Permalänk

Htc vive stutter/fps drops

Hoi!

Jag kör en i5 4690k 4,5ghz/gtx 1080 och har en fundering. När jag står still och håller ut mina armar så jag ser vive controllerna och sedan roterar 360 grader sakta så rycker controllerna till, små stutters typ. Är det normalt? Är så i alla spel.

Sen har jag märkt att många spel också börjar rycka till och få små drops. Tex i rec room som flöt på som en dröm första gångerna jag spelade de har börjat rycka o ha sej när man tex går sakta framåt. Likaså pavlov VR, har inte märkt av det tidigare. Ser också i steam VRs "fpsmätare" att jag tappar frames här o var, röda spikar.

Lite rörig post kanske men stressade ihop den nu på frukosten

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Kanske prova dra ner överklocken på burken?
(och kolla temps på processor och grafikkort osv)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Skrivet av Roger W:

Kanske prova dra ner överklocken på burken?
(och kolla temps på processor och grafikkort osv)

Tack för svaret Roger! Jag körde en ominstallation av Windows och det fixade problemet. Skönt. Men däremot är det fortfarande ytterst lite jidder/ryck när man roterar med kontrollerna framför sej. Är det normalt? Eller ska det vara helt ryckfritt?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Har du reflekterande ytor såsom exempelvis någon spegel på väggen?

Visa signatur

I9 9900K | Aorus Master z390 | Corsair Vengeance RGB Pro 32 GB DDR4 3200 MHz | Corsair Hydro H150i PRO | Lian-Li PC-O11 DYNAMIC | MSI GeForce RTX 2080 Ti 11GB Gaming X Trio | Samsung SSD 970 EVO PLUS 500GB M.2 | EVGA SuperNOVA 750W | Samsung 49' CRG9
Vart tog DOS vägen och vem använder Windows tangenten?

Permalänk
Medlem

Applikationer som monitorerar (som t.ex MSI Afterburner eller Asus Tweak II) skapar också "stutter". Tog mig månader att upptäcka detta...