Hp Laptopoch spelet Ark

Permalänk
Avstängd

Hp Laptopoch spelet Ark

Går det att spela Ark på en laptop? Det är en Hp Pavillion g6 med core i5.
Ledsen om en del blir irriterade på mina trådar.
Men har bestämt mig för att ta vid att spela Ark efter min mans bortgång.
Tacksam för svar.

Permalänk
Avstängd

Testa, om det ej funkar gör ett återköp via Steam (Om du nu använder Steam)

Ledsen för din mans bortgång

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Avstängd

Hej, Tack för svaret steam ska jag pröva. Jag trodde spelet var köpt med kartong så att säga och letar mig blå efter kartongen bland 100- tals spel för att se om det fungera på min laptop.

Permalänk
Avstängd

ARK

Jag har många frågor om detta spel.
Nu har jag förstått att jag kan spela det via ett konto på steam. Mannen har gått bort och jag vill gärna forsätta spela det sista spelet han spelade och älskade. Min laptop fungerar inte i spelet det är helt vitt på skärmen och grönt. Så vad behöver jag för att kunna spela detta spel. Föredrar laptop så vilken typ av laptop ska jag inhandla?
Tacksam för svar.

Permalänk
Avstängd

Bärbar speldator

ARK
Jag har många frågor om detta spel.
Nu har jag förstått att jag kan spela det via ett konto på steam. Mannen har gått bort och jag vill gärna forsätta spela det sista spelet han spelade och älskade. Min laptop fungerar inte i spelet det är helt vitt på skärmen och grönt. Så vad behöver jag för att kunna spela detta spel. Föredrar laptop så vilken typ av laptop ska jag inhandla?
Tacksam för svar.

Permalänk
Medlem

@nanne1: Vad är hela modellnumret på din laptop Hp Pavilion g6? Till exempel HP Pavilion g6-2130so.

Permalänk
Medlem

@nanne1: https://cdon.se/hemelektronik/msi-p65-creator-8rf-i7-16gb-512...

Kanske något dyr men jag tror det är en bra passande laptop med ett GTX 1070 grafikkort som ska fungera bra med ARK.

Permalänk
Avstängd

@Laven: den heter HP Pavilion g6 notebook pc, Intel Core (TM)i5 2430 cpu @ 240 ghz, 2.40 GHz installerat Ram 6,00 GB. Hittar inget annat på datan vad det kan vara

Permalänk
Avstängd

@Laven: Tack igen:) Lite dyr men jag kan sälja av mannens dunderklump.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nanne1:

@Laven: Tack igen:) Lite dyr men jag kan sälja av mannens dunderklump.

Byta klumpen mot en bärbar istället?
Jag sitter på laptop idag men funderar på att skaffa stationär idag.

Om dom är likvärdiga i prestanda så kanske man kan byta?

Visa signatur

ლ(ಠ益ಠ)ლ

Permalänk
Avstängd

@The_St1g: Mannen hade en superdata har jag börjat förstå. Trodde alla datorer kostade som hans vilket de inte gör har jag upptäckt. Men vad har du för laptop?

Permalänk
Medlem

Har inte spelat det själv men kolla lite benchmark och det verkar va rejält tungrott så nått med gtx 1070 eller motsvarande, billigaste jag kunde hitta https://www.komplett.se/product/1074125/gaming/speldator/barb...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

BlackJava - Svart bälte i kundkorg ;) :P

Permalänk
Medlem

Det sägs att ARK rent generellt är väldigt dåligt optimerat så krävs en del för att spela det.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Moderator
Forumledare

@nanne1: *trådar sammanfogade*

Observera att det är förbjudet att skapa mer än en tråd om samma sak. Det beror på att vi tycker att det är viktigt att alla får samma chans att få sina trådar uppmärksammade. Om någon skapar mer än en tråd, trycks andras trådar undan snabbare, vilket blir orättvist.
Den här gången har jag sammanfogat dina trådar åt dig, men kom i fortsättningen ihåg att regeln finns.

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Avstängd

@NordhNet: ahh ok visste inte riktigt vart jag skulle skriva alla mina frågor så skrev lite överallt ursäkta.