Permalänk
Medlem

Func KB-460 - inga tangenter fungerar

Hej!

Har ett Func KB-460 med MX Brown som plötslgt slutat fungera. Inga knappar fungerar - FN + F12 (Func mode ON/OFF) fungerar inte heller men Windows reagerar så fort jag kopplar in tangentbordet i datorn och USB-portarna på själva tangentbordet kan användas också (har kopplat t.ex. musen direkt där och den fungerar).

Någon annan som haft ett liknande problem? Är det som jag tror att det är något PCB problem eller är det något annat om strular?

Har f.ö. testat med olika datorer och med både USB 2.0 och 3.0 portar utan något bättre resultat.

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk

Hade identiskt tangetbord som jag slängde. Space-tangenten la av och fick inte liv i den.
Vet inte om det är taskig tillverkning, men använde mitt i 3.5 år.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jensmensen:

Hade identiskt tangetbord som jag slängde. Space-tangenten la av och fick inte liv i den.
Vet inte om det är taskig tillverkning, men använde mitt i 3.5 år.

Japp, det är det jag kom fram till också. Blev att köpa ett nytt tangentbord

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

Har haft tur och kunnat använda mitt problemfritt sedan 2014. Likaså min systers exemplar, som ändå varit tvättat p.g.a kaffespill. Hon köpte ett dagen efter lansering i princip.
Någon som vet varför de slutade tillverka tangentborden?

Visa signatur

MSI K9N SLI Diamond | MSI Diamond HDMI 7600GT | AMD X2 4200+ | 1GB Kingston HyperX| 32" LG 5000:1 screen | Asus EeePC 701

Permalänk
Medlem
Skrivet av Opatagio:

Har haft tur och kunnat använda mitt problemfritt sedan 2014. Likaså min systers exemplar, som ändå varit tvättat p.g.a kaffespill. Hon köpte ett dagen efter lansering i princip.
Någon som vet varför de slutade tillverka tangentborden?

Jag har också ett sånt fortfarande! Har tvättat mitt pga kaffespill med, men funkar fortfarande utmärkt!
Har för mig att dom blev uppköpta av Fnatic för några år sen, och skulle tillverka under deras varumärke istället.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define C TG // PSU: EVGA SuperNOVA G2 650W // MB: Asus ROG Strix B450-F Gaming // CPU: AMD Ryzen 7 2700 // GPU: Asus RTX 3080 TUF // Minne: Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3000MHz 2x8GB // HDD: WD Green 2TB // SSD: Samsung 860 EVO 500gb x2 // Headset: Steelseries Arctis 7 // Mus: Glorious Model D// Keyboard: Steelseries M750 // Skärm: ViewSonic XG2402/Samsung G7 27" //