Folding@SweClockers.com [Gamla tråden]

Permalänk
Medlem

Foldar med en X2 2.9ghz CPU client + GPU2 Client 8800gt 512, det verkar som GPU är bra mycket mycket snabbare eller?

Permalänk

Ja, gpu är oftast snabbast.

Används forumet inte denna tråden!

Permalänk
Hedersmedlem

Har lite problem med min klient. Den vill inte skicka iväg units.

"- Unknown packet returned from server, expected ACK for results
Could not transmit unit 06 to Collection server; kepping in queue." är ett meddelande jag får

Sen har vi:
"- Couldn't send HTTP request to server
<Got Status 503>
+ Could not connect to Work Server <results>
<171.67.108.25:8080>
+ Retrying using alternative port"

Googlade lite och hittade bara att det kunde vara upptagen server eller något nätverksstrul. Någon som vet något?

Permalänk

då joinar jag da. kör på ett 9800gx2 användarnamnet är El diablo

Visa signatur

Gammal Värsting/ Core 2 Duo E6850 @3.6ghz / EVGA 680i Sli / Corsair Dominator 1066 4gb/ Gainward 8800 Ultra

Permalänk
Medlem

Joinar jag med, kör med ett ati 4870 namn/JaQan, får väl bara hoppas att jag har gjort rätt så att man foldar i rätt lag vill säga hehe ;).

Permalänk
Medlem

nu så är man med:)

Permalänk

Nu är jag med nick "H3gge" =). Lite hjälp bara.. man borde ju kunna optimera programmet till min Intel Core i7 920? Någon som e duktig på detta?

Mvh Henke

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The_Riddle
Nu är jag med nick "H3gge" =). Lite hjälp bara.. man borde ju kunna optimera programmet till min Intel Core i7 920? Någon som e duktig på detta?

Welcome!

Allt du behöver veta för att optimera det för din processor ska förhoppningsvis stå i Installation av SMP-klienten i Windows. Annars har jag missat något ^^

Permalänk
Medlem

Det här kommer ju ta evigheter. Först hade jag en wu som kom till 2%
(30 000/ 1 500 000 steg) det tog ca 2 timmar. Sedan fick jag en ny som var totalt 250 000 steg men 300 steg tog 1 timme... Vad ska jag göra?

Permalänk
Medlem

Vänta brukar vara en lösning, jag utgår från att du foldar med datorn i signaturen och då får du räkna med att det tar ett tag.

När jag foldar på min bärbara så tar det c:a 3 dagar per unit med SMP-klienten och jag snittar c:a 600PPD

Permalänk
Medlem

Tips är att välja små WU:s i inställningarna i SMP-klienten så man inte missar deadlines. Har ingen koll på hur mycket längre/kortare deadlinen är i förhållande till hur stort/litet WU:t är, men det kan vara en idé så inte jobbet går förlorat.

Permalänk
Medlem

Jaha, efter 55 timmar blev den första WU klar men fick inte mer än 225 poäng:P

Edit: tror jag hade en stor men deadline låg på 42 dagar när jag började så läget var lugnt:D

Permalänk
Medlem

xore låter som du kör med CPu klienten, alltså inte SMP utan vanliga CPU. Om det är så så kan du få mer poäng genom att köra SMP klienten. utgår från att du kör med datorn i sign, du borde snitta runt 5-600PPD i all fall.

Permalänk

Jahopp!

Då har man börjat folda för Stanford University och för Sweclockerslaget då!
Ska även ansluta skolan.. Fast dem får ha sitt eget lag :-]

redigering: ursäkta att man skrev i gammal tråd.. Kom in hit via Google : <

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk

Då satte även jag igång, lite tillfredsställande på något sätt att veta att man gör något bra med datorn och inte bara förbrukar en massa energi med den

Visa signatur

I7 960 | Gig X58A Ud7 | 5970 Be | 6gig Dom 2000mhz | H50 | Intel 80gig SSD | Win 64 oem | Diverse 1tb hdd, externa | SteelSeries Xai Laser |

Permalänk
Medlem

Lite cryptposting men hur går det för oss med det här egentligen?

Permalänk
Skrivet av fagballs:

Lite cryptposting men hur går det för oss med det här egentligen?

Lite segt gåre allt, men det är inte minus grader ute än

Men håller på o bygga en liten basic folding rigg med lite små saker jag har liggandes. Ska bli utmärk till att värma upp rummet under vintern när det är rejält kallt o pannan har slocknat (vedeldning).

Permalänk
Medlem

Jag sitter och foldar på min Dell C610 bara för att vara en del av det stora 55ppd ungefär

Men det ska bli en bättre foldingrigg med tiden

Permalänk
Skrivet av fagballs:

Lite cryptposting men hur går det för oss med det här egentligen?

Varför bumpar du en nästan 2 år gammal tråd??
Den heter ju till och med "Gamla tråden" vilket självfallet betyder att du ska posta i den nya istället.

Visa signatur

i9 10900KF - NH-U12A - GTX 1070 - Prime Z490M-Plus - 32GB 3200Mhz - HX750W - Define R3

Permalänk
Skrivet av fagballs:

Jag sitter och foldar på min Dell C610 bara för att vara en del av det stora 55ppd ungefär

Men det ska bli en bättre foldingrigg med tiden

Läste lite för snabbt o läste "55Kppd, kollade vad det var o såg att det var en laptop. tänkte "hur i hela *pip*?" och sen läste jag igen

Permalänk
Medlem

Testade lite folding igen och det var ju inte så svårt att slå sina gamla poäng... Fyra dagar så ska man ha dubblat det man gjort på flera års tid tidigare

Visa signatur

Fd. "Redbull" här på forumet.

Permalänk
Medlem

fasen va fränt!

har aldrig hört om det här tidigare, hoppar på direkt!

På stats står det att jag har PPD: 12691
Vad menas med detta?

// HB

Permalänk
Skrivet av HBcore:

fasen va fränt!

har aldrig hört om det här tidigare, hoppar på direkt!

På stats står det att jag har PPD: 12691
Vad menas med detta?

// HB

Points Per Day

Permalänk
Medlem

Joinade precis. Hej på er

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakteria:

Joinade precis. Hej på er

Välkommen! Kul att ha dig här!

Kolla in digsjälv på denna sidan:
https://folding.extremeoverclocking.com/user_summary.php?s=&u...

Visa signatur

Sweclockers: "Parti X gör följande chockerande uttalande om vagt datorrelaterad sak Y, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Påminnelse att det är inte tillåtet att diskutera politik :)"

Sweclockers: "Piratkopiering ökar, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Det är förbjudet att diskutera såväl piratkopiering som svenskt laglig privatkopiering :)"