Permalänk
Medlem

FPS dropp

Jag har stadiga fps när det är 32 spelare pendlar runt 80-120 men när jag väl kommer in på matcher där det är 64 spelare och alla är ganska samlade på en yta så droppar det ner till ibland 45 fps när det är som värst. när det inte är så många runtomkring ligger jag 80-120. Har dragit ner all grafik som går i spelet och försökt kika på inställningar i windows för att få bättre fps. Finns det nåt mer man kan göra eller är det detta min dator klarar av o man borde kika runt lite på uppgraderingar på datorn?

Datorns specs:
intel core i5-7400
ddr4 16gb
gtx 1070 8gb
ssd disk

Permalänk

Problemet ligger i din processor. Jag skulle rekomendera en av dom nyare modellerna av processorer.
Jag har en i7 4790k och spelar på Low-Medium. Får ungefär 90-100fps stadigt men jag har ju 144hz skärm så därför är man lite sugen på att upgradera (Har även min prolle på 4.6ghz)

Men kompisen har en i7 7700k som presterar väldigt bra i 4.4ghz. Han får typ 100 fps på höga inställningar.

Ditt grafikkort är bra men kan flaskhalsa din processor lite och orsaka att prollen inte orkar med.

Permalänk
Medlem

@Makaveli1: Okej ska nog kika om man hittar nån liten vassare processor då helt enkelt. Tack för svaret

Permalänk
Medlem
Skrivet av Makaveli1:

Problemet ligger i din processor. Jag skulle rekomendera en av dom nyare modellerna av processorer.
Jag har en i7 4790k och spelar på Low-Medium. Får ungefär 90-100fps stadigt men jag har ju 144hz skärm så därför är man lite sugen på att upgradera (Har även min prolle på 4.6ghz)

Men kompisen har en i7 7700k som presterar väldigt bra i 4.4ghz. Han får typ 100 fps på höga inställningar.

Ditt grafikkort är bra men kan flaskhalsa din processor lite och orsaka att prollen inte orkar med.

Säker på det? Får nog ta och överklocka min 5820k då. Har också lite FPS dropp och stundtals dålig FPS med medium inställningar och ett 980ti. Kan tänka mig att din överklockade 4790k presterar bättre än min 5820k i just spel.

Permalänk
Medlem

@Skizzan: Vilket battlefield pratar du om? Är det femman så är det ju rätt nysläppt och buggigt. Det lär optimeras under kommande år.
Även folk med bra grejor klagar ju om fps dropp.

Visa signatur

r_wateralpha 0.3

Permalänk
Medlem
Skrivet av 4.0:

Säker på det? Får nog ta och överklocka min 5820k då. Har också lite FPS dropp och stundtals dålig FPS med medium inställningar och ett 980ti. Kan tänka mig att din överklockade 4790k presterar bättre än min 5820k i just spel.

Jo provade köra min övercklockat och får samma fps som min 8086k, dock så vet jag inte varför spelet flyter på bättre när jag kör med min 1800x,får inga stutter och inga ryckningar. Edit: får runt 80-100fps i 1440p och i 1080p får jag runt 120 till 150 och då kör jag allt på max förutom motion blur och de som ligger längst ner på sidan " de som gör att det ser lite bättre ut och störde mig på att det såg ut som prickar på bilden när man hade på någon av de med."

Skrivet av Datanisse:

@Skizzan: Vilket battlefield pratar du om? Är det femman så är det ju rätt nysläppt och buggigt. Det lär optimeras under kommande år.
Även folk med bra grejor klagar ju om fps dropp.

Har en konstig bug i battlefield 5 som jag testat på 3 av mina datorer och alla har samma bug och jag vet inte vad som gör det haha
Startar jag spelet så kanske mitt 1080ti ligger runt 55-64% men startar jag om spelet sen så ligger gpun i 97-100%
Funderade nästan på om det är något som blev efter att de la in RTX?

Har i alla fall sjukt kul mot vad jag hade i BF4 och BF1

Permalänk
Medlem

Har du uppdaterat windows till 1809? Läst på många forum att det ska bli bättre, och tycker det vart stabilare för mig efter uppdateringen.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@Datanisse: Ja det är 5an. Får väl hoppas på det en kompis som har betydligt sämre dator har mkt bättre fps än mig så därför jag är lite nyfiken på om det är nåt man själv kan göra.

Permalänk
Medlem

@guvvan: ingen aning om vilken version jag har men ska defenitivt kolla upp det tack för tipset

Permalänk
Medlem

har samma problem fast i andra spel, skyller på alla säkerhetsuppdateringar som microsoft har släppt för äldre processorer...

Visa signatur

i5 10400f | asus b460-f | 2x8gb kingston 2666 | zotac 3060ti | corsair mp510 960gb (OS) + samsung 860 evo 1tb + 2x kingston a400 480gb | corsair vx450 | tr true black | fractal r3 | asus mg279q + lg w2363d | dt 880 | win 10 x64 | deathadder chroma | glorious 3xl | tb impact 600 | oculus quest 2