Permalänk

Nintendo för 6 åring

Hej,
Jag har en 6 åring som kommer fylla år och tänkte att köpa en ipad för honom men jag såg att man kan köpa Nintendo Switch med samma pengar.

Jag har en PS4 som jag använder bara för att spela Fifa. Jag har tre alternativ.
1. Köpa en Nintendo.
2. Köpa PS4 spel för 6 åring. (Tips?)
3. Köpa en IPAD.

Permalänk
Medlem

1 såklart, om du frågar mig. Men det beror väl helt på vad ditt barn önskar sig. Vad önskar han sig mest av de tre alternativen du listat? Köp det.

Permalänk
Medlem

Nintendo är utan tvekan det bästa för en sexåring, det kommer hålla i ca 4 år. när dom blir tio vill dom ha pc/ps4.

Visa signatur

Moderkort: MSI MPG X570 Gaming plus CPU: Ryzen 7 5700X3D
RAM: Corsair Vengeance RGB RT 32GB DDR4 3600 MHz Kylning: Noctua NH-D15 chromax.black Lagring: 4 x Samsung 840 Pro 500GB
Grafikkort :Sapphire Radeon™ RX 6950 XT PURE NITRO+ Nätaggregat: EVGA SuperNOVA 750 G2
Chassi: Fractal Design Define Vision S2 Blackout Monitor: ASUS TUF Gaming VG34VQL3A & Acer XF270HUC
Tangentbord: Corsair Gaming Strafe RGB MX SILENT Mus: SteelSeries Sensei

Permalänk
Medlem

Minecraft uppskattas alltid och finns som tur är till alla varianter

Visa signatur

teH_g33k

Permalänk

Det blev NINTENDO.
Idag tog jag reda på att man behöver en till kontroller för att två ska kunna spela.

Den är slut såld över allt!!!!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nyanvänd:

Det blev NINTENDO.
Idag tog jag reda på att man behöver en till kontroller för att två ska kunna spela.

Den är slut såld över allt!!!!

Min 6åring har klarat av Mario Odyssey själv, hjälpt henne med vissa bossar och andra svåra hinder, men annars har hon lyckats få ihop antal månar för att komma till bowser.

Du behöver inte två, man får ju två med. Lilla joycon fungerar till alla spelen.

Permalänk
Skrivet av downup:

Min 6åring har klarat av Mario Odyssey själv, hjälpt henne med vissa bossar och andra svåra hinder, men annars har hon lyckats få ihop antal månar för att komma till bowser.

Du behöver inte två, man får ju två med. Lilla joycon fungerar till alla spelen.

Man behöver två kontroller om man vill spela två spelare? Som mario cart, eller?

Permalänk
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Nyanvänd:

Man behöver två kontroller om man vill spela två spelare? Som mario cart, eller?

Switchen kommer med två löstagbara "joycons". En för höger och en för vänster sida på Switchen. Dessa kan konfigureras för två olika spelare i t ex mario kart.

Vill man ha mer avancerade input så kan man köpa två joy-cons till och ett fäste för dessa (medföljer en med switchen) eller så köper man en pro kontroller eller tredje parts kontroller.

TL;DR: Du har två Joy-cons, dessa fungerar för två spelare i de flesta spelen även om det blir lite begränsat kontrollschema.

Om det är just en ball kontroller som önskas så har webhallen rätt bra pris på kit med spel + kontroller för tusenlappen:
https://www.webhallen.com/se/product/270773-Nintendo-Switch-P...

Populära tredjeparts kontrollers tillverkas bland annat av Hori/Gamedevil.

Visa signatur

| PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nyanvänd:

Nja, joyconnen kan ju bli två kontroller

Permalänk

Tack för tipset

Permalänk
Inaktiv

Nu är det lite sent för dig. Men jag har just en 6 årig kille själv. Köpte ett Nintendo DSI XL för resor men även ett begagnat Wii för 400kr. Kör just Mario Kart och alla andra Mario spel på den. Funkar hur bra som helst. Så det blir mest tips för andra om man inte vill lägga 3000kr på ett nintendo barnen kanske inte gillar

Min älskar både WII men främst DSI som följer med överallt.

Permalänk
Medlem

Jättebra med switch, barnen lär sig koordination, fingerkontroll etc bättre än om de bara spelar platta. (Det är så jag motiverar spelande åtminstone)

Vi funderar också på switch, finns inga bra motsvarigheter till mario, kirby etc på PC eller andra konsoller vad jag sett.

Nintendo Wii är som sagt annars det billigsste alternativet. En 5-6-åring behöver inte senaste spelen. En Wii med ett par kontroller får man för 800 eller mindre, ännu bättre om man hittar ett paket med gamecubekontroller också, då har man hela begagnatmarknaden för wii- och gamecubespel att köpa billigt från. Kompletteras lämpligen med komponentkabel för bättre bild samt rymligt USB-minne för oss med rymligt samvete och liten plånbok.

SwiftKey har blivit kasst.
Visa signatur

ASUS P8Z68-v Pro i7 2600K@4.5, 32GB RAM, RX 580, 4K Samsung u24e590, Intel SSD, Seagate SSHD, LG BH16NS55 BD/RW, MacOS Sonoma, Win 10+11, Linux Mint
***gamla grejor duger***
Macbook Pro 2009, 8GB RAM, SSD, MacOS Catalina + Windows 10; Macbook Pro 2015 16GB RAM 512GB SSD Radeon Mojave