Permalänk
Medlem

"Black friday" - bra eller anus?

Jag har alltid reagerat med avsmak när jag hört namnet "Black friday" och associerar det med scener där folk stormar in i köpcenter och bokstavligt talat beter sig som apor som stjäl stora plattskärms-tv-apparater och gärna trampar ihjäl sina medmänniskor bara de får tag på något visst jävla föremål.

MEN.

Nu ska jag köpa en mobil och gick som vanligt in på prisjakt, då kom det upp något slags tips om att det snart är black friday, med "snart" menar de då 3 veckor tydligen. Så jag tänkte kolla, är det värt att vänta på? Jag vill egentligen bara ha en enkel mobil, inget märkvärdigt. Men om det går att göra något superfynd där man får en riktigt bra för samma pris som en budgetvariant så kan man ju testa.

Så kan folk som har erfarenhet av den här jävla black friday säga om det är något för mig eller inte? Har noll erfarenhet av det själv.

Visa signatur

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Sed placerat orci vitae condimentum tempor. Nulla facilisi. Interdum et malesuada fames ac ante ipsum primis in faucibus. In at sapien id felis tempor tincidunt. Cras accumsan enim elit, ut laoreet neque dapibus ac.

Permalänk
Medlem

Det beror på vad du menar med bra. Du lär nog ha bra chans att hitta ett bra pris på en bra mobil då.

Permalänk
Medlem

Jag tycker absolut det kan vara riktigt bra på sina håll, nackdelen är ju att det brukar vara väldigt begränsat av de bästa erbjudandena så man får verkligen sitta redo hela kvällen innan och natten för att beställa i tid.

Köpte min Galaxy S8 på BF förra året och då var det nästan 50% off när den fortfarande var top of the line så det tyckte jag var riktigt bra.

Visa signatur

Intel Core i7-11700K / Asus ROG Strix Z590-F / Asus 1070 Dual OC / G.Skill Trident Z RGB 32GB (4x8) 3200MHz CL14 / Corsair RM750x / Samsung 980 PRO 1TB / Lian Li PC-O11 Dynamic EVO / custom loop 3x360 / Asus ROG Swift PG278Q / Ducky Shine 5 RGB MX Red / Sennheiser HD660S / FiiO E10K / Audio-Technica AT2020USB+

Permalänk
Medlem

Överlag är det skit imo, men din bild är av hur det ser ut i USA. På de flesta andra ställen är det mycket lugnare (vissa butiker har inte ens kö när de öppnar på BF).
Enormt mycket varor som ser ut att vara nedsatta men egentligen inte är det, men håller man koll på prisdata från prisjakt eller liknande och vet vad man är ute efter kan man göra bra köp.

Ska själv hålla ögonen öppna efter billiga philips hue lampor

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Skrivet av Elektroman:

Jag har alltid reagerat med avsmak när jag hört namnet "Black friday" och associerar det med scener där folk stormar in i köpcenter och bokstavligt talat beter sig som apor som stjäl stora plattskärms-tv-apparater och gärna trampar ihjäl sina medmänniskor bara de får tag på något visst jävla föremål.

MEN.

Nu ska jag köpa en mobil och gick som vanligt in på prisjakt, då kom det upp något slags tips om att det snart är black friday, med "snart" menar de då 3 veckor tydligen. Så jag tänkte kolla, är det värt att vänta på? Jag vill egentligen bara ha en enkel mobil, inget märkvärdigt. Men om det går att göra något superfynd där man får en riktigt bra för samma pris som en budgetvariant så kan man ju testa.

Så kan folk som har erfarenhet av den här jävla black friday säga om det är något för mig eller inte? Har noll erfarenhet av det själv.

Kan ju fynda online också Bara hålla koll på den mobilen du är intresserad av, men annars är rean samma sak som mellandagsrean (ibland dyrare på rean eller samma pris).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk

Jag har fått uppfattningen om att det som säljs iväg på Black Friday är låg-/mellanklassprodukter som jag inte vill ha, det är ju inte så att dom hissar ner priset 40% på en top-of-the-line OLED, möjligtvis sänker dom priset på nån trött "andersson" eller liknande. Black Friday är helt ointressant.

Visa signatur

Ryzen 5 3600|Asus X-470|32Gb DDR4|Asus 2060 Super
Ryzen 5 3600|ASRock B-450 itx|32Gb DDR4|2060FE
2xE5-2630v3|DL360G9|256Gb|8Tb|Server 2019|4 Windows 10 & 11 VM |
NES|SNES|N64|Wii|Switch|PsOne|PS1|PS2|PS3|PS4|PS5|Xbox|Xbox360s|Xbox One X|Xbox Series X|

Permalänk
Medlem

Vet man vad man vill ha kan man ha turen att det går ner i pris.
Annars helt meningslös handel bara för att det är REA.
Borde vara förbjudet då det bara skapar hysteri

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

Klart bra, fyndat många saker på BF.
Prisbevakar saker jag är intresserad utav och följer såklart allt när det börjar.

Fyndat verktyg, hemartiklar, elektronik etc etc så, bara bra.
Bara positivt för min del iaf.