Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Obsidian: "Väldigt tveksamt om vi gör ett nytt Fallout"

Permalänk
Melding Plague

Obsidian: "Väldigt tveksamt om vi gör ett nytt Fallout"

Fallout: New Vegas-utvecklaren Obsidian Entertainment har tidigare uttalat intresse för att göra ett nytt spel i serien, men meddelar nu att chanserna för detta är små.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Avstängd

Med obsidians track record så hade jag lagt utvecklingen av vilket rpg som helst som behöver lite kärlek. Och sen gett dem ett år extra i produktion.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

New: Asus x370 prime pro, Ryzen 1700 (@3.925ghz) , Ripjaws V 16GB 3600 MHz (@3200mhz 14c). https://valid.x86.fr/curj7r
Radeon VII.

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Nyhet:

Fallout: New Vegas-utvecklaren Obsidian Entertainment har tidigare uttalat intresse för att göra ett nytt spel i serien, men meddelar nu att chanserna för detta är små.

Läs hela artikeln här

Känns som att Fallout gått vilse.

Fanns en del märkligheter i Vegas också, en sak som stör mig är att vapnens skada är helt olika mellan VATS och realtid.
En gatling-gun, är det automatvapen som ger mest skada per punkt i VATS, men det ger dålig skada i realtid, omvänt för automatiska granatkastare.

Att pansar ger en fast skadereduktion per skott kan också ge en hel del märkliga resultat.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk

Ingen som tvekar på att Bethesda har resurser att göra ett nytt fallout, poängen är väl att Obsidian gör det bättre?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5 8400 / Gigabyte B360N Wifi / GTX 1080 / CoolerMaster NR200P / EVGA SuperNova GM 650 / Corsair Vengance LPX 16 GB DDR4 @ 2666mhz / Sandisk A110 & OCZ Trion 150 / Noctua NH-L12S

Permalänk
Medlem

Tyvärr har Bethesda blivit så stora får man väl säga. De är ju inge vidare på att göra snygga och välpolerade spel direkt...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk

Obsidian har sagt det en massa gånger att de inte kommer att göra ett Fallout spel igen, vet inte varför folk alltid klagar. Bethesda vill bara inte.

Skulle vilja se att Obsidian gör ett eget Fallout liknande spel istället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ratatosk:

Känns som att Fallout gått vilse.

Det mer än någonsin numera.
Tror ärligt serien är döende, om inte död redan.

Det blir snart bara en COD spinoff snart känns det som.

Skrivet av Frejoh466:

Obsidian har sagt det en massa gånger att de inte kommer att göra ett Fallout spel igen, vet inte varför folk alltid klagar. Bethesda vill bara inte.

Skulle vilja se att Obsidian gör ett eget Fallout liknande spel istället.

De hoppas, och frågar för de hoppas på annat svar. Se ser Bethesda förstöra det och minns att de trots allt lyckades göra en av, om inte det bästa 3D versionen av FO som gjorts.

Problemet är väl att om du gör något liknande, blir det copy-right bråk. Titta på bara PUBG och hela det kaoset.

Permalänk
Medlem

Chris Avellone, Creative Director och medgrundare av Obsidian samt huvudförfattare till Fallout 2 (och en av de viktigare författarna till New Vegas, även om Josh Sawyer var huvudansvarig), har lämnat företaget för drygt två år sen. För ett tag sen bestämde han sig för att berätta varför, och det är ingen trevlig läsning. Bland mycket annat stod det klart efter att ha läst de styckena att absolut ingen utgivare jobbar med Obsidian två gånger, eftersom företaget är helt omöjliga att jobba med. Avellone gör det ganska tydligt att Obsidian gärna hade blivit uppköpta av Bethesda, men att Bethesda backade efter upplevelserna runt New Vegas. Obsidian hade också stora planer för KOTOR 3, men Lucasarts var helt ointresserade efter hur de var att jobba med under KOTOR 2.

Avellone är just nu frilans och har skrivit för en hel drös nya spel - bland annat Ken Levines nya, som inte har någon titel vad jag vet - och verkar trivas bra med det. Obsidian är däremot konstant på gränsen till konkurs, och ser ut att bli uppköpt av någon (sannolikt MS), så om Bethesda inte ville jobba med dem tidigare lär de inte göra det nu. Det bästa vi kan hoppas på är nog att Bethesda bara hyr in Avellone (och gärna ett par av de andra från det gänget, exempelvis Tim Cain eller Josh Sawyer, om de eventuellt lämnar efter att Obsidian säljs) till att skriva spelet och sköta den övriga utvecklingen av det själva.

Visa signatur

5900X | 6700XT

Permalänk
Medlem

Det roliga här är ju att Bethesda ändå inte är en dålig utvecklare. Visst, de har hållit fast vid sin spelmotor lite väl länge men Fallout 3 och Fallout 4 är ju inga dåliga spel.

Men med det sagt så är lite ny flavor aldrig fel och jag hade välkomnat ett till från dem. Att ha fått spela igenom de två första på senare tid har varit lite av en episk känsla av enhetlighet som uppnåtts.

Alla som är negativa mot var Fallout är idag. Är det för att spel som inte passar er släppts? Lite som att resonera at Warcraft-serien dog för att Hearthstone släpptes och inte av andra anledningar.

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av mpat:

Chris Avellone, Creative Director och medgrundare av Obsidian samt huvudförfattare till Fallout 2 (och en av de viktigare författarna till New Vegas, även om Josh Sawyer var huvudansvarig), har lämnat företaget för drygt två år sen. För ett tag sen bestämde han sig för att berätta varför, och det är ingen trevlig läsning. Bland mycket annat stod det klart efter att ha läst de styckena att absolut ingen utgivare jobbar med Obsidian två gånger, eftersom företaget är helt omöjliga att jobba med. Avellone gör det ganska tydligt att Obsidian gärna hade blivit uppköpta av Bethesda, men att Bethesda backade efter upplevelserna runt New Vegas. Obsidian hade också stora planer för KOTOR 3, men Lucasarts var helt ointresserade efter hur de var att jobba med under KOTOR 2.

Avellone är just nu frilans och har skrivit för en hel drös nya spel - bland annat Ken Levines nya, som inte har någon titel vad jag vet - och verkar trivas bra med det. Obsidian är däremot konstant på gränsen till konkurs, och ser ut att bli uppköpt av någon (sannolikt MS), så om Bethesda inte ville jobba med dem tidigare lär de inte göra det nu. Det bästa vi kan hoppas på är nog att Bethesda bara hyr in Avellone (och gärna ett par av de andra från det gänget, exempelvis Tim Cain eller Josh Sawyer, om de eventuellt lämnar efter att Obsidian säljs) till att skriva spelet och sköta den övriga utvecklingen av det själva.

Vet att det inte är lätt hitta saker igen, men om du hittar länken vore det väldigt intressant att läsa om det.

edit
https://www.google.se/search?source=hp&ei=JGzIW8LgIczSwALl-Y7...

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem

Marknadsföringstrick för att skapa hype! Om några år kommer de med en teaser igen!

Visa signatur

r_wateralpha 0.3

Permalänk
Medlem

Och det är i sin tur väldigt tragiskt om det skulle visa sig vara sant. Bethesda har visat tillräckligt många gånger att de inte kan fallout.

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Skrivet av FredrikMH:

Alla som är negativa mot var Fallout är idag. Är det för att spel som inte passar er släppts? Lite som att resonera at Warcraft-serien dog för att Hearthstone släpptes och inte av andra anledningar.

Tycker att de är dåliga på att få mig medryckt i storyn och att skapa den där "Fallout-känslan", vilket jag tror att succén med Fallout 1 och 2 bygger på. Tar man över en spelserie har man enligt mig ett ansvar att bevara seriens själ men samtidigt skapa något nytt. I alla Bethesda-spel efter Morrowind har jag drabbats av en känsla av meningslöshet och att spelvärlden faktiskt är rätt död och tom när man kommer bortom den storslagna ytan.

Obsidian lyckades bättre när dom gjorde New Vegas, vilket är förklarligt med tanke på att de hade med folk i från tidigare spel i serien.

Tror för övrigt att folk hade varit lite sura om Hearthstone hade kallats Warcraft IV.

Visa signatur

i5 8400 / Gigabyte B360N Wifi / GTX 1080 / CoolerMaster NR200P / EVGA SuperNova GM 650 / Corsair Vengance LPX 16 GB DDR4 @ 2666mhz / Sandisk A110 & OCZ Trion 150 / Noctua NH-L12S

Permalänk
Medlem
Citat:

Obsidians tillskott till spelserien anses av många vara ett av de bästa...

Det tycker då inte jag. Det är nog den delen jag är mest besviken på. Jag tappade intresset helt och har aldrig spelat klart det, vilket är mycket ovanligt när jag köpt ett spel. Det blev alldeles för lätt när man kommit upp i högre nivåer på karaktären. En fiende som skulle vara svår var lättare att döda än en insekt. Jag körde på hard.

Fixat citatet
Permalänk
Medlem
Skrivet av Ratatosk:

Vet att det inte är lätt hitta saker igen, men om du hittar länken vore det väldigt intressant att läsa om det.

edit
https://www.google.se/search?source=hp&ei=JGzIW8LgIczSwALl-Y7...

Ja, det var en del om det, men mycket om det var i somras och jag tror att många missade det. Tråden som startade alltihop var den här:

https://rpgcodex.net/forums/index.php?threads/rpg-codex-inter...

Själva artikeln som den är kommentarer på är också intressant, men det är Avellone's kommentarer i den här tråden som är det bästa. Tyvärr kan man inte bara läsa Avellones inlägg på något lätt sätt, vad jag kan se.

Visa signatur

5900X | 6700XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av FredrikMH:

Alla som är negativa mot var Fallout är idag. Är det för att spel som inte passar er släppts? Lite som att resonera at Warcraft-serien dog för att Hearthstone släpptes och inte av andra anledningar.

https://www.youtube.com/watch?v=mLJ1gyIzg78

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av heffaklumpmamma:

Ingen som tvekar på att Bethesda har resurser att göra ett nytt fallout, poängen är väl att Obsidian gör det bättre?

Skickades från m.sweclockers.com

Med tanke på hur många gillar elderscrolls som har hårresande dålig story och dialoger blir det svårt att argumentera att det är värt att lägga pengar på att göra en bra RPG. Det som bethseda säljer verkar gå riktigt bra trots att vissa äldre saknar det som fanns i F1/F2/NV.

Som tur är finns Pillars of Eternity och Wasteland 2/3 för de som föredrar lite mer än bruna copy/paste texturer.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mpat:

Chris Avellone, Creative Director och medgrundare av Obsidian samt huvudförfattare till Fallout 2 (och en av de viktigare författarna till New Vegas, även om Josh Sawyer var huvudansvarig), har lämnat företaget för drygt två år sen. För ett tag sen bestämde han sig för att berätta varför, och det är ingen trevlig läsning. Bland mycket annat stod det klart efter att ha läst de styckena att absolut ingen utgivare jobbar med Obsidian två gånger, eftersom företaget är helt omöjliga att jobba med. Avellone gör det ganska tydligt att Obsidian gärna hade blivit uppköpta av Bethesda, men att Bethesda backade efter upplevelserna runt New Vegas. Obsidian hade också stora planer för KOTOR 3, men Lucasarts var helt ointresserade efter hur de var att jobba med under KOTOR 2.

Avellone är just nu frilans och har skrivit för en hel drös nya spel - bland annat Ken Levines nya, som inte har någon titel vad jag vet - och verkar trivas bra med det. Obsidian är däremot konstant på gränsen till konkurs, och ser ut att bli uppköpt av någon (sannolikt MS), så om Bethesda inte ville jobba med dem tidigare lär de inte göra det nu. Det bästa vi kan hoppas på är nog att Bethesda bara hyr in Avellone (och gärna ett par av de andra från det gänget, exempelvis Tim Cain eller Josh Sawyer, om de eventuellt lämnar efter att Obsidian säljs) till att skriva spelet och sköta den övriga utvecklingen av det själva.

Ouch, läste just länken nedan och som sagt så är det verkligen inte trevlig läsning. Tappad respekt i mängder.

https://techraptor.net/content/chris-avellone-talks-departure...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av anon127948:

Med tanke på hur många gillar elderscrolls som har hårresande dålig story och dialoger blir det svårt att argumentera att det är värt att lägga pengar på att göra en bra RPG. Det som bethseda säljer verkar gå riktigt bra trots att vissa äldre saknar det som fanns i F1/F2/NV.

Som tur är finns Pillars of Eternity och Wasteland 2/3 för de som föredrar lite mer än bruna copy/paste texturer.

Wasteland har jag missat.
Tack för tipset.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av FredrikMH:

Alla som är negativa mot var Fallout är idag. Är det för att spel som inte passar er släppts? Lite som att resonera at Warcraft-serien dog för att Hearthstone släpptes och inte av andra anledningar.

För mig är det de unika biten Fallout var i de spelen. Det var något inget likt något annat spel och på många sätt är även idag. Antingen förstår man det, eller så gör man det inte (och vill ändra allt). När FO3 gjordes var det inte heller likt något annat spel. Det var ganska dålig 3D spel, jämfört med många FPS spel, men det var ju så pga det skulle behålla fallout qwerksen. Och jag tror det var därför det fungerade att gå från turn-based FO2 till det.

Det jag tycker är synd är att man inte tar till vara på dessa unika bitar helt. Att man försöker vattna ut det för att passa någon slags mainstream kultur om hur ett spel ska se ut och spelas 2018, och försöka likna alla andra spel. Det kommer aldrig överleva den förändringen, då det finns som sagt bättre "FPS spel".

De är fängslande spel, och jag har spelat långa timmar, långa helger och nånstans runt 5-10k timmar i alla spelen (ca 100 timmar bara första veckan på släppen tex), så de har utan tvekan fångat mig. Jag hoppas bara inte de vattnar ut det mer. Lägg då hellre ner det, och låt det vara till någon som vill göra det rätt istället. Gammal motor eller ej, spelar inte någon roll. De kan göra det turn-based igen och det hade ändå varit intressant för mig. Men jag är rädd för att det sakta är på väg att bli något annat spel, med ett fallout skin på det.

Är min åsikt iaf.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Niolator:

Det tycker då inte jag. Det är nog den delen jag är mest besviken på. Jag tappade intresset helt och har aldrig spelat klart det, vilket är mycket ovanligt när jag köpt ett spel. Det blev alldeles för lätt när man kommit upp i högre nivåer på karaktären. En fiende som skulle vara svår var lättare att döda än en insekt. Jag körde på hard.

Fallout ska vara RPG inte FPS. Tanken är att den har en berättelse som betyder något.

Jag lyckades aldrig tvinga mig själv genom varken F3 eller F4 för det vara bara samma skit hela tiden och ingen inlevelse. Dialoger var så korkade att man skämdes...

NV hade riktigt bra story och speciellt Lonesome road var imponerande bra känsla i. Visst, det blev inte svårare och svårare att skjuta allt och alla men berättelsen var riktigt bra och underhållande.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Meathim:

Ouch, läste just länken nedan och som sagt så är det verkligen inte trevlig läsning. Tappad respekt i mängder.

https://techraptor.net/content/chris-avellone-talks-departure...

Skickades från m.sweclockers.com

Låter illa men de verkar göra relativt bra ifrån sig med crowdsourcing. PoE och PoE2 är båda riktigt bra spel. Synd lite att de kör med DLC så jag spelade bara lite PoE2 för att få känslan för den. Ska spela igenom det ordentligt när alla DLCs har landat.

Permalänk
Hjälpsam

Att striderna blir lättare och lättare, beror helt enkelt på att man specar sin gubbe så jädra bra, för en nybörjare är det betydligt svårare.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem

Fallout NV är ju känt för att de hade rekordkort tid på sig att göra klart spelet, tror det var strax över ett år eller något sådant. Helt sinnesjukt. Bethesda använde bara Obsidian för att de vill kränga ut ett spel och tjäna pengar, hade de varit seriösa hade de ju fått mera tid på sig. Att Obsidian fortfarande gjorde ett så pass bra spel som New Vegas är egentligen helt otroligt. Sedan var säkert Obsidian tvingade att tacka ja till det jobbet, de har varit nära konkurs länge och kämpat för att överleva. Samma sak med KOTOR2 där de också hade för kort tid på sig för att utveckla spelet fullt ut, men de hade nog inte mycket val där heller.

Pillars of Eternity 2 blev också rätt konstigt. Jag spelade ju Pillars of Eternity och skulle nog kalla det snudd på mästerverk, men tyvärr gillade jag inte Pillars 2, kändes fel med pirater i den världen och main story var väldigt klen jämfört med ettan. Spelet kändes rätt stressat och ihopslängt, inte alls som ettan. Pillars 1 hade Eric Fenstermaker som lead narrative designer men sedan slutade han också och var inte med och gjorde tvåan, är väl inte ett jättebra teckan när ens bästa anställda lämnar. Vi får väl se om Obsidian överlever, det är inte helt självklart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av heffaklumpmamma:

Tror för övrigt att folk hade varit lite sura om Hearthstone hade kallats Warcraft IV.

Du har en poäng där

Det blev rätt stora ändringar från 2:an till 3:an. Gjorde felaktigt slutsatsen att det var Fallout 76 som fått folk ledsna.

Svar till @Paddanx och @gusnan också

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av CFSsss:

Fallout NV är ju känt för att de hade rekordkort tid på sig att göra klart spelet, tror det var strax över ett år eller något sådant. Helt sinnesjukt. Bethesda använde bara Obsidian för att de vill kränga ut ett spel och tjäna pengar, hade de varit seriösa hade de ju fått mera tid på sig. Att Obsidian fortfarande gjorde ett så pass bra spel som New Vegas är egentligen helt otroligt. Sedan var säkert Obsidian tvingade att tacka ja till det jobbet, de har varit nära konkurs länge och kämpat för att överleva. Samma sak med KOTOR2 där de också hade för kort tid på sig för att utveckla spelet fullt ut, men de hade nog inte mycket val där heller.

Pillars of Eternity 2 blev också rätt konstigt. Jag spelade ju Pillars of Eternity och skulle nog kalla det snudd på mästerverk, men tyvärr gillade jag inte Pillars 2, kändes fel med pirater i den världen och main story var väldigt klen jämfört med ettan. Spelet kändes rätt stressat och ihopslängt, inte alls som ettan. Pillars 1 hade Eric Fenstermaker som lead narrative designer men sedan slutade han också och var inte med och gjorde tvåan, är väl inte ett jättebra teckan när ens bästa anställda lämnar. Vi får väl se om Obsidian överlever, det är inte helt självklart.

Enligt Avellone ville Bethesda ge dem längre tid att göra spelet, men Obsidians VD (Feargus Urquhart) förhandlade fram den kortare tiden och bonus-strukturen (de skulle få bonus om Metacritic-poängen var över 85 ett visst datum, och den var 84) i hopp om att få mer betalt snabbare. Historien som du beskriver den är så som jag också hört den innan Avellone valde att öppna upp om hur det gick till. Att Obsidian sprider den historien är bara en av många anledningar att Bethesda inte vill jobba med dem längre.

Att spelet ändå gick så fort att göra berodde på att de återanvände massor av modeller och texturer från Fallout 3, och att mycket av manuset kunde plockas från Black Isles första försök till Fallout 3 (kodnamn Van Buren).

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

5900X | 6700XT

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av FredrikMH:

Du har en poäng där

Det blev rätt stora ändringar från 2:an till 3:an. Gjorde felaktigt slutsatsen att det var Fallout 76 som fått folk ledsna.

Svar till @Paddanx och @gusnan också

De som uppskattar multiplayer och inte bryr sig om singelplayer, kommer säkert att uppskatta Fallout 76, för mig är singelplayer viktigt, så i mitt fall står jag över.
Misstänker också att det inte blir mycket till story.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av mpat:

Enligt Avellone ville Bethesda ge dem längre tid att göra spelet, men Obsidians VD (Feargus Urquhart) förhandlade fram den kortare tiden

Det är mer än jag hört, har du någon källa på det?

Permalänk
Medlem

Inte särskilt ledsen över detta. Black Isle - och hela tåget därefter av företag har alla haft bra ideér, men alla har behövts räddas av fans som moddat och scriptat och slitit för att göra spelen rättvisa.

Bethesda mjölkar ur spelen mer och mer - men i ärlighetens namn, Fallout har överlevt sig själv nu. Låt det vila i frid ett bra tag eller gör något från grunden och upp.

Det är i varje fall vad jag tycker. Det bästa spelet är ändå Fallout samt Fallout 2, trots sina mängder med buggar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ratatosk:

De som uppskattar multiplayer och inte bryr sig om singelplayer, kommer säkert att uppskatta Fallout 76, för mig är singelplayer viktigt, så i mitt fall står jag över.
Misstänker också att det inte blir mycket till story.

Så är det nog. Jag känner som dig och gillar single player delen. Skönt att försvinna in i en låtsas värld utan människor ibland

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC