Permalänk
Medlem

Nya dator budget

Hej. Det är så att jag behöver hjälp med ett nybygge. Behöver en så billig dator som möjligt gärna under 5k. Datorn ska gå till sonen som endast tittar på youtube och spelar roblox som mest krävande så jag tänker kanske en proccesor med integrerad grafik räcker?

För att tilllägga så har jag redan OS och en SSD disk på 240gb hemma.

All tips uppskattas.

Permalänk
Medlem

@Ommeh: med den budgeten skulle jag föreslå att kika på begagnat.

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z390-F Gaming | i5 9600k | be quite! Pure Rock | Corsair 16GB DDR4 3000Mhz | ASUS GeForce RTX 2060 6GB DUAL OC | Samsung 850 series EVO 250GB | Kingston A1000 480GB M.2 NVMe | Fractal Design Define S | EVGA Supernova G2 750W | Windows 11

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Hitta en beg gaming laptop.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Tack för tips. Glömde tilllägga att jag redan har en duglig laptop fast han vill ha en stationär i sitt rum. Skulle bli kul för honom att vara med att få bygga sin egna dator också. Tänkte att man kan uppgradera i framtiden också så lika gärna köpa nytt.

Angående Ryzen 5 cpu är det intgrerad grafik i den? För på inet står det nej. Tycker ni jag ska gå upp i budget eller räcker 5k för en billig roblox dator åt en 7 åring?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@Ommeh:

Enbart ryzen 2200G och ryzen 2400G har integrerad grafik, den dyrare har lite bättre grafikchip.

Verkar som att spelet roblox går bra med amd integrerad grafik, kolla följande klipp.

https://www.youtube.com/watch?v=dcr6X_vq72o&t=1064s

Permalänk

För den budgeten kommer du att få en dålig dator plus att den inte kommer att vara uppgraderingsvänlig.
Annars är datorn ovan med 2400g ett bra förslag men då blir du tvungen att byta mycket vid ett senare tillfälle och 2400g har integrerad grafik vill jag minnas annars får du söka.

Jag ska ge dig en dator för 8K men du kan behålla allt för framtida uppgraderingar, ram psu osv osv.
Du kan uppgradera senare med en 9700K i framtiden och ett gpu när det kommer att behöva uppgraderas och behålla allt annat.

Här har du ett annat förslag där du kan behålla psu och ram vid framtida byggen chassit kan du byta om du vill.

Visa signatur

Intel 9900K, Aorus master, g.skill 3200mhz 16gb,Lian li dynamic,Corsair Masterliquid ML360R RGB,ssd 970 1TB, ssd2 970 500Gb, 1080 TI gigabyte. Corsair 850W Vit.