Häng med när Apple presenterar nya Iphone

Permalänk
Melding Plague

Häng med när Apple presenterar nya Iphone

Det är dags för Tim Cook att inta scenen i Apple Park. På menyn väntar nya Iphone-modeller, och kanske en eller annan överraskning.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Moderator
Brons i quiz

Type C maybe?

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Medlem

Ska bli kul att se vad dom har att erbjuda.

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av SweClockers:

Utöver att denna eventuellt får stöd för pennan Apple Pencil anger spekulationer inga ytterligare detaljer om Pro-modellen.

Det låter som en 120 Hz-skärm för mig!

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

AR-glasögon kanske?

Visa signatur

🗄️ : NZXT H510 TG White . . . . . . . . . . . 🔌: Corsair RM750X White Series
🏬: MSI z370i Gaming Pro Carbon AC . 🎞️: Corsair 32GB DDR4 3000Mhz CL15
🔲: Intel Core i7 8700K @4.1Ghz . . . . . ❄️: Corsair Hydro H115i
💾: M.2 Samsung 960 EVO 500 GB .. . . 💾: Samsung 860 EVO 1 TB
🏴: MSI GF GTX 1080 Ti GamingX . . . . 🖥️: AOC AG241QG 1440p 165Hz GS

Permalänk
Hjälpsam

Sedan Tim Cook tog över rodret har jag haft svårt att frambringa någon entusiasm för äpplets nysläpp, det blir bara ett par till highend techgadgets i mängden.

Får scrolla sammanställningen här eller på Mac99 i morrn.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem

Det enda jag bryr mig om är om de väljer att släppa en watch 5. Och sen har vi Ipad IOs 13 som man är rätt så sugen på att få lägga vantarna på.

Permalänk
Skrivet av Fluf:

Sedan Tim Cook tog över rodret har jag haft svårt att frambringa någon entusiasm för äpplets nysläpp, det blir bara ett par till highend techgadgets i mängden.

Får scrolla sammanställningen här eller på Mac99 i morrn.

Mac99 har tyvärr gått i graven

Permalänk
Surdeg 🍞

Jag skapade kanalen #apple-vaka på vår Discord om någon vill realtidsprata med andra. Du hittar den under FZ-trädet, för det är så jag rullar. https://discord.gg/ngj3wZ

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Poddar i Virtuellt-Veckan med Victor Leijonhufvud - https://virtuellt.nu

Permalänk
Medlem

Har bara en fruktprodukt, ipad pro 10,5". Ser fram emot ipad OS

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Medlem

@Callemedskägget: vad tror du, Ida och Jakob klistrade vid streamen ändå? old habits die hard och intresset lär väl inte försvinna.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Skrivet av Vzano:

Type C maybe?

För ett överkomligt pris på $999.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Storebror89:

Mac99 har tyvärr gått i graven

99mac.se lever (kanske inte frodas).

Permalänk
Medlem

Kommer ipad os (eller vad det nu heter) släppas idag? Låter lite som det på kommentarerna men en snabb googling säger bara ”i höst”.

För det andra ska de banne mig inte få för sig att släppa en ny iPad pro. Var bara ~6 veckor sedan jag köpte min. Skämt åsido så förstod jag ju att det förr eller senare kommer en ny version, hade dock varit lite trevligare om det skedde senare snarare än förr.

För det tredje är varje septemberevent smått deprimerande. Man blir påmind att ytterligare ett år har gått.

Permalänk
Medlem

"Siri on the apple TV in english will full features avaliable globally!" Det är det enda jag hade hoppats på, som så klart inte kommer ske. Bah.

Permalänk
Moderator
Testpilot

Klart att alla vill sälja tjänster. Du ska inte äga någonting. Så fort du slutar betala din prenumeration så äger du ingenting. Vill du fortsätta äga något får du betala varje månad.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem

Ska man ta klivet över till iPhone den här gången tro? Faktiskt lite exalterad över detta.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinoman:

Klart att alla vill sälja tjänster. Du ska inte äga någonting. Så fort du slutar betala din prenumeration så äger du ingenting. Vill du fortsätta äga något får du betala varje månad.

Skickades från m.sweclockers.com

Även saker du köpt och äger ska helst bindas till tjänster online så att dem ej går att använda utan abb...
Jag menar då även tjänster som du inte betalar med pengar utan som bekostas av intrång i ditt privatliv
genom diverse övervakning

Permalänk
Medlem
Skrivet av Storebror89:

Mac99 har tyvärr gått i graven

Skrivet av joakim99:

99mac.se lever (kanske inte frodas).

99 övertogs väl i år av gänget som bland annat också driver Teknikveckan (Svenska Tekniknyheter AB).

Visa signatur

Windows 11 Pro | Intel i7 8700 | ASUS Prime Z370-P | Corsair 16GB 3000MHz | ASUS GTX 1080 | Fractal Design Define S | Corsair RM750x | Hyper 212 EVO

Permalänk
Medlem

Överraskningen blir..............."En adapter för att kunna använda skärmen, för övrigt den bästa som vi någonsin släppt på en iPhone!"

Visa signatur

MSI B450 | Ryzen 7 5800X3D, Hyper 212 EVO | 16GB 3600MHz | GTX 1070 | Seasonic 750w | Asus MG279Q | Sony MDR-1A

Permalänk
Surdeg 🍞
Skrivet av trickeh2k:

@CalleFZ: vad tror du, Ida och Jakob klistrade vid streamen ändå? old habits die hard och intresset lär väl inte försvinna.

Det tror jag säkert att de gör, de är ju Apple-nördar uti fingerspetsarna Och deras entusiasm smittade av sig, hade aldrig tänkt tanken att följa ett Apple-event innan de började live-bevaka dem. Och faktiskt inspirationen till vår E3-täckning på FZ

Visa signatur

Poddar i Virtuellt-Veckan med Victor Leijonhufvud - https://virtuellt.nu

Permalänk
Söder om söder-hipster
Skrivet av trickeh2k:

@CalleFZ: vad tror du, Ida och Jakob klistrade vid streamen ändå? old habits die hard och intresset lär väl inte försvinna.

Åtminstone jag ska bänka mig! Har en gammal 99-tröja på mig rentav, men någon livesändning blir det inte

Men faktiskt ska det bli riktigt kul att kolla på ett event där jag inte alls följt med vad gäller rykten, läckor etc. Riktigt pepp!

Min önskelista (korrigerad för rimliga förväntningar):
• Ny Iphone som återigen tar ledningen i kamera-racet. Gärna med kul färger, åtminstone ersättaren till XR-modellen.
• Ny Apple TV med uppgraderad processor och gärna biffigare grafikprestanda inför Apple Arcade-lanseringen. Gärna i annan färg, typ vit. Ny fjärrkontroll, ja tack.
• Mer info om alla nya Apple-tjänster, t ex pris och lansering. Är intresserad av Apple TV+ och Apple Arcade, men inte särskilt av Apple News+.
• Apple Tracker (ok då, LITE rykten har jag snappat upp)

Däremot inte superintresserad av ny Apple Watch. Min 4:a från förra året känns fortfarande finfin, och även om det lär bli en modell 5 i år så blir det nog inte gigantiska förändringar.

Dessutom: Nya Mac-datorer och nya Ipad-modeller kommer inte nu, utan senare i höst. Tillsammans med skarp lansering av Apple Arcade och Apple TV+, tror jag.

Visa signatur

– Med rymden i blodet.

Permalänk
Söder om söder-hipster
Skrivet av Callemedskägget:

Det tror jag säkert att de gör, de är ju Apple-nördar uti fingerspetsarna Och deras entusiasm smittade av sig, hade aldrig tänkt tanken att följa ett Apple-event innan de började live-bevaka dem. Och faktiskt inspirationen till vår E3-täckning på FZ

❤️

Det är riktigt kul att livesända. Saknar det!

Men för den som längtar efter lite 99-stämning kan jag verkligen rekommendera Idas nya podd; Teknikpäron:
https://teknikparon.libsyn.com

Visa signatur

– Med rymden i blodet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Callemedskägget:

Det tror jag säkert att de gör, de är ju Apple-nördar uti fingerspetsarna Och deras entusiasm smittade av sig, hade aldrig tänkt tanken att följa ett Apple-event innan de började live-bevaka dem. Och faktiskt inspirationen till vår E3-täckning på FZ

Oh? Det hade jag ingen aning om faktiskt! Kul kuriosa

Skrivet av Paradis-Jakob:

Åtminstone jag ska bänka mig! Har en gammal 99-tröja på mig rentav, men någon livesändning blir det inte

Men faktiskt ska det bli riktigt kul att kolla på ett event där jag inte alls följt med vad gäller rykten, läckor etc. Riktigt pepp!

Min önskelista (korrigerad för rimliga förväntningar):
• Ny Iphone som återigen tar ledningen i kamera-racet. Gärna med kul färger, åtminstone ersättaren till XR-modellen.
• Ny Apple TV med uppgraderad processor och gärna biffigare grafikprestanda inför Apple Arcade-lanseringen. Gärna i annan färg, typ vit. Ny fjärrkontroll, ja tack.
• Mer info om alla nya Apple-tjänster, t ex pris och lansering. Är intresserad av Apple TV+ och Apple Arcade, men inte särskilt av Apple News+.
• Apple Tracker (ok då, LITE rykten har jag snappat upp)

Däremot inte superintresserad av ny Apple Watch. Min 4:a från förra året känns fortfarande finfin, och även om det lär bli en modell 5 i år så blir det nog inte gigantiska förändringar.

Dessutom: Nya Mac-datorer och nya Ipad-modeller kommer inte nu, utan senare i höst. Tillsammans med skarp lansering av Apple Arcade och Apple TV+, tror jag.

Kul att se dig igen! Mysigaste stämman på fulkultur! Visst är man alltid intresserad av kameran men det känns ändå som något som blir kortlivat när nästa flaggskeppsmodell släpps från t ex Samsung.

Min förhoppning är att det blir en större revolution än en knapphändig evolution samt mer humana priser.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Söder om söder-hipster
Skrivet av trickeh2k:

Oh? Det hade jag ingen aning om faktiskt! Kul kuriosa

Kul att se dig igen! Mysigaste stämman på fulkultur! Visst är man alltid intresserad av kameran men det känns ändå som något som blir kortlivat när nästa flaggskeppsmodell släpps från t ex Samsung.

Min förhoppning är att det blir en större revolution än en knapphändig evolution samt mer humana priser.

Tack tack! Nytt avsnitt av Fulkultur kommer nästa vecka – med mig och de mysiga rösterna Gustav o Amanda!

Ja både Samsung och Google verkar (tror jag) storsatsa så det blir riktigt spännande. Trots att jag uppskattar Android väger dock IOS rätt tungt för mig, så det ska vara ordentligt stor skillnad för att jag ska bemöda mig att byta plattform, bekväm som jag blivit

Visa signatur

– Med rymden i blodet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lossah:

Överraskningen blir..............."En adapter för att kunna använda skärmen, för övrigt den bästa som vi någonsin släppt på en iPhone!"

Klockrent

Permalänk
Musikälskare

ÄNTLIGEN! Har väntat ett år på detta och att byta från min iPhone 6s som sjunger på sista versen

Kommer sitta bänkad

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Sjukt tråkig Iphone detta året.
Samma sketna notch, samma skärm osv. Enda nytt typ kamera vilket är extremt nödvändigt dock.

Blir o vänta på nästa år där de förhoppningsvis följer tiden.

Permalänk
Medlem

Blir kul att se vad toppmodellen kostar. Var väl ca 18k förra gången, så gissar på 22k i år.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

iPhone X var fräck när den kom men jag förväntar mig inte särskilt mycket från årets modell. Nästa år bör det bli lite större förändringar. Vad jag ser fram emot i i år är en ny MacBook Pro med större skärm och bättre tangentbord. Men ska jag köpa den så är det förutsatt att de inte lött fast SSD:n och limmat fast batteriet. På nya MacBook Air kan man byta batteriet utan att byta Top Case så vi får väl se.

Visa signatur

ASUS K7M, AMD Athlon 1000 MHz Slot A, 3dfx Voodoo5 5500 64 MB AGP, 512 MB SDRAM @ CL 2-2-2-5, Cooler Master ATC-100-SX Aluminum Mid Tower.