Permalänk

Inloggnings problem på router..

Har en d-link router och försöker logga in på den men kommer inte ihåg namn och lösen.
Har googlat runt och läst att man ska trycka på reset knappen så får man tillbaka det vanliga 'Admin & tomt lösen'
Men det funkar inte?! Står fortfarande "User Name or Password is incorrect."
Skulle vara sjukt tacksam om nån vet vad och hur jag kan lösa mitt problem?

Permalänk
Medlem

...så får man tillbaka det vanliga 'Admin & tomt lösen'

Vart framgår det att lösenordet ska vara tomt?

Permalänk

@Undie: Tomt är standart vettu..

Permalänk
Medlem

testa admin admin

Permalänk
Medlem

har du provat admin admin, eller admin password?

http://www.routerpasswords.com/

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 3900x Noctua NH-D14 MOBO: TUF Gaming X570-PLUS GPU: GTX 980 RAM: 32 GB 3200 MHz Chassi: R4 PSU: Corsair AX860 Hörlurar: SteelSeries 840 Mus: Logitech G502 Lightspeed V.v. nämn eller citera mig för att få svar.

Permalänk
Medlem

Tänk på att det kan vara Admin eller admin. Sedan tomt i nästa fält.

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500 RGB SE / Systemdisk Samsung 980 PRO SSD: Samsung 850 PRO 250GB / SSD: Samsung 850 EVO 250GB / SSD: Crucial MX300 1TB / CPU: Ryzen 7 3800X @ 4,2 Ghz / Kylning: Noctua NH-D15S push/pull / GPU: MSI 3080Ti SUPRIM X / PSU: Corsair RM1200i / MB: ASUS X470-f Gaming / RAM: HyperX Fury 2x16GB 3600 mhz / OS: W10 / Mus: Logitech G903 / TB: Logitech G915 TKL Wireless / Ljud: Sound BlasterX Pro-Gaming AE-9, Blue Yeti , Sennheiser HD660S, Skärm: Acer Predator X34P @3440x1440 UltraWide

Permalänk
Medlem
Skrivet av diveb0mb_:

Har en d-link router och försöker logga in på den men kommer inte ihåg namn och lösen.
Har googlat runt och läst att man ska trycka på reset knappen så får man tillbaka det vanliga 'Admin & tomt lösen'
Men det funkar inte?! Står fortfarande "User Name or Password is incorrect."
Skulle vara sjukt tacksam om nån vet vad och hur jag kan lösa mitt problem?

vad är det med exakt för modell? är du säker på att den blir resettad när du gör resetten?

Permalänk

Det löste sig... Kom på vad jag hade för namn och lösen nu.
Tack endå!

Permalänk
Medlem
Skrivet av diveb0mb_:

Det löste sig... Kom på vad jag hade för namn och lösen nu.
Tack endå!

Om du nu kom på detta, hur kunde du logga in med ditt tidigare lösen, du hade ju resettat routern