Köpråd övervakning 2 (+1) adresser och larm

Permalänk
Medlem

Köpråd övervakning 2 (+1) adresser och larm

Skulle behöva lite proffshjälp med en övervakningslösning åt följande:

Lokal 1:
200kvm butik/kontorslokal, 2 entrédörrar och hörnläge. 4 större rum, skyltfönster längs med en långsida och 3 baklokaler där det sitter galler för fönstren.

Tänker här att 1 kamera per rum hade vart en bra lösning, som kan ta vidvinkel och takmonteras?

Lokal 2:
130kvm hus, 40kvm garage.
Bottenvåningen har 4 rum, som jag gärna vill ha kameror i, vill även ha en takmonterad vid trappan upp till ovanvåning
Garaget skulle funka med en hörnmonterad kamera.

(lokal 3)
Sommarstuga, skall kunna implementeras i framtiden.

Gemensamt: Behövs larmlösning för allt ovanstående

Det jag vill ha är kontinuerlig inspelning från alla kameror i Lokal 1, sparas veckovis och sedan raderas per automatik.

Kameror i huset skall aktiveras när det är larmat, när det är avlarmat skall dock en del kameror vara igång (entrédörr tex), sparas även det veckovis och raderas per automatik.

Jag vill kunna få notifikationer när ngt händer i utvalda zoner osv.
Om det är möjligt kör jag helst trådlöst i så stor utsträckning som möjligt.
Bra bild prioriteras och bygger hellre ut sakta men med kvalitet.
Behövs det så kan jag köpa delar och bygga en server för alltihop, även 1 per lokal om det behövs.

Utgå från att ingenting finns, dvs inte ens en router.

så..vad finns det?

Permalänk
Medlem

@Olsson80: Har precis installerat min första hikvision-vision kamera. För mig var det viktigt att den ska vara av dome-typ. Den spelar in i 4K/20fps som blir ganska bra när det är upplyst. IR delen på kameran ser ut att ge reflektioner så det är mindre bra. Jag har annars bara erfarenhet av billigare wifi-kameror men man lär sig snabbt. Konfigurerat den att den bara spelar in på NAS när den märker av rörelser i bilden - Lite onödigt att filma när det inte händer något? Den skickar mail när ett objekt kommer in inom ett visst område. Jag använder Hikvision 4500 appen för att spela upp video. Kör med billigaste 4-portars PoE från netonnet.