Inet spårar upp användare som ger dåliga omdömen på prisjakt o erbjuder mutor ?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Vännäs
Registrerad
Jul 2002

Känner mig mutredo

Träna bort dyslexin. Ryzen 2600x - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - Vattenkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Over the rainbow
Registrerad
Sep 2006
Skrivet av Flopper:

Känner mig mutredo

Jag med, bara skicka!

Vänligen Besvara också de SISTA inläggen i trådarna inte bara de första! (Det första inlägget kan mycket väl ha hunnit bli inaktuellt.)

Det är farligt att leva, dödligheten lär vara 100%

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Apr 2002

Oj såg precis den här tråden, efter jag gjort mitt inlägg på konsumentdelen för ett tag sen, som just berör det här ämnet.
Detta är ett riktigt fulspel som Inet har satt i system, har själv blivit drabbad.

Här kan ni läsa mitt inlägg för er som är intresserad:

Infogar även mitt omdöme från Prisjakt som fick Inet att spåra upp min användare här på Sweclockers och därefter kontakta mig:

Inlägget har i nuläget 19 gilla markering, så antar jag är långt ifrån ensam att bli illa bemött av just det här företaget.

Infoga omdömet från prisjakt

5820K 4,3 GHz OC | MSI X99S Gaming 9 AC | Asus GTX 1060 6GB | Corsair Vengeance wLED DDR4 3200MHz CL16 4x16GB | Samsung NVMe SM961 1TB | IRONWOLF 10TB | EVGA SuperNOVA P2 1000W | Asus ROG Swift PG348Q | 2 x Dell U2714H | Dell U2312HM | Corsair K65 MX Speed Rapidfire RGB | SteelSeries Rival 500 | Bose Companion 5 | LITEON BLURAY BD-R 12X | Noctua NH-U14S PnP | Fractal Design Define XL R2 | WIN 10 Pro 64-bit | 3Dmark Fire:

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Apr 2002

Jag är beredd att försvara @Inet, dom sa aldrig till mig att dom ville att jag skulle ändra mitt omdöme, det vill jag göra helt klart. Men underförstått så kan det uppfattas som att dom ville ha något i utbyte, men kan också lika gärna uppfattas, som att dom bara försöker bedriva god kundservice. Vad som är vad låter jag andra bedöma.

Dock känns det lite konstigt när man blir kontaktad av Prisjakt som vill försäkra sig om att mitt omdöme är riktigt efter att Inet anmält det, och när jag kunde bevisa det så fick mitt omdöme vara kvar.
Efteråt blir jag direkt kontaktad av Inet, som hade letat reda på min användare här på Sweclockers och hos dom.
Och servicechefen sa att han var beredd att kompensera mig och undrade om det fanns något som han kunde göra för att jag som kund ska få upp förtroendet för dom igen.

Jag ställde då samma krav (eftersom dom själva inte ville föreslå någon lösning) som jag ställde när detta ärende var aktuellt, men precis som då, tyckte servicechefen som förövrigt var samma person som hanterade mitt ärende då som nu, att det var "helt orimligt".

5820K 4,3 GHz OC | MSI X99S Gaming 9 AC | Asus GTX 1060 6GB | Corsair Vengeance wLED DDR4 3200MHz CL16 4x16GB | Samsung NVMe SM961 1TB | IRONWOLF 10TB | EVGA SuperNOVA P2 1000W | Asus ROG Swift PG348Q | 2 x Dell U2714H | Dell U2312HM | Corsair K65 MX Speed Rapidfire RGB | SteelSeries Rival 500 | Bose Companion 5 | LITEON BLURAY BD-R 12X | Noctua NH-U14S PnP | Fractal Design Define XL R2 | WIN 10 Pro 64-bit | 3Dmark Fire:

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lilla Edet
Registrerad
Jan 2010

Helt absurt hur detta skulle vara kontroversiellt? Inet ser ett dåligt omdöme och vill självklart göra vad dom kan för att göra kunden nöjd, jag hade själv blivit väldigt glad om fler företag tog oss på samma allvar. Det är ju löjligt hur kunden lyckades vrida det till att han trodde att han blev "mutat", tvivlar STARKT på att Inet hade skrivit "Du får rabatt nu, men bara om du lovar o fixa ditt dåliga omödme" xD

Bra jobbat Inet

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2018

Inet får gärna ringa mig dygnet runt om dom har tänkt muta mig det har jag inga problem med även andra företag får göra det, skicka pm så ger jag ut mitt nummer väntar spänt på mutor.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Piteå
Registrerad
Jun 2010
Skrivet av Allexz:

"NU ÄR DET 5E GÅNGEN JAG RINGER IDAG OCH DET FUNKAR FORTFARANDE INTE!"

- Okay, då förstår jag, vad är problemet?

VADÅ VAD ÄR PROBLEMET? SKA JAG VERKLIGEN BEHÖVA BERÄTTA DET FÖR DIG OCKSÅ?

Vad man vill säga:
euhm.... Ja alltså... Blir ju lite... Svårt annars? Men kan gissa så kan du stanna mig när jag gissat rätt?

Aargghh flashbacks från tiden som teknisk support hos MS. Tack för den.

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Borås
Registrerad
Nov 2006

Jag har redan byggt upp mitt omdöme för hur jag tycker att Inet levererar.
Så jag påverkas inte av att läsa någon annans omdöme i detta fall. För till mig, har Inet alltid levererat på utsatt tid och uppfyllt mina förväntningar. Har nog aldrig returnerat något, men har handlat väldigt mycket och även ringt kundtjänst. Bara gott ifrån mig!

Chassi: Corsair Obsidian 800D Moderkort: ASUS Z170 PRO GAMING
CPU: i7 6700K @ 4.7Ghz CPU kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance 32GB DDR4 2800Mhz CL14
GPU:
ASUS STRIX GTX 1080 DCUIII Nätagg: Corsair AX 860i OS disk: Samsung EVO 850 512GB SSD Lagringsdisk: WD 1TB & WD Green 2TB Tagentbord: Corsair Strafe RGB MX Silent Hörlurar: Logitech G633 Kylning: 5X Noctua NF-P12 120mm Skärm: Eizo Foris FS2333-BK Musmatta: SteelSeries Qck+ Mus: Corsair Sabre RGB

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Piteå
Registrerad
Jul 2017
Skrivet av Meathim:

Aargghh flashbacks från tiden som teknisk support hos MS. Tack för den.

När man jobbade på Max när man var yngre och stod i driven.

"Hej och välkommen till Max. Det går bra att beställa"

"Jag vill ha en 90 grams ostburgare".

"Okej. Vill du ha gurkmajonäs på den..?"

"Jag vill ha dressing på den"

"Så ingen gurkmajonäs?"

"Men vad fan ni ska alltid få det fel!!!" *skriker in i mikrofonen som redan är klappkass*

"Nu tar vi och lugnar ned oss lite".

"Nej nu får ni fan ta och ge er för helvete.. aldrig blir det rätt!!!"

Självfallet blir det inte rätt när personen ifråga inte kan ta en fråga ordentligt, svara på den eller sluta skrika i mikrofonen som redan är så kass pga. väder och vind att man ibland inte uppfattar vad personerna säger. Folk generellt verkar sakna hyfs ibland. Those were the times...

NZXT H440 | Intel i7 7700K @ 5 GHz | Asus strix Z270H Gaming | 16GB Corsair DDR4 3200 mhz | Asus strix GTX 980 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD | Corsair HX750 |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sthlm/Värmdö
Registrerad
Feb 2007

Jag tycker inet ska ta det här lojalitetsarbetet ett steg längre... Hembesök med pingvinstång i arslet på missnöjda kunder som gnäller för mycket. ""customer service by fear". (y) x)

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Apr 2010

Ser inget fel i att försöka svara på feedback från missnöjda kunder

Noctis 450 ROG Edition | Asus Maximus X Apex | Intel i7 8700k @ Corsair H150 Hydro | 16 GB G.Skill Trident Z 4133 MHz (OC) | Aorus GTX 1080Ti | Monitor: Asus PG348Q 34" UW