Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Saknar PCI-E kabel Fractal Design R2 Newton 800

Permalänk

Saknar PCI-E kabel Fractal Design R2 Newton 800

Hej. Slarvat bort alla kablar till mitt modulära aggregat av märket Fractal Design Newton R2 800. Vart kan man hitta en kabel till detta agg? Söker en 6 pin PCI-e till 8 pin till det nya grafikkortet som såklart krävde två kablar. Har kontaktat de större leverantörerna, inet mfl, men det har inga som passar då de är rundade i nederkant på kontakten som går in i agget, Fractal desig själva har inte svarat på Mail

Någon som har en över och vill sälja alt vet vart jag kan köpa en?

Tackar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daniel300:

Hej. Slarvat bort alla kablar till mitt modulära aggregat av märket Fractal Design Newton R2 800. Vart kan man hitta en kabel till detta agg? Söker en 6 pin PCI-e till 8 pin till det nya grafikkortet som såklart krävde två kablar. Har kontaktat de större leverantörerna, inet mfl, men det har inga som passar då de är rundade i nederkant på kontakten som går in i agget, Fractal desig själva har inte svarat på Mail

Någon som har en över och vill sälja alt vet vart jag kan köpa en?

Tackar

Ring Fractal (Sverige) så löser se säkert ditt problem.

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem

Är det Fractal direkt du kontaktat? ANnars kan det vara värt att ta kontakt med deras spares shop som är baserad i Tyskland: https://www.fractal-design-shop.de/

Visa signatur

Fractal Design R6 modified - Asus RoG Strix Z390F - i9 9900K - Custom loop 2x360rad med DDC pwm pump - 4x4gb Corsair RoG Dominator edition @ 3200Mhz - ASUS GTX 1080 Ti Founders Edition med EK vattenblock & backplate - Corsair RM750i
Galleriet: Venom - Midvinter - Frankensteins keyboard Facebook: Nagelfar Mods Instagram: Nagelfar Mods

Permalänk
Medlem

@Daniel300: Notera att anslutningen till nätagget inte är PCIe, det ser bara ut så eftersom nätagg ofta använder samma sorts kontakter. Du måste skaffa kablar som är gjorda för just den modellen, kablar som hör till andra modeller (även från samma tillverkare) kan passa rent fysiskt men vara kopplade annorlunda (d.v.s. riskerar att bränna grafikkortet).

Permalänk
Skrivet av perost:

@Daniel300: Notera att anslutningen till nätagget inte är PCIe, det ser bara ut så eftersom nätagg ofta använder samma sorts kontakter. Du måste skaffa kablar som är gjorda för just den modellen, kablar som hör till andra modeller (även från samma tillverkare) kan passa rent fysiskt men vara kopplade annorlunda (d.v.s. riskerar att bränna grafikkortet).

Precis. Det är detta som ställer till det något känns onödigt att göra sig av med en fullgod PSU bara för att man saknar en kabel.

Fick även ett svar av Fractal Design som inte kan få fram kablar då dessa utgått och tillverkaren inte har licens att sälja lösa. Och de är som nämnt ovan unika för just Newton serien.

De gav även tipset gällande att det skall finnas adaptrar 2 Molex - 1 PCI-e 6 pin

Kan ha en lösning på gång därmed. Har en sådan kabel som jag inte behöver använda. Återkommer med resultat.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Nagelfar:

Är det Fractal direkt du kontaktat? ANnars kan det vara värt att ta kontakt med deras spares shop som är baserad i Tyskland: https://www.fractal-design-shop.de/

Tack för tipset. Men jag tror det är kört med reservdelar efter att ha fått ett svar från tillverkaren

Skickades från m.sweclockers.com