksamt om det skulle kosta mycket mer att skicka en tekniker hem till mig i en timma samt ta med sig kylpasta som de säkert kan få tag på i princip gratis, istället för att sälja den till ett begagnat pris och tappa tusenlappar. Säger detta då jag ägde en Alienware m17x r3 för 7 år sedan. Och då kom det en tekniker till mig 3 ggr när jag bodde i USA, samt 1 gång när jag bodde i Sverige innan de erbjöd mig återbetalning (alla gånger bytte de ut delar osv). Kanske meningslöst att diskutera vad som hade vart mest prisvärt för DEM men jag finner det iallafall konstigt.

Du kanske inte menade något illa när du kallade mig gnällig men kan ju även påpeka att min dator thermalthrottlade visst. Plus att när jag testade köra fornite så kom alla cores upp i 100c och datorn frös samt gjorde ett ''bluescreen ljud'' i 5 sek innan det började fungera igen.

Antar att Sager är en clevo baserad dator, skall kika lite på dem. Det jobbiga med clevo datorerna är att det inte finns lika många reviews osv på internet. Så det kan vara svårt att hitta riktiga recensioner angående värmen osv.

Tack för tipset!

Visa signatur

RTX 4090 - Ryzen 9 7900X - Kingston 64GB DDR5 6000MHz CL36 FURY - ASUS B650 - Arctic Liquid Freezer II 240

Permalänk
Medlem

Här är svensk återförsäljare av Sager/Clevo.

https://pc-konsulten.se/produkt/ivy-gaming-laptop-173-c-confi...

8700K, 32GB RAM, undervoltning och bättre kylpasta samt 1070GTX går på 26 000.

Permalänk
Medlem

Vill du ändå ha en 15-tummare, är den en femhundring billigare.

Permalänk
Medlem

@Exner:

Tack för tipsen alla!

Är väl medveten om vad jag kan få för pengarna osv. Det jag mest vill veta är ifall clevo (i dessa fall) klarar av kylan bättre än min alienware gör! I clevon kan man ju lägga till en desktop CPU, klarar chassit/fläktarna verkligen av att kyla den?

Visa signatur

RTX 4090 - Ryzen 9 7900X - Kingston 64GB DDR5 6000MHz CL36 FURY - ASUS B650 - Arctic Liquid Freezer II 240

Permalänk
Medlem
Skrivet av fabazo:

Hejsan! Fick min Alienware 15 R4 igår med nästan maxad hårdvara, gtx 1080, i9 8950hk, 16gb ram, yadi yadi ya... Men direkt när jag fick den så gjorde jag tester och den kom upp till 100c på hälften av corsen och 98ish på resten. Har undervoltat den men det hjälpte inte. Jag ringde Dell och de sa att temperaturen är okej så länge det inte går över 100c (vilket processorn aldrig skulle tillåta ändå). De kunde inte byta kylpasta till en aftermarket heller när jag bad dem göra det.. Så han frågade direkt då om jag ville ha tillbaka pengarna. Och jag sa ja!

Skit skumt beteende tycker jag. Att de hellre ger tillbaka en dator värd flera flera tusen, istället för att testa o se om en aftermarket kylpasta kanske kan fixa det (vilket jag vet det har i andra fall). Vill att min dator ska klara sig genom minst 3 år och det kommer den ej i dom temperaturerna.

Iallafall, slut på gnället.

Jag behöver en ny laptop med liknande specs. Jag la 24k inkl. rabatter på denna (org.32k). Min max budget är väl runt 26000kr ish. Kommer ju absolut inte gå för en i9a så en i7a får gå. Helst 1080 men budgeten räcker nog inte till det så ett 1070 minst. Minst 16gb ram.

Vill helst ha en 15 tum men är det en 17 tum med ett litet ''footprint'' så kan det med gå. Datorn skall inte thermalthrottla och inte låta som att 4st boeing 777's lyfter samtidigt. Skall plugga 3D Design så använder program som Maya, Zbrush, Premier osv.

Plugget börjar om 3 veckor så det är rätt så bråttom. All hjälp uppskattas!

Mvh.Fabian

Skrivet av fabazo:

@Exner:

Tack för tipsen alla!

Är väl medveten om vad jag kan få för pengarna osv. Det jag mest vill veta är ifall clevo (i dessa fall) klarar av kylan bättre än min alienware gör! I clevon kan man ju lägga till en desktop CPU, klarar chassit/fläktarna verkligen av att kyla den?

Har bara erfarenhet av två generationers 15-tummare. Den äldre och tjockare kylde riktigt bra. Den nyare är tämligen tyst, men ibland blir tangetbordet ganska varmt. Rekommenderar att du köper en så tjock sak som möjligt, så att det blir större volym.

Permalänk
Medlem

Bara en fundering. Skulle det inte räcka fint med en sån här?
https://cdon.se/hemelektronik/acer-17-3-aspire-7-a717-71g-i5-...

Större hårddisk kan du köpa till och även mer minne.

En så pass kraftig laptop som du siktat på att köpa kommer sällan om någonsin orka hålla en jämnhög spelprestanda eller annan beräkningsprestanda. Då borde det räcka fint med den jag länkar till då den kommer kunna hålla mer rimliga temperaturer och med andra ord inte throttla lika mycket som dom du verkar jaga. Såna laptops kommer i de allra flesta fall sitta på potenta cpuer och gpuer men aldrig kunna användas fullt ut. Så det ser bättre ut i specarna än i verkligheten. Jag vet inte hur mycket du har efterforskat om detta eller har erfarenhet av men jag rekommenderar att du gör det om du inte redan har. Varför duger inte ett 1060 men ett 1070? Räcker inte Cpun heller? Vad kommer alla andra köpa som ska studera det du ska?

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem
Skrivet av blade80:

Bara en fundering. Skulle det inte räcka fint med en sån här?
https://cdon.se/hemelektronik/acer-17-3-aspire-7-a717-71g-i5-...

Större hårddisk kan du köpa till och även mer minne.

En så pass kraftig laptop som du siktat på att köpa kommer sällan om någonsin orka hålla en jämnhög spelprestanda eller annan beräkningsprestanda. Då borde det räcka fint med den jag länkar till då den kommer kunna hålla mer rimliga temperaturer och med andra ord inte throttla lika mycket som dom du verkar jaga. Såna laptops kommer i de allra flesta fall sitta på potenta cpuer och gpuer men aldrig kunna användas fullt ut. Så det ser bättre ut i specarna än i verkligheten. Jag vet inte hur mycket du har efterforskat om detta eller har erfarenhet av men jag rekommenderar att du gör det om du inte redan har. Varför duger inte ett 1060 men ett 1070? Räcker inte Cpun heller? Vad kommer alla andra köpa som ska studera det du ska?

Gjorde ett hastigt beslut med detta köpet då det var en blackfriday kampanj på 15% + en 1800kr rabatt på det. Sparade totalt 7000kr ish. Kampanjen gick ut dagen efter jag hittade den så jag hann inte kolla igenom i9 noggrant nog. Fick alltså ned en 31k dator till 24k så i mina ögon var bara det guld. När det gäller prestandan så köper jag inte datorn primärt för att spela, inte alls. Kommer arbeta i 3d program under mina 3 år på universitetet där låga renderingshastigheter är allt jag är ute efter.

En i9 (om den vart väl kyld) hade vart perfekt för program där jag beräknar simulationer i program så som blender. Destå fler kärnor med en högre clockspeed destå bättre!

När det gäller GPU så vill jag ha en så bra som möjligt. För att kunna visa 3D modeller i tex blender eller maya så är det extremt taxerande på GPUn. När man börjar jobba med större projekt så hinner inte ett sämre grafikkort med att visa alla texturer samt modeller.

Jag flyttar 13 timmar från mitt hem upp till skellefteå och har därför sålt min stationära bara för att kunna införskaffa mig en kraftfull laptop som ersättare så jag lätt kan resa mellan GBG - Skellefteå. Hade ett 1070 och en i7 4770k i den stationära så jag kände inte direkt för att nedgradera mig. Därför vill jag hellre ha ett 1070 eller 1080.

Jag kan väldigt mycket om laptops och datorer generellt. Innan jag köpte denna datorn har jag kollat på varenda review man kan hitta på Youtube om alla laptops som finns nästan. Men känner mig ändå så dum att jag föll in i denna fällan som Alienware har skapat med dessa fullspecade komponenter i en såpass liten formfaktor.

Jag vet inte vad alla andra studenter kommer att ha. Och det gör mig också lite nojig. Jag mailade en lärare som rekommenderade laptops upp till 40000kr så som gt75 titan och även alienware. Men vet inte hur mycket koll lärarna faktiskt har på laptops i nuläget. Det finns workstations på campus men lärarna rekommenderar ändå att man har en starkare laptop om man kan skaffa sig det.

Visa signatur

RTX 4090 - Ryzen 9 7900X - Kingston 64GB DDR5 6000MHz CL36 FURY - ASUS B650 - Arctic Liquid Freezer II 240

Permalänk
Medlem

En notis:
Att renderera på gpun i blender är ju bara effektivt vid mindre scener. Större scener som kräver mer minne än gpun har så får du problem. Tänkte bara så du inte köper ett fetkort som värmer upp datorn så att cpun börjar throttla om det ändå slutar med att du rendererar på cpun.

Kanske har blivit bättre men läs på kring detta innan du tar ett beslut!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Okej har gjort lite research och kommit fram till dessa två:

https://www.webhallen.com/se/product/285348-MSI-GE73-8RF-051N...

Denna visar betydligt mycket bättre thermals än vad min alienware, nästan 20C kallare! Och är inte allt för bulkig (25000kr)

Sen har vi config 153C (clevo). https://pc-konsulten.se/produkt/ivy-gaming-laptop-153-c-confi... (25700kr)

SPECS:
- 1070
- i7 8700 (desktop cpu)
- 16/32gb ram
- 512ssd + 1tb hdd
- thermal grizzly

Denna vet jag faktiskt väldigt lite om då det nästan inte finns några reviews osv. Vet att den kommer prestera bättre än den jag länkade ovan eftersom den har en desktop processor. Men frågan är ju ännu igen.. kan den hållas kyld med hjälp av liquid metal samt undervoltning? Någon som har svar på denna frågan? Vilka temps kan man räkna med ?

Visa signatur

RTX 4090 - Ryzen 9 7900X - Kingston 64GB DDR5 6000MHz CL36 FURY - ASUS B650 - Arctic Liquid Freezer II 240

Permalänk
Medlem

Refund på min 24000kr Alienware, hjälp mig plocka ihop en dator som slår skiten ur den.

Hejsan Swec!

Får tillbaka mina pengar för min alienware laptop på 24000kr och gör det klokare valet som jag bör ha gjort för länge sedan... alltså uppgradera till en stationär.

Skall använda datorn främst till 3D arbete för universitetet. Kommer att använda program så som Autodesk (huvudsakligen maya och motionbuilder men även max, mudbox, mm…), Nuke, Adobe (huvudsakligen photoshop men även premiere och after effects), zbrush, houdini, ett antal texturpainting verktyg, ett antal spelmotorer och mer. Vill såklart spela med

Funderar även på att köpa en 4k skärm men det skall inte räknas in i budgeten.

Budgeten är runt 22000kr. Kan gå över om det behövs men håller helst mig så lågt som det går. Tänker nog överklocka men vill inte lägga för mycket tid på det så vattenkylning vill jag nog inte ge mig in på. Är medveten om att 11 serien snart kommer ut och jag kan absolut vänta på den (om den kommer ut inom 2 månader vill säga). Kommer det ut en ny processor serie snart eller bör jag hålla mig till den aktuella 8gen?

Kan bygga ihop själv men undviker gärna det!

Tack på förhand/ Fabian!

Visa signatur

RTX 4090 - Ryzen 9 7900X - Kingston 64GB DDR5 6000MHz CL36 FURY - ASUS B650 - Arctic Liquid Freezer II 240

Permalänk
Medlem
Skrivet av fabazo:

Hejsan Swec!

Får tillbaka mina pengar för min alienware laptop på 24000kr och gör det klokare valet som jag bör ha gjort för länge sedan... alltså uppgradera till en stationär.

Skall använda datorn främst till 3D arbete för universitetet. Kommer att använda program så som Autodesk (huvudsakligen maya och motionbuilder men även max, mudbox, mm…), Nuke, Adobe (huvudsakligen photoshop men även premiere och after effects), zbrush, houdini, ett antal texturpainting verktyg, ett antal spelmotorer och mer. Vill såklart spela med

Funderar även på att köpa en 4k skärm men det skall inte räknas in i budgeten.

Budgeten är runt 22000kr. Kan gå över om det behövs men håller helst mig så lågt som det går. Tänker nog överklocka men vill inte lägga för mycket tid på det så vattenkylning vill jag nog inte ge mig in på. Är medveten om att 11 serien snart kommer ut och jag kan absolut vänta på den (om den kommer ut inom 2 månader vill säga). Kommer det ut en ny processor serie snart eller bör jag hålla mig till den aktuella 8gen?

Kan bygga ihop själv men undviker gärna det!

Tack på förhand/ Fabian!

Vill bara säga att om du ändå tänkt vänta så är det bättre att du gör en ny tråd typ dagarna innan det släpps för priserna och kampanjerna förändras så fort för datorkomponenter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flexon:

Vill bara säga att om du ändå tänkt vänta så är det bättre att du gör en ny tråd typ dagarna innan det släpps för priserna och kampanjerna förändras så fort för datorkomponenter.

Jo tänkte det med! Men vet du ifall Intel släpper nya processorer inom kort?

Och ifall någon vill plocka ihop ett exempel ändå för '' skojs'' skull för att se vad som hade vart bäst i nuläget så hade det uppskattats!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

RTX 4090 - Ryzen 9 7900X - Kingston 64GB DDR5 6000MHz CL36 FURY - ASUS B650 - Arctic Liquid Freezer II 240

Permalänk
Medlem

@fabazo: Intel bör släppa nya modeller inom 2-3 månader som senast Nvidia bör också släppt sin GTX 1180/2080 då så bättre att avvakta köp om du inte måste ha datorn just nu.

Visa signatur

i5 10600K, Z490 Tomahawk, Corsair RMX750, GTX 1060 6GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anders9110:

@fabazo: Intel bör släppa nya modeller inom 2-3 månader som senast Nvidia bör också släppt sin GTX 1180/2080 då så bättre att avvakta köp om du inte måste ha datorn just nu.

2-3 månader kan jag inte vänta för Intel. Men jag kan nog invänta Nvidia. Hur såg det ut när 10serien lanserades? Hur lång tid tog det från att de revealades tills att man kunde köpa dem?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

RTX 4090 - Ryzen 9 7900X - Kingston 64GB DDR5 6000MHz CL36 FURY - ASUS B650 - Arctic Liquid Freezer II 240

Permalänk
Medlem

@fabazo: Tror det var några veckor innan man kunde köpa Nvidia korten i Sverige kommer inte ihåg.

Gällande Intel så kan du ifall du vill köra i3 8100 så länge och vänta in 9800K eller 9900K du bör kunna enkelt sälja i3 8100 för runt 600-700 kr.

Visa signatur

i5 10600K, Z490 Tomahawk, Corsair RMX750, GTX 1060 6GB

Permalänk
Medlem

Vad jag har läst så drar sig Nvidia för att lansera sina nya kort eftersom de behöver bli av med allt de inte fått sålt på lagret först. Så därför kommer de inte ha särskilt bråttom att ge ut de nya. Det är nog bäst att glömma av att man skulle bygga dator i så fall och ta upp det igen i slutet på året eller så

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flexon:

Vad jag har läst så drar sig Nvidia för att lansera sina nya kort eftersom de behöver bli av med allt de inte fått sålt på lagret först. Så därför kommer de inte ha särskilt bråttom att ge ut de nya. Det är nog bäst att glömma av att man skulle bygga dator i så fall och ta upp det igen i slutet på året eller så

Aa, har hört det jag med! Ska vänta tills den 22e augusti eller vad de va då Nvidia skulle visa något på games om. Ska se om det är något att ha!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

RTX 4090 - Ryzen 9 7900X - Kingston 64GB DDR5 6000MHz CL36 FURY - ASUS B650 - Arctic Liquid Freezer II 240

Permalänk
Inaktiv

**trådar sammanfogade enligt §3.3 i våra regler: https://www.sweclockers.com/forum/regler#3 //mod **

Permalänk
Medlem

@anon257891:

Förstår inte varför du/ni sammanfogade dem. Jag beskrev bara lite angående ett problem jag haft med min alienware i de båda trådarna. Men den ena handlade om vilken laptop jag skulle köpa.. och den andra om vilka delar till en stationär jag skulle skaffa.

Jag hade bestämt mig för en stationär istället och frågade då efter hjälp i den stationära forums delen. Men nu när den ligger i den bärbara sektionen istället så kommer jag ju troligtvis inte få samma hjälp..

Visa signatur

RTX 4090 - Ryzen 9 7900X - Kingston 64GB DDR5 6000MHz CL36 FURY - ASUS B650 - Arctic Liquid Freezer II 240

Permalänk
Inaktiv

** tråd flyttad till "köpråd -stationära datorer" //mod
(Lämpligen diskuteras modereringsåtgärder genom att klicka på "anmäl" (vid inlägget i fråga), "kontakt" eller via PM, så slipper man bryta mot forumreglerna (specifikt: §11: https://www.sweclockers.com/forum/regler#11)

Permalänk
Medlem

Om jag inte valde att vänta på den nya 11seriens Gpuer, vad hade ni då rekommenderat för mig?

Tror jag hade gått på 1080ti istället för 1080. Om inte AMD har något attraktivt runt samma prisklass som hanterar 3D program.

Är det fortfarande Intel man bör gå på, även om man ska hålla på med 3D arbete osv. Läste att Intel generellt är starkare i single thread (modelering osv) medans AMD med deras threadripper soppar banan på multitask (simulation + rendering). Vet att threadripper är en väldigt påkostad CPU men finns det något billigare AMD chip som tävlar med i7 8700k?

Har väldigt dålig koll på moderkort, vad skall man kolla efter. Vill ju komma undan så billigt som möjligt men ändå kunna överklocka samt ha 2 st M.2 SSD.

Vad tror ni?

https://www.komplett.se/product/11294/datorer/komplett-pc/kom... Bra bang for the buck?

Visa signatur

RTX 4090 - Ryzen 9 7900X - Kingston 64GB DDR5 6000MHz CL36 FURY - ASUS B650 - Arctic Liquid Freezer II 240

Permalänk
Medlem

Kan någon kolla så att detta moderkortet kommer att funka bra! Har väldigt dålig koll när det gäller MOBOs. Vill kunna uppgradera RAM minne till en till sticka 16gb 2666mhz, kunna överklocka CPUn och även lägga till en extra SSD i framtiden.

Samt är det någonstans man kan spara in pengar utan att offra prestanda så är jag öppen för förslag!

(OBS** Tänk bort grafikkortet när ni kollar på bygget, ska köpa den nya 11serien senare**)

https://www.inet.se/produkt/b1020458/rendreringsdator

Visa signatur

RTX 4090 - Ryzen 9 7900X - Kingston 64GB DDR5 6000MHz CL36 FURY - ASUS B650 - Arctic Liquid Freezer II 240