DCS World 50% REA på Steam

Permalänk
Medlem

DCS World 50% REA på Steam

Finns där några sweclockare som spelar DCS?
Nästan alla DLC's är nu på 50% rea på steam och jag funderar på o köpa något men jag har en sån jävla beslutsångest

Skriv vad ni har köpt eller tänker köpa och varför och vad ni kan rekommendera!
Skriv gärna också vad ni har och vilken HOTAS ni använder
Jag har A-10C och FC3 och kör med Saitek X52 Pro.. Yepp den suger faktiskt.
(OBS: Rean går ut den 5'e Juli så passa på!)

Jag funderar på o köpa AV-8B Night Attack V/STOL eller Mirage M-2000C. Vill så gärna ha F/A-18C Hornet men 68.62€ är på tok för mycket för mig

Visa signatur

Define R6 TG - i9 9900K 5GHz OC - Corsair H150i PRO RGB - ASUS Z390-F - 32GB 3200MHz Vengeance RGB PRO - RTX 4070Ti
𝓷𝓲𝓬𝓮

Permalänk
Medlem

Själv är jag väldigt sugen på AV-8B:n men den är tyvärr inte färdigutvecklad, och är lite osäker på ens när den blir klar.

Black Sharken är ju given, och självklart Viggen! Men tyvärr finns det inga realistiska kampanjer till dom.

Tänk på vad du vill göra när du flyger, då många har olika typer av inriktningar.
Mina moduler i ordning favörisk ordning (jo, jag vet ett nytt ord. ):

Black Shark (markmål)-----
+ mycket smyga och undvika och söka efter mål
+ är uppe i luften rätt länge
- är svår att bemästra
- har ingen radarvarning

A10C (markmål)----------
+ Många fina kampanjer
+ många olika typer av vapen och olika sätt att anfalla markmål
+ är uppe i luften rätt länge
+ väldigt detaljerad
- sitting duck medans du söker efter mål eller avaktar order

F18 (markmål och A/A)-----
+ all-around
+ kommer att bli minst lika detaljerad som A10:an
- är den senaste modulen och inte fullständigt klar än (beta)

AJS37 Viggen (markmål / sjömål) -----
+ en svensk skönhet
+ underbar snabb lågflygning mot mål
- är inte uppe i luften så länge, ty, flyg mot mål, avfyra vapen, återvänd till basen och återrusta
- I stort bara attackera markmål och fartyg

Gazelle (markmål)-----
+ Radarvarning
+ Tvåmanna
- Tvåmanna (om man är ensam)

Huey (transport)------
Mig21 (A/A)-----
F-86F Sabre (A/A)-----

Visa signatur

[AMD 64 Winchester 3500+][Asus A8R-VMP (skitkort!)][Kingmax 4x512MB ram][Hitachi 160G SATA][Sapphire X1950XTX 512MB DDR4 PCIe][Soundblaster X-Fi Platinum][Nesteq NA 4501 450W][Hyundai L90D+ 19]

Permalänk
Medlem

Köpte på mig några moduler nu under rean, detta trots att jag inte har en enda minut gametime än pga att jag fortfarande väntar på min HOTAS som antagligen kommer skickas nästa månad.
Beställde virpil joystick och deras throttle som släpps nästa månad.

Så det blev:
FC3
Viggen
M-2000C
AV-8B

Bryr mig inte om F-18 än då "alla" andra flyger den för tillfället och jag tror jag ska försöka mig på lite SU-27 istället.
Och om jag kommer in i spelet ordentligt så börjar jag kanske gå över mer till full fidelity-plan.

Visa signatur

Alltid är det nån som inte blir nöjd!

Permalänk
Medlem

Nått tips på en vettig joystick för en nybörjare på ett sånt här lir ?
Länka gärna.

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk
Medlem

Köpte persian gulf banan (ironiskt som inte är på rea) och det verkar riktigt fint
Gillar mest dogfighting med f-15C eller su-27/su-33 dock så har jag inte så mycket erfarenhet av attackering av markmål, su-27/su-33 har urusla markmålsvapen, su-25/T suger och A-10C kan jag knappast använda med min nuvaranda HOTAS (X52 Pro). Måste skaffa Thrustmaster Hotas Warthog Flight Stick någon dag för jag blir galen med X52 pro'an

Kör ni VR också eller bara vanligt?
Virpil joystick, VR och Black Shark 2 måste vara underbart. Speciellt med detta så man kan ha den i mitten

Visa signatur

Define R6 TG - i9 9900K 5GHz OC - Corsair H150i PRO RGB - ASUS Z390-F - 32GB 3200MHz Vengeance RGB PRO - RTX 4070Ti
𝓷𝓲𝓬𝓮

Permalänk
Medlem

Jag kommer köra med vanlig skärm och trackir.
Köpte virpils fästen så joysticken hamnar i mitten. Börjar bli sugen på att bygga eget ejection seat bara för att ha något att göra och det ser lite fräckt ut. Till slut kanske man har en hel cockpit.

Visa signatur

Alltid är det nån som inte blir nöjd!

Permalänk
Hedersmedlem

Viggen bör vara en självklarhet.

A-10 tar en stund att lära sig men kan också vara väldigt kul.

F-5E är väldigt simpel men kräver en del av piloten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cleaner:

Jag kommer köra med vanlig skärm och trackir.
Köpte virpils fästen så joysticken hamnar i mitten. Börjar bli sugen på att bygga eget ejection seat bara för att ha något att göra och det ser lite fräckt ut. Till slut kanske man har en hel cockpit.

Bygga eget ejection seat? Haha va?

Visa signatur

Define R6 TG - i9 9900K 5GHz OC - Corsair H150i PRO RGB - ASUS Z390-F - 32GB 3200MHz Vengeance RGB PRO - RTX 4070Ti
𝓷𝓲𝓬𝓮

Permalänk
Medlem
Skrivet av Franne:

Bygga eget ejection seat? Haha va?

Typ nåt sånt här:

Som sagt, bara för att ha något att göra och för att jag gillar hur den ser ut.

Visa signatur

Alltid är det nån som inte blir nöjd!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cleaner:

Typ nåt sånt här:
http://simhq.com/forum/files/usergals/2010/12/full-22745-3557-78.jpg

Som sagt, bara för att ha något att göra och för att jag gillar hur den ser ut.

Aha jo något sånt vore ju häftigt

Visa signatur

Define R6 TG - i9 9900K 5GHz OC - Corsair H150i PRO RGB - ASUS Z390-F - 32GB 3200MHz Vengeance RGB PRO - RTX 4070Ti
𝓷𝓲𝓬𝓮

Permalänk

Mina DCS-homiesar säger Steam är skit för man inte kan köra betan så får bara kolla på priserna

Visa signatur

1::3700+ San Diego@3.0GHzghz[300x10], Abit KN8-Ultra, 1024mb, X850XT @ PE. 01: 27190. 05: 6220.
2::XP 2500+ @ 3200+, Asus A7N8X-X, GeForce FX 5700 Ultra@ 605/1100, 512mb ddr. 01: 13550

Permalänk
Medlem

@pecesithon: Det är sommarrea i DCS egen e-butik också: https://www.digitalcombatsimulator.com/en/shop/

Permalänk
Hedersmedlem

Ja, finns ingen anledning att köra Steam för DCS egentligen. Standalone så får man modulerna tidigare och man riskerar inte att bli av med moduler för att man slutar använda Steam eller liknande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pecesithon:

Mina DCS-homiesar säger Steam är skit för man inte kan köra betan så får bara kolla på priserna

Läst lite också att folk har broblem med betan i steam men jag har kört betan hela tiden och nästan aldrig haft problem, endast att de svårt o joina nån server med 10+ användare

Visa signatur

Define R6 TG - i9 9900K 5GHz OC - Corsair H150i PRO RGB - ASUS Z390-F - 32GB 3200MHz Vengeance RGB PRO - RTX 4070Ti
𝓷𝓲𝓬𝓮

Permalänk
Medlem

Har några moduler

FC3 + Red flag för F15
Viggen + Red Flag
A10C + kampanjerna
F5 och dess kampanjer

Har några timmar spelade men det är mest för jag behöver köra tutorial mellan varje gång jag startar spelet för jag glömmer bort hur jag ska sköta planen

Kör med en fantastiskt gammal X-45, den är skön men rätt trög. Funderat länge på en Warthog samt TrackIR, kunde inte hitta någon när jag va på andra sidan pölen.

Visa signatur

Spelburk: Lian Li O11D XL | R9 Ryzen 5950X |
Phanteks Revolt X 1000W | EVGA RTX 3090 FTW3 Ultra | G.Skill 3600MHz 64GB RAM | Samsung 49" C49RG90
HTPC 1: Streacom F1C | AMD A-5600K | Crucial M4 64 GB | 8 GB RAM @ 1866 MHz
HTPC 2: Raspberry Pi -> Raspbmc

Permalänk

Häärligt med fler flygjocks på forat!
Köpte F18 när det släpptes och passade på att köpa Viggen och Nevada banan nu på rean. Ska ev köpa ngt mer.

Köpte mig X56 HOTAS kittet med Rudders i vintras, men den passar mina händer kasst så ska försöka sälja av det. Har även ett set Thrustmaster Cougar USB set, dvs F16 replikan. Grymt sköna, speciellt throttlen. Har försökt sälja men ingen som nappat ännu.
Jag vet att Thrustmaster ska släppa en F18 joystick men det är väl osäkert på datumet om jag förstått det rätt. En del klagar även på kvaliten på deras nuvarande A10 set, så jag har börjat titta mig omkring vad marknaden har att erbjuda.
Virpil verkar intressant helt klart, hittade även Bugeye som har väldigt mänga varianter i sitt sortiment men jag misstänker att dom kostar lite mer.

Visa signatur

[Ryzen 9 7900X 4.7GHz] [ASUS Prime B650-Plus] [GTX 4090] [DDR5 64Gb]
+
[2 x Dell 38"]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Massemannen:

Häärligt med fler flygjocks på forat!
Köpte F18 när det släpptes och passade på att köpa Viggen och Nevada banan nu på rean. Ska ev köpa ngt mer.

Köpte mig X56 HOTAS kittet med Rudders i vintras, men den passar mina händer kasst så ska försöka sälja av det. Har även ett set Thrustmaster Cougar USB set, dvs F16 replikan. Grymt sköna, speciellt throttlen. Har försökt sälja men ingen som nappat ännu.
Jag vet att Thrustmaster ska släppa en F18 joystick men det är väl osäkert på datumet om jag förstått det rätt. En del klagar även på kvaliten på deras nuvarande A10 set, så jag har börjat titta mig omkring vad marknaden har att erbjuda.
Virpil verkar intressant helt klart, hittade även Bugeye som har väldigt mänga varianter i sitt sortiment men jag misstänker att dom kostar lite mer.

Vad vill du ha för cougar'n? Aldrig sett den fakstiskt ska kolla lite på internät

EDIT: Antar ätt den inte direkt är i nyskick eller?

Visa signatur

Define R6 TG - i9 9900K 5GHz OC - Corsair H150i PRO RGB - ASUS Z390-F - 32GB 3200MHz Vengeance RGB PRO - RTX 4070Ti
𝓷𝓲𝓬𝓮

Permalänk
Medlem
Skrivet av Massemannen:

Häärligt med fler flygjocks på forat!
Köpte F18 när det släpptes och passade på att köpa Viggen och Nevada banan nu på rean. Ska ev köpa ngt mer.

Köpte mig X56 HOTAS kittet med Rudders i vintras, men den passar mina händer kasst så ska försöka sälja av det. Har även ett set Thrustmaster Cougar USB set, dvs F16 replikan. Grymt sköna, speciellt throttlen. Har försökt sälja men ingen som nappat ännu.
Jag vet att Thrustmaster ska släppa en F18 joystick men det är väl osäkert på datumet om jag förstått det rätt. En del klagar även på kvaliten på deras nuvarande A10 set, så jag har börjat titta mig omkring vad marknaden har att erbjuda.
Virpil verkar intressant helt klart, hittade även Bugeye som har väldigt mänga varianter i sitt sortiment men jag misstänker att dom kostar lite mer.

Bugeye tror jag är nånstans runt 10x dyrare än virpil.
Det var någon av dessa företag som även inte säljer till privatpersoner, och ett företag måste bli godkänt på något vis då dom säljer militärgraderade saker. Jag är inte 100 på vilket företag det var, ska försöka hitta informationen igen.

Edit:
Bugeye kan kanske sälja till privatpersoner numera, men är som sagt minst 10x dyrare än både virpil och vkb.

Visa signatur

Alltid är det nån som inte blir nöjd!

Permalänk
Skrivet av Franne:

Vad vill du ha för cougar'n? Aldrig sett den fakstiskt ska kolla lite på internät

EDIT: Antar ätt den inte direkt är i nyskick eller?

Aldrig använda

Visa signatur

[Ryzen 9 7900X 4.7GHz] [ASUS Prime B650-Plus] [GTX 4090] [DDR5 64Gb]
+
[2 x Dell 38"]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Massemannen:

Aldrig använda

Ifall du vill sälja nån utav dina hotas så kan vi nog göra en deal ge mig ett pris bara

Visa signatur

Define R6 TG - i9 9900K 5GHz OC - Corsair H150i PRO RGB - ASUS Z390-F - 32GB 3200MHz Vengeance RGB PRO - RTX 4070Ti
𝓷𝓲𝓬𝓮

Permalänk

Ska sälja båda seten.
TM Cougar hade jag ute p annons för ett tag sedan och blev "sålt" för 2000kr. Snubben skulle dock återkomma med tid för hämtning, men börjar misstro
X56 setet är köpt i vintras och testat ett par ggr, nypris ligger runt 2700kr, så där kan jag väl se 2000kr som rimligt. Garanti och sånt finns kvar såklart.
Mina roderpedaler Logitech G Pro är för små för mina fötter så tänkte byta ut dom med.

Visa signatur

[Ryzen 9 7900X 4.7GHz] [ASUS Prime B650-Plus] [GTX 4090] [DDR5 64Gb]
+
[2 x Dell 38"]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Massemannen:

Ska sälja båda seten.
TM Cougar hade jag ute p annons för ett tag sedan och blev "sålt" för 2000kr. Snubben skulle dock återkomma med tid för hämtning, men börjar misstro
X56 setet är köpt i vintras och testat ett par ggr, nypris ligger runt 2700kr, så där kan jag väl se 2000kr som rimligt. Garanti och sånt finns kvar såklart.
Mina roderpedaler Logitech G Pro är för små för mina fötter så tänkte byta ut dom med.

Funderat nu ett tag på det och egentligen vad jag mest av allt egentligen är ute efter är thrustmaster's warthog hotas så mäste tyvärr tacka nej :/

Visa signatur

Define R6 TG - i9 9900K 5GHz OC - Corsair H150i PRO RGB - ASUS Z390-F - 32GB 3200MHz Vengeance RGB PRO - RTX 4070Ti
𝓷𝓲𝓬𝓮

Permalänk

Helt ok ... Lite OffTopic där sorry

Visa signatur

[Ryzen 9 7900X 4.7GHz] [ASUS Prime B650-Plus] [GTX 4090] [DDR5 64Gb]
+
[2 x Dell 38"]

Permalänk
Medlem

Är det någon som spelar det här spelet någorlunda regelbundet fortfarande?

Har suttit och försökt köra igenom training missions för mirage men det blir fort väldigt tråkigt att sitta själv och försöka lära mig och det slutar med att jag bara avslutar spelet.
Hade gärna försökt fått in fler timmar på spelet men då kanske med någon som skulle vara villig att lära mig grunderna on the fly så att säga.

Jag har inte så mycket tid på kvällarna då barn ska läggas och jag själv behöver sömn innan man ska upp på morgonen.
Men kanske att man kunde få till ett par timmar några kvällar varannan vecka?

Visa signatur

Alltid är det nån som inte blir nöjd!

Permalänk
Hedersmedlem

På tal om rea, det är gratis i helgen att flyga F-18 Hornet och SU-33 Flanker-D(?) samt prova teatern Persian Gulf