Nominera "Årets datorbutik" till SweClockers Awards 2019!

Permalänk
Medlem

Nominerar Komplett.

Priskompenserade i efterhand.
Snabba på att svara vis mail/telefon.
Aldrig haft strul med produkter som beställts.

Bra priser, rätt utbud.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Har numera en Laptop från gigabyte.

Permalänk

Netonnet tycker jag i år, för ett par år sedan hade jag röstat Inet, men netonet har helt tagit all min business nu för tiden, har alldrig haft ett endaste problem med leveranser, hämtningar, returer (lika som ikea, inga konstiga frågor, inga väntetider, bara rakt av, klart vi ordnar det o byter den)

de har sprungit förbi de andra med trevlig service, mycket hemma på lager, och bland de bästa priserna för samma saker.

Visa signatur

Får får får? Nej! Får får Lamm.

Permalänk
Avstängd

Webhallen - brett utbud, bra priser, lagersaldot är live, snabba leveranser, och reklamationer/produktersättningar har fungerat prima.

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem

Inet. Trevlig och kunnig personal, bra utbud och bra priser. Sedan är deras produkt & teknikfilmer riktigt trevliga att se på!

Permalänk
Medlem

webhallen

Webhallen så klart!

Där kan man betala med kryptovalutor!

Permalänk
Medlem

Webhallen - bra utbud, vettiga priser, utomordentlig kundservice, roliga tävlingar, bra respons på sociala medier. Streamhjälpen!

Visa signatur

i7 6700K @4,2GHz|Be-Quiet Pure Rock|Palit GTX 1070 |Vengeance 2x8GB @2666MHz|SSD 850 EVO 250GB|WD Red 2TB|Asus Z170 Pro Gaming|Fractal Design R5 (vit)|Fractal Design Intergra@650w| Logitech G15|Logitech Mx518||Logitech G25|

Permalänk
Medlem

Lägger min röst på Inet. Tycker de har enastående service, alltid vänligt och professionellt bemötande. Men även för deras korta leveranstider, gratis frakt och stora sortiment. Bara +++++ !

Visa signatur

Mobo: Asus X470 Crosshair VII Hero *** CPU: AMD Ryzen 7 2700X *** RAM: 32Gb G.Skill TridentZ 2933Mhz *** PSU: Seasonic 850W Focus+ Platinum *** GPU: Gigabyte RTX2080 Gaming OC *** SSD: Samsung 860 EVO 2 TB *** Chassi: Fractal Design Define R6 TG Svart *** Tangentbord: Ducky One 3 Daybreak MX Clear *** Mus: Logitech Pro X Superlight *** Skärm: Alienware AW3821DW

Permalänk
Medlem

Inet
+ Pingvinstänger.
+ Bra service.
+ Bra priser.
+ Alltid fri frakt.
+ Snabba på att få in nya produkter.
+ Ett serviceställe man kan luta sig mot ifall något pajar också, det är en trygghet.
+ Gillar Dr. Inet loggan också - han är söt.

Permalänk
Medlem

Webhallen!

Bäst kundservice
Bra priser
Solida produkter
Bra villkor (ångerrätt, öppetköp osv)
Man kan levla sitt konto!

Visa signatur

Gaming :Define R5 | X370-PRO | Ryzen 2600 | RTX2080 | 16GB DDR4 3200MHz 14CL | SSD: 960 EVO M.2 500GB & 850 PRO 500GB
Media: Node 304 | B350m | Ryzen 2700X | 16GB DDR4 | 24TB HDD | 870 EVO NvME 500GB

Permalänk

Enkelt.
1. Webhallen
2/3. Kompett o Inet på delad 2a plats.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Webhallen

Visa signatur

GigaByte EP35-DS3 - Intel Core 2 Quad Q6600@2.44GHz - 8GB Corsair Dominator DDR2 PC8500 - 2x500 GB Hdd- XFX Radeon HD 5870 - Antec Sonata III - Svart (500w), Thoshiba HDTV 37"

Permalänk

Webhallen

Snabba på att skicka ut varor! bra service och bra utbud!

Permalänk
Medlem

Webhallen.

Gjorde lite research och fick hjälp av @jreklund angående router och AP. Hade dock lite fler frågor när jag kom till webbhallen och fick väldigt bra hjälp av killen i kassan som tog sig tid och besvarade alla mina funderingar.

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Medlem

Webhallen. Massor av butiker runt om Stockholm, bra kundtjänst, bra priser. Överallt riktigt bra butik. Ïnet kommer nog andra. Bra support och priser.

Permalänk
Medlem

Inet

Bra kundsupport, bäst hemsida att navigera i, bra fraktalternativ och bra sortiment

Visa signatur
Permalänk
Inaktiv

Inet som vinnare så klart. Finns ingen annan butik som kommer i närheten (skulle vara proshop i så fall). Snabba leveranser hem (best transport), trevlig, snabb och hjälpsam support, smidig returhantering, låg/ingen fraktkostnad och de har dessutom fattat att en pingvinstång räcker långt för att sambon ska acceptera att man beställer "teknikprylar" var och varannan dag. Tycker nog att deras sökfunktion/filtrering är bäst också. Eller iaf delad förstaplats med Dustinhome.

Dustinhome har obefintlig support. Får väl svar 1 av 10 ggr max. Och får man svar så är det så lång tid efter att produkten man frågar om har blivit omodern eller man har glömt av att man ställde en fråga.

Komplett har extremt svårt att ha korrekt info på sidan och vägrar tydligen korrigera efter att ha blivit tillsagda (inte ändrat än och det har gått ca ett år). De har dessutom extremt uppkäftig kundservice som hellre ger allt för att vägra kunden lite service än att erkänna ett fel.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon170706:

Inet som vinnare så klart. Finns ingen annan butik som kommer i närheten (skulle vara proshop i så fall). Snabba leveranser hem (best transport), trevlig, snabb och hjälpsam support, smidig returhantering, låg/ingen fraktkostnad och de har dessutom fattat att en pingvinstång räcker långt för att sambon ska acceptera att man beställer "teknikprylar" var och varannan dag. Tycker nog att deras sökfunktion/filtrering är bäst också. Eller iaf delad förstaplats med Dustinhome.

Komplett har extremt svårt att ha korrekt info på sidan och vägrar tydligen korrigera efter att ha blivit tillsagda (inte ändrat än och det har gått ca ett år). De har dessutom extremt uppkäftig kundservice som hellre ger allt för att vägra kunden lite service än att erkänna ett fel.

Ganska intressant, hade man bytt plats på Inet och Komplett i din text så har du min erfarenhet (minus godiset).

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem

Webhallen: Enkelt att hämta ut, Inga problem alls med returer. Trevlig personal i butikerna jag har varit i.

Visa signatur

Cpu: AMD Ryzen 5 2600 Mk: ASUS PRIME B450M-A Gpu: MSI Radeon RX 580 ARMOR 8G Ram: G.Skill Trident Z RGB Series 16GB 3200MHzChassi: NZXT H7 Elite Nätagg: FD Power Supply Integra M 650WHd: Kingston SSDNOW A1000 240GB M.2, Samsung 850 EVO SSD 250GB, Samsung SSD 860 PRO SSD 512GB x 2 Skärm: Acer KG241

Permalänk
Medlem

Jag försöker väga in fördelar och nackdelar med samtliga butiker jag handlar ifrån och i slutändan är det huvudsakligen Inet och Webhallen som står på topp.

Netonnet är bra men har inga fysiska butiker i närheten av mig och det är alltid drygt med returer över näthandel. Bra priser. De har inte heller någon pålitlig kunnig kundtjänst. Inte för att jag själv någonsin behöver utnyttja kundtjänsten för tekniska frågor, men försöker vara så objektiv jag bara kan vara.

Webhallen har butik oerhört nära mig (300m) vilket värderas väldigt högt. De har bra priser och bra lagerföring. Alltid medgörliga och sällan något krångel, om något alls. Förhållandevis långsamma leveranser och att fråga kundtjänsten om tekniska saker är bara att glömma.

Inet har inte en butik nära mig, men en butik ganska nära min arbetsplats i Stockholm City. Vilket funkar typ lika bra. De har oftast ett bättre kundbemötande än Webhallen och jag upplever att personalen är mer måna om att det ska bli 'rätt'. Inet har definitivt snabbast leveranser över näthandel. Kundtjänsten kan ofta svara på mer avancerade frågor än de andra butikerna och om de inte kan svara på det så erbjuder de sig ofta att ta reda på det. De erbjuder även andra goodwill-tjänster så som exempelvis att böja tillbaka pins i socklar, eller BIOS-uppdatering av moderkort. Priserna är oftast samma eller lite dyrare. Ofta väldigt dålig lagerföring i butik.

Så... ska jag försöka se det ur gemene mans perspektiv skulle jag säga Inet.
För mig som är lite mer kunnig är ofta Webhallen smidigare och närmare.

Fotnot: har tidigare jobbat i 5 år på ett av dessa företag, i butik, låter det vara osagt vilket. Ser till att inte låta det påverka mitt omdöme

Permalänk
Medlem

Webhallen.
Alltid upplevt bra service och bemötande, skönt med både online och fysiska butiker och leveling-systemet blir bara bättre med tiden

Visa signatur

ROG Strix Z370-E | Intel 8700K | RTX 3080 TUF OC | G.Skill 16GB 3200Mhz | Samsung Evo 500GB | Corsair 550D | Corsair RM750X

Permalänk
Medlem

Elgiganten eftersom de ligger i framkant med att pressa ner priser.

Permalänk
Medlem

Då nominerar jag MaxGaming, bra utbud på kringutrustning

Visa signatur

Core i7 6700K | Asus Prime Z270-A | Enermax ETS-T40 | Corsair Vengeance 16GB @3000Mhz | 275GB Crucial MX300 | 1TB WD Blue 7200RPM | Define C | Corsair RM650x | Asus VG278H 1080p @60Hz | Nvidia RTX 2070 Super

Permalänk
Medlem

Netonnet.

Finns ingen på marknaden idag som slår deras returhantering.
Sen är priserna bra och på fyndhörnan kan man göra fina klipp med samma garantier som en ny vara.
Sen har man även 90-dagars öppet köp. Har utnyttjat denna själv och fungerade klockrent.

Visa signatur

ლ(ಠ益ಠ)ლ

Permalänk
Medlem

Skulle säga NetOnNet, sure inte det bästa utbudet men dom ligger bra i pris överlag samt har fysiska butiker mer eller mindre överallt

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem

Varken Inet eller Webhallen existerar i Norge.

Men Komplett uppfyller alla mina krav. Pålitlig och oerhørt snabb leverans samt proffsig, hjælpsam och førstående kundservice. Inga problem med retur av varor, garantiærenden och annat - noll tjafs. Och trevligt med ny kundklubb.

Visa signatur

Speldator: Intel i5-7600K @4,95Ghz - BeQuiet PureRock - MSI Z170A SLI Plus - Corsair RM550x - Asus RTX 2070 ROG Strix Advanced 8GB - MSI Optix MAG271CQR 27” 1440p 144hz - 8Gb Corsair Vengeance 2400Mhz DDR4 - Samsung 850 Evo + WD Black M.2 SSD - NZXT S340

Jobbdator: HP Elitebook X360 2018 - 16Gb DDR4 - 256Gb PCI-e SSD - Intel i7-8650U

Konsol: Xbox Series X

Permalänk
Medlem

Nominera en återförsäljare | Inet

Motivera varför just du tycker att det är den bästa datorbutiken | Sjukt nöjd med bemötandet.

Visa signatur

|MB: MSI X570 GAMING PLUS |CPU: Ryzen 5600X @ 4800Mhz |GPU: ASUS RTX 2070 SUPER ROG Strix |RAM:Corsair Vengeance RGB PRO @ 3600Mhz|SSD Corsair Force MP510 960GB

Permalänk

Kjell & Company
Låter kanske konstigt, men varje gång jag behövt en obskyr skruv eller annat tillbehör har det funnits i det lilla magiska lagret bakom kassan. Sjukt smidigt för småsaker, och Inet behöver inte fler nomineringar

Visa signatur

i5 8400 / Gigabyte B360N Wifi / GTX 1080 / CoolerMaster NR200P / EVGA SuperNova GM 650 / Corsair Vengance LPX 16 GB DDR4 @ 2666mhz / Sandisk A110 & OCZ Trion 150 / Noctua NH-L12S

Permalänk
Medlem

Inet (tex Hötorget) och Webhallen (tex Sveavägen) är väldigt lika för mig (båda bra) men jag nominerar Inet. Ofta är det lagerstatus och annat som styr mina inköp, finns varan i butik så uppskattar jag ofta att få dem samma dag.

Webhallen har något otroligt fjantigt system med "Achievements" & "Supply drop" för medlemmar som ser ut att vara gjort för femåringar, pinsamt, de har verkligen gått helt bananas. Jag vill få mina medlemsförmåner per automatik.

Permalänk
Medlem

NetonNet

Många fysiska butiker, trevlig personal, konkurrenskraftiga priser samt väldigt smidigt vid returer mm.
Helt klart värd årets datorbutik.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4 Nätagg: Cooler Master v700
Processor: AMD Ryzen 5600X Moderkort: Gigabyte B550M DS3H
Kylare: Cooler Master Hyper 212 Black Edition Gpu: Gigabyte GTX 1080
Ram: HyperX 16GB DDR4 3600MHz CL17
SSD: Kingston M2 512GB Skärm: Gigabyte M27Q

Permalänk
Medlem

Webhallen!
Otroligt mycket hjälpvilja från support när allt går åt hå.ete.

Visa signatur

Let It "RIP"