Permalänk
Medlem

Paketering

Hej
Köpte en Homey av er. Jag vet inte riktigt hur ni tänkte när ni packade den. Onödigt stor låda samt ingen bubbelplast eller något annat. En vara för 3200:- borde inte kunna studsa runt som den har gjort i denna paketering.

Visa signatur

Chassi:FD Define S Moderkort:GB Z270 Gaming K3 CPU:i7 7700K Kylare:Noctua NH-D14 Nätagg:EVGA G2 650W RAM:Ballistix Sport DDR4 16GB GPU:Gigabyte 1050ti SSD:Intel 600P M.2 256GB Tangentbord:Func KB-460 MX Brown Mus:Steelseries Sensei Raw Ljud:M-Audio AV40 MK2
OS:Win10 Pro Laptop:MacBook Air M2 Mobil:iPhone 11 Pro Max

Permalänk
Medlem

Vad fick du för smak på pingvinstången? Ser ut som sur smultron? @svalle

Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.

Permalänk
Medlem

Helt klart ett fall av undermålig emballering men vad är vitsen med alla dessa klagotrådar som börjat dyka upp sistone? Nio av tio fall blir lösta genom ett snabbt samtal, mail eller chattkonversation och man bör i första hand alltid vända sig till återförsäljaren. Om detta inte fungerar kan man därefter skapa en tråd och be om råd i konsumenträttsforumet för att försöka få opartiska råd för att lösa konflikten.

Alla kan vi göra fel ibland och detta rör sig troligtvis om en nyanställd (och/eller inkompetent) lagermedarbetare. Ett snabbt samtal till Inet skulle troligtvis resultera i att a) du erbjuds kompensation eller möjlighet att kostnadsfritt returnera varan om så önskas samt b) informationen om den undermåliga emballeringen framförs till lagerpersonalen så att liknande fall förhoppningsvis kan undvikas i framtiden.

Vad åstadkommer en tråd som denne bortsett från att skapa dålig PR för företaget i fråga? Det känns mest som att folk är sura och gör det som någon slags småaktig hämnd.

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Medlem

@ågren: Jag kan tycka att det är bra att sånt här lyfts fram och folk får veta hur det kan se ut för då kan man börja sätta press på "säljaren".
Det är ju inte helt ovanligt idag att när man försöker kontakta ett företag via "privata" vägar (telefon, mail osv) och så händer det inte så himla mycket.
Men, använder man twitter, facebook, instagram eller liknande så brukar det skapa betydligt mer "effekt" om man kan kalla det så.

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Medlem
Skrivet av backspace:

@ågren: Jag kan tycka att det är bra att sånt här lyfts fram och folk får veta hur det kan se ut för då kan man börja sätta press på "säljaren".
Det är ju inte helt ovanligt idag att när man försöker kontakta ett företag via "privata" vägar (telefon, mail osv) och så händer det inte så himla mycket.
Men, använder man twitter, facebook, instagram eller liknande så brukar det skapa betydligt mer "effekt" om man kan kalla det så.

Det är klart att det bör uppmärksammas men det ser förmodligen likadant ut hos i stort sett alla lager som existerar så jag förstår inte riktigt poängen då man mer eller mindre konstaterar något som redan är självklart.

Vad är vitsen med att hänga ut någon innan man ens har kontaktat avsändaren och bett om en förklaring? Det här rör sig ju knappast om ett fall som har ignorerats eller hanterats dåligt av företaget i fråga utan snarare en hetsig kund som verkar ha noll förståelse för att misstag kan ske och kräver upprättelse innan felet ens påpekats.

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av ågren:

Det är klart att det bör uppmärksammas men det ser förmodligen likadant ut hos i stort sett alla lager som existerar så jag förstår inte riktigt poängen då man mer eller mindre konstaterar något som redan är självklart.

Vad är vitsen med att hänga ut någon innan man ens har kontaktat avsändaren och bett om en förklaring?

Så du menar att om alla gör fel så är det okej?

Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Purrfected:

Så du menar att om alla gör fel så är det okej?

Naturligtvis inte men om man någonsin har arbetat med logistik vet man att liknande saker sker överallt. Vänd istället på frågeställningen och förklara hur detta skulle motverka att liknande fall sker jämfört med att höra av sig till avsändaren.

Företag som inte sköter sig och försöker att tysta kritiska röster förtjänar all skit de kan få men jag har svårt att tänka mig att det handlar om det i det här fallet då personen verkar ha skickat inlägget direkt från parkeringen på utlämningsstället.

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av ågren:

Det är klart att det bör uppmärksammas men det ser förmodligen likadant ut hos i stort sett alla lager som existerar så jag förstår inte riktigt poängen då man mer eller mindre konstaterar något som redan är självklart.

Vad är vitsen med att hänga ut någon innan man ens har kontaktat avsändaren och bett om en förklaring? Det här rör sig ju knappast om ett fall som har ignorerats eller hanterats dåligt av företaget i fråga utan snarare en hetsig kund som verkar ha noll förståelse för att misstag kan ske och kräver upprättelse innan felet ens påpekats.

Oj.

Citat:

...i fråga utan snarare en hetsig kund som verkar ha noll förståelse för att misstag kan ske och kräver upprättelse...

Nu låter du nog dina känslor styra det du skriver.
Vart i @svalle inlägg står det att han kräver upprättelse?
Han vill helt enkelt ha svar på hur de tänker när de paketerar som de gör.

Edit: Kanske skulle lägga till att även jag råkat ut för liknande paketeringen ifrån @inet, jag skulle dokumenterat detta så klart men nu var jag inte riktigt lika klartänkt som @svalle.

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Medlem

Klarar alla online apotek att packa bra borde det inte vara svårt för Inet mfl. Så där illa, som i TS fall, har jag inte varit med om från någon teknikfirma. Men när vi fick dotterns telefon från Inet så var den inte alls skyddad och var packad med bara kartong och plastband.

Tycker det är bra att det lyfts i öppna forum, det handlar inte bara om varan och dess skydd. Det handlar också om att det är enormt onödigt för miljön att man väljer att packa vara i 10 ggr så stora kartonger än som behövs. Ett inlägg kan påverka mer än ett mail, det kanske visar sig att fler råkat ut för samma sak.

Himla lustigt att pingvinstången fraktas säkrare än varan, med en lite wellpapp-flik så den sitter fast.

Permalänk
Medlem
Skrivet av backspace:

Han vill helt enkelt ha svar på hur de tänker när de paketerar som de gör.

...vilket han snabbast och enklast skulle få genom att lyfta på luren och ringa till Inet. Jag har själv fått liknande paket (från flera olika butiker) och har i samtliga fall vänt mig direkt till deras kundtjänst för att påpeka felet och/eller hantera ev. retur.

Om alla skapade en tråd så fort man mottagit ett trasigt paket skulle forumet översvämmas av den här typen av trådar och till vilken nytta?

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Medlem

Mina sista två beställningar från Inet såg likadana ut, så det är nog ingen på lagret som gjort fel utan verkar vara deras nya förfaringssätt när det kommer till packetering.

I den första lådan låg en burk med tryckluft.
I den andra lådan (ingen bild tillgänglig) låg en 140mm-fläkt som kanske tog upp 5% av lådans volym. Det hade lätt kunnats skicka som brev istället för i en låda stor nog att skicka en skärm i.

Där är dock en pappskiva med som är nertryckt över sakerna i lådan så att de studsar inte runt så mycket inne i lådan, men de glider runt vilket fortfarande kan vara skadligt.

Mitt "problem" med Inets nya förfaringssätt när det kommer till packetering är snarare att det:
1) Är onödigt stora lådor för små saker, vilket är omständigt för både post/service-personal, men även slutkund som ska bära hem lådan.
2) Knappast miljövänligt då det är ett slöseri på papp.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ågren:

Om alla skapade en tråd så fort man mottagit ett trasigt paket skulle forumet översvämmas av den här typen av trådar och till vilken nytta?

Nyttan blir att problemet lyfts upp till ytan och fler ser hur de sköter sig.

Ju fler som ser detta, ju större chans att ansvarig på Inet(i det här fallet) tar tag i det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Falcon:

Nyttan blir att problemet lyfts upp till ytan och fler ser hur de sköter sig.

Ju fler som ser detta, ju större chans att ansvarig på Inet(i det här fallet) tar tag i det.

I så fall känns det mer rimligt med en stor samlingstråd där man får tagga butikerna i fråga om de nu har ett aktivt företagskonto hos Sweclockers då undermålig paketering, felskickade artiklar osv. är så pass vanligt förekommande hos alla våra svenska (och utländska för den delen) återförsäljare. Jag tror alltså, till skillnad från vissa i tråden, inte att Inet utmärker sig på något sätt jämfört med sina konkurrenter.

Trådar av den här typen är teknikvärldens motsvarighet till snyftartiklar i Aftonbladet där en extremt vinklad (och ensidig) bild av situationen målas upp.

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av ågren:

Naturligtvis inte men om man någonsin har arbetat med logistik vet man att liknande saker sker överallt. Vänd istället på frågeställningen och förklara hur detta skulle motverka att liknande fall sker jämfört med att höra av sig till avsändaren.

Företag som inte sköter sig och försöker att tysta kritiska röster förtjänar all skit de kan få men jag har svårt att tänka mig att det handlar om det i det här fallet då personen verkar ha skickat inlägget direkt från parkeringen på utlämningsstället.

Har visserligen aldrig jobbat med logistik direkt på det viset, men har jobbat inom ett antal olika områden. Standard när någon hör av sig brukar vara [insert_default_excuse], där man ber om ursäkt, lovar att det inte ska hända igen och att man ska se över sina rutiner, ibland även att man ska tala med personalen och se över utbildningen.
Det som faktiskt händer är att man sen struntar totalt i ärendet, kommer användaren igen och vill ha ersättning så brukar det inte vara några problem om företaget är seriöst, några få erbjuder det i första mailet, varför ge bort något gratis om kunden ändå blir nöjd med din ursäkt?
Är ju inte ovanligt att företag fortsätter med dessa rutiner att inte göra nånting och fortsätta som vanligt, tills det tas upp i en tidning eller något liknande, där de får mycket press helt enkelt.
Dels så ger det ju dom gratis pr att dom syns och att dom ska kompensera användaren, i de fall där man faktiskt pratat med kundtjänsten först innan man vänt sig till tidning så kommer ju yttligare en [insert_escalated_excuse], där även kundtjänst rutinerna har brustit och man ska se över varför inte rätt instanser fått informationen.

All pr är bra pr.
Att skriva här kan hjälpa köparen att få hjälp och ev ersättning snabbare än om man bara kontaktar kundtjänsten per telefon eller mail dessutom.
Kommer det upp flera såna här trådar och man inser att dom kanske inte ser över sin kvalité i leveransen, så blir det plötsligt faktiskt dålig pr.

Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ågren:

...vilket han snabbast och enklast skulle få genom att lyfta på luren och ringa till Inet. Jag har själv fått liknande paket (från flera olika butiker) och har i samtliga fall vänt mig direkt till deras kundtjänst för att påpeka felet och/eller hantera ev. retur.

Om alla skapade en tråd så fort man mottagit ett trasigt paket skulle forumet översvämmas av den här typen av trådar och till vilken nytta?

Nu kanske @svalle inte riktigt trivs med att prata i telefon, det är inte alla idag som trivs med detta.
Mail? Ja, det genererar i regel det vanliga autosvarmeddelande om att mailet är mottaget och att ett svar kommer inom 48h.

Han har ett konto på Sweclockers, där @inet har en egen forumdel.
Detta är ju perfekt ställe att ta upp sånt här på, eller hur?
Allt ska ju inte vara enkla frågor och svar samt där alla hyllar en återförsäljare.
Man måste kunna tåla kritik och lära sig hantera denna.
Det du kan göra i sådana fall där dina känslor blir sårade är att helt sonika undvika trådarna för att du inte själv ska bli för känslomässigt inblandad.

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Medlem
Skrivet av ågren:

I så fall känns det mer rimligt med en stor samlingstråd där man får tagga butikerna i fråga om de nu har ett aktivt företagskonto hos Sweclockers då undermålig paketering, felskickade artiklar osv. är så pass vanligt förekommande hos alla våra svenska (och utländska för den delen) återförsäljare. Jag tror alltså, till skillnad från vissa i tråden, inte att Inet utmärker sig på något sätt jämfört med sina konkurrenter.

Det kan jag verkligen hålla med dig om! Tipsa moderatorerna om det.
Eller så är tråden redan under > Inet .

Permalänk
Medlem

Här är ett uppenbart fall att man först ska kontakta återförsäljaren för att påpeka felet som har skett. Om då återförsäljaren inte förstår att något är fel så kan man gå vidare och då kan ett möjligt alternativ vara att skriva ett inlägg här. Men ett första alternativ ska inte vara att skriva ett inlägg här. Då är det ingen som tar personen på allvar. Snarare att jag tror att personen har plockat bort packmaterialet själv först för att sedan ta kortet för att smutskasta företaget. Lika möjligt det. Man ska alltid ge ett företag eller en person möjlighet att korrigera en eventuell felaktighet innan man går ut offentligt med det. Det hör till god uppfostran.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ToddTheOdd:

Snarare att jag tror att personen har plockat bort packmaterialet själv först för att sedan ta kortet för att smutskasta företaget.

Ta av foliehatten.

Vi är 3 st personer i denna tråden än så länge som fått lika onödigt stora paket utan stoppning från Inet.
Jag reagerar som sagt inte på bristen på stoppning (även om den är dålig), snarare på hur onödigt stora paketen är.
Jag gillar Inet så har inget intresse av att "smutskasta dom". Jag skämtade t.om. med en kompis när jag hämtade ut det senaste om att Inet inte har mindre lådor att packa i.

I vilket fall så tåler Inet kritik och detta är knappast deras första tango.
Dom har säkert ett bra svar på varför lådorna är packade som dom är.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av backspace:

Nu kanske @svalle inte riktigt trivs med att prata i telefon, det är inte alla idag som trivs med detta.
Mail? Ja, det genererar i regel det vanliga autosvarmeddelande om att mailet är mottaget och att ett svar kommer inom 48h.

Han har ett konto på Sweclockers, där @inet har en egen forumdel.
Detta är ju perfekt ställe att ta upp sånt här på, eller hur?
Allt ska ju inte vara enkla frågor och svar samt där alla hyllar en återförsäljare.
Man måste kunna tåla kritik och lära sig hantera denna.
Det du kan göra i sådana fall där dina känslor blir sårade är att helt sonika undvika trådarna för att du inte själv ska bli för känslomässigt inblandad.

Snabbast svar får man förmodligen via telefon men om man av någon anledning inte kan eller vill prata i telefon går det utmärkt att inleda en chattkonversation via deras hemsida vilket jag garanterar ger snabbare svar än ett inlägg på ett externt forum eller ett mail. Personen som skapade denna tråd är troligtvis samma typ av person som skriver negativa produktomdömen med hänvisning till lång leveranstid och liknande som är ganska frekvent förekommande på både Prisjakt och Amazon.

Det är dessutom ganska tröttsamt med alla dessa klagotrådar där personen i fråga uppenbarligen inte ens har försökt att kontakta återförsäljaren. Hur ofta lyfts positiva saker fram i dessa forumdelar? Folk vänder sig i regel bara hit när det finns något de vill klaga över och i många fall tycker jag är reaktionerna (obs. ej klagomålen i sig) är orimliga.

Det är givetvis bra att såna här saker lyfts fram och kritiken är så klart befogad men återigen, vad åstadkommer en tråd på Sweclockers jämfört med ett snabbt samtal? Det bevisar ju bara min tes om att personerna i första hand är ute efter att smutskasta företaget istället för att vara genuint intresserade av att få till en lösning på problemet.

Det vore en helt annan sak om man hört av sig till Inet och fått svaret är det är en fullkomligt normal paketering, då skulle jag faktiskt kunna förstå poängen, men just nu handlar det bara om att hänga ut dem publikt. Jag skulle kunna satsa en betydande summa på att även Inet kommer att beklaga den undermåliga emballeringen och erbjuda en lämplig lösning, t.ex. kostnadsfri retur, vilket man även hade fått genom direktkontakt med deras kundtjänst på ett snabbare och smidigare sätt.

Det står väl dessutom i reglerna för forumdelen att detta inte ska användas som ett slags substitut för företagens ordinarie kundtjänst.

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av ågren:

Snabbast svar får man förmodligen via telefon men om man av någon anledning inte kan eller vill prata i telefon går det utmärkt att inleda en chattkonversation via deras hemsida vilket jag garanterar ger snabbare svar än ett inlägg på ett externt forum eller ett mail. Personen som skapade denna tråd är troligtvis samma typ av person som skriver negativa produktomdömen med hänvisning till lång leveranstid och liknande som är ganska frekvent förekommande på både Prisjakt och Amazon.

Nu är du igång igen med dina känslor och skriver, som @MinscS2 skrev, ta av foliehatten.
Du har inga som helst belägg för ditt påstående och du bör därmed utelämna sånt när du skriver.

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Medlem
Skrivet av ågren:

I så fall känns det mer rimligt med en stor samlingstråd där man får tagga butikerna i fråga om de nu har ett aktivt företagskonto hos Sweclockers då undermålig paketering, felskickade artiklar osv. är så pass vanligt förekommande hos alla våra svenska (och utländska för den delen) återförsäljare. Jag tror alltså, till skillnad från vissa i tråden, inte att Inet utmärker sig på något sätt jämfört med sina konkurrenter.

Trådar av den här typen är teknikvärldens motsvarighet till snyftartiklar i Aftonbladet där en extremt vinklad (och ensidig) bild av situationen målas upp.

Eller så kan man liksom skapa en dedikerad forumdel där allt med koppling till en specifik butik kan diskuteras och vädras. Ja, vilken bra idé.

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonny Myran:

Eller så kan man liksom skapa en dedikerad forumdel där allt med koppling till en specifik butik kan diskuteras och vädras. Ja, vilken bra idé.

Va?! Kan man göra det?

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonny Myran:

Eller så kan man liksom skapa en dedikerad forumdel där allt med koppling till en specifik butik kan diskuteras och vädras. Ja, vilken bra idé.

Jag tolkar det som att syftet med forumdelen är att diskutera övergripande problem snarare än att beklaga sig över en enstaka försändelse som är undermåligt paketerad. Men vad vet jag, jag kanske bara har misstolkat riktlinjerna för forumdelen?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Avstängd
Skrivet av svalle:

Hej
Köpte en Homey av er. Jag vet inte riktigt hur ni tänkte när ni packade den. Onödigt stor låda samt ingen bubbelplast eller något annat. En vara för 3200:- borde inte kunna studsa runt som den har gjort i denna paketering.

Vad svarade Inet när du ringde deras kundtjänst?

Håller med @ågren här; ännu en idiottråd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ågren:

Jag tolkar det som att syftet med forumdelen är att diskutera övergripande problem snarare än att beklaga sig över en enstaka försändelse som är undermåligt paketerad. Men vad vet jag, jag kanske bara har misstolkat riktlinjerna för forumdelen?

Skickades från m.sweclockers.com

Hur vet du att det inte är ett övergripande problem om folk inte startar såna här trådar t.ex?
Om kund ringer in till INET istället så kommer du ju aldrig veta att problemet existerar?

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av ågren:

Jag tolkar det som att syftet med forumdelen är att diskutera övergripande problem snarare än att beklaga sig över en enstaka försändelse som är undermåligt paketerad. Men vad vet jag, jag kanske bara har misstolkat riktlinjerna för forumdelen?

Skickades från m.sweclockers.com

Ja, då har du absolut misstolkat riktlinjerna för forumdelen.

I riktlinjerna ifråga så välkomnar man feedback (vilket denna tråd innehåller).
Man påpekar dock att den inte är till för frågor om enskilda fall (vilket denna tråd inte innehåller).

Vad bra att det nu är fastslaget.

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av ågren:

Jag tolkar det som att syftet med forumdelen är att diskutera övergripande problem ....

Det är precis vad som görs här!
I OP så tas problemet upp och flera har bidragit med att berätta som sina egna erfarenheter.

Jag fick också ett så stort paket från Inet i höstas, med två små grejer inuti förutom pingvinstången (som jag kunde varit utan).

Visa signatur

För övrigt anser jag att tobak ska förbjudas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zippeer:

Hur vet du att det inte är ett övergripande problem om folk inte startar såna här trådar t.ex?
Om kund ringer in till INET istället så kommer du ju aldrig veta att problemet existerar?

Skrivet av Jonny Myran:

Ja, då har du absolut misstolkat riktlinjerna för forumdelen.

I riktlinjerna ifråga så välkomnar man feedback (vilket denna tråd innehåller).
Man påpekar dock att den inte är till för frågor om enskilda fall (vilket denna tråd inte innehåller).

Vad bra att det nu är fastslaget.

Skrivet av Findecanor:

Det är precis vad som görs här!
I OP så tas problemet upp och flera har bidragit med att berätta som sina egna erfarenheter.

Jag fick också ett så stort paket från Inet i höstas, med två små grejer inuti förutom pingvinstången (som jag kunde varit utan).

Då skulle man ju dels kunna lyfta fram det som en frågeställning ('Är det fler som har fått undermåligt pakterade försändelser?') istället för att lägga fram det som ett klagomål men även skapa ett neutralt foruminlägg där man utelämnar namnet på företaget till dess att man fått bekräftat att just detta företag utmärker sig på ett negativt sätt.

Skulle man skapa liknande trådar för Komplett, Webhallen etc. skulle man med största sannolikhet få samma respons och då spelar det egentligen roll vilket företag det rör sig om då det handlar om ett övergripande problem med logistiken i allmänhet snarare än att en viss aktör inte sköter sig och det är just det sistnämnda som, enligt mig, är syftet med forumdelen.

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av ågren:

Då skulle man ju dels kunna lyfta fram det som en frågeställning ('Är det fler som har fått undermåligt pakterade försändelser?') istället för att lägga fram det som ett klagomål men även skapa ett neutralt foruminlägg där man utelämnar namnet på företaget till dess att man fått bekräftat att just detta företag utmärker sig på ett negativt sätt.

Skulle man skapa liknande trådar för Komplett, Webhallen etc. skulle man med största sannolikhet få samma respons och då spelar det egentligen roll vilket företag det rör sig om då det handlar om ett övergripande problem med logistiken i allmänhet snarare än att en viss aktör inte sköter sig och det är just det sistnämnda som, enligt mig, är syftet med forumdelen.

Det kan ju faktiskt vara så att paketering skiljer mellan olika företag. Isf vore det intressant och veta det. Men även respons från företaget. Lyfter man fram problemet så ökar även chanserna för att det återgärdas, dvs om företaget själv anser det vara ett problem.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elektron:

Det kan ju faktiskt vara så att paketering skiljer mellan olika företag. Isf vore det intressant och veta det. Men även respons från företaget. Lyfter man fram problemet så ökar även chanserna för att det återgärdas, dvs om företaget själv anser det vara ett problem.

Skickades från m.sweclockers.com

Är det inte mer rimligt (och rättvist) om man skapar en generell fraktrelaterad med t.ex. en omröstning istället för att skapa en tråd där man redan från start hänger ut ett visst företag och ställer ledande frågor?

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz