Inet spårar upp användare som ger dåliga omdömen på prisjakt o erbjuder mutor ?

Permalänk
Avstängd

Känner mig mutredo

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Flopper:

Känner mig mutredo

Jag med, bara skicka!

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem

Oj såg precis den här tråden, efter jag gjort mitt inlägg på konsumentdelen för ett tag sen, som just berör det här ämnet.
Detta är ett riktigt fulspel som Inet har satt i system, har själv blivit drabbad.

Här kan ni läsa mitt inlägg för er som är intresserad:
#17605973

Infogar även mitt omdöme från Prisjakt som fick Inet att spåra upp min användare här på Sweclockers och därefter kontakta mig:

Inlägget har i nuläget 19 gilla markering, så antar jag är långt ifrån ensam att bli illa bemött av just det här företaget.

Infoga omdömet från prisjakt
Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem

Jag är beredd att försvara @Inet, dom sa aldrig till mig att dom ville att jag skulle ändra mitt omdöme, det vill jag göra helt klart. Men underförstått så kan det uppfattas som att dom ville ha något i utbyte, men kan också lika gärna uppfattas, som att dom bara försöker bedriva god kundservice. Vad som är vad låter jag andra bedöma.

Dock känns det lite konstigt när man blir kontaktad av Prisjakt som vill försäkra sig om att mitt omdöme är riktigt efter att Inet anmält det, och när jag kunde bevisa det så fick mitt omdöme vara kvar.
Efteråt blir jag direkt kontaktad av Inet, som hade letat reda på min användare här på Sweclockers och hos dom.
Och servicechefen sa att han var beredd att kompensera mig och undrade om det fanns något som han kunde göra för att jag som kund ska få upp förtroendet för dom igen.

Jag ställde då samma krav (eftersom dom själva inte ville föreslå någon lösning) som jag ställde när detta ärende var aktuellt, men precis som då, tyckte servicechefen som förövrigt var samma person som hanterade mitt ärende då som nu, att det var "helt orimligt".

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem

Helt absurt hur detta skulle vara kontroversiellt? Inet ser ett dåligt omdöme och vill självklart göra vad dom kan för att göra kunden nöjd, jag hade själv blivit väldigt glad om fler företag tog oss på samma allvar. Det är ju löjligt hur kunden lyckades vrida det till att han trodde att han blev "mutat", tvivlar STARKT på att Inet hade skrivit "Du får rabatt nu, men bara om du lovar o fixa ditt dåliga omödme" xD

Bra jobbat Inet

Permalänk
Medlem

Inet får gärna ringa mig dygnet runt om dom har tänkt muta mig det har jag inga problem med även andra företag får göra det, skicka pm så ger jag ut mitt nummer väntar spänt på mutor.

Visa signatur

HP 800 G1

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Allexz:

"NU ÄR DET 5E GÅNGEN JAG RINGER IDAG OCH DET FUNKAR FORTFARANDE INTE!"

- Okay, då förstår jag, vad är problemet?

VADÅ VAD ÄR PROBLEMET? SKA JAG VERKLIGEN BEHÖVA BERÄTTA DET FÖR DIG OCKSÅ?

Vad man vill säga:
euhm.... Ja alltså... Blir ju lite... Svårt annars? Men kan gissa så kan du stanna mig när jag gissat rätt?

Aargghh flashbacks från tiden som teknisk support hos MS. Tack för den.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag har redan byggt upp mitt omdöme för hur jag tycker att Inet levererar.
Så jag påverkas inte av att läsa någon annans omdöme i detta fall. För till mig, har Inet alltid levererat på utsatt tid och uppfyllt mina förväntningar. Har nog aldrig returnerat något, men har handlat väldigt mycket och även ringt kundtjänst. Bara gott ifrån mig!

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D Airflow Moderkort: ASUS ROG Strix Z790-F Gaming WIFI
CPU: i5 13600K @ 5Ghz CPU kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance 32GB DDR5 6000Mhz CL36
GPU:
MSI Suprim X RTX 3080 Nätagg: Corsair AX 860i OS disk: Samsung EVO 850 512GB SSD Lagringsdisk: WD 1TB & WD Green 2TB Tangentbord: Corsair Strafe RGB MX Silent Hörlurar: SteelSeries Arctis 7 2019 Skärm: Svive Pyx 34C801 Musmatta: SteelSeries Qck+ Mus: Corsair Sabre RGB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Meathim:

Aargghh flashbacks från tiden som teknisk support hos MS. Tack för den.

Skickades från m.sweclockers.com

När man jobbade på Max när man var yngre och stod i driven.

"Hej och välkommen till Max. Det går bra att beställa"

"Jag vill ha en 90 grams ostburgare".

"Okej. Vill du ha gurkmajonäs på den..?"

"Jag vill ha dressing på den"

"Så ingen gurkmajonäs?"

"Men vad fan ni ska alltid få det fel!!!" *skriker in i mikrofonen som redan är klappkass*

"Nu tar vi och lugnar ned oss lite".

"Nej nu får ni fan ta och ge er för helvete.. aldrig blir det rätt!!!"

Självfallet blir det inte rätt när personen ifråga inte kan ta en fråga ordentligt, svara på den eller sluta skrika i mikrofonen som redan är så kass pga. väder och vind att man ibland inte uppfattar vad personerna säger. Folk generellt verkar sakna hyfs ibland. Those were the times...

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Medlem

Jag tycker inet ska ta det här lojalitetsarbetet ett steg längre... Hembesök med pingvinstång i arslet på missnöjda kunder som gnäller för mycket. ""customer service by fear". (y) x)

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem

Ser inget fel i att försöka svara på feedback från missnöjda kunder

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av muSashi:

Oj såg precis den här tråden, efter jag gjort mitt inlägg på konsumentdelen för ett tag sen, som just berör det här ämnet.
Detta är ett riktigt fulspel som Inet har satt i system, har själv blivit drabbad.

Här kan ni läsa mitt inlägg för er som är intresserad:
#17605973

Infogar även mitt omdöme från Prisjakt som fick Inet att spåra upp min användare här på Sweclockers och därefter kontakta mig:

https://i.imgur.com/rBeizd8.png

Inlägget har i nuläget 19 gilla markering, så antar jag är långt ifrån ensam att bli illa bemött av just det här företaget.

Nej du är långt ifrån ensam.

Jag har fått flera väldigt aggressiva emai av företaget efter att jag gav dem en stjärna på prisjakt. Nu använder man denna attityd för att inte göra rätt för sig.

Nu ska man inte döma alla på företaget efter det bemötande jag nu fått. Jag har varit väldigt nöjd med det bemötande jag alltid får I deras butiker i barkarby och på Hötorget men detta gör mig mörkrädd.

Det jag varit besviken över var i första hand sen leverans (har fortfarande inte fått allt som beställdes vid black Friday, men återkommer till det)

Jag hade plockat ihop en varukorg då min 7 åring skulle få sin första dator i present och då var att den kom fram i tid väldigt viktigt. Annars skulle syftet med köpet gått om intet. Jag upplyste Inet om det och att jag ville häva köpet om den inte kom fram i tid. Här ville Inet först inte veta av att det står i villkoren på hemsidan att man har rätt att häva köpet om det överskrider maximalt angiven leveranstid.

Vid leverans upptäcker jag att den cpufläkt som ingår när man beställer en ryzen 5 2600 cpu inte finns med. (däremot har man skickat med byglar som inte användes vid montering av den bättre kylaren jag även hade I varukorgen samt lite Toma plastpåsar mm) Har bett om att få en sådan fläkt av kundtjänst men det har man inte löst.

Jag uppgav även i omdömet att jag var missnöjd över att jag inte fått allt jag betalt för då jag inte anser att de kan lägga beslag på saker jag betalt för bara för att de inte monteras.

Det jag bemöts av är att personen i andra änden som är missnöjd med omdömet gång på gång skriver till mig att han ska köpa tillbaka den present som min son fått.

Han är dessutom väldigt missnöjd över att jag vill sköta all kommunikation skriftligt och inte vill ge ut mitt telefonnummer.

En av sakerna han från början var upprörd över var att jag använt ordet uselt i omdömet. (något som jag fick från att prisjakt skriver det själv när man väljer en stjärna. Jag tog åt mig av det och uppdaterade inlägget till att bara vara faktabaserat och låta folk bilda sig en egen uppfattning.. Det till trots ökar agresiviteten I tonen.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av pucko:

Nej du är långt ifrån ensam.

Jag har fått flera väldigt aggressiva emai av företaget efter att jag gav dem en stjärna på prisjakt. Nu använder man denna attityd för att inte göra rätt för sig.

Nu ska man inte döma alla på företaget efter det bemötande jag nu fått. Jag har varit väldigt nöjd med det bemötande jag alltid får I deras butiker i barkarby och på Hötorget men detta gör mig mörkrädd.

Det jag varit besviken över var i första hand sen leverans (har fortfarande inte fått allt som beställdes vid black Friday, men återkommer till det)

Jag hade plockat ihop en varukorg då min 7 åring skulle få sin första dator i present och då var att den kom fram i tid väldigt viktigt. Annars skulle syftet med köpet gått om intet. Jag upplyste Inet om det och att jag ville häva köpet om den inte kom fram i tid. Här ville Inet först inte veta av att det står i villkoren på hemsidan att man har rätt att häva köpet om det överskrider maximalt angiven leveranstid.

Vid leverans upptäcker jag att den cpufläkt som ingår när man beställer en ryzen 5 2600 cpu inte finns med. (däremot har man skickat med byglar som inte användes vid montering av den bättre kylaren jag även hade I varukorgen samt lite Toma plastpåsar mm) Har bett om att få en sådan fläkt av kundtjänst men det har man inte löst.

Jag uppgav även i omdömet att jag var missnöjd över att jag inte fått allt jag betalt för då jag inte anser att de kan lägga beslag på saker jag betalt för bara för att de inte monteras.

Det jag bemöts av är att personen i andra änden som är missnöjd med omdömet gång på gång skriver till mig att han ska köpa tillbaka den present som min son fått.

Han är dessutom väldigt missnöjd över att jag vill sköta all kommunikation skriftligt och inte vill ge ut mitt telefonnummer.

En av sakerna han från början var upprörd över var att jag använt ordet uselt i omdömet. (något som jag fick från att prisjakt skriver det själv när man väljer en stjärna. Jag tog åt mig av det och uppdaterade inlägget till att bara vara faktabaserat och låta folk bilda sig en egen uppfattning.. Det till trots ökar agresiviteten I tonen.

Skickades från m.sweclockers.com

Känner helt igen mig, dom vart skit besvikna när dom ringde upp mig och jag sa att jag ville sköta allt skriftligt så det inte blir några misstolkningar.

Men vad mena dom med att köpa tillbaka din sons present?

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem
Skrivet av muSashi:

Känner helt igen mig, dom vart skit besvikna när dom ringde upp mig och jag sa att jag ville sköta allt skriftligt så det inte blir några misstolkningar.

Men vad mena dom med att köpa tillbaka din sons present?

Jag har väldigt svårt att förstå logiken jag med.

Med en aggresiv ton så upprepar man sig om och om igen med att efter som jag är så missnöjd och gett dem en stjärna
så ska de köpa tillbaka den och erbjuda mig extra pengar emellan. Vad det är man är missnöjd med verkar man ha svårt att
ta in. (Jag har tex tom lagt ett bra omdöme om monteringen på inets sida, för den tyckte jag var snygg).
Att

Men man försöker med någon härskarteknik.

När jag skriver att jag förutsätter att ni skickar en kylare som utlovat får jag bara:

" nu gör vi som jag skriver istället att vi köper tillbaka datorn och återbetalar vad du betalat plus 1 000kr, "

Nu får ARN ta i detta istället.

Permalänk
Medlem

Avskyr företag med dålig kundtjänst, men man kan inte göra alla kunder nöjda. För mig låter det fortfarande som kunderna kräver orimliga saker och blir upprörda över småsaker.

Permalänk

Jag har fått en säljare på tradera utanför dörren när jag gav dåligt betyg då denna hade skickat en vara väldigt dålig förpackad med motiveringen, ingen annan har klagat. Han hade även ringt otaliga gånger innan.
I detta fallet var det ett retro-spel i genomskinlig plastförpackning, han slog in det i vanligt papper och satte frimärke på och när den var trasig så menade han att spelet gick att spela och hade ingen förståelse för att jag egentligen köpte det för förpackningens skull.
pratade med tradera som mannen i fråga hade ringt upp och även var hotfulla mot dom. (kan säga att herren åkte 30 mil för en försäljning på 129:- med frakt).
Förvisso inte inet, men det kan alltid gå lite längre, som någon skrev innan, pingvinstång i röven, en sur sådan

Ps. Aldrig haft ett problem med en nätbutik oavsett reklamationer eller återköp och handlar mycket på nätet, även inet. Ds.

Visa signatur

På tok för många datorer för att skriva här

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Xinpei:

När man jobbade på Max när man var yngre och stod i driven.

"Hej och välkommen till Max. Det går bra att beställa"

"Jag vill ha en 90 grams ostburgare".

"Okej. Vill du ha gurkmajonäs på den..?"

"Jag vill ha dressing på den"

"Så ingen gurkmajonäs?"

"Men vad fan ni ska alltid få det fel!!!" *skriker in i mikrofonen som redan är klappkass*

"Nu tar vi och lugnar ned oss lite".

"Nej nu får ni fan ta och ge er för helvete.. aldrig blir det rätt!!!"

Självfallet blir det inte rätt när personen ifråga inte kan ta en fråga ordentligt, svara på den eller sluta skrika i mikrofonen som redan är så kass pga. väder och vind att man ibland inte uppfattar vad personerna säger. Folk generellt verkar sakna hyfs ibland. Those were the times...

OT nu, men,

Välkommen till service industrin..

Man tappade hoppet för mänskligheten efter att ha slavat inom handels... Blev raskt sämre ifrån 80 talet tills nu, för du vet, som säljare för den där burgaren så borde väl du veta hur man slaktar kossan med, samt gör osten, bakar brödet, konstruerar kortläsaren som strular, så du kan fixa den för banken, för kundjäveln som inte har täckning på sitta jävla konto när de ska betala, de har minsann rätt, sedan vet du även hur man bygger ihop spisen som det hela tillagas på.

Fy fan för hur folk behandlar andra som arbetar inom service/restaurang/handels. Men det roligaste är att vi hade faktiskt en bra fackhandel i Sverige, som folk röstade bort med sin plånbok, det var minsann inte service eller kunskap som var viktigast för kunder, utan att få sina saker till bästa pris, vilket ledde till att ladorna vann över fackhandeln, samt att Amazon kommer att vinna över ladorna.

Tror jag får en ministroke nu pga alla minnen.. Min favorit idag är att gå på byggvaruhusen, och höra alla som klagar över att de anställda minsann inte vet hur man bygger hus. Neh, åh fan.. Krävs det inte 5 års utbildning och doktorat för att arbeta inom handels?! Behöver de som arbetar på el avdelningen inte vara elektriker?!!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!!??!?!?!?!?!??!?!

Permalänk
Medlem
Skrivet av muSashi:

Oj såg precis den här tråden, efter jag gjort mitt inlägg på konsumentdelen för ett tag sen, som just berör det här ämnet.
Detta är ett riktigt fulspel som Inet har satt i system, har själv blivit drabbad.

Här kan ni läsa mitt inlägg för er som är intresserad:
#17605973

Infogar även mitt omdöme från Prisjakt som fick Inet att spåra upp min användare här på Sweclockers och därefter kontakta mig:

https://i.imgur.com/rBeizd8.png

Inlägget har i nuläget 19 gilla markering, så antar jag är långt ifrån ensam att bli illa bemött av just det här företaget.

Fast här har dom ju rätt, du har inte garanti i 3 år.

Du har reklamationsrätt i 3 år på fel funnits från köp.
Efter 6 månader så är det upp till dig att bevisa att så är fallet.
Då kortet fungerat i 2 år så är det rätt uppenbart att felet inte funnits från början.

Du kanske skulle gått på tillverkaren istället i detta fallet.
Sen kanske man kan tycka att Inet skulle gjort en goodwill och sålt ett kort för halva priset eller nått men det är upp till dom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonas13:

Avskyr företag med dålig kundtjänst, men man kan inte göra alla kunder nöjda. För mig låter det fortfarande som kunderna kräver orimliga saker och blir upprörda över småsaker.

Så i mitt fall var det orimligt att begära att man leverar allt man beställt, och att inet inte lägger beslag på vissa av de sakerna jag betalt för?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thörre:

Fast här har dom ju rätt, du har inte garanti i 3 år.

Du har reklamationsrätt i 3 år på fel funnits från köp.
Efter 6 månader så är det upp till dig att bevisa att så är fallet.
Då kortet fungerat i 2 år så är det rätt uppenbart att felet inte funnits från början.

Du kanske skulle gått på tillverkaren istället i detta fallet.
Sen kanske man kan tycka att Inet skulle gjort en goodwill och sålt ett kort för halva priset eller nått men det är upp till dom.

Om du överhuvudtaget hade läst mitt inlägg på Prisjakt så skulle du sett direkt att jag pratar om reklamation och inte garanti.

Fast jag lyckades ju "bevisa" att det fanns tonvis med exempel på nätet med exakt samma fel på sina kort och det ska räcka som konsument.

Naturligtvis kontakta jag även tillverkaren men dom var inte intresserad att ta hand om ärendet och hänvisade till Inet.

Inet skulle givetvis erbjudit ett nytt kort utan extra kostnad.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Inaktiv

Bara så ni vet...

...privatkonsumenter idag i vår moderna tid, erhåller bland de värsta av egenskaper en människa kan ha...när det går dåligt eller att man inte får det man tror att man förtjänar, så kommer det äckligaste ut.

Nu lägger jag ingen vikt över prisjaktsanvändaren som tråden handlar om, eller om mushashis erfarenheter, utan det är det generella.

Idag kan man inte göra någon nöjd och deras tid är alltid dyr och kan sättas värde på i SEK. Dessutom är alla advokater eller har en advokat, eller ska kontakta PLUS så detta ska minsann bli en huvudnyhet. Rena utpressningsmetoder mot företag, bara för att man ska jaga tummen som pekar uppåt. Nu är jag inte ute efter en debatt om att konsumenter bidrar till överlevnad av marknaden osv osv. Det är inte diskussionen. Konsumenter generellt är kalas, det är en bråkdel som dödar hela glädjen av att vara handlare.

Jag har sett allt och hört allt. Efter nästan sju år i e-handel som både säljare och ansvarig för all backoffice - så är man mätt på skiten.

Stort plus att Inet väljer att kontakta dessa samhällsbärare på Prisjakt och erbjuda dessa någon form av kompensation.

Mushashis case kändes dock jävligt beige måste jag passa på att tillägga. Det bör dom ju se över. Det är inte fråga om garanti i sig utan hur man använder en ful genväg i ARN's normer för att undvika att det blir ett ärende. Alla vet ju att man som kunnig datorfnulare plockar ihop sina komponenter löst och för det betyder det inte att delarna räknas in som singla artiklar.

Permalänk
Medlem

@anon131444 Ja det är ju bara att se här på forumet. Krävs oftast inga stora saker för att vissa ska starta trådar där dom beskriver sina problem (oftast ganska små), vill hänga ut återförsäljare och börjar skrika efter kompensation eftersom dom fått vänta två dagar extra på en vara som fanns i lager, eller öppet pratar om att nyttja ångerrätt bara för att göra en marginellt bättre deal/byta vara, etc.

Och då anser jag ändå att Sweclockers ligger över snittet när det kommer till att veta både vilka skyldigheter och rättigheter man har både som konsument och som återförsäljare, och att vi är ganska bra på att inte göra hönor av fjädrar här.
Kan bara tänka mig hur det ser ut på mer "normala/lekmannamässiga" forum som används av mindre insatta, klassiska gnäll-svenskar.
Huu, glad jag inte jobbar innom e-handeln.

(Sen händer det att återförsäljare gör fel också - ibland riktiga klavertramp.)

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

Aldrig varit så nöjd med en leverantör som Inet.
Jag har utsatt de allt från handel utanför EU (och med allt vad det innebär med moms osv), jobbig reklamation osv. Aldrig har de ens tvekat på att vara bäst. Fått all stöttning man kan tänka sig och jäklar vad imponerad jag är.
Det lilla Inet kan vara dyrare är oerhört värt mht deras eminenta kundtjänst.

Tack för en fantastisk butik och gd jul på er @Inet och Erik!

Visa signatur

Aorus X570 Elite | Ryzen 9 3900X | Vengence LPX DDR4 32 GB |
RTX 3090 Aorus Xtreme | Corsair RM1000x | Corsair 4000D Airflow | M2-1 1 TB - M2-2 500 GB | Samsung C49HG90

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon131444:

Bara så ni vet...

...privatkonsumenter idag i vår moderna tid, erhåller bland de värsta av egenskaper en människa kan ha...när det går dåligt eller att man inte får det man tror att man förtjänar, så kommer det äckligaste ut.

Nu lägger jag ingen vikt över prisjaktsanvändaren som tråden handlar om, eller om mushashis erfarenheter, utan det är det generella.

Idag kan man inte göra någon nöjd och deras tid är alltid dyr och kan sättas värde på i SEK. Dessutom är alla advokater eller har en advokat, eller ska kontakta PLUS så detta ska minsann bli en huvudnyhet. Rena utpressningsmetoder mot företag, bara för att man ska jaga tummen som pekar uppåt. Nu är jag inte ute efter en debatt om att konsumenter bidrar till överlevnad av marknaden osv osv. Det är inte diskussionen. Konsumenter generellt är kalas, det är en bråkdel som dödar hela glädjen av att vara handlare.

Jag har sett allt och hört allt. Efter nästan sju år i e-handel som både säljare och ansvarig för all backoffice - så är man mätt på skiten.

Stort plus att Inet väljer att kontakta dessa samhällsbärare på Prisjakt och erbjuda dessa någon form av kompensation.

Mushashis case kändes dock jävligt beige måste jag passa på att tillägga. Det bör dom ju se över. Det är inte fråga om garanti i sig utan hur man använder en ful genväg i ARN's normer för att undvika att det blir ett ärende. Alla vet ju att man som kunnig datorfnulare plockar ihop sina komponenter löst och för det betyder det inte att delarna räknas in som singla artiklar.

I mitt case så rörde det sig inte ens om lösa komponenter, utan jag köpte en komplett Inet dator, som dom sålde. Och datorn kan ju inte fungera utan ett grafikkort (processorn hade inte IGPU), men det tyckte inte Inet var deras problem, att jag nu satt med en hel dator som inte gick att använda. Så fick gå vidare till ARN istället, där Inte ljög och sa att det enbart rörde sig om en enskild del som var värd enligt dom 500 kr (grafikkortet), fast att det rörde sig om en hel dator.

Sen har ju Inet kontaktat mig här om året, men då var dom fortfarande inte intresserad av att lösa något (samma person), så jag förstod aldrig varför dom tog kontakt igen från första början, förutom att dom ville få mitt inlägg bortplockat från Prisjakt, vilket inte gick deras väg :).

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon173292:

OT nu, men,

Välkommen till service industrin..

Man tappade hoppet för mänskligheten efter att ha slavat inom handels... Blev raskt sämre ifrån 80 talet tills nu, för du vet, som säljare för den där burgaren så borde väl du veta hur man slaktar kossan med, samt gör osten, bakar brödet, konstruerar kortläsaren som strular, så du kan fixa den för banken, för kundjäveln som inte har täckning på sitta jävla konto när de ska betala, de har minsann rätt, sedan vet du även hur man bygger ihop spisen som det hela tillagas på.

Fy fan för hur folk behandlar andra som arbetar inom service/restaurang/handels. Men det roligaste är att vi hade faktiskt en bra fackhandel i Sverige, som folk röstade bort med sin plånbok, det var minsann inte service eller kunskap som var viktigast för kunder, utan att få sina saker till bästa pris, vilket ledde till att ladorna vann över fackhandeln, samt att Amazon kommer att vinna över ladorna.

Tror jag får en ministroke nu pga alla minnen.. Min favorit idag är att gå på byggvaruhusen, och höra alla som klagar över att de anställda minsann inte vet hur man bygger hus. Neh, åh fan.. Krävs det inte 5 års utbildning och doktorat för att arbeta inom handels?! Behöver de som arbetar på el avdelningen inte vara elektriker?!!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!!??!?!?!?!?!??!?!

Handel? Där ska du vara 15 år. Ha 10 års erfarenhet och minst femårs utbildning till doktorand.

Skrivet av MinscS2:

@Pixlchaser Ja det är ju bara att se här på forumet. Krävs oftast inga stora saker för att vissa ska starta trådar där dom beskriver sina problem (oftast ganska små), vill hänga ut återförsäljare och börjar skrika efter kompensation eftersom dom fått vänta två dagar extra på en vara som fanns i lager, eller öppet pratar om att nyttja ångerrätt bara för att göra en marginellt bättre deal/byta vara, etc.

Och då anser jag ändå att Sweclockers ligger över snittet när det kommer till att veta både vilka skyldigheter och rättigheter man har både som konsument och som återförsäljare, och att vi är ganska bra på att inte göra hönor av fjädrar här.
Kan bara tänka mig hur det ser ut på mer "normala/lekmannamässiga" forum som används av mindre insatta, klassiska gnäll-svenskar.
Huu, glad jag inte jobbar innom e-handeln.

(Sen händer det att återförsäljare gör fel också - ibland riktiga klavertramp.)

Håller helt med. Problemet är väl att de som hänger på mindre tekniska forum ibland spiller över hit och skriver samma typ av trådar där de vill att t.ex. Inet ska brinna för att de inte fick rätt smak på sin pingvinstång.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av pucko:

Så i mitt fall var det orimligt att begära att man leverar allt man beställt, och att inet inte lägger beslag på vissa av de sakerna jag betalt för?

Nej, men du gör en höna av en fjäder och det är förståeligt om företaget upplever dig som orimlig.

Permalänk
Medlem

Jag älskar rubriken i den här diskussionen, varje gång den dyker upp på "Nytt i forumet" och jag läser den får jag en bild framför mig hur en generisk moppeknutte med inet skinnväst kommer hem till folk och knackar på...

ont: jag tycker det är bra dom följer upp dom dåliga omdömena, dock ska dom inte ha nånting i gengäld om dom försöker ordna upp det som strulat.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av orig_rejser:

Jag har fått en säljare på tradera utanför dörren när jag gav dåligt betyg då denna hade skickat en vara väldigt dålig förpackad med motiveringen, ingen annan har klagat. Han hade även ringt otaliga gånger innan.
I detta fallet var det ett retro-spel i genomskinlig plastförpackning, han slog in det i vanligt papper och satte frimärke på och när den var trasig så menade han att spelet gick att spela och hade ingen förståelse för att jag egentligen köpte det för förpackningens skull.
pratade med tradera som mannen i fråga hade ringt upp och även var hotfulla mot dom. (kan säga att herren åkte 30 mil för en försäljning på 129:- med frakt).
Förvisso inte inet, men det kan alltid gå lite längre, som någon skrev innan, pingvinstång i röven, en sur sådan

Ps. Aldrig haft ett problem med en nätbutik oavsett reklamationer eller återköp och handlar mycket på nätet, även inet. Ds.

Låter som personen förtjänar dåligt betyg. Lite sent att åka 30 mil efter att man skickat en dåligt förpackad produkt. Hade ju varit mer värt att leverera produkten direkt på det viset så hade alla varit nöjda =P

Permalänk
Inaktiv

Är väl bara bra om ett företag kontaktar en missnöjd kund och försöker göra allt bra.

Detta tycker jag är ett stort plus för Inet.

Permalänk
Medlem

Sweet, får posta lite negativa omdöme om så jag får free stuff