Nordishopping.com - trolig scam...

Permalänk
Medlem

Nordishopping.com - trolig scam...

Såg på prisjakt att det fanns ett nytt företag som hette nordishopping.com och som var billigast på en del produkter. Tittar man lite närmare så ringer en hel del varningsklockor här. Telefonnummret går till en privatperson, kontaktmailen är en gmail-adess, texten verkar i mångt och mycket vara google översatt och blandad svenska/engelska. Egna recentioner på sajten är en variant av Lorem Ipsum med John Doe som avsändare. Alla(!!!) fraktsätt är gratis, en del av dessa har jag ingen som helst aning om vad det är. På sidan längst ner finns det referens till en hel del betalningssätt som inte finns när man checkar ut, exempelvis klarna.

Tänkte att det kan vara bra att starta en tråd så eventuella andra som googlar på sajten hittar skeptiska trådar samt att det kanske är andra som har lust att gräva lite mer och se vad som tyder på att det är en scam.

Permalänk
Medlem

Haha, går in på sidan och det första som jag möts av är en pop-upsida där jag ska skriva in min email. för att stänga ner rutan kan jag klicka på knappen "Stänga".... herregud. Sidan ser jättefejk IMO. skulle aldrig någonsin handla därifrån.

Kollar man de olika kategorierna är det flera dubbletlänkar. exv under datorer/elektronik finns det ca 10st "soundbar"länkar eller "monitorer"..

Visa signatur

Ducati Streetfighter 848, -2013
Yamaha FZR 1000, -1987

Permalänk
Medlem

Finns en tråd om det på minhembio med.
https://www.minhembio.com/forum/index.php?showtopic=336644

Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Purrfected:

Japp, tänkte att det kunde vara bra med ytterligare ett ställe som uttrycker skepsis ifall man funderar på att handla där men man känner sig lite osäker och vill googla först

Permalänk
Medlem

Sidan ser inte rolig eller minsta proffsig ut, men behöver kanske för det inte vara scam.

Egentligen kan ju nästan vem som helst snickra ihop detta, denna verkar vara gjord med lite färdiga moduler som PrestaShop när man kollar lite nogare, och sen nån eller flera droppshiping leverantörer som sköter om alltsammans order betalningar frakt osv. sidskaparen försöker bara marknadsföra skapelsen och får i slutänden en del provision antagligen.

Fenomenet är inte så vanligt här i Sverige, men ganska vanligt i USA och en del andra länder..

Och nej jag skulle inte köpa nått på den här sidan heller...

Visa signatur

Acer Predator Helios 300