Bilder på ditt senaste inköp (2018) [inga produktbilder]

Permalänk

must fight it...must..not...start paint...on kursk project...must...fight it.
ett gäng utav dessa smög med i min senaste beställning och jag är som jag är, när jag "bara slänger med något för att testa" så brukar det sluta med att jag går all in, vilket jag helst inte vill nu när jag redan är upptagen.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk

@Vangen: Tack! Fick bli att lägga en beställning

Visa signatur

Fractal Design S | Fractal Design Newton R3 1000W | i7 6700K | Asus z170 Pro Gaming | Sapphire Radeon R9 390 Nitro 8GB Tri-X OC Lite | Crucial 16GB (2x8) | 2x Samsung 850-Series EVO 250GB

Permalänk
Livsnjutare 😎

Fick bli en G305 med Lithium batterier för att få ner vikten + få en helt galen drifttid

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

En ny enkel stationär till far och mor då deras Acer jag fixade 2011 gått ur tiden. Föräldrarna är i åttioårsåldern och använder bara datorn till surf, mail, bankärenden och foton. Hade några halvgamla burkar hemma men ingen som direkt passade, va fasen ska farsan med en 4770K och ett GTX 780 till? Dessutom orkar jag inte bygga något i denna värmen...

Det är nästan pinsamt hur lite det finns att välja på när det gäller färdigbyggt enkelt stationärt numera som riktar sig mot konsument och det som finns känns knappast prisvärt eller är helt underspecat (4 GB RAM?, 500GB HD?). Antar att efterfrågan helt saknas. Däremot finns det en hel del som riktar sig till företag som pålitliga kontorsdatorer och en sådan blev det.

En Lenovo V520-S08IKL, en väldigt slimmad modell med en Core i3 7100, 8GB RAM, 128GB SSD, Win 10 Pro och väldigt många anslutningsmöjligheter även obskyra sådana som seriell och VGA. Perfekt för mitt syfte då den även har DVD-brännare och kortläsare för minneskort som mina föräldrar faktiskt använder. Den perfekta pensionärsdatorn.

Priset var facila 5 175:- hos Proshop.

Tog en bild ihop med min Nintendo Switch så ni får ett hum om storleken:

PS! Mr. Långnos a.k.a. Spock fick in nosen i bilden precis som han gör vid alla tillfällen. Han är bara 5 månader gammal så man får ha lite överseende...

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem

Kände att jag behövde nörda ner mig lite extra på kvällarna framöver.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Bascule666:

En ny enkel stationär till far och mor då deras Acer jag fixade 2011 gått ur tiden. Föräldrarna är i åttioårsåldern och använder bara datorn till surf, mail, bankärenden och foton. Hade några halvgamla burkar hemma men ingen som direkt passade, va fasen ska farsan med en 4770K och ett GTX 780 till? Dessutom orkar jag inte bygga något i denna värmen...

Det är nästan pinsamt hur lite det finns att välja på när det gäller färdigbyggt enkelt stationärt numera som riktar sig mot konsument och det som finns känns knappast prisvärt eller är helt underspecat (4 GB RAM?, 500GB HD?). Antar att efterfrågan helt saknas. Däremot finns det en hel del som riktar sig till företag som pålitliga kontorsdatorer och en sådan blev det.

En Lenovo V520-S08IKL, en väldigt slimmad modell med en Core i3 7100, 8GB RAM, 128GB SSD, Win 10 Pro och väldigt många anslutningsmöjligheter även obskyra sådana som seriell och VGA. Perfekt för mitt syfte då den även har DVD-brännare och kortläsare för minneskort som mina föräldrar faktiskt använder. Den perfekta pensionärsdatorn.

Priset var facila 5 175:- hos Proshop.

Tog en bild ihop med min Nintendo Switch så ni får ett hum om storleken:
https://i.imgur.com/tuKtolw.jpg

Lenovos SFF-burkar är riktigt trevliga. Har köpt in sådana vid ett antal olika tillfällen och de har alltid varit sjukt prisvärda.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Lenovos SFF-burkar är riktigt trevliga. Har köpt in sådana vid ett antal olika tillfällen och de har alltid varit sjukt prisvärda.

Jag märkte det när jag gjorde lite research i början av veckan. Alla konsumentinriktade burkar var sämre, dyrare, färre anslutningar och större formfaktor. Dessutom inbillar jag mig att Lenovo lägger några kronor extra för att företagsburkarna ska hålla lite extra (kanske ett önsketänkande).

En NUC med rätt innehåll hade ju varit ett alternativ men då hade det blivit dyrare (kom ihåg Win 10 Pro) och jag hade behövt skruva...

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem

@Fredmannen: Är detta böcker eller filmer? Dem ser väldigt spännande ut och jag är absolut inte jätteravundsjuk på dig, verkligen inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fredmannen:

Kände att jag behövde nörda ner mig lite extra på kvällarna framöver.

https://i.imgur.com/XWANnaj.jpg

Jag gillar Star Wars, men det där är ett steg för långt för mig.

Permalänk
Medlem

@Andhas7: Det är böcker.

@Flexon: Haha, vänta du bara, snart är du där du också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperNova:

Okänd sida för mig...
Verkar ligga i kina? Hur blev det med tull och moms?
Såg att det fanns flera olika modeller med i princip samma bild fast olika priser. Vet du om det är några väsentliga skillnader?

Skickades från m.sweclockers.com

Beställde en från Amazon (tysk) för några dagar sedan, gav 298 kr får se om den kommer fram. Fick ett mail för 2 dagar sedan att den hade skickats

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fredmannen:

Kände att jag behövde nörda ner mig lite extra på kvällarna framöver.

https://i.imgur.com/XWANnaj.jpg

Är de bra romanerna baserade på Star Wars? Frågar eftersom jag är Star Trek fanatiker och ALLA böcker i det universumet jag läst har varit ren skit. Inte en enda av de flertalet böcker som jag läst i "Star Trek universumet" har varit acceptabla.

Har helt lagt ner den typen av skräp för många år sedan för att stället läsa Iain M. Banks, Alastair Reynolds, Charles Stross, China Mieville, David Brin, Neal Asher, Nick Harkaway, Peter F Hamilton, Orson Scott Card, Richard Morgan, Neal Stephenson och Hannu Rajaniemi.

Ta en titt här: Bra Sci-Fi!

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad i enlighet med trådreglerna*

Citat:

Bilderna ska vara egentagna (inga produktbilder). Lite kort beskrivning eller information är alltid trevligt. Undvik dock att sväva iväg i för långa diskussioner, lyft hellre ut detta till en egen tråd eller gör upp via PM!

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av kalasalfons:

@Sebastian V: Tack! Fick bli att lägga en beställning

Lovar att du kommer bli nöjd.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Inaktiv

Mera interwebb åt folket!

Fick bli en ny Unifi-switch med poe (och lika bra att kasta upp en till AP då också, även om den inte "behövs" så blir det ändå bättre 5G lokalt ).
(f.ö. tidig "höst" i år: löv över allt! )

Permalänk
Medlem

Byggställning i aluminium 9x6 med en ytterligare 2m hög gaveltopp. Inte hela ställning på på bild. Vidrigt dyrt men jävligt gött att äga än att behöva krångla med att hyra i tid och otid så fort man ska snickra lite.

Permalänk
Medlem

@sunnis: Och skulle du vilja kan du ju hyra ut den när du själv inte använder den för att få tillbaka lite av investeringen

Permalänk
Medlem

Jag köpte nyligen en Der8auer Delid die mate II här på forumet. Slänger lite bilder som togs i dokumenterande syfte under deliddningens gång.

Dold text
Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Medlem

@Superolle: Absolut, har redan ett antal spekulanter som vill hyra i år och nästa år så det är nog inga större problem att få den återbetald.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sunnis:

Byggställning i aluminium 9x6 med en ytterligare 2m hög gaveltopp. Inte hela ställning på på bild. Vidrigt dyrt men jävligt gött att äga än att behöva krångla med att hyra i tid och otid så fort man ska snickra lite.

Köpte oxå en ny ställning när jag byggde mitt garage för 5 år sedan, använde den under 4 år (passade på att renovera gästhuset) sen sålde jag den för 70% av nypriset till ett företag som sysslade med plåtarbeten. Håller man bara ställningen i schysst skick så var det inga problem att sälja vidare.

Visa signatur

Arbetsstation/streamdator: Define R6, Ryzen 2600, 16GB DDR4, EVGA 980ti.
Speldator: Define R6, 6700k, 16GB DDR4, MSI 2080ti X Trio.
Filserver: Define R6, 2500k, 16GB DDR3, EVGA 960.

Permalänk
Medlem

Noctua NH-D14

Då var det min tur att berätta om mitt senaste inköp, nämligen en beggad Noctua NH-D14
Köpte den här på marknaden och affären gick extremt snabbt och smidigt.

Den kommer flyga in i en burk som kommer i morgon Lördag.

/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem

Detta är ett lite annorlunda inlägg för inköp för mig denna gång. Hur så tänker ni?

Jag under en 7 månaders tid (Januari till Juli 2108) har byggt ihop en dator (i delar) till min lillebror och att hålla käft om det hela var otroligt svårt. Jag kom inte ihåg riktigt vad han hade då i hårdvara när jag väl började, jag visste att den var ungefär 7 år gammal.

Efter lite diskreta lockbeten (lite jävelskap också från Januari till Juli) som memes från /PCMR Reddit eller artiklar från sidor som rapporterar om hårdvara som eventuellt lockar en kommentar som kanske avslöjar hans hårdvara...vill ju inte fråga direkt för att låta som att jag bygger en ny dator till han...jag måste vara jäkligt diskret. Han har dock nämnt att han vill bygga en ny dator under ett år eller mer och brukar fråga mig då och då vad som gäller i hårdvaruväg osv.

Jag hjälpte honom med att rensa ett förråd till hans gamla lägenhet i Maj och då började jag få fram lite info om vad han hade i sin dator eftersom det mesta av kartongerna började komma fram, GTX 980, 850 EVO 500GB och moderkort till sin i7 2600k. Jag antog att han 16GB DDR3 för jag frågade aldrig.

Jag faktiskt frågade honom direkt (i slutet på Juli) om en HDD eller en SSD skulle vara intressant (låtsas som jag inte vet vad jag ville ge han) till hans nuvarande dator som födelsedagspresent (ville få reda på hans nuvarande lagringsenheter och om dessa börjar bli lite slitna), så jag gav han en länk till Crystal Disk Info och gav mig skärmdumpar på 120GB SSD, 500GB Evon och en 4TB WD Red. Han vill bli av med allt den dagen han säljer datorn (han frågade mig en dag hur mycket den kunde vara värd) och börja om, han nämnde det kan ta ytterligare 6-10 månader innan han kan uppgradera...ja, om.

Om han bara visste vad jag hade hittat på

Vad är haken med hela inlägget?

Detta är en 30 års present som är två år sen, planerat i två år. Varför det har tagit så lång tid då? Hårdvaran jag ville ha finns nu till ett vettigt pris, inte då. Han gör ALLT, spelar spel, 3D MAX, MAYA, UDK, UNIGINE, Speedrunner och Streamar också och därav processor valet.

"Nu har du en stationär dator som är bättre än min bärbara :D" och brorsan utbrast i skratt..."Det har du fan rätt i"... i den tonen att han vet hur jävla sjuk min bärbara är/var de senaste 2 åren.

BILDER

All hårdvara var inslaget i nån form av kartong eller wellpapp och ALLA innehöll MEMES
(jag besparar er detta så lugna er)

Gratulationskortet, lite photoshop, slakta en trasig PS2 dosa, matt fotopapper, röd tejp mm.

För att göra det hela lite roligare och att dölja de tråkiga kartongerna.

Första han ser när han öppnar lådan.

Han får välja om han vill läsa hela dvd fodralet, fram, baksida eller insidan. Det avslöjar vad det är, inte bokstavligen dock.

Ryggen visar Logotyper från FUTURE GAMES, STARBREEZE och PCMR

Baksidan visar vad det kan innehålla.

Insidan berättar mer om vad det kan innehålla i märkesväg, fattas logotyper, men, alla har inte logotyper, endast text.

Detta är hårdvaran som är hela datorn som han får av mig.

WD RED 4TB fattas på bild.

Bonus
Ordnade en Xbox One S Dosa med hans Nick.

Under byggets gång hos han.

Dold text

Priser och annan info

Vad kostade hela datorn?

  • NZXT S340 Elite Svart/Röd------------------------------------------------800kr (NYTT, Elgiganten Rea)

  • Toshiba 250GB NVME (R/ 1500 MB/s W/ 800 MB/s)---------------600kr (BEG, Tradera)

  • Lite-On 512GB NVME (R/ 2500MB/s W/ 1500 MB/s)--------------1500kr (BEG, Tradera 24 Timmar Runtime Totalt)

  • Corsair Vengance LPX 16GB 4x4 2800MHz--------------------------1200kr (BEG, Tradera)

  • Corsair RM850x 80 PLUS GOLD----------------------------------------1000kr (BEG, Tradera 4 Veckor gammal)

  • EK-M.2 NVME Heatsink x2------------------------------------------------300kr (NYTT, Inet)

  • MSI X470 Gaming Pro-----------------------------------------------------1400kr (NYTT, Inet Juni Rea)

  • Arctic Freezer 33 eSports Edition----------------------------------------550kr (NYTT, Webhallen)

  • Arctic Bionix F140 x3-------------------------------------------------------345kr (NYTT, Webhallen Rea)

  • MSI GAMING X GEFORCE GTX 1080 8GB-------------------------5500kr (NYTT, Tradera och KÖPT I MARS 2018!)

  • AMD RYZEN R5 2600X---------------------------------------------------1800kr (NYTT, auktion på Tradera i Maj)

  • WD RED 4TB-----------------------------------------------------------------800kr (BEG, Tradera dagar innan jag åkte )

  • XBOX ONE S CONTROLLER------------------------------------------- 800kr (Från Microsoft Designlabs)

Summa: 15795kr (+ 800 för dosan)
NYTT = Kostar över 21.000kr (plus att vissa delar var på rea)

Dold text
Visa signatur

💻GPD WIN 1 Portable "3DFX" | 💻 CATICORN (22")Lappy | 💻Compaq Armada 1592 DT | 💻Thinkpad x240 Linux Mint |
🖥️Desktop | i9 10850k | Kraken X53 CPU |Trident Z 4000MHz 32GB RAM | PALIT RTX 3090 | BYKSKI AIO WC GPU | 3x NVME | 2x SSD | Kolink Stronghold Overseer |
💻IBM Thinkpad T42 | 32GB IDE SSD | 128MB RAM | Radeon 7500 | 14" |
Länk till över 20 års Egenkomponerad Musik

Permalänk
Medlem

Motordriven markis, 4x3m. Haft den i en månad redan men inte lagt upp bild tidigare.

Animerad GIF

Dold text
Permalänk
Medlem

@Leafo Vill du bli min storebror? Jag har 4år till 30 så det är ingen stress liksom!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Nytt matbord, verkar vara handbyggt om man tittar på skruvhål och liknande.

Permalänk
Medlem

Blev en födelsedagspresent till mig själv.

Visa signatur

[AMD 1600][GTX 1060][Phanteks eclipse P300][8GB]
Spotify: Rap Reggae

[Citera för svar.]

https://soundcloud.com/ega-production

Permalänk
Medlem
Skrivet av KniFF:

Lite blandat.

Motornord Downpipes till bilen

https://i.imgur.com/bpTvkMg.jpg

Epson EH-TW9300W 4K-enhanced projektor

https://i.imgur.com/PZCzpP5.jpg

Nvidia Shield ersatte min RPi pga 4K-stöd

https://i.imgur.com/KEuSGIu.jpg

Ny kontorsstol, Herman Miller Embody

https://i.imgur.com/9oS4NZt.jpg
https://i.imgur.com/2cTYz1W.jpg

8Bitdo SFC30 controllers till Retropie

https://i.imgur.com/4yp3BZM.jpg

Ny Plex-server
Intel Core i5 8400 2,8GHz
ASRock Z370M-ITX/AC - ITX / Z370
Fractal Design Integra 450W M
Fractal Design Node 304
Corsair Vengeance LPX Red 16GB DDR4 2666MHz
Samsung SM951 128GB M.2 NVMe (OS-disk)
Toshiba XG3 512GB M.2 NVMe (Cache-disk)
SILVERSTONE SST-ECM21 PCI-E M.2-kort

https://i.imgur.com/4ge6rpL.jpg

Onkyo TX-NR676E, ny reciever med 4K-stöd

https://i.imgur.com/QNPlFUP.jpg

Vart ifrån köpte du Embodyn? Är inne på en själv.

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av Prodigys:

Nytt matbord, verkar vara handbyggt om man tittar på skruvhål och liknande.
https://i.imgur.com/Pa3VUpk.jpg

Vart har ni köpt detta ?
Det är precis ett sådant frun vill ha....

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem
Skrivet av Evanswachtz:

Vart ifrån köpte du Embodyn? Är inne på en själv.

Det blev från UK, www.2ndhnd.com

Fast via Ebay för att kunna betala med Paypal etc - https://www.ebay.com/usr/2nd-hnd?_trksid=p2047675.l2559

Fanns nått skrapmärke men i övrigt väldigt bra skick. 8.5-9/10

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt

Permalänk
Medlem

Köpte fläkt, blev blåst.

Rätt nöjd, kan sova med den igång runt styrka 3. Lite dumt att man inte kan ändra styrka eller slå på panorering (eller fan det heter) utan fjärren. Så tappar man bort den är det bara on/off som gäller. (Ska visst gå att köpa en ny för förmodligen dyra pengar...)

Visa signatur

PC: 5600X / 7800XT / 32 GB
FOTO: Sony a7R IIIa
Fotofolio \ flickr \ Mina Custom Gundam-modeller