Permalänk

Vill verkligen spela classic, fast är det bara jag som tycker att subsciption based spel är extremt ovärt?

Så man köper WoW 30 dagar för 120kr.

24*30=720 timmar på 30 dagar.

Så man är lite hardcore med inget liv, men ett jobb.

6:00, vakna, och fixa till jobbet, nyheter, duscha osv.
7:00, resa till jobbet.
7:30-16:30, jobba.
17:00, hemma, laga mat, fixa till jobbet imorgon.
19:00-22:00, spela.
22:00-6:00, sova.

Så 3 timmar på vardag, 12timmar på helg. (12*2)+(3*5)=39 timmar per vecka. 7*4=28 dagar, vi tar 2 dagar vi inte spelar för att handla eller ligga i koma. 39*4=156 timmar på 30 dagar. 156/720=0,217

Så man får 21,7% värde. Man har alltså 94kr som man inte spelar för.

Vill spela, men det blir ju dyrt för att man bara spelar 21,7% av tiden man har betalat för. Nu är det inte snålhet, utan värde förlusten. Ingen kan väl säga att 78.3% förlust är bra.

Permalänk
Avstängd

@Frejoh466: Du har ju hela helgen på dig.

Visa signatur

New: Asus x370 prime pro, Ryzen 1700 (@3.925ghz) , Ripjaws V 16GB 3600 MHz (@3200mhz 14c). https://valid.x86.fr/curj7r
Radeon VII.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frejoh466:

Vill verkligen spela classic, fast är det bara jag som tycker att subsciption based spel är extremt ovärt?

Så man köper WoW 30 dagar för 120kr.

24*30=720 timmar på 30 dagar.

Så man är lite hardcore med inget liv, men ett jobb.

6:00, vakna, och fixa till jobbet, nyheter, duscha osv.
7:00, resa till jobbet.
7:30-16:30, jobba.
17:00, hemma, laga mat, fixa till jobbet imorgon.
19:00-22:00, spela.
22:00-6:00, sova.

Så 3 timmar på vardag, 12timmar på helg. (12*2)+(3*5)=39 timmar per vecka. 7*4=28 dagar, vi tar 2 dagar vi inte spelar för att handla eller ligga i koma. 39*4=156 timmar på 30 dagar. 156/720=0,217

Så man får 21,7% värde. Man har alltså 94kr som man inte spelar för.

Vill spela, men det blir ju dyrt för att man bara spelar 21,7% av tiden man har betalat för. Nu är det inte snålhet, utan värde förlusten. Ingen kan väl säga att 78.3% förlust är bra.

Räknar du likadant när du spelar dator? :/ Det måste ju vara ännu sämre =D Det blir ju samma antal timmar vid datorn som på ditt exempel på wow fast betydligt dyrare månadskostnad.

Permalänk
Skrivet av _Merc_:

@Frejoh466: Du har ju hela helgen på dig.

6:00 vakna
12:00-15:00 laga mat, städa, duscha
22:00 sova

12 timmar på lördag och söndag.

Skrivet av Forsgren:

Räknar du likadant när du spelar dator? :/ Det måste ju vara ännu sämre =D Det blir ju samma antal timmar vid datorn som på ditt exempel på wow fast betydligt dyrare månadskostnad.

Men när jag spelar dator så betalar jag ju inte i timmen. Sitter jag inte vid dator så förlorar jag ju inte spel tid, utan kan spela när jag vill.

Ett spel på 600kr kan köras i oändliga timmar, medans wow 120kr i 30 dagar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frejoh466:

Vill verkligen spela classic, fast är det bara jag som tycker att subsciption based spel är extremt ovärt?

Så man köper WoW 30 dagar för 120kr.

24*30=720 timmar på 30 dagar.

Så man är lite hardcore med inget liv, men ett jobb.

6:00, vakna, och fixa till jobbet, nyheter, duscha osv.
7:00, resa till jobbet.
7:30-16:30, jobba.
17:00, hemma, laga mat, fixa till jobbet imorgon.
19:00-22:00, spela.
22:00-6:00, sova.

Så 3 timmar på vardag, 12timmar på helg. (12*2)+(3*5)=39 timmar per vecka. 7*4=28 dagar, vi tar 2 dagar vi inte spelar för att handla eller ligga i koma. 39*4=156 timmar på 30 dagar. 156/720=0,217

Så man får 21,7% värde. Man har alltså 94kr som man inte spelar för.

Vill spela, men det blir ju dyrt för att man bara spelar 21,7% av tiden man har betalat för. Nu är det inte snålhet, utan värde förlusten. Ingen kan väl säga att 78.3% förlust är bra.

Äh, det går att vara effektivare. Du hinner säkert laga mat, äta, etc på en timme och du kan lägga dig vid 23. Plus 13 timmar istället för 12 på helgen. Då får du 5×5+13×2=51 timmar i veckan ×4 veckor=204 timmar/720=28.3% Dessutom så är det ju lite missvisande eftersom att du kommer att sova i vilket fall som helst så i din tidigare beräkning med 8 timmar sömn så utnyttjar du ju bara 67% av tiden du betalar för även om du skiter i att jobba.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Moderkort: ASRock H61M- DGS, Processor: Intel i3 3225, Grafik: GTX 460SE, RAM 2x4 GB 1600MHz ddr3 , 1TB HDD Seagate Barracuda, 450W Antec VP450P PSU och en stor svart jävla låda.

Permalänk
Skrivet av qwzxqwzx:

Äh, det går att vara effektivare. Du hinner säkert laga mat, äta, etc på en timme och du kan lägga dig vid 23. Plus 13 timmar istället för 12 på helgen. Då får du 5×5+13×2=51 timmar i veckan ×4 veckor=204 timmar/720=28.3% Dessutom så är det ju lite missvisande eftersom att du kommer att sova i vilket fall som helst så i din tidigare beräkning med 8 timmar sömn så utnyttjar du ju bara 67% av tiden du betalar för även om du skiter i att jobba.

Skickades från m.sweclockers.com

Men det är ju det som är poängen. Att köpa ett prenumeration på ett spel är dåligt. Inte bara WoW utan alla. Om man kunde betala för timmar man spelar så skulle det vara bättre. WoW kostar 1440kr att köra i ett år.

Permalänk
Medlem

@Frejoh466: Jag ser det som att man sparar pengar istället, sitta hemma på fredagkvällen o lira istället för o bränna en tusing på krogen varje helg

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D • ASUS TUF Gaming B650-Plus • Noctua NH-D15
XFX Radeon RX 6950 XT Speedster MERC 319 • MSI Optix MAG271CQR • Dell UltraSharp U2515H
G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 • WD Black SN750 NVMe SSD 1 TB • Crucial P3 Plus NVMe SSD 1 TB
Phanteks P600S • ASUS TUF Gaming 850W Gold • Logitech Craft Keyboard • Logitech MX Master 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frejoh466:

6:00 vakna
12:00-15:00 laga mat, städa, duscha
22:00 sova

12 timmar på lördag och söndag.

Men när jag spelar dator så betalar jag ju inte i timmen. Sitter jag inte vid dator så förlorar jag ju inte spel tid, utan kan spela när jag vill.

Ett spel på 600kr kan köras i oändliga timmar, medans wow 120kr i 30 dagar.

Datorns värde minskar ju för varje timma du inte spelar. Det måste ju räknas som förlorat värde som du inte använder?

Hur som helst så tycker jag ett spel är värt om jag har tillräckligt skoj för det jag betalar. När jag spelat wow så har jag tyckt det eftersom jag hade riktigt skoj när jag betalade 120 kr i månaden.

Då vill jag ändå fråga: Saker med månadskostnad är alltså enligt dig ovärda (inte allt ofc). Som exempel: Gym (sjukt ovärt enligt dig). Hur som helst, du behöver inte svara för jag tror vi står så långt ifrån varandra ändå =D jag har bara svårt att förstå just ditt tankesätt gällande detta (vilket iofs kanske påvisar en brist hos mig).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frejoh466:

Men det är ju det som är poängen. Att köpa ett prenumeration på ett spel är dåligt. Inte bara WoW utan alla. Om man kunde betala för timmar man spelar så skulle det vara bättre. WoW kostar 1440kr att köra i ett år.

Det går ju att köpa gametime med ingame pengar. Betala för 30 dagar en gång, spela lite (upp till Legion om man inte vill betala för BfA) köp token och spela classic. Men ja jag håller med om att det vore mycket trevligare att betala en gång och kunna spela hur mycket man vill eller åtminstone att det bara räknas när man faktiskt spelar.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Moderkort: ASRock H61M- DGS, Processor: Intel i3 3225, Grafik: GTX 460SE, RAM 2x4 GB 1600MHz ddr3 , 1TB HDD Seagate Barracuda, 450W Antec VP450P PSU och en stor svart jävla låda.

Permalänk
Skrivet av Forsgren:

Datorns värde minskar ju för varje timma du inte spelar. Det måste ju räknas som förlorat värde som du inte använder?

Hur som helst så tycker jag ett spel är värt om jag har tillräckligt skoj för det jag betalar. När jag spelat wow så har jag tyckt det eftersom jag hade riktigt skoj när jag betalade 120 kr i månaden.

Då vill jag ändå fråga: Saker med månadskostnad är alltså enligt dig ovärda (inte allt ofc). Som exempel: Gym (sjukt ovärt enligt dig). Hur som helst, du behöver inte svara för jag tror vi står så långt ifrån varandra ändå =D jag har bara svårt att förstå just ditt tankesätt gällande detta (vilket iofs kanske påvisar en brist hos mig).

Gym är dock ganska ovärt för de flesta, om man inte kör med speciella maskiner. Du kan ut och springa, köpa hantlar för några hundra etc. Jag vet vad du menar, men ser det som stor skillnad. Och visst om jag hade 4 kompisar att köra med, så vi kunde spela som ett party hela tiden så skulle det ju vara värt. Men jag kör solo.

Skrivet av qwzxqwzx:

Det går ju att köpa gametime med ingame pengar. Betala för 30 dagar en gång, spela lite (upp till Legion om man inte vill betala för BfA) köp token och spela classic. Men ja jag håller med om att det vore mycket trevligare att betala en gång och kunna spela hur mycket man vill eller åtminstone att det bara räknas när man faktiskt spelar.

Skickades från m.sweclockers.com

Då måste man farma, jag vill spela spel för det är kul, och inte ha som ett andra jobb för att få pengar. Om jag inte skaffar en bot som kör när jag inte spelar och får in pengar till mig.

Permalänk
Medlem

@Frejoh466 Att betala för försäkringar också onödigt och fett ovärt.. man kan nämligen leva ett helt liv utan att behöva söka vård eller något liknande.

Att betala för wow Classic, för mig är inga problem. Jag vet vad jag får. 1200-1400kr om året.

Hur många cod, bf, anthem (500-700kr st)spel har inte kommit de senaste åren? Hur mycket spelar man dom? 80 timmar sen loggar man aldrig in igen. För mig, fett ovärt.

På wow sitter jag på nästan 10000 timmar.

Anser du att det inte är värt det. Skippa spelet och vänta tills nästa icke sub spel kommer. Kommer nästan garanterat vara kasst.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@Frejoh466 Alltså vad händer? Är din tid värd så lite att du inte kan kosta på dig 120kr/månad. Har man roligt på sin fritid skulle jag utan vidare kunna betala 50kr/h. Det är extremt få saker man kan göra för 50kr/h om man tittar efter aktiviteter.

Den riktiga kostanaden är tiden du spenderar.

Permalänk
Medlem

Netflix är ovärt, kan ju bara streama från någon olaglig sida.
Tv kanaler är ovärt kan ju bara kolla 1 timme om dagen.(hade köpt IP-tv men kollar ju bara 1 timme)
Bilen är ovärt, billigare att gå.
Kidsen gillar att träna fotboll, dans, karate, tyvärr det är för dyrt att betala i månaden för sånt nät man ändå bara tränar 2 timmar i veckan.

Gå på krogen är dock det som är mest prisvärt, där springer jag lätt upp i 7000kr i månaden. Är på krogen i cirka 5 timmar i månaden.

Spela wow för en kostnad i månaden? Icke. Det är för dyrt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Subscription alla dagar och år. Free to play dör efter ett tag om inte microtransactions kommer in och då dör spelet. Har man inte råd med 100kr i månaden ska man verkligen inte spela det, då ska man skaffa en bättre livssituation.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

@Frejoh466: har du Netflix? det är ju samma koncept med månads kostnad.

Visa signatur

New: Asus x370 prime pro, Ryzen 1700 (@3.925ghz) , Ripjaws V 16GB 3600 MHz (@3200mhz 14c). https://valid.x86.fr/curj7r
Radeon VII.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Purrfected:

Intressant läsning! Har inte spelat några privat servrar, men spelade hela Vanilla back in the days, raidade upp till 4hm om jag inte minns fel.

Men då var det inte så stor skillnad på healers då, skönt det iaf! Kommer spela ally dock, som du säger är det ju mer eller mindre för blessings man tar med dom, hört att dom oftare spelar rets än holy numera på privatservrar dock.
Inga disc präster btw?

Är hunters så dåliga? Tänker på WF KT med Nihilium så har dom en i toppen, han kanske mest är där för traps iof, men han gör ju decent skada med. Tänker gissa att rogusen som är ovanför har TF båda två.
https://youtu.be/SeL4qYgiMNk?t=529

Där körde man ingen spriest heller, men vet att dom kan göra bra skada, se bara på Jansson från Memento Mori på Ragnaros. https://www.youtube.com/watch?v=FV6skpgZv9M&t=56s
400 ticks på Mind Flay, dock vill jag minnas att det där var rätt långt in i Vanilla, åtminstone efter BWL var rensat, kan dock minnas fel.

Man har lite o fundera på, men lutar nog mest åt Rogue eller Warlock för mig, ev Priest. Hunter vore kul imo, mest för att samla rare pets, haha!

Den sämst gearade prästen brukar köra disc för power infusion till någon bra caster, annars är det 21/30/0 som gäller som standardspecc för spiritbuffen.

Just Kel'thuzad så är hunters bäst på ja, det är för att vid varje mindcontrol så resettas threatlistan och alla måste sluta DPSA tills tanksen har kommit igång en bit, medans hunters har feign death och kan nästan ba fortsätta som vanligt, kan inte komma på en annan fight förutom MC trash där hunters är top.

för att göra bra skada som spriest MÅSTE du poppa major mana pots och dark rune varenda CD som du ligger minus 900-2000 mana, för att inte gå oom efter cirka 30 sec. spriests är ett rent jävla helvete att raida HC med, för du behöver farma så förfärligt mycket runes och manapots.

Skrivet av Timergu:

Corruption från en sm/ruin lock är väll mer värd än swp?
Arcane yield eller vad den heter från ungoro ger - 200 armor är rätt bra. Finns även vapen som procar - armor.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag har en stark misstanke att alla seriösa guilder som bryr sig om debufflistan kommer tvinga locks att köra denna specc iaf: https://classicdb.ch/?talent#IV0bZfx0zThoZvx0tM0z
på alla privatservrar är den överlägsen, pga debuffslots.

Ja, corruption skulle ticka lite till, men en präst som spammar SWP rank 1 för att stacka shadow weaving till 5 asap på varje mob/boss är mer värdefullt för locken än att slösa en gcd på en dot över shadowbolt. och sen börjar ju prästen med Mindflay, den tar också upp en debuffslot, så hade räknat in att den tar över swp när swp tickat klart.

ja armordebuffs från annihilator samt ungoro crystals är värt det 100% men av eget minne från retail vanilla så blev kristallen utbytt snabbt på debufflistan av annat skit

Permalänk
Skrivet av _Merc_:

@Frejoh466: har du Netflix? det är ju samma koncept med månads kostnad.

Nope, men jag ser din poäng. Antar att jag inte tycker det är värt det på grund av att alla andra spel har en kostnad, medans wow är varje månad. Dock så finns det inga spel med WoW känslan.

Permalänk
Avstängd

@Frejoh466: Jag har spelat X antal MMO med en WoW känsla eller vad jag har tyckt varit värt en månads kostnad.

EvE online om man vill ha ett till jobb
Pirates of the burning Sea innan 2009 var kanske det bästa PVP MMORPGet någonsin.

Visa signatur

New: Asus x370 prime pro, Ryzen 1700 (@3.925ghz) , Ripjaws V 16GB 3600 MHz (@3200mhz 14c). https://valid.x86.fr/curj7r
Radeon VII.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frejoh466:

Vill verkligen spela classic, fast är det bara jag som tycker att subsciption based spel är extremt ovärt?
Så 3 timmar på vardag, 12timmar på helg. (12*2)+(3*5)=39 timmar per vecka. 7*4=28 dagar, vi tar 2 dagar vi inte spelar för att handla eller ligga i koma. 39*4=156 timmar på 30 dagar. 156/720=0,217
Så man får 21,7% värde. Man har alltså 94kr som man inte spelar för.
...

Med 39h / veckan så spelar du ju i princip lika mycket som ett heltidsjobb.
Så med en medianlön i Sverige (30k) så behöver du jobba ca 38.5 minuter (50 skatt inräknat) i månaden för att kunna spela 156 timmar i månaden... Dvs ~0.5% av din speltid måste du lägga på att kunna betala nästa månads sub ^^

Så du tycker det är ovärt att betala 77 öre / h för något du verkligen vill göra / tycker är roligt?
Dvs jobba i 15 sekunder så kan du spela en timme.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frejoh466:

Så 3 timmar på vardag, 12timmar på helg. (12*2)+(3*5)=39 timmar per vecka. 7*4=28 dagar, vi tar 2 dagar vi inte spelar för att handla eller ligga i koma. 39*4=156 timmar på 30 dagar. 156/720=0,217

Så man får 21,7% värde. Man har alltså 94kr som man inte spelar för.

Vill spela, men det blir ju dyrt för att man bara spelar 21,7% av tiden man har betalat för. Nu är det inte snålhet, utan värde förlusten. Ingen kan väl säga att 78.3% förlust är bra.

Du får alltså ut 156 timmar av nöje för 120kr, och du tycker det är dyrt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frejoh466:

Vill verkligen spela classic, fast är det bara jag som tycker att subsciption based spel är extremt ovärt?

Så man köper WoW 30 dagar för 120kr.

24*30=720 timmar på 30 dagar.

Så man är lite hardcore med inget liv, men ett jobb.

6:00, vakna, och fixa till jobbet, nyheter, duscha osv.
7:00, resa till jobbet.
7:30-16:30, jobba.
17:00, hemma, laga mat, fixa till jobbet imorgon.
19:00-22:00, spela.
22:00-6:00, sova.

Så 3 timmar på vardag, 12timmar på helg. (12*2)+(3*5)=39 timmar per vecka. 7*4=28 dagar, vi tar 2 dagar vi inte spelar för att handla eller ligga i koma. 39*4=156 timmar på 30 dagar. 156/720=0,217

Så man får 21,7% värde. Man har alltså 94kr som man inte spelar för.

Vill spela, men det blir ju dyrt för att man bara spelar 21,7% av tiden man har betalat för. Nu är det inte snålhet, utan värde förlusten. Ingen kan väl säga att 78.3% förlust är bra.

Fast förlusten är ju helt beroende på att du inte spelar 100% av tiden. Det väljer du själv så att säga, det är ingen förlust utan ett medvetet val. Ungefär som att man hyr en bil i 2 dagar men endast kör totalt 10 timmar. Man betalar för tillgången av spelet, sen är det helt upp till dig hur mycket, var och när du spelar.

Jag minns hur folk som ville bli grand marshal i wow teamade upp med 4-5 st som spelade BGs dygnet runt i skift på samma konto bara för att få titeln.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frejoh466:

Vill verkligen spela classic, fast är det bara jag som tycker att subsciption based spel är extremt ovärt?

Så man köper WoW 30 dagar för 120kr.

24*30=720 timmar på 30 dagar.

Så man är lite hardcore med inget liv, men ett jobb.

6:00, vakna, och fixa till jobbet, nyheter, duscha osv.
7:00, resa till jobbet.
7:30-16:30, jobba.
17:00, hemma, laga mat, fixa till jobbet imorgon.
19:00-22:00, spela.
22:00-6:00, sova.

Så 3 timmar på vardag, 12timmar på helg. (12*2)+(3*5)=39 timmar per vecka. 7*4=28 dagar, vi tar 2 dagar vi inte spelar för att handla eller ligga i koma. 39*4=156 timmar på 30 dagar. 156/720=0,217

Så man får 21,7% värde. Man har alltså 94kr som man inte spelar för.

Vill spela, men det blir ju dyrt för att man bara spelar 21,7% av tiden man har betalat för. Nu är det inte snålhet, utan värde förlusten. Ingen kan väl säga att 78.3% förlust är bra.

Jag känner precis samma sak med min hyra! Jag betalar 10k/månaden, men är inte hemma 100% av tiden? Tänkte maila min hyresvärd strax och be om rabatt för de 40h jag jobbar varje vecka -- någon måtta får det ju vara!

Skämt åsido, jag tycker din logik fallerar lite. Du betalar för tillgången till spelet, det är ingen som säger att du betalar 120kr för 720h speltid.

Permalänk
Medlem

Lämna inte ut ert mobilnummer till @Frejoh466. Hen har fria samtal till fast månadspris vilket ska utnyttjas till max. Även vid nattbajsen när magen kurrat till passar hen på.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frejoh466:

Vill verkligen spela classic, fast är det bara jag som tycker att subsciption based spel är extremt ovärt?

Så man köper WoW 30 dagar för 120kr.

24*30=720 timmar på 30 dagar.

Så man är lite hardcore med inget liv, men ett jobb.

6:00, vakna, och fixa till jobbet, nyheter, duscha osv.
7:00, resa till jobbet.
7:30-16:30, jobba.
17:00, hemma, laga mat, fixa till jobbet imorgon.
19:00-22:00, spela.
22:00-6:00, sova.

Så 3 timmar på vardag, 12timmar på helg. (12*2)+(3*5)=39 timmar per vecka. 7*4=28 dagar, vi tar 2 dagar vi inte spelar för att handla eller ligga i koma. 39*4=156 timmar på 30 dagar. 156/720=0,217

Så man får 21,7% värde. Man har alltså 94kr som man inte spelar för.

Vill spela, men det blir ju dyrt för att man bara spelar 21,7% av tiden man har betalat för. Nu är det inte snålhet, utan värde förlusten. Ingen kan väl säga att 78.3% förlust är bra.

hur många spel som kostar 600kr får du ut följande timmar att spela:
(med din egna uträkning)

5*120 = 600kr
5*156 timmar = 780 timmar

Visst det finns gratisspel också så där är det väl oändligt värde?
Något man tycker om som kostar i snitt 0,76kr per timme är inte dyrt i min mening...
Räknar man sådär på andra saker så blir nog väldigt många saker större "förlustaffärer".

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dixon:

Samma här,installerar det just nu.. Woohoo

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av ExcZist:

Samma här,installerar det just nu.. Woohoo

Fick du betan eller stress testet?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

Fick du betan eller stress testet?

Skickades från m.sweclockers.com

Region/Account
Står beta&stress test men i spelet och bredvid Options kugghjul i Battle.net appen står det Beta samt på Iconen på desktop står det World of Warcraft Classic Beta men startar jag spelet så står det Classic Stress Test Offline.
Så jag antar att det är något av de
Vad är skillnaden ? xD

Permalänk
Skrivet av K W:

Med 39h / veckan så spelar du ju i princip lika mycket som ett heltidsjobb.
Så med en medianlön i Sverige (30k) så behöver du jobba ca 38.5 minuter (50 skatt inräknat) i månaden för att kunna spela 156 timmar i månaden... Dvs ~0.5% av din speltid måste du lägga på att kunna betala nästa månads sub ^^

Så du tycker det är ovärt att betala 77 öre / h för något du verkligen vill göra / tycker är roligt?
Dvs jobba i 15 sekunder så kan du spela en timme.

Och ändå är det 78.3% förlust.

Tydligen så tycker jag att 77 öre / h är ovärt, speciellt när WoW och FF ä de enda populära mmo som har sub.

Skrivet av F1zken:

Du får alltså ut 156 timmar av nöje för 120kr, och du tycker det är dyrt?

Kanske inte tyckte att det var super bra. Pröva när bfa kom ut. Servern var död, såg 3 personer när jag var ute och levla. Så det vart ganska tråkigt. Vill inte beta mer pengar bara för att spela med folk med min main.

Skrivet av erik0:

Jag känner precis samma sak med min hyra! Jag betalar 10k/månaden, men är inte hemma 100% av tiden? Tänkte maila min hyresvärd strax och be om rabatt för de 40h jag jobbar varje vecka -- någon måtta får det ju vara!

Skämt åsido, jag tycker din logik fallerar lite. Du betalar för tillgången till spelet, det är ingen som säger att du betalar 120kr för 720h speltid.

Skrivet av FredrikMH:

Lämna inte ut ert mobilnummer till @Frejoh466. Hen har fria samtal till fast månadspris vilket ska utnyttjas till max. Även vid nattbajsen när magen kurrat till passar hen på.

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av Viochee:

hur många spel som kostar 600kr får du ut följande timmar att spela:
(med din egna uträkning)

5*120 = 600kr
5*156 timmar = 780 timmar

Visst det finns gratisspel också så där är det väl oändligt värde?
Något man tycker om som kostar i snitt 0,76kr per timme är inte dyrt i min mening...
Räknar man sådär på andra saker så blir nog väldigt många saker större "förlustaffärer".

Bara jag som tycker att 78.3% förlust inte är bra? Köpa ett hus för 10miljoner för sedan sjunka i värde till 2miljoner är en bra affär?

Tydligen så tycker ni att det är ett bra köp. Själv trodde jag att ni skulle komma med förslag om varför ni tycker det är värt det. Men tydligen så är det väl ingen idé att fortsätta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frejoh466:

Och ändå är det 78.3% förlust.

Tydligen så tycker jag att 77 öre / h är ovärt, speciellt när WoW och FF ä de enda populära mmo som har sub.

Kanske inte tyckte att det var super bra. Pröva när bfa kom ut. Servern var död, såg 3 personer när jag var ute och levla. Så det vart ganska tråkigt. Vill inte beta mer pengar bara för att spela med folk med min main.

Bara jag som tycker att 78.3% förlust inte är bra? Köpa ett hus för 10miljoner för sedan sjunka i värde till 2miljoner är en bra affär?

Tydligen så tycker ni att det är ett bra köp. Själv trodde jag att ni skulle komma med förslag om varför ni tycker det är värt det. Men tydligen så är det väl ingen idé att fortsätta.

Att betala för wow är knappast en dyr hobby om man jämför med många andra saker som tex att betala för att kolla på ishockey/fotboll, fotografi, trav och tusen andra saker.

De tycker spelet är roligt att spela, vad mer behöver de säga?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur
Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av ExcZist:

Region/Account
Står beta&stress test men i spelet och bredvid Options kugghjul i Battle.net appen står det Beta samt på Iconen på desktop står det World of Warcraft Classic Beta men startar jag spelet så står det Classic Stress Test Offline.
Så jag antar att det är något av de
Vad är skillnaden ? xD

Då har du "tyvärr" bara fått inviten till stress testet
Mer info här: https://eu.forums.blizzard.com/en/wow/t/wow-classic-stress-te...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |