Permalänk
Medlem

Trådlös mikrofon till kamera

Hej! Har tidigare fått bra hjälp från er på forumet här, så vänder mig till er igen Kan absolut ingenting om mikrofoner, så ber om ursäkt på förhand om jag råkar ställa någon dum fråga

Det är så att jag ska börja filma videos för YouTube och Instagram, en del av dessa videos kommer vara olika sorters pranks, och för det kommer jag behöva en trådlös mikrofon. Kraven jag har är att den ska ha bra kvalitet på ljudet och att den ska ha någorlunda bra räckvidd (säg minst 50m) och att den ska gå att koppla ihop med systemkameror. Jag vill även helst att den ska gå att koppla ihop med GoPro kameror (dock inte ett krav, och spelar ingen roll om man behöver adapter). Min smärtgräns vad gäller prislappen ligger på 2500-3000kr. Ifall det blir någon hundring extra så kan jag leva med det.

Jag har sökt och sökt och sökt, men hittar inget att köpa på ställen som Media Markt, El Giganten, Webhallen, Netonnet, CDON mm. Kanske är det bara jag som är sämst på att använda sökfunktionen, men jag hittar verkligen inget.

Det enda jag har hittat är på thomann.de https://www.thomann.de/se/rode_rodelink_filmmaker_kit.htm
Är den något att ha? Kan man koppla ihop den med systemkamera och GoPro?

Jag föredrar dock i första hand att dra in till någon butik och köpa, så om någon vet något ställe i eller i närheten av Stockholm så är det bara att hojta till. Annars får jag väl köra på den jag länkade till .

Tack på förhand