Död Galaxy S6 processor(?) blir för varm(?)

Permalänk
Medlem

Död Galaxy S6 processor(?) blir för varm(?)

Hejsan

Har en Galaxy S6 som är stendöd. Sist den användes funkade den. Stängdes av och låg någon dag, när den sedan skulle sättas på var den stendöd. Det händer inget när man försöker ladda den. Jag har provat att byta batteri utan resultat. Har också försökt de olika reset-funktionerna med att hålla in olika knappar för att starta den, utan resultat.

Med tanke på hur den dog hade ju jag trott att nytt batteri skulle lösa problemet, men icke-sa-nicke.

Har plockat isär den och kan notera att om man sätter på den så blir processorn 50 grader varm på en minut eller två. Känns inte helt normalt. Men samtidigt är det lite skumt att laddning inte heller fungerar, eller det kanske kräver att processorn är igång, det hade jag inte trott om man laddar den när den är avstängd. Men inga LEDs lyser när man laddar den.

Några tankar?

Edit: Jo jag skulle ju lägga till en bild också. Hur gör jag det? Jag får återkomma med den.

Permalänk
Medlem

Här är bilden

Denna krets är det som blir varm, antar det är CPU'n.

Permalänk
Medlem

Om den laddar så bör ju batteriet bli varmt. Kolla på samma sätt som du gjorde med processorn om den blir varm. Blir den inte det kan det vara något fel där.

Skickades från m.sweclockers.com