Permalänk
Medlem
Skrivet av Alpha77:

Känner mig väldigt skeptisk till att spelet ska vara så enkelt att få hög level, tycker det känns lite trisst att det inte ska gå att se om det är någon som spelat en vecka eller någon som spelat i åratal. I äldre spel var det imponerande att se någon som var lvl100.

Spelet är totalt värdelöst. Fick 110 boost, levlade från 110 till 111 på 30 minuter och då har jag inte lirat sedan wotlk.

Visa signatur

12700K | 32GB DDR5 | STRIX Z690-G | RTX 4080

MBP 14'', Legion 5 Slim

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alpha77:

Känner mig väldigt skeptisk till att spelet ska vara så enkelt att få hög level, tycker det känns lite trisst att det inte ska gå att se om det är någon som spelat en vecka eller någon som spelat i åratal. I äldre spel var det imponerande att se någon som var lvl100.

Dom har dummat ner lvlingen till en så låg nivå så den nästan känns meningslös tyvärr

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

Jag tycker inte det är värt att ta upp igen, och jag har då spelat mer eller mindre hela tiden fram tills nu.

Spelet är fördummat bortom reparation tror jag. Det är knappt ett rollspel längre utan bara ett race om att få snäppet bättre siffror på sitt gear, hela tiden. Allting förutom det absolut senaste känns meningslöst och belöningar osv man får där är rent skräp. Spelet känns som om att det är en hårsmån från att implementera daglig loginbonus och liknande.

Däremot är filmsnutterna som blizzard pumpar ut nu helt fantastiska tycker jag! Flera gånger har jag rusat in i spelet efter att ha sett en cinematic, tagen av dess känsla och fyllt med engagemang, bara för att väldigt snabbt inse att spelet inte alls levererar vad filmerna gör.

BC & WoTLK var de bästa expansionerna tycker jag.

Edit: glömde ju tillägga att allting i spelet är så jävla stressigt numera. Mythic+ tycker jag
är bland det sämsta som lagt in i spelet. SPRING igenom x och y på kortast tid så får du bättre belöning..
Vill inte dem som spelar wow se världen dem springer runt i? Jag har mest spelat dungeons via dungeon findern och där hinner man inte ens stanna för att lyssna på npc prata/läsa vad dem säger utan att nästa sekvens börjar innan den första slutat.

Permalänk
Medlem

Finns bara ett alternativ just nu och det är att spela wow classic om en månad. Retail är så dåligt atm att det inte är värt att starta imo

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orlfane:

Finns bara ett alternativ just nu och det är att spela wow classic om en månad. Retail är så dåligt atm att det inte är värt att starta imo

Skickades från m.sweclockers.com

Skulle väl inte vilja påstå att "Live" är direkt dåligt.
Men roligt är det ju inte, iaf inte om man inte raidar.

Och Classic kommer ju att hålla oss sysselsatta i nästan ett år med content
Sjukt taggad !

Permalänk
Medlem

Har under det senaste halvåret slöspelat upp min druid från 100 till 120. Det gick väldigt snabbt nu i slutet. Det som slår mig är att det är så oerhört mycket content, alltså det finns så många olika saker man ska ta tag i, tänker på t.ex. flying och att låsa upp nya spelbara raser.

Annars tycker jag om idén med World quests, själv kommer jag från WotLK senast jag spelade mycket.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X, ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero, 32GB Corsair Vengeance LP 3200MHz, Gigabyte Radeon RX 5600 XT, Fractal Design Define C, Sesonic FOCUS PX 650W.

Permalänk
Medlem

Tröttnade på BFA inom 1 månad. Funderat på testa classic men är inte så sugen på att betala en månadskostnad för ett 15 år gammalt. spel.

Kollar man på när de körde classic beta så förstår man varför det "gamla" WoW (pre-cata) var bättre.

*Leveling är "svårt", du kan åtminstone inte samla ihop hela zonen och aoe ner allt (om du inte är en frost mage med en aoe frost spec).

*Professions var annat än ett sätt att "slösa" din tid. Inget har slått engineering i vanilla (shrinkray som funkade på bossar osv var riktigt roligt, samt alla andra leksaker). TBC / Wotlk hade väl mer generellt användbara proffessions (TBC där crafting var oerhört bra och "skalade" med raidsen (BS-vapen)

*Roliga klasser: Mycket på denna tid gick ut på att optimera ditt spelande. Det gör det väl också idag men 80% av alla abilities har försvunnit sedan Panda, där de kanske trots allt lyckades bäst när de gäller klassdesign.

*Inga garrison / vapen / neck / annat skräp som är mer designat för att ta din tid än att vara roligt.

Får se hur nästa expansion blir. De får nog redesigna om alla klasser från grunden, de verkar förstått att de gått för långt i alla pruning men frågan är om de har kvar någon som vet vad spelarna vill ha numera. 2-3 nya basic abilities och 2 nya talent-rader är nog minimum för att jag ens skall fundera på att testa nästa expansion.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ibymafayhas:

Tröttnade på BFA inom 1 månad. Funderat på testa classic men är inte så sugen på att betala en månadskostnad för ett 15 år gammalt. spel.

Kollar man på när de körde classic beta så förstår man varför det "gamla" WoW (pre-cata) var bättre.

*Leveling är "svårt", du kan åtminstone inte samla ihop hela zonen och aoe ner allt (om du inte är en frost mage med en aoe frost spec).

Nu har jag inte lirat BFA, men det är ju helt klart en smaksak om vad som gör ett spel bättre.
Nu är ju detta bara min åsikt, men i mitt tycke så var vanilla WoW inte bättre på många punkter än dagens (eller ja, iaf upp till Legion då jag som sagt inte testat BFA).
En av de få punkter som gjorde det bättre var communityn och här har vi väl kanske den punkt som gör vanilla bättre än cata å framåt, det fanns ingen typ av cross realm vilket gjorde att folk på servern "kände varandra" vilket gjorde det svårare för folk att vara rövhål i dungeons och crafting eftersom detta outades snabbt samtidigt som folk tyckte att allt var kul och spännande eftersom det var nytt.

Leveling var inte på något sätt svårt i vanilla, det var däremot jävligt tidsödande, döda ett par mobs och sedan sitta ner för att äta/dricka för att återfå health/mana.
Ja det fanns zoner med en massa eliter som man ofta inte tog ner själv, men dessa skippades för det mesta eftersom det var effektivare att göra någonting annat.
Det enda detta bidrog till var att de flesta inte gjorde mer än 1, möjligtvis 2 characters om de hade mycket fritid eftersom det tog såpass lång tid att komma till 60.
För de av oss som raidade så spenderades flera timmar varje dag på att farma herbs, mat osv för att kunna raida effektivt då elixirs, poisons och sådant inte höll när man dog, de som inte hade tid att farma bottade, köpte guld eller i vissa fall slutade spela.

Har det gått för långt med att snabba upp levling och tillgänglighet i dagens WoW? Ja kanske, men det är iaf i mina ögon bättre än vanilla.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TiasE:

Nu har jag inte lirat BFA, men det är ju helt klart en smaksak om vad som gör ett spel bättre.
Nu är ju detta bara min åsikt, men i mitt tycke så var vanilla WoW inte bättre på många punkter än dagens (eller ja, iaf upp till Legion då jag som sagt inte testat BFA).
En av de få punkter som gjorde det bättre var communityn och här har vi väl kanske den punkt som gör vanilla bättre än cata å framåt, det fanns ingen typ av cross realm vilket gjorde att folk på servern "kände varandra" vilket gjorde det svårare för folk att vara rövhål i dungeons och crafting eftersom detta outades snabbt samtidigt som folk tyckte att allt var kul och spännande eftersom det var nytt.

Leveling var inte på något sätt svårt i vanilla, det var däremot jävligt tidsödande, döda ett par mobs och sedan sitta ner för att äta/dricka för att återfå health/mana.
Ja det fanns zoner med en massa eliter som man ofta inte tog ner själv, men dessa skippades för det mesta eftersom det var effektivare att göra någonting annat.
Det enda detta bidrog till var att de flesta inte gjorde mer än 1, möjligtvis 2 characters om de hade mycket fritid eftersom det tog såpass lång tid att komma till 60.
För de av oss som raidade så spenderades flera timmar varje dag på att farma herbs, mat osv för att kunna raida effektivt då elixirs, poisons och sådant inte höll när man dog, de som inte hade tid att farma bottade, köpte guld eller i vissa fall slutade spela.

Har det gått för långt med att snabba upp levling och tillgänglighet i dagens WoW? Ja kanske, men det är iaf i mina ögon bättre än vanilla.

Leveling var en stol del av spelet i vanilla. Du upptäckte världen i lagom takt, lärde känna folk etc. Legion som var det sista jag spelade var bara att gå från A till B och följa pilen på skärmen, spelet håller dig i handen under hela resan. Gear progression i nya spelet är också rätt handhållande, du är i en zone och kommer alltid vara XX level då du är färdig och ha XX gear. I vanilla kunde du få ha samma blue item i 15-20 levels bara för du inte hittat något bättre, och då du hittade något vare en väldigt "NICE!" upplevelse.

Om du var tvungen att sitta ner och dricka efter ett par mobs så spelade du fel, det handlar om att optimera dina MP5 och minimera downtime. Ända gången jag behöver dricka under leveling är om jag råkar pulla fler än planerat eller kör instancer. Givet du inte är mage och håller på AOE farmar, men då grindar du redan optimalt och den downtimen efter är ok.

Vanilla WoW var ett riktigt MMORPG och en community. Gear tog tid att få och det kändes väldigt rewarding att få.
I dagens WoW blir du bara öst med legendarys och epics och speedrunnar allt. Du lämnar knappt staden eftersom du använder diverse LFG tools för grupper. Sen får du lite bättre gear så du kan speedrunna samma instance igen fast lite svårare, så du får lite bättre gear etc.
Dagens WoW känns som ett mobilspel, inte ett MMO. Vanilla har en helt annan takt, plus 40 manna raids gör det en helt unik upplevelse. Har man inte spelat vanilla tycker jag det är givet att man ska testa det om man är ett fan av spelen.

Vanilla var helt klart den bästa versionen av WoW.

Permalänk
Medlem

Skulle säga nej.

Permalänk
Avstängd

Ta upp wow….. aldrig... spelet är ju en långt skript där man följer en pil eller dyligt hela tiden.. krävs inget alls... man kan vara helt hjärndöd och endå klara allt. Jag har slutat spela för det är så satans enkelt allt... man behöver inte läsa en quest.. man behöver egentligen inget tänkande alls. Spelet är kort och gått över förenklat in i absurdum.

Permalänk

Jag har nyligen börjat spela igen (ca 3 veckor) som "uppladdning" inför classic. Har inte spelat retail sedan wrath så det är stor skillnad på spelet.

Tycker spelet är helt ok att spela som casual-spelare men det är långt ifrån det wow som jag minns det från förr. Är glad att jag la av i wrath och inte fortsatte längre utifrån det jag läst. Skulle aldrig lägga så mycket tid i det wow som är idag jämfört med vad jag la förr. Bfa är inte värt det.

Ångrar inte att jag började igen dock, får återse gamla kära karaktärer från förr och levla lite i nya zoner. Kul tidsfördriv i väntan på classic.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Nu när Classic släpps ja

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Nej.. Alla cancer skript och makro kommer fungera igen.
du kan alltså raida hunter med en knapp eller heala en hel raid med en knapp (bossar du inte behöver flytta dig på).

Pvp skripten är värst, du tar bort stunsen innan UIn ens har uppdaterat att du är stunnad.

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk

Classic är absolut värt ett försök!

Permalänk
Medlem

@FalsktIotakt: Hurså? Undrar då jag är intresserad av att spela classic. Varför tycker du att det inte är värt att spela?

Visa signatur

If it works, it works.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av morronrost:

@FalsktIotakt: Varför tycker du att det inte är värt att spela?

För att jag redan tröttnat på spelet.
På tiden det begav sig så leva jag en par gubbar och det blev många timmar.
Jag kan redan alla områden och det gör det tråkigt. Jag vet vad som kommer och inget är nytt och inget nytt= tråkigt.
Så jag ser inget värde i att återvända.

Permalänk

Jag slutade med wow innan mop släpptes då jag dels kände att wow blivit en odödlig dinosaurie, dels så var jag mer sugen på swtor. Plus att mop verkade barnsligt.

Dröjde 5 år innan jag kom tillbaka, och då var det legion som gällde. Tyckte att det ändå hade utvecklats åt rätt håll och kändes som lite mer story var inlagt. Gillar cutscenes och story och var bortskämd med det efter swtor.

Bfa tyckte jag ändå började bra. Bra gjorda questområden, dungeons och raids. Men det är så sönderstressat när man sätter sig på dungeonfinder och man ska bara springa rakt igenom på max en kvart och ingen säger nånting (såvida du inte gör minsta lilla fel och folk skriker och svär som att dom är på väg att explodera).

Gör du en raid för första gången och vill kolla cutscenes? Glöm det. Folk "har inte tid med det" och votekickar dig.

Kändes som att Zandalari-trollen och Kul-tirans släpptes alldeles för sent. Pathfinder part 2 (använda flymounts) har väl fortfarande inte släppts?

Tog bort min subscription i våras då inte heller classic intresserar mig. Spelar Final Fantasy 14 just nu och är nöjd

Visa signatur

i7 2600 - Asus P8 Z77 V Pro - Corsair DDR3 2x8gb 1600mhz - Asus GTX 970 Turbo - SSD Samsung 850 Evo 250 gb + 4TB Seagate Barracuda - Chieftec 750w (okänd modell men 80+) Allt sitter i ett Aerocool ExtremEngine 3T och visas på en 27 tum Samsung 1080p 60hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av hakd:

Nej.. Alla cancer skript och makro kommer fungera igen.
du kan alltså raida hunter med en knapp eller heala en hel raid med en knapp (bossar du inte behöver flytta dig på).

Pvp skripten är värst, du tar bort stunsen innan UIn ens har uppdaterat att du är stunnad.

Classic körs på BFA motorn så de gamla scripten kommer inte att fungera.

Visa signatur

Klient: AMD 7 5800X | ASUS X570-F | 32GB 3200MHz | Corsair RM850 | Gigabyte 3070 | Phanteks P500A | Samsung 980 PRO
HTPC: Intel I7 4770T | 16 GB 1600 | FC8 EVO | Gigabyte GA-H87N-WIFI | Samsung 840 250GB
Server: Intel XEON E5620 x 2| ASUS Z8PE-D18 | 96GB 1333MHz | Corsair AX 1200W | HAF 932 | WD Black 2TB
Nätverk: Telia F@st| Unifi AC Lite/Pro/LR/Nano/Mesh/U6-LR/U6+/U6-Lite | Nighthawk M1 | pfSense | TP-Link TL-WPA8630KIT | Ubiquiti NanoStation M5 | UniFi Switch 8-150W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Prelatur:

Classic körs på BFA motorn så de gamla scripten kommer inte att fungera.

Fel och åter så fel, du tänker på macro. Script kan köras helt utan problem.

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Medlem
Skrivet av hakd:

Fel och åter så fel, du tänker på macro. Script kan köras helt utan problem.

Bara för att ett script/en addon i teorin skulle fungerat i Vanilla eller fungerar i BfA så betyder det inte att det kommer att fungera i Classic.
Folk körde t.ex. ett script för att kunna se nameplates på extremt långt avstånd.
Men nu är just den specifika saken stoppad.
Och jag kan nästan lova att det bara är ett exempel på en lång lista av förändringar mot BfA.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

Bara för att ett script/en addon i teorin skulle fungerat i Vanilla eller fungerar i BfA så betyder det inte att det kommer att fungera i Classic.
Folk körde t.ex. ett script för att kunna se nameplates på extremt långt avstånd.
Men nu är just den specifika saken stoppad.
Och jag kan nästan lova att det bara är ett exempel på en lång lista av förändringar mot BfA.

Vad jag har läst mig till ännu verkar det vara katastrof. Läser du på "flyer" forum (alltså bots) så anser dessa att wow kommer bli en guldgruva igen för farmingbots.

Jag undviker rushen iaf, blir det ett "rent" spel kanske jag börjar igen men att enorma mängder bots ska ha hela marknaden och totalt tömma vissa zoner på "rare/elite mm" är buzzkill.

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Medlem
Skrivet av hakd:

Vad jag har läst mig till ännu verkar det vara katastrof. Läser du på "flyer" forum (alltså bots) så anser dessa att wow kommer bli en guldgruva igen för farmingbots.

Jag undviker rushen iaf, blir det ett "rent" spel kanske jag börjar igen men att enorma mängder bots ska ha hela marknaden och totalt tömma vissa zoner på "rare/elite mm" är buzzkill.

Finns ju alltid folk som vill förstöra för andra eller ta genvägar.
Själv gillar jag att dom behåller "right click: report", är flitig med den när folk beter sig som bortskämda småbarn i chatten eller när man hittar en uppenbar bot.
Men får ju anta att Bliz behåller samma övervakning i bakgrunden som i BfA, och jag har inte sett några bottar i BfA.
Men dom kanske gömmer sig där jag inte ser dom

Men med tanke på hur paranoida många verkar vara mot streamers på "sina" servrar" kanske dom skulle fokusera sin energi på att jaga bottar istället.
Bottar har ju faktiskt potentialen att verkligen förstöra spelet.

Permalänk

@hakd: Stämmer ej, spelet kommer att vara baserat på nuvarande klient och LUA API. Därav fungerar inte gamla addons om devs inte uppdaterat och dessa macros som nu nämner.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyberatleten:

@hakd: Stämmer ej, spelet kommer att vara baserat på nuvarande klient och LUA API. Därav fungerar inte gamla addons om devs inte uppdaterat och dessa macros som nu nämner.

Skrivet av hakd:

Fel och åter så fel, du tänker på macro. Script kan köras helt utan problem.

Script och overlays körs "utanför" spelet, API är irrelevant.
Ta en titt på hur folk fuskar i BFA, bots som fiskar, farmar och hjälper dig i PVP.

Kolla Youtube, tror inte man får diskutera "fusk" så förstår du hur tragiskt det är.
Hade vanilla blivit vanilla med blockering av alla overlays (majoriteten av fusken skulle inte fungera) och 3e parts addons så hade det varit amazing och jag skulle börja lira det igen när det släpps.

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Medlem

classic -- ja. kul online social upplevelse

retail -- nej. som ett tråkigt actionspel, känns offline

Permalänk

Classic är fortfarande kul tycker jag, dock väl grindy :S

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

Har runt 25 dagar played i Classic nu, allt pre-bis och snudd på MC/onyxia bis också.

Återgått till retail BFA nu dock då classic är alldeles för casual. Alla är ungefär lika bra och PVE är ju givetvis ett skämt.

Nu har jag spelat wow sedan köpbetan för 50 kr så visst är jag inbiten.

Skillcapen i BFA är som sig bör. Höga mythic+ keys och mythic raids sollar bort cirka 95% av alla spelare.

Det roliga är alla människor som spelat till Wotlk etc som trycker på punkten "det är så lätt, kolla vad fort jg levlar".

Spelet handlar inte längre om att levla, det handlar om att spela oändligt höga keys, eller klara allt i mythic raids om ni ens lyckas med det

https://raider.io/mythic-plus-rankings/season-bfa-3/all/world...

Där har ni m+ ranking.

Permalänk
Medlem

Jag sa upp min sub igen, det var kul att köra lite classic igen men får inse att jag har varken tid eller ork för att nöta så mycket som behövs för att komma någonstans.
Testat lite BFA också, men nej, nöta lfg lockar inte längre.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

Helt klart värt enligt min åsikt att åtminstone komma tillbaka till Wow-Classic.

Jag har cirka 13 dagar played på min level 60 mage och jag har väldigt roligt. Kört MC+Onyxia några gånger och känner inte att jag behöver lägga så mycket tid som jag först trodde. Vi kör Onyxia och MC på onsdagar mellan 19-22 ungefär. Inte så värst svårt i dessa raids. Lätta taktiker, snabba fighter. Men det är bra med en mjukstart till vad som ska komma i phase 2,3,4 osv då de blir mer allvar.

BFA har väl mer "optimerad" raiding om det är PVE du är ute efter. Mythic är ju otroligt svårt och kräver bra koordination. Men jag skulle aldrig spela det, tycker det är dumded down som satan i övrigt.

PvP har jag ingen åsikt om då jag föredrar PvE.

Visa signatur

Intel i5 10600k | ASUSTeK TUF GAMING B460-PLUS | NVIDIA GeForce RTX 3070 | 32GB RAM | 1000W PSU |