Permalänk
Medlem

Radeon R9 280X

Är det någon som vet om bara en fläkt ska gå på dessa kort? Jag får motstridiga uppgifter från mina vänner.

Permalänk
Medlem

@wal:
Finns det mer än 1 fläkt på kortet, så ska alla gå (har iaf. gjort det på alla grafik-kort jag har haft som har mer än en fläkt), gör de inte det är det troligtvis något fel på en av fläktarna.

Många nyare kort är dock semi-passiva, så fläktarna startar inte förrän vid en viss tempratur, vilket brukara vara runt ~65 grader.

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.

Permalänk

Låter konstigt, men vilken modell är det?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5 8400 / Gigabyte B360N Wifi / GTX 1080 / CoolerMaster NR200P / EVGA SuperNova GM 650 / Corsair Vengance LPX 16 GB DDR4 @ 2666mhz / Sandisk A110 & OCZ Trion 150 / Noctua NH-L12S

Permalänk
Medlem

Det heter Asus Radeon R9 280x DirectCU II Top

Permalänk
Medlem

Det där med att den andra fläkten först börjar gå vid en viss temperatur verkar logiskt. Tack!

Permalänk
Skrivet av wal:

Det heter Asus Radeon R9 280x DirectCU II Top

Har haft den modellen, och vad jag minns gick båda fläktarna hela tiden. Startar andra fläkten vid högre temperaturer menar du? I annat fall låter det som kortet är trasigt.

Visa signatur

i5 8400 / Gigabyte B360N Wifi / GTX 1080 / CoolerMaster NR200P / EVGA SuperNova GM 650 / Corsair Vengance LPX 16 GB DDR4 @ 2666mhz / Sandisk A110 & OCZ Trion 150 / Noctua NH-L12S